Roddel, achterklap & riooljournalistiek deel 5!
woensdag 24 maart 2021 om 20:54
Nee filmpje niet gezien. Maar ik vond het ook al gek dat ze opeens? niks meer dan ondergoed aan had.
.

woensdag 24 maart 2021 om 20:54
Eens en daarbij meegenomen dat deze Bilal voor veel kinderen echt een voorbeeldfiguur is maakt het extra walgelijk.Tiana_76 schreef: ↑24-03-2021 20:53Ik vind dit online kinderen uitlokken eigenlijk net zo erg als op het schoolplein (als volwassen man!) een kind zijn broek naar beneden laten doen in bijzijn van de gehele schoolpopulatie.
Als dat het geval was geweest, dan had deze Bilal allang in de bak gezeten.

woensdag 24 maart 2021 om 20:57
Peter heeft zijn geloofwaardigheid al lang verloren . Zo’n beetje rond de tijd dat hij bij boulevard aan ging schuiven . Kon zijn programma’s vroeger wel waarderen .SweetFirefly schreef: ↑24-03-2021 20:45Peter R de Vries gaat vanavond over deze situatie praten bij Beau. Bij Boulevard bagatelliseerde hij de boel. En zoals ik als zei vind ik dat raar want juist hij had een tvprogramma over ongewenst (naakt)beelden op het internet zetten en de psychische nasleep van slachtoffers daarvan. Als hij nu het gedrag van Bilal en Oussama gaat vergoeilijken is zijn geloofwaardigheid ver te zoeken.
woensdag 24 maart 2021 om 20:59
Ja, eens.Henk-en-Roelie schreef: ↑24-03-2021 20:36Eens, en ik ben bang dat als ze zoiets vragen dat ze ook wel weten aan wie ze het durven vragen. Dat zijn toch vaak mensen waarvan je op een afstand kunt 'ruiken' dat zij geen partij zijn voor hun. Aan een lid van de Hell Angels zullen dit niet durven vragen want dan weten ze dat het per direct wordt beantwoord met een stevige vuistslag midden op die laffe muil.
Am Yisrael Chai!
woensdag 24 maart 2021 om 21:01
woensdag 24 maart 2021 om 21:03
Het is toch gewoon zo dat als je je laat betalen voor seksuele handelingen dat dat niet veel anders is dan prostitutie? Dus natuurlijk is het een waarschuwing om tegen kinderen te zeggen dat geld aannemen voor "alleen maar" iets laten zien niet stoer is of makkelijk verdiend is, maar je eigenlijk een soort hoer maakt.eva-luna schreef: ↑24-03-2021 20:51Precies. Doe je iets niet? Ben je een hoer. Doe je iets wel? Ben je een hoer.
Het is ontzettend naar en denigrerend taalgebruik en toont totaal gebrek aan respect voor alles en iedereen. Zum kotzen dat kinderen wordt aangeleerd dat je iedereen die niet doet en zegt wat jij wilt vooral flink mag uitschelden. Liefst en plein public. Een beetje vernedering moet wel groots gebracht worden natuurlijk.
Am Yisrael Chai!

woensdag 24 maart 2021 om 21:07
Want? In andere talen en culturen is zoiets normaal?fashionvictim schreef: ↑24-03-2021 21:01Ten eerste praat ik niks goed, maar ten tweede is mij heel duidelijk dat jullie waarschijnlijk Nederlandstalig zijn.
woensdag 24 maart 2021 om 21:07
Nou, volgens jouw redenering heeft Bilal de jongen dan aangezet tot prostitutie. En dat vind jij nog steeds alleen maar 'dom'?fashionvictim schreef: ↑24-03-2021 21:03Het is toch gewoon zo dat als je je laat betalen voor seksuele handelingen dat dat niet veel anders is dan prostitutie? Dus natuurlijk is het een waarschuwing om tegen kinderen te zeggen dat geld aannemen voor "alleen maar" iets laten zien niet stoer is of makkelijk verdiend is, maar je eigenlijk een soort hoer maakt.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
woensdag 24 maart 2021 om 21:09
Ja inderdaad.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

woensdag 24 maart 2021 om 21:10
Zo praat je niet tegen kleine kinderen, dat is echt belachelijk. En een klein kind kan al per definitie geen hoer zijn.fashionvictim schreef: ↑24-03-2021 21:03Het is toch gewoon zo dat als je je laat betalen voor seksuele handelingen dat dat niet veel anders is dan prostitutie? Dus natuurlijk is het een waarschuwing om tegen kinderen te zeggen dat geld aannemen voor "alleen maar" iets laten zien niet stoer is of makkelijk verdiend is, maar je eigenlijk een soort hoer maakt.
woensdag 24 maart 2021 om 21:10
Zoals ik al zei: zowel in de Surinaamse taal als in de Marokkaanse taal is de manier waarop hij dit verwoordde een vrij normale manier van praten. Mijn moeder zei vroeger bijvoorbeeld altijd als ze boos was: "WIL JE HUILEN?"
Am Yisrael Chai!

woensdag 24 maart 2021 om 21:12
Ook tegen wildvreemde kinderen?fashionvictim schreef: ↑24-03-2021 21:10Zoals ik al zei: zowel in de Surinaamse taal als in de Marokkaanse taal is de manier waarop hij dit verwoordde een vrij normale manier van praten. Mijn moeder zei vroeger bijvoorbeeld altijd als ze boos was: "WIL JE HUILEN?"
woensdag 24 maart 2021 om 21:13
Ja, en "hoer" is ook een scheldwoord. Deze gast heeft een nogal agressieve toon, of je nu Nederlands of Marokkaans of Surinaams spreekt.fashionvictim schreef: ↑24-03-2021 21:03Het is toch gewoon zo dat als je je laat betalen voor seksuele handelingen dat dat niet veel anders is dan prostitutie? Dus natuurlijk is het een waarschuwing om tegen kinderen te zeggen dat geld aannemen voor "alleen maar" iets laten zien niet stoer is of makkelijk verdiend is, maar je eigenlijk een soort hoer maakt.
Met "what the fuck, wil je een hoer zijn?!" schreeuwen dénk ik niet dat hij bedoelt: "kindertjes, wat er nu gebeurd is kennen we als prostitutie en dat is niets voor kinderen".
Jij wel ja?
woensdag 24 maart 2021 om 21:13
Ja, je kan het belachelijk vinden - en misschien is het dat ook wel, dat vind ik lastig te beoordelen - maar hoe hij praatte is niet abnormaal in "straattaal"-milieu of bij mensen met een migratieachtergrond. In het Surinaams wordt bijvoorbeeld ook gewoon tegen kinderen gezegd "doe niet als een motjo" en dat betekent ook iets als "gedraag je niet als een sloerie". Dat heeft in die cultuur een minder zware lading dan dat ik denk dat het voor Nederlandstaligen heeft.
Een beetje vergelijkbaar met dat wij Nederlanders te pas en te onpas shit, fuck en kut zeggen en een Engelstalig iemand dat extreem grof vindt.
Am Yisrael Chai!
woensdag 24 maart 2021 om 21:14

woensdag 24 maart 2021 om 21:16
Blijkbaar. Echt, weet niet wat ik lees.apppie schreef: ↑24-03-2021 21:13Ja, en "hoer" is ook een scheldwoord. Deze gast heeft een nogal agressieve toon, of je nu Nederlands of Marokkaans of Surinaams spreekt.
Met "what the fuck, wil je een hoer zijn?!" schreeuwen dénk ik niet dat hij bedoelt: "kindertjes, wat er nu gebeurd is kennen we als prostitutie en dat is niets voor kinderen".
Jij wel ja?

woensdag 24 maart 2021 om 21:17
De pipo’s die deze zogenaamde waarschuwingen geven zijn dezelfde pipo’s die denken dat je alles kunt (af)kopen met geld.fashionvictim schreef: ↑24-03-2021 21:03Het is toch gewoon zo dat als je je laat betalen voor seksuele handelingen dat dat niet veel anders is dan prostitutie? Dus natuurlijk is het een waarschuwing om tegen kinderen te zeggen dat geld aannemen voor "alleen maar" iets laten zien niet stoer is of makkelijk verdiend is, maar je eigenlijk een soort hoer maakt.
Zoals je zelf schreef ‘Bilal zei direct erna zelfs dat hij de jongen 1000 euro van zijn eigen geld wilde geven om het goed te maken want dat het een grap was ’.
Ik geloof op de een of andere manier niet zo in een integere poging om kinderen te waarschuwen zich niet onzedig te gedragen

woensdag 24 maart 2021 om 21:17
Ja, jemig, ik ben die vent niet, he? Ik zeg alleen dat het in mijn oren klonk alsof hij bedoelde " je laten betalen om iets te laten zien is niet makkelijk verdiend, maar dan ben je een hoer. Wil je een hoer zijn? Nee toch?" omdat dat nu eenmaal de manier is waarop ik verschillende Marokkanen en Surinamers heb horen praten als ze iets HEEL ERG SERIEUS tot je door willen laten dringen.
Maar het is maar een deel van een fragment, misschien bedoelde hij inderdaad wel dat dat jochie gewoon een gore tyfushoer was door zijn piemel te laten zien. Dat lijkt mij minder logisch dan hoe ik het begrijp, maar goed, ik kijk waarschijnlijk sowieso door een ietwat andere bril naar Marokkanen dan sommige anderen in dit topic.
Am Yisrael Chai!

woensdag 24 maart 2021 om 21:18
Tuurlijk. Dat was het. En bij dat meisje op Insta ook.fashionvictim schreef: ↑24-03-2021 21:13Ja, je kan het belachelijk vinden - en misschien is het dat ook wel, dat vind ik lastig te beoordelen - maar hoe hij praatte is niet abnormaal in "straattaal"-milieu of bij mensen met een migratieachtergrond. In het Surinaams wordt bijvoorbeeld ook gewoon tegen kinderen gezegd "doe niet als een motjo" en dat betekent ook iets als "gedraag je niet als een sloerie". Dat heeft in die cultuur een minder zware lading dan dat ik denk dat het voor Nederlandstaligen heeft.
Een beetje vergelijkbaar met dat wij Nederlanders te pas en te onpas shit, fuck en kut zeggen en een Engelstalig iemand dat extreem grof vindt.
Kots.

woensdag 24 maart 2021 om 21:18
Ik heb even gemist welke achtergrond het kind in kwestie heeft. Of praten Surinamers zo tegen alle kinderen?fashionvictim schreef: ↑24-03-2021 21:13Ja, je kan het belachelijk vinden - en misschien is het dat ook wel, dat vind ik lastig te beoordelen - maar hoe hij praatte is niet abnormaal in "straattaal"-milieu of bij mensen met een migratieachtergrond. In het Surinaams wordt bijvoorbeeld ook gewoon tegen kinderen gezegd "doe niet als een motjo" en dat betekent ook iets als "gedraag je niet als een sloerie". Dat heeft in die cultuur een minder zware lading dan dat ik denk dat het voor Nederlandstaligen heeft.

woensdag 24 maart 2021 om 21:19
Ik ook niet. Vind het echt goedpraten en vergoelijken wat er gebeurt is. “ het is de manier van praten “ “ het was een grapje” flikker toch op het is gewoon tuig en die moeten meteen uit de media. Het erge is dat er een hoop jongeren en kinderen tegen zulke figuren opkijken.

woensdag 24 maart 2021 om 21:20
Ik vind de achtergrond heel erg niet ter zake doen, omdat dit afleidt van wat er aan de hand is. Dit kind is misleid door 2 volwassen mannen. Hij heeft geen preek verdiend en hoeft al helemaal niet voor hoer uitgemaakt te worden. Dat soort praat uitslaan vind ik echt walgelijk, wat je culturele achtergrond ook is.fashionvictim schreef: ↑24-03-2021 21:17Ja, jemig, ik ben die vent niet, he? Ik zeg alleen dat het in mijn oren klonk alsof hij bedoelde " je laten betalen om iets te laten zien is niet makkelijk verdiend, maar dan ben je een hoer. Wil je een hoer zijn? Nee toch?" omdat dat nu eenmaal de manier is waarop ik verschillende Marokkanen en Surinamers heb horen praten als ze iets HEEL ERG SERIEUS tot je door willen laten dringen.
Maar het is maar een deel van een fragment, misschien bedoelde hij inderdaad wel dat dat jochie gewoon een gore tyfushoer was door zijn piemel te laten zien. Dat lijkt mij minder logisch dan hoe ik het begrijp, maar goed, ik kijk waarschijnlijk sowieso door een ietwat andere bril naar Marokkanen dan sommige anderen in dit topic.