Leuke badplaats Costa Brava/Maresma/Dorada
woensdag 3 maart 2021 om 15:11
Ik hoop dat we in juni weer naar Spanje kunnen reizen, ik vermoed dat het dan wel met de auto wordt, maar da's niet erg. De Pyreneeën lijken me erg mooi (als iemand daar nog tips voor heeft, zowel Frans of Spaans, dan houd ik me aanbevolen) en ik zou ook graag een keer naar Bilbao willen en de Bardenas Reales bezoeken.
Een paar dagen lekker aan het strand liggen lijkt me aansluitend wel fijn. Maar daarvoor lijkt me Galicië dan weer niet ideaal qua weer en watertemperatuur van de zee. Dus dan zou een doorsteek naar de Costa Brava, Maresma of Dorada misschien een idee zijn.
Wat zijn hier fijne plaatsen? Eisen: een mooi strand, geen volgebouwde jaren 70-torenflat á la Benidorm, niet de overdreven drukte en de dronken Engelsen van een Salou of Llorett, maar wel een plaats met voldoende restaurantjes en accommodatie.
Ter referentie: wij vonden bijvoorbeeld Nerja in Spanje heel fijn (hoewel dat ook al niet meer heel kleinschalig is natuurlijk), en Tavira in Portugal. Zoiets zoeken we dus. We zijn overigens met twee volwassenen, geen kinderen.
Wie heeft er tips?
Een paar dagen lekker aan het strand liggen lijkt me aansluitend wel fijn. Maar daarvoor lijkt me Galicië dan weer niet ideaal qua weer en watertemperatuur van de zee. Dus dan zou een doorsteek naar de Costa Brava, Maresma of Dorada misschien een idee zijn.
Wat zijn hier fijne plaatsen? Eisen: een mooi strand, geen volgebouwde jaren 70-torenflat á la Benidorm, niet de overdreven drukte en de dronken Engelsen van een Salou of Llorett, maar wel een plaats met voldoende restaurantjes en accommodatie.
Ter referentie: wij vonden bijvoorbeeld Nerja in Spanje heel fijn (hoewel dat ook al niet meer heel kleinschalig is natuurlijk), en Tavira in Portugal. Zoiets zoeken we dus. We zijn overigens met twee volwassenen, geen kinderen.
Wie heeft er tips?
woensdag 3 maart 2021 om 16:18
En eten!!
Het is een flink eind rijden van Bilbao naar de Costa Brava. Ik zou lekker aan de westkust blijven.
Ik heb familie in Galicia en de zomers zijn over het algemeen prima (strandweer). Het zeewater is wel vrij koud ja.
woensdag 3 maart 2021 om 16:26
Ah, valt dat toch wel mee met het weer daar? Ik associeer Galicia vooral met surfen in een wetsuit, zeg maar. En zeker als we bijvoorbeeld in juni zouden gaan is het wellicht nog niet op z'n warmst daar. Maar misschien heb ik gewoon een verkeerd beeld erbij, hoor!
San Sebastian ziet er wel heel leuk uit... gelukkig duurt het nog even voordat we (eventueel) die kant op gaan, dus we hebben nog even om te beslissen.
San Sebastian ziet er wel heel leuk uit... gelukkig duurt het nog even voordat we (eventueel) die kant op gaan, dus we hebben nog even om te beslissen.
woensdag 3 maart 2021 om 16:31
Heel lang geleden in Sitges geweest, heel mooi qua omgeving, maar toen wel een enorm partygebied voor de homo/travo gemeenschapheavydrizzle schreef: ↑03-03-2021 16:08Pineda de Mar ziet er wel leuk uit ja!
Zou Sitges ook wat zijn? Of is dat meer een soort van hippe partycrowd-bestemming?
Waar ik me overigens niet aan stoorde en het wel vermakelijk vond. Maar je moet het wel weten als je daar heen gaat.
woensdag 3 maart 2021 om 16:46
woensdag 3 maart 2021 om 16:49
Ja! Als je van restaurants met sterren houdt kan je ook je lol op:
https://www.smaakvolsansebastian.nl/mic ... staurants/
woensdag 3 maart 2021 om 17:25
Pineda de Mar is denk ik wel passend aan je wensen. De sfeer, de winkels, etc. zijn hetzelfde als de grote plaatsen. Het weer is in juni normaal gesproken heerlijk. Er is toerisme, maar niet overdreven en voor discotheken moet je naar plaatsjes ernaast. Strand is fijn, trein vlakbij, heb me er heerlijk vermaakt. Succes met zoeken!
woensdag 3 maart 2021 om 19:31
Tossa de mar, Sitges is leuk, wel wat drukker. Wat is leuk is zijn de tuinen rond Blanes, oa Marimurtra, Santa Clotilde. Ook de Costa Brava heeft mooie
Het ligt idd aan 2 verschillend kanten.
Zelf zou ik naar Biarritz gaan, San Sebastian en dan Bilbao. Ik denk dat je je erg in de afstanden vergist.
Het ligt idd aan 2 verschillend kanten.
Zelf zou ik naar Biarritz gaan, San Sebastian en dan Bilbao. Ik denk dat je je erg in de afstanden vergist.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 4 maart 2021 om 07:59
Bedankt voor de leuke reacties! Ik weet dat het een uur of 6 in de auto zou zijn hoor, tussen Baskenland en de Middellandse Zee. Maar dat is niet iets waar we tegenop zouden zien; hebben we in het verleden wel vaker gedaan, reizen waarbij we bv. Oostenrijk, Italië en Kroatië combineerden met meerdere dagen op één plek en dan een wat langere reisdag ertussen.
Het punt is vooral dat wij wel slecht weer aan lijken te trekken
dus een wat meer zonzekere bestemming voor de 'stranddagen' lijkt me wel fijn. Hoewel ik ook wel weet dat je zeker aan de noordkant van de Spaanse Middellandse Zeekust ook in juni wel slechtere dagen kan treffen, hoor. En dat San Sebastian is toch ook wel heel aantrekkelijk.
Ik denk/hoop dat we het uiteindelijk zo kunnen doen dat (even vooropgesteld dat de reis überhaupt doorgaat!) we de laatste dagen nog oningevuld laten en dan ter plekke een paar dagen van tevoren kijken hoe het weer in San Sebastian en aan de Costa's (waarschijnlijk Pineda de Mar) en dan op de zonnigste plek alsnog proberen iets te boeken.
Maar al jullie tips zijn alvast heel nuttig, dus die sla ik even op!
Het punt is vooral dat wij wel slecht weer aan lijken te trekken
Ik denk/hoop dat we het uiteindelijk zo kunnen doen dat (even vooropgesteld dat de reis überhaupt doorgaat!) we de laatste dagen nog oningevuld laten en dan ter plekke een paar dagen van tevoren kijken hoe het weer in San Sebastian en aan de Costa's (waarschijnlijk Pineda de Mar) en dan op de zonnigste plek alsnog proberen iets te boeken.
Maar al jullie tips zijn alvast heel nuttig, dus die sla ik even op!
vrijdag 19 maart 2021 om 08:33
vrijdag 19 maart 2021 om 15:41
oh, ik zou het zonder kids wel weten!
Cadaqués is echt heel leuk, of Calella de Palafrugell. Of gewoon Girona, wat een superleuke, mooie en charmante stad is dat. Maar ook Blanes is echt een mooie badplaats als je een beetje door de toeristen heen kijkt.
Edit: dit is allemaal op ongeveer 1400 km rijden, direct aan de Costa Brava.
Cadaqués is echt heel leuk, of Calella de Palafrugell. Of gewoon Girona, wat een superleuke, mooie en charmante stad is dat. Maar ook Blanes is echt een mooie badplaats als je een beetje door de toeristen heen kijkt.
Edit: dit is allemaal op ongeveer 1400 km rijden, direct aan de Costa Brava.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 20 maart 2021 om 12:47
Calella de Palafrugell is denk ik een van de mooiste plaatsjes langs de hele kust. Echt schilderachtig daar, met prachtige witte huizen, stralend blauwe zee en mooie stranden en rotsen.
Am Yisrael Chai!