Mode & Beauty alle pijlers

Advies BH

20-03-2021 22:58 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Weten jullie waar ik terecht kan voor het bepalen van de juiste maat BH? En dan heb ik het niet over een Hunkemöller of Livera. Daar ben ik al geweest.

Ik ben zo op zoek naar het juiste advies, want heb al zoveel miskopen gedaan.

Alvast bedankt!
Een goede speciaalzaak, maar dan zit je wel in een andere prijsklasse dan Hunkemöller of Livera.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 05-07-2021 22:42
98.45% gewijzigd
.
0.00% gewijzigd
Omdat de meeste BH’s die ik koop uiteindelijk toch te strak zitten of juist gaan lubberen. Of de bandjes die niet op maat blijven, zodat borsten halverwege de dag op mijn navel hangen. :-D

Lollypopje, wil je eens zo’n speciaalzaak noemen?
Waar ergens woon je?

Ik kan wel zeggen Ruurlo maar daar heb je weinig aan als je ergens in zeeland woont

Maar wat Minto zegt: wat was er mis met je miskopen?
Been there, done that, got the T-shirt.
Superbra in Rotterdam
    Boxje schreef:
    20-03-2021 23:07
    Omdat de meeste BH’s die ik koop uiteindelijk toch te strak zitten of juist gaan lubberen. Of de bandjes die niet op maat blijven, zodat borsten halverwege de dag op mijn navel hangen. :-D

Lollypopje, wil je eens zo’n speciaalzaak noemen?
    Die zitten in elke regio. Dus hangt er maar net vanaf waar je woont en dan google aanslingeren ;)
    I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
    Minto schreef:
    20-03-2021 23:02
    Onderwijdte meten, bovenwijdte meten.
    Daarna in calculator of tabel je cupmaat opzoeken.

Google maar eens op:
    bh maat berekenen
    Goed meten is echt een kunst die niet iedereen beheerst. Daarnaast speelt ook de vorm, volume en hoe je borsten staan mee bij het bepalen van een goede bh.
    .
    99.68% gewijzigd
    Goede speciaalzaak. En dan kiezen voor de betere merken. Het kost wat meer, maar je hebt er ook lang plezier van.
    Once upon a time you dressed so fine
    Threw the bums a dime in your prime, didn't you?
    Minto schreef:
    20-03-2021 23:02
    Onderwijdte meten, bovenwijdte meten.
    Daarna in calculator of tabel je cupmaat opzoeken.

Google maar eens op:
    bh maat berekenen
    Die calculator gaat voor mij niet op. Dan zou ik een veel kleinere cupmaat dan in werkelijkheid hebben.
    Ik krijg altijd goed advies bin de Bijenkorf!
    Sterrenstof74 schreef:
    20-03-2021 23:23
    Die calculator gaat voor mij niet op. Dan zou ik een veel kleinere cupmaat dan in werkelijkheid hebben.
    Bij mij ook. Volgens mij klopt dit alleen als je hele strakke borsten hebt.
    Once upon a time you dressed so fine
    Threw the bums a dime in your prime, didn't you?
    Sterrenstof74 schreef:
    20-03-2021 23:23
    Dat heb ik ook. Misschien dat het wel werkt als je voorover hangend meer. Mijn volume is meer in de breedte, en het hangt ook een beetje (maar er blijft nog geen potlood hangen, meer dat de vulling aan de bovenkant minder wordt).
    Lincherie vind ik een fijne keten, zitten op meerdere plaatsen in Nederland. De Prima Donna bh’s zitten erg fijn. Ook bij Marlies Dekkers word ik altijd goed geholpen. Bij Triumph weet ik m’n maat dus bestel online, maar ze hebben ook winkels. Ik heb weleens gelezen dat in het algemeen de omvang kleiner en de cupmaat juist groter moet zijn wanneer vrouwen een slecht passende bh dragen. En per merk kan de maat anders vallen, dus als jij nu bij bijv Lincherie op 80C uitkomt betekent dat nog niet dat bij Hunkemoller ook 80C het beste is...
    liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
    schorpioentje28 schreef:
    21-03-2021 04:58
    Lincherie vind ik een fijne keten, zitten op meerdere plaatsen in Nederland. De Prima Donna bh’s zitten erg fijn. Ook bij Marlies Dekkers word ik altijd goed geholpen. Bij Triumph weet ik m’n maat dus bestel online, maar ze hebben ook winkels. Ik heb weleens gelezen dat in het algemeen de omvang kleiner en de cupmaat juist groter moet zijn wanneer vrouwen een slecht passende bh dragen. En per merk kan de maat anders vallen, dus als jij nu bij bijv Lincherie op 80C uitkomt betekent dat nog niet dat bij Hunkemoller ook 80C het beste is...
    Ik heb bij Hunkemöller gemiddeld een 75E/F, terwijl ik bij bepaalde andere merken een 75D draag. Dat gezegd hebbende: Superbra in Rotterdam vind ik ook een hele fijne winkel.
    Ik weet wel een goede zaak in het oosten van Overijssel mocht je daar wonen. Ik koop daar eens per 3 a 4 jaar een aantal BHs in de uitverkoop, waar ik dan inderdaad lang plezier van heb (en dan blijft het nog 50 tot 70 euro per BH, maar dat is het mij méér dan waard).
    Indigo bodywear in Zuidlaren, mocht je in het noorden van het land wonen.

Het gaat trouwens niet alleen om maat, maar ook of het model beha bij de vorm van jouw borsten past. Ik moet bijvoorbeeld een full cup beha hebben anders ziet het er niet uit (uitpuilen aan zijkant en gapende bovenrand bijvoorbeeld)
    maxymags wijzigde dit bericht op 21-03-2021 07:41
    Reden: Toevoeging
    61.68% gewijzigd
    Don't bug me!
    Alsnog is het idd aan te raden om naar een goede winkel te gaan voor advies, maar misschien heb je ook iets aan dit artikel. Voor mij wel een eyeopener.

http://www.leesvoer.net/je-doet-het-fout/
    Ik ga altijd naar Gezusters de Lange in Harderwijk. Supergoed advies. Ik kom er elke 2 jaar en koop dan 2 bh's, die dan weer zo'n 2 jaar meegaan. Ik kom altijd uit op een duur merk, maar ik heb er dan ook elke dag heel veel plezier van.

Voor mijn bruidslingerie ben ik naar Spijkenisse geweest, maar ik lees dat de 'gewone' lingeriezaak een webshop is. De service en kennis daar was heel erg goed, dus ik denk dat ze ook online best goed advies kan geven, maar dat weet ik niet.
    schorpioentje28 schreef:
    21-03-2021 04:58
    En per merk kan de maat anders vallen,
    De maat kan zelfs per model of zelfs per BH anders uitvallen. Ik draag altijd Marlies Dekkers, en als ik online bestel, dan bestel ik altijd meerdere maten van hetzelfde model zodat ik thuis ook de best passende eruit kan vissen. En dat zijn regelmatig verschillende maten.
    @TO, laat je inderdaad adviseren in een speciaalzaak. Bij mijn lingeriezaak helpt 1 verkoopster die gewoon alle modellen in ongeveer mijn maat aansleept, terwijl ik doorpas. En vaak blijven er aan het eind van de passessie maar 1 of 2 BH’s over die me echt goed zitten.
    Goedemorgen allemaal,

Heel erg bedankt voor alle reacties en tips. Zo’n calculator heb ik inderdaad wel eens gebruikt, maar daar komt niet het juiste uit. Ik denk dat ik ook Marlies Dekker uitprobeer. Een duurdere BH vind ik prima. Als hij maar een keer goed zit. Ik heb overigens familie in heel het land, dus kom ook vast wel een keer in de buurt van de andere winkels die genoemd zijn.
    Azalea, goed artikel! Ook dank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven