Herken je dit?

11-04-2021 16:52 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik droomde vannacht van een vriendin die ik had in mijn jeugd. Achteraf gezien eigenlijk een enorme trut - daarom zijn we ook allang geen vriendinnen meer. Maar nadenkend over de droom dacht ik opeens: "Ze had eigenlijk wel hele toffe ouders, die zou ik best nog eens willen spreken.".

Als kind/tiener vallen ouders natuurlijk in de categorie "Old Aliens", maar nu ik zelf de leeftijd krijg die mensen zoals ouders-van-vrienden of ouders-van-oppaskindjes toen hadden, kijk ik opeens met een nieuwe blik naar hen.

Heb jij ook een ex of een oude vriend/vriendin van wie de ouders eigenlijk stukken leuker waren dan het kind waar je een (vriendschaps)relatie mee had?
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Geen herkenning. Bijkomend voordeel van een relatie die ooit strandde was juist dat ik ook van de schoonfamilie af was.

De ouders van mijn vriendinnen waren óf net zo leuk als mijn vriendinnen of minder leuk, maar ik had eigenlijk geen vriendinnen die niet leuk waren, dus de ouders konden ook niet zo snel leuker zijn.
In alle eerlijkheid, als ik nadenk over relaties en vriendschappen die faliekant verkeerd zijn gelopen, dan was dat meestal met mensen waarbij ik met de ouders ook geen klik had. Als ik hen uberhaupt al ontmoette, want in vriendschappen word ik niet echt voorgesteld aan de ouders...
leeg
Niet persé leuker dan de vriendinnetjes, maar wel interessanter dan ik me toen besefte. Ik heb 2 vriendinnetjes gehad van wie de vader kunstenaar was, een ander van wie de vader diplomaat in Rusland was geweest. Nu als volwassene zou ik heel erg geïnteresseerd zijn in hun werk. Als kind maalde ik er niet om en kwam ik vooral voor de mega doos playmobil en toverstiften die ze hadden :-D
Nee ook geen herkenning. Vond ook eerlijk gezegd weinig ouders leuker dan de mijne.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
M’n eerste vriendje had echt leuke ouders waar ik veel van heb geleerd en veel liefde van ontvangen heb. Vriendje was een lapzwans, maar zijn ouders zou ik graag nog eens zien.
Nee, ik heb ook vrij weinig herinnering aan de ouders-van
Niet leuker, wel vaak wat meer bijzonder.

Een van mijn vriendinnen haar moeder was badkleding ontwerpster, een heel aparte vrouw, die er meer niet dan wel was.

Ik ben ook bevriend geweest met de kinderen van een bekende persoon uit de Amsterdamse onderwereld, geen idee had ik, hele lieve mensen. Gierend groot huis met een boot en mega veel speelgoed. Mijn ouders hadden indertijd heel naïef ook geen idee wie die ietwat teruggetrokken man nou was, zijn vrouw was ook heel lief.

Ik zat op een sportvereniging waar wel meer bovenstaande mensen kwamen indertijd. Ik bracht daar heel veel tijd door en daardoor ook " bijzondere " ouders.

Nu ik beter weet bedenk ik me weleens wtf waar kwam ik als kind over de vloer.

Verder vond ik de ouders van mijn vrienden niet perse leuker of minder leuk dan hun kinderen.
Huh, nee, beetje vaag ook eigenlijk.
Ik ken het wel andersom. Ik had een vriendinnetje en de moeder zei altijd, ook tegen mij, dat zodra ze 18 was ze op zichzelf moest wonen. Dat vond ik onbegrijpelijk, ik had echt een band met haar.

Dat is trouwens ook echt zo gegaan, zodra ze 18 was moest ze weg.
anoniem_6491451405f4b wijzigde dit bericht op 11-04-2021 17:47
Reden: Toevoeging.
14.60% gewijzigd
Ik herken het een beetje. Ik heb samengewoond met een man die best leuk was, maar verliefd was ik niet. Ik kon heel goed opschieten met zijn ouders. Misschien nog wel beter dan met hem.

Met de ouders van mijn jeugdvriendje kon ik ook goed overweg.

Er is nu nog heel af en toe contact. Maar niet meer zoals vroeger.
Ik heb dat met een oud-klasgenote. Haar ouders zijn/waren wel vriendelijk. Maar het kind zelf vond ik maar een trut. Ze had flauwe grapjes waaronder in je borsten knijpen. Nog niet zacht ook. Over mijn tekeningen zei ze vaak: "Wat mooi....." op een sarcastische toon. Oké in tekenen was ik inderdaad niet goed, maar had zoiets: Moet je daar nu elke keer wat van zeggen?
Van de week zag ik de moeder van een cliënt en ze deed me zo sterk denken aan de moeder van een ex-vriendje, dat ik wel even aan haar terug moest denken hoe betrokken en lief ze was. Maar contact zoeken, nee.
Bij oud-vriendinnen ook die behoefte niet, wel hebben mijn huidige vriendinnen leuke ouders die ik altijd graag spreek (maar ook niet zelf opzoek hoor).
In_Tenebris schreef:
11-04-2021 17:45
Ik ken het wel andersom. Ik had een vriendinnetje en de moeder zei altijd, ook tegen mij, dat zodra ze 18 was ze op zichzelf moest wonen. Dat vond ik onbegrijpelijk, ik had echt een band met haar.

Dat is trouwens ook echt zo gegaan, zodra ze 18 was moest ze weg.
Dan zouden wij vriendinnen geweest kunnen zijn want ik werd ook op mijn 18e het huis uit geschopt.

Een stel ouders van vriendin zie ik heel af en toe nog want bevriend met mijn moeder.

Andere ouders nooit meer en die vriendin ook niet, zijn compleet uit elkaar gegroeid, nu alleen nog via Facebook. Die ouders waren alles wat het bij mij thuis niet was. Vader die werkte en moeder deed niks anders dan poetsen. Je mocht, als je daar al eens mocht komen spelen, niet op het bed zitten bijvoorbeeld.
Bij ons werd er niet gewerkt en het was het huishouden van Jan Steen :P
dolfje schreef:
11-04-2021 18:47
Dan zouden wij vriendinnen geweest kunnen zijn want ik werd ook op mijn 18e het huis uit geschopt.

Een stel ouders van vriendin zie ik heel af en toe nog want bevriend met mijn moeder.

Andere ouders nooit meer en die vriendin ook niet, zijn compleet uit elkaar gegroeid, nu alleen nog via Facebook. Die ouders waren alles wat het bij mij thuis niet was. Vader die werkte en moeder deed niks anders dan poetsen. Je mocht, als je daar al eens mocht komen spelen, niet op het bed zitten bijvoorbeeld.
Bij ons werd er niet gewerkt en het was het huishouden van Jan Steen :P

Ik ben een man en dat was mijn vriendin. Het leek net of die moeder haar nooit gewild had. Ze hadden ook geen ruzie of zo, ze moest er gewoon uit. Volgens mij vond ze het zo normaal dat ze zich ook tegenover mij niet schaamde. Het was juist wel een gevoelig meisje, maar dat merkte je niet direct. Wel logisch met die achtergrond. Koele sfeer daar in huis, ook dat huwelijk vond ik. Wel duur en kak allemaal.. Kak in de zin van schijt aan een ander ook vooral wat mij betreft.
In_Tenebris schreef:
11-04-2021 18:58
Ik ben een man en dat was mijn vriendin. Het leek net of die moeder haar nooit gewild had. Ze hadden ook geen ruzie of zo, ze moest er gewoon uit. Volgens mij vond ze het zo normaal dat ze zich ook tegenover mij niet schaamde.
Bij ons ook geen ruzie. Mijn moeder vond gewoon dat ze klaar was als de kinderen 18 werden. Bij zus en later half broer ging het precies zo.
dolfje schreef:
11-04-2021 19:01
Bij ons ook geen ruzie. Mijn moeder vond gewoon dat ze klaar was als de kinderen 18 werden. Bij zus en later half broer ging het precies zo.

Dat vind ik toch ook wel raar. Heb je wel een goede band met je ouders?
Oriander schreef:
11-04-2021 16:57
Geen herkenning. Bijkomend voordeel van een relatie die ooit strandde was juist dat ik ook van de schoonfamilie af was.

De ouders van mijn vriendinnen waren óf net zo leuk als mijn vriendinnen of minder leuk, maar ik had eigenlijk geen vriendinnen die niet leuk waren, dus de ouders konden ook niet zo snel leuker zijn.
Heb je teveel likeurbonbons op?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
dolfje schreef:
11-04-2021 19:01
Ik was 26 toen ik op mezelf ging en er echt aan toe. Stond wel al 1,5 jaar ingeschreven bij de woningbouw. Maar moeder had verwacht dat ik wel tot mijn 30e bij haar zou blijven wonen. Nou ik niet. Onze band was en is goed, maar gedij toch beter op mezelf.
Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe het met de ouders van mijn beste vriendin van vroeger gaat. Dus in die zin zou ik ze best graag wel eens tegenkomen. Maar niet omdat ik ze nou leuker vond dan de vriendin in kwestie zelf.
In_Tenebris schreef:
11-04-2021 19:03
Dat vind ik toch ook wel raar. Heb je wel een goede band met je ouders?
Niet meer zo maar dat heeft andere redenen. Toen nog wel.
Ik had in de brugklas een vriendin (die zelf overigens ook geen trut was, de vriendschap was leuk voor zolang als het duurde) met heel leuke gastvrije ouders, ik heb echt heel goede herinneringen aan die mensen. En nee, ik vond ze niet leuker dan mijn eigen ouders, maar gewoon... leuke, gezellige mensen. Ik kwam daar graag.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ja herkenbaar. Beste vriendinnetje was enig kind en haar beide ouders zaten in het onderwijs, ik was altijd jaloers op alle aandacht die we daar kregen en onder de indruk van hoe netjes en schoon en cultureel verantwoord het daar was. Vriendinnetje was juist jaloers op dat ik broertjes en zusjes had en dat het bij ons een luidruchtige zwijnenstal was. Het leek ook alsof haar ouders trotser waren op mijn schoolprestaties dan de mijne.
Bij mij was het omgekeerd. Vriendinnen en vriendjes kwamen graag bij mij thuis omdat ik toffe ouders had. Mn moeder is nu 84 en is heel modern, belangstellend en wereldwijs..
Ja. Ik had een enorm goede klik met de ouders en broer en zus van mijn eerste vriend . Met hem minder. Mijn en zijn ouders zijn bevriend geraakt en nog lang nadat het al uit was, gebleven.
Later ben ik er nog eens naartoe gegaan.

Ik heb altijd hele leuke schoonouders gehad. Echt zonder uitzondering een enorme klik met vooral de schoonmoeders. Daar hoorden ook leuke zonen bij. Op die eerste na dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven