Vriend woont nog thuis

24-03-2021 21:45 295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik zit met een dilemma.. Ik ben 23, woon al 6 jaar op mezelf en heb nu bijna een jaar een relatie met mijn vriend van 25. Het is erg fijn en serieus en ik zie graag dat we op (relatief korte) termijn samen kunnen wonen..

Hij woont nog thuis, wil graag een huis kopen maar is duur tegenwoordig.. Nu was het plan dat hij het huis van zn ouders koopt & zijn ouders binnen 5 jaar weg zijn.

Ik heb vandaag een gesprek met hem gehad en gezegd dat ik dat niet trek. Zijn moeder bemoeit zich al overal mee waar ik gek van word, maar nog 5 jaar? No way... Dan is hij bijna 31(!)

Na gesprek heeft hij toegezegd dat hij met zn ouders gaat praten en ze binnen 2 jaar weg moeten.. Dat kan financieel gezien niet eerder.

Ik twijfel echt wat ik hiermee moet. Ik wil de relatie niet verbreken want ik ben gek op hem, maar heb ook behoefte aan een zelfstandige vriend zonder zn ouders die er non stop zijn (want pensioen dus thuis).. Ik weet niet of ik ruim 2 jaar wil latten.

Wat denken jullie? Maak ik er een te big deal van? Of..?
Every step forward begins with the decision to not stand still
Ik zou ook niet bij mijn schoonouders willen wonen. Tijdje noodgedwongen gedaan, maar zou het niet nog eens doen.
Roxxeanne schreef:
24-03-2021 22:06
Met het geld dat hij krijgt vd bank kan hij het huis van zn ouders kopen. Dat geld schenken ze aan zijn broer zodat die de boerderij kunnen kopen.
Hahaha wat een deurmat die kerel.
Honey, you should see me in a crown
Marana schreef:
25-03-2021 13:35
Oh ja, de nieuwe startersregeling, je hebt gelijk!

(2% van 2 ton is overigens 4000 euro volgens mij)
Pergamon schreef:
25-03-2021 13:38
:facepalm: :$ :$ :$ :$ :$

Keiharde hoofdrekenfout hier!! :$ :$ :$
Wat? 2 ton is 200.000 euro toch?
Dahlia74 schreef:
25-03-2021 13:48
Dat TO daar moet koken vind ik ook apart. Dat kan vriend gewoon doen.
Dit vind ik toch meer een vrouwending, mannen vinden dat meestal helemaal niet zo leuk
Mumper schreef:
25-03-2021 15:55
Dit vind ik toch meer een vrouwending, mannen vinden dat meestal helemaal niet zo leuk

Die man is bovendien veel te druk met houthakken en zo.
Eurus schreef:
25-03-2021 15:15
Hahaha wat een deurmat die kerel.

Eigenlijk gaat hij een hypotheek an zodat zijn ouders zijn geld kunnen "schenken" aan zijn broer. Hoe langer ik er over na denk hoe krankzinniger ik het vind.
madamzonderm schreef:
25-03-2021 15:50
Wat? 2 ton is 200.000 euro toch?

Ja, 2 ton = 200.000. 2% van 2 ton = 4000
Mumper schreef:
25-03-2021 15:55
Nou er zijn veel mannen die prima kunnen koken en het leuk vinden.

Dit is wat TO erover schrijft "Ik ben daar vaak in de weekenden en moeders doet boodschappen en gaat er altijd vanuit dat ik kook". Dus dat To ipv vriend kookt, ik zou daar niet op zitten te wachten en dit afkappen.
Pergamon schreef:
25-03-2021 15:57
Eigenlijk gaat hij een hypotheek an zodat zijn ouders zijn geld kunnen "schenken" aan zijn broer. Hoe langer ik er over na denk hoe krankzinniger ik het vind.
Maar vriend "krijgt" ook een schenking. Ouders moeten eigen huis verkopen om kinderen te kunnen schenken en willen vervolgens bij kinderen blijven wonen. Eerst bij ene zoon, later bij andere. Als kinderen ga je dan ook een behoorlijke verplichting aan.
RikM schreef:
25-03-2021 15:56
Hij zal later toch ook brood op de plank moeten brengen
RikM schreef:
25-03-2021 15:56
En jagen. Immers moet er vuur en eten komen.
minnimouse schreef:
24-03-2021 21:55
Hij kan toch ook eerst wat gaan huren en dan over een paar jaar eventueel dat huis van zijn ouders kopen.
Ik denk trouwens dat zijn ouders zich nog wel meer gaan bemoeien als het eenmaal zijn/jullie huis is.
Als hij huurt kan hij niet sparen. Het beste dumpt hij TO en spaart hij rustig verder voor zijn eigen koophuis zonder z'n ouders hun eigen huis uit te sturen.
Dahlia74 schreef:
25-03-2021 16:01
Maar vriend "krijgt" ook een schenking. Ouders moeten eigen huis verkopen om kinderen te kunnen schenken en willen vervolgens bij kinderen blijven wonen. Eerst bij ene zoon, later bij andere. Als kinderen ga je dan ook een behoorlijke verplichting aan.

Zou hij die ton ook krijgen als hij een ander huis besluit te kopen?
Wat vind je nog aantrekkelijk aan je vriend? Want dat zijn moeder hem nog steeds wil behandelen als een 5 jarige, tja ok dat is haar keuze. Maar dat hij het zelf maar best vind en zich verder niet schuldig voelt tegenover haar dat zij dat allemaal voor hem doet, daar zou ik me mateloos aan irriteren. En dat zijn moeder verwacht dat jij kookt, zegt vriend dan ook niet, mam doe ff normaal?
redbulletje schreef:
25-03-2021 16:05
Als hij huurt kan hij niet sparen. Het beste dumpt hij TO en spaart hij rustig verder voor zijn eigen koophuis zonder z'n ouders hun eigen huis uit te sturen.

Heb je alleen de OP gelezen? Beter wel hele topic lezen
Pergamon schreef:
25-03-2021 15:58
Ja, 2 ton = 200.000. 2% van 2 ton = 4000
Oh ik moest verder terugvinden om de hoofdrekenfout te vinden.
TostiMetKaas schreef:
25-03-2021 16:06
Wat vind je nog aantrekkelijk aan je vriend? Want dat zijn moeder hem nog steeds wil behandelen als een 5 jarige, tja ok dat is haar keuze. Maar dat hij het zelf maar best vind en zich verder niet schuldig voelt tegenover haar dat zij dat allemaal voor hem doet, daar zou ik me mateloos aan irriteren. En dat zijn moeder verwacht dat jij kookt, zegt vriend dan ook niet, mam doe ff normaal?

Nou inderdaad. Hij laat alles maar gebeuren. Ook de dingen die ten koste gaan van TO. Die man (nou ja, jongen) zal nooit voor TO opkomen.
Roxxeanne schreef:
24-03-2021 23:10
Dit is een feit. Ik roep al vanaf het begin dat ik wil dat 'ie minstens een half jaar zelfstandig woont voor ik er evt bijkom. Ik ga niet bemoederen omdat hij dat nou zo gewend is. Laat m maar zelfstandig worden eerst.

Dat betekent dus 2 jaar + een half jaar zelfstandigheid opbouwen. Dan is hij bijna 28.

Moeders doet alles voor hem. Hij kan nog niet zijn eigen bed opmaken 🥲. Heb het wel eens geprobeerd met hem & hij kookt nu wel eens samen met me. Maar hij is dus echt nog afhankelijk. Maar zijn moeder geeft hem ook niet de kans om dingen te leren.

Moeders belt ook mij op als hij nog niet thuis is na een bepaald tijdstip ofzo. Vragen waar hij is. Met die sneeuw laatst moest hij maar gauw komen want het werd al donker... Maargoed we zijn natuurlijk ook nog niet volwassen en begrijpen dat niet
:rofl:
Wat is er eigenlijk wel aantrekkelijk aan dit wat groot uitgevallen kind?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Pergamon schreef:
25-03-2021 16:05
Zou hij die ton ook krijgen als hij een ander huis besluit te kopen?
Dan hebben zijn ouders nog een koophuis in plaats van liquide middelen om weg te geven.
Even advocaat van de duivel spelende.
Stel nu dat de gemeente geen toestemming geeft om die woonunit te laten plaatsen dasr als zelfstandige wooneenheid naast de boerderij.
Of als broer een schoonzus van gedachten veranderen na dat ze de boerderij hebben gekocht. Wat dan? Zet vriend zijn ouders er dan uit? Of wordt jij mantelzorger van de schoonouders in hun huis? Want no wat dat vriend ze op straat zet natuurlijk.

En verder: zo'n schoonmoeder heb ik ook. Gelukkig woon ik geen 4 straten verderop maar 20 km. 100 km zou beter geweest zijn. Neem maar van mij aan: dat gebemoei en overdreven gemoeder over je vriend blijft. Heel heel heel lang.
Daar moet je tegen kunnen. Zeker als ze zo dichtbij wonen
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
25-03-2021 19:40

En verder: zo'n schoonmoeder heb ik ook. Gelukkig woon ik geen 4 straten verderop maar 20 km. 100 km zou beter geweest zijn. Neem maar van mij aan: dat gebemoei en overdreven gemoeder over je vriend blijft. Heel heel heel lang.
Daar moet je tegen kunnen. Zeker als ze zo dichtbij wonen Zeker als je vriend het zich allemaal graag laat aanleunen.
Niet alles gelezen, maar een zoon van 25 en allebei de ouders 70+? Dus hoe werkt dat dan qua vruchtbaarheid enzo? Een moeder van rond de 50 die een kind krijgt?

Verder, vreemd verhaal. Ik zou ook niet met schoonouders in 1 huis gaan wonen maar samen een huis uitzoeken. Maar je kan ze er idd niet zomaar uit gaan zetten.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
25-03-2021 21:04
Niet alles gelezen, maar een zoon van 25 en allebei de ouders 70+? Dus hoe werkt dat dan qua vruchtbaarheid enzo? Een moeder van rond de 50 die een kind krijgt?

Verder, vreemd verhaal. Ik zou ook niet met schoonouders in 1 huis gaan wonen maar samen een huis uitzoeken. Maar je kan ze er idd niet zomaar uit gaan zetten.
Als vrouw kan je ook eind veertig nog een kind krijgen, kijk naar Sharon Dijksma.
Dahlia74 schreef:
25-03-2021 21:05
Als vrouw kan je ook eind veertig nog een kind krijgen, kijk naar Sharon Dijksma.
Dat kan. Hoewel de opties daarvoor back in the day wel minder waren. Toch heb ik sterk de indruk dat TO helemaal niet weet hoe oud ze zijn. Alleen dat ze heul oud zijn.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 25-03-2021 21:08
10.20% gewijzigd
Dahlia74 schreef:
25-03-2021 21:05
In theorie kan alles uiteraard. Nakomertje enzo. Maar het viel mij gewoon op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven