Mode & Beauty alle pijlers

Kappersvragen

11-04-2021 15:53 77 berichten
Volgende week ga ik voor het eerst naar de kapper om meer te laten doen aan m'n haar dan een beetje knippen.
Ik heb bruin haar, donker van boven dat steeds lichter wordt, beetje donker roodblond helemaal beneden. Ik ben niet ontevreden over mijn haarkleur, maar ik wordt steeds grijzer en dat stoort. Daarnaast is het wat droog en heb ik van die springerige haartjes.

Ik heb met de kapper dit afgesproken:

Highlight 1/1 Head
Olaplex 1x No.1 + 1x No.2 (Add On)
Toner (Add On)
Lady's Haircut & Quick Dry

Afbeelding

Hier lijkt wel wat op met een beetje kleurverschil naar onderen toe.

Ik lees ook over gloss color, gent color, balayage, highlight 1.4 etc, maar ik heb geen idee wat het allemaal is en of dat beter zou passen bij mijn wensen. Ik heb de kapper alleen aan de telefoon gesproken en toen ik het over balayage had zei ze ik doe hightlight. Als ik google kom ik op blond uit en dat is niet de bedoeling.

Ik kan mijn afspraak nu nog aanpassen, maar als ik daar ben natuurlijk niet meer.

Ik dacht zelf het grijzige is lichter dan bruin. Dus als ik alles laat verven in de kleur donker roodblond dan pakt de verf alleen op grijs.

Hebben jullie suggesties?

Het is trouwens belachelijk duur dus als ik met iets simpels hetzelfde resultaat kan bereiken hoor ik het ook graag.
Alle reacties Link kopieren
Met balayage hoef je niet perse naar blond, dat kun je ook naar lichtbruin laten doen.

Dit idee:

Afbeelding

Hoe zie je het voor je als je alles laat vervelen in donker roodblond? Je zult meer kleurverschil zien dan alleen op je grijze haren.

Als je een goedkopere oplossing wil kun je ook zelf kapper verf kopen en het zelf doen.
Ik ga het niet zelf doen. Ik vind het prima om alles bij de kapper te doen maar ik heb nu niet het idee dat ze weten wat ik wil. Ik ben bang dat ze me gaan blonderen.

Balayage vind ik mooi. Dat ziet er ook vrij natuurlijk uit.

Dat verven op alleen grijs haar was maar een ideetje. Ik wil graag mijn eigen haarkleur houden minus het grijze.
Ik heb geen verstand van kappersdingen. Maar waarom laat je je niet beter adviseren als je zo twijfelt? Dan zeg je toch dat je als je er bent eerst wilt overleggen over wat voor jou het beste is en voorbeelden wilt zien van het resultaat van wat zij van plan zijn.

Als je een vermogen betaalt, dan mag je ook een goed adviesgesprek verwachten. Dat is dus niet dat jij zegt ik wil dit en dat de kapper dan zegt maar ik doe dat, zonder dat jij weet wat 'dat' precies inhoudt.

Ik betaal bij mijn kapper 200 euro voor het kleuren van mijn haar en krijg denk ik daarvoor ongeveer hetzelfde als wat jij hier schrijft. De cijfertjes weet ik niet maar de elementen komen me bekend voor. Maar dan weet ik wel vooraf precies wat het resultaat is en ik weet ook zeker dat dat exact overeenkomt met mijn wensen.
safrat schreef:
11-04-2021 16:30
Ik ga het niet zelf doen. Ik vind het prima om alles bij de kapper te doen maar ik heb nu niet het idee dat ze weten wat ik wil. Ik ben bang dat ze me gaan blonderen.

Balayage vind ik mooi. Dat ziet er ook vrij natuurlijk uit.

Dat verven op alleen grijs haar was maar een ideetje. Ik wil graag mijn eigen haarkleur houden minus het grijze.
Maar ze kúnnen puur op basis van een telefoongesprek toch ook niet precies weten wat je wil? Daar is het adviesgesprek voor, om samen te kijken of wat jij wil te verwezenlijken is en zo ja, hoe dan.
Ik vind het wel wat kort door de bocht hoor, om nu al te concluderen dat ze niet weten wat je wil. Natuurlijk weten ze dat niet, ze hebben je nog niet eens in de stoel gehad!
Bedenk dat je altijd ná het adviesgesprek alsnog nee kunt zeggen als je dan nog twijfelt, maar nu hebben ze nog geen eerlijke kans gehad.
Ik heb eerst een uitgebreide mail gestuurd en toen gebeld voor een afspraak met die mail als uitgangspunt. Ik heb gezegd dat ik een behandelplan wilde dus daar zou een adviesgesprek wel inpassen. Vandaag kreeg ik een herinneringsmail met wat ik allemaal ga laten doen en van al die dingen ben ik alleen bekend met het knippen. Ik kom op iets meer dan 400 uit. Dus ja, ik wil ook graag weten wat het resultaat is.

Het punt is dat ze van mijn voorstel van balayage naar highlight zijn gegaan, maar ik wist toen niet wat dat was.Vandaag was ik bezig met die afspraak en kwam ik er dus achter dat dat blond is. Ik denk dat ik het gewoon ga aanpassen.

Ik ga die afspraak niet afzeggen hoor.
Een balayage is niet perse blond hoor, dat is vrij breed . Bij balayage gaat het om,diepte van je haar met een natuurlijk verloop naar een zachtere tint. Dat kan bruin haar zijn met contrasten van roodtinten of lichtere tinten erin.
Maar highlight is blond.
Wacht even.....
Je wordt wat grijs. Je wil je eigen kleur houden, minus het grijs, met wat kleurverloop. En knippen.
Hoe....HOE komen ze dan in godsnaam op €400,- uit! Sorry hoor, maar wie laat er nou bij zijn volle verstand zijn haar kleuren voor €400,-!

Dit is echt absurd.

Trouwens, highlights wil zeggen lichtere plukjes. Lichter betekent niet per se blond. Dat geldt ook voor balayage.

Maar ik ben wel stikbenieuwd naar welke kapper je gaat.
safrat schreef:
11-04-2021 17:45
Maar highlight is blond.
Nee, highlights wil zeggen dat de plukjes lichter zijn dan je basiskleur.
Ik zou nooit 400 euro uitgeven om mijn haar te laten verven. Hooguit 50 euro ofzo. Ik doe het al jaren zelf en dat kost me 15 euro per verfbeurt.
ExodusRedux schreef:
11-04-2021 17:52
Ik zou nooit 400 euro uitgeven om mijn haar te laten verven. Hooguit 50 euro ofzo. Ik doe het al jaren zelf en dat kost me 15 euro per verfbeurt.
Ik heb wel best wel wat geld over voor een goede kapper, maar dit is echt wel..... heel bijzonder.
Nou inderdaad. Laat gewoon je grijze uitgroei verfen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Jufjoke schreef:
11-04-2021 17:50
Nee, highlights wil zeggen dat de plukjes lichter zijn dan je basiskleur.
Ik heb highlight 1/1. Als ik google kom ik op vol blond uit.
Die 400 is omdat ik koos voor de topstylist en mijn haar is heel lang. Iets langer dan op de foto uit de op. Dus ik ben van de maximale bedragen uitgegaan. Ik ga er vanuit dat je dan lang haar toeslag moet betalen als er staat van 160 tot 210.
ExodusRedux schreef:
11-04-2021 17:52
Nee, maar dat is de discussie toch niet?
Prima voor jou dat het jou 15 euro kost maar TO gaf al aan dat ze het door een kapper wil laten doen al neemt het niet weg dat het ondanks haar erg lange haar en hetgeen wat ze wil laten doen echt wel heel duur is zoals anderen hier ook al opmerkte.
Wat jij doet is, niet rot bedoeld, appels met peren vergelijken.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Er staat “highlight 1/1 head”. Dat zegt niets over de kleur maar over het feit dat al je haar behandeld wordt, ipv bijv een 1/2 waarbij ze alleen de bovenlaag behandelen. Bij 1/1 kun je het in een staart dragen en opsteken zonder dat je verschil ziet, terwijl je bij 1/2 dan ziet dat de onderkant onbehandeld is gebleven.

En zoals iemand al schreef; je hebt highlights en lowlights, wat betekent “lichter” en “donkerder” dan eigen haarkleur. Maar dat zegt nog niets over hoeveel lichter of donkerder. Voor iemand met zwart haar kan de highlight bijv heel donkerbruin zijn, om toch lichter dan de eigen haarkleur uit te vallen.
sprokkelientje schreef:
11-04-2021 18:17
Nee, maar dat is de discussie toch niet?
Prima voor jou dat het jou 15 euro kost maar TO gaf al aan dat ze het door een kapper wil laten doen al neemt het niet weg dat het ondanks haar erg lange haar en hetgeen wat ze wil laten doen echt wel heel duur is zoals anderen hier ook al opmerkte.
Wat jij doet is, niet rot bedoeld, appels met peren vergelijken.
Nou ja, niet helemaal. Natuurlijk is het begrip 'duur' relatief. Misschien zijn er legio mensen die het helemaal geen probleem vinden om vier keer per jaar €400,- uit te geven aan de kapper. Maar het gaat er wel een beetje om wat je voor dat geld krijgt. Knippen en kleuren dus. Zelfs voor lang haar en een topkapper is dat heel veel geld.
Waar het dan wat mij betreft om gaat is: de appel bij de Aldi kost een euro per kilo, en To zou haar appels kopen bij de groenteboer voor zestig piek. Snap je wat ik bedoel? Ja, die appels zullen vast wel lekkerder zijn, maar zelfs voor lekkerdere appels is zestig piek veel te veel geld.

Het is geen eenmalige behandeling; als het to bevalt, zal ze het bij moeten houden. Lekker dan, voor dat bedrag.
Natuurlijk snap ik wel wat jij bedoelt, maar dit is wel echt exorbitant voor knippen en kleuren. Waar je het ook mee vergelijkt.
Maar goed, dat moet to natuurlijk helemaal zelf weten. Ik gaf het desondanks aan, omdat ze niet eerder dergelijke behandelingen heeft laten doen en dus misschien niet beseft hoe bizar dat bedrag is.
Nummer*Zoveel schreef:
11-04-2021 18:24
Er staat “highlight 1/1 head”. Dat zegt niets over de kleur maar over het feit dat al je haar behandeld wordt, ipv bijv een 1/2 waarbij ze alleen de bovenlaag behandelen. Bij 1/1 kun je het in een staart dragen en opsteken zonder dat je verschil ziet, terwijl je bij 1/2 dan ziet dat de onderkant onbehandeld is gebleven.

En zoals iemand al schreef; je hebt highlights en lowlights, wat betekent “lichter” en “donkerder” dan eigen haarkleur. Maar dat zegt nog niets over hoeveel lichter of donkerder. Voor iemand met zwart haar kan de highlight bijv heel donkerbruin zijn, om toch lichter dan de eigen haarkleur uit te vallen.
Ah, dat wist ik niet. Dus eigenlijk verschilt dat niet zo heel veel met balayage.
Jufjoke schreef:
11-04-2021 18:27
Ik gaf het desondanks aan, omdat ze niet eerder dergelijke behandelingen heeft laten doen en dus misschien niet beseft hoe bizar dat bedrag is.
Dat klopt. Ik heb geen idee. :)
Ik wil het voor een keer best uitgeven. Tot 500 leek mij dan zelf redelijk. maar het is niet waarschijnlijk dat ik dat 4 keer in het jaar ga doen. Niet eens zozeer voor het geld, maar ik vind naar de kapper gaan heel vervelend. Dat was nog een argument voor balayage. Omdat ik las dat je dan niet zo vaak hoefde te gaan.
Misschien krijg je er wel champagne en kaviaar bij. Of een happy ending...
Ik vond bayalage enorm tegenvallen na de eerste keer trouwens. Mijn ervaring is dat je meerdere keren bayalage moet doen om echt het effect te krijgen zoals op bovenstaande foto. Als je direct meer kleurcontrast wil, geven highlights bij een eerste keer verven meer resultaat.

Tegenwoordig kleur en knip ik het gewoon zelf aan de hand van youtube tutorials. Heb al heel veel complimenten gehad dat mijn haarkleur er zo natuurlijk uitziet met zo'n mooie rode gloed. :-D Is gewoon verf uit een doosje bij de kruidvat (van L'oreal dan) en ik koop het in de aanbieding als er weer een 1+1 actie is. Wil niet neerbuigend doen tegenover kappers, maar het is geen hersenchirurgie hoor. Met een beetje oefenen op je eigen haar kun je ook een heel eind komen en daar heb je je leven lang profijt van.
anoniem_398316 wijzigde dit bericht op 11-04-2021 18:39
48.36% gewijzigd
safrat schreef:
11-04-2021 18:31
Ah, dat wist ik niet. Dus eigenlijk verschilt dat niet zo heel veel met balayage.

Jawel, de techniek verschilt. Bij lowlights en highlights (en lowlights) worden plukjes haar gepakt en geverfd, meestal vanaf de haarwortel tot de punt). Bij balayage wordt de verf met vegen op het haar aangebracht, en dat wordt vaak niet helemaal over de volle lengte van hoofdhuid tot punt gedaan. Als je googelt op afbeeldingen, dan zie je het verschil tussen de beide technieken.
safrat schreef:
11-04-2021 18:36

Dat was nog een argument voor balayage. Omdat ik las dat je dan niet zo vaak hoefde te gaan.

Ik ga 3x per jaar naar de kapper, elke 4-5 maanden, en laat dan verschillende kleuren high- en lowlights zetten. Vaker hoeft niet, omdat het door de verschillende kleurtjes veel minder opvalt als het uitgroeit. Zo’n echte uitgroeirand zie je vooral bij haar dat in 1 kleur wordt geverfd, en meer naarmate die kleur meer afwijkt van de eigen haarkleur.
Jufjoke schreef:
11-04-2021 18:27
Nou ja, niet helemaal. Natuurlijk is het begrip 'duur' relatief. Misschien zijn er legio mensen die het helemaal geen probleem vinden om vier keer per jaar €400,- uit te geven aan de kapper. Maar het gaat er wel een beetje om wat je voor dat geld krijgt. Knippen en kleuren dus. Zelfs voor lang haar en een topkapper is dat heel veel geld.
Waar het dan wat mij betreft om gaat is: de appel bij de Aldi kost een euro per kilo, en To zou haar appels kopen bij de groenteboer voor zestig piek. Snap je wat ik bedoel? Ja, die appels zullen vast wel lekkerder zijn, maar zelfs voor lekkerdere appels is zestig piek veel te veel geld.

Het is geen eenmalige behandeling; als het to bevalt, zal ze het bij moeten houden. Lekker dan, voor dat bedrag.
Natuurlijk snap ik wel wat jij bedoelt, maar dit is wel echt exorbitant voor knippen en kleuren. Waar je het ook mee vergelijkt.
Maar goed, dat moet to natuurlijk helemaal zelf weten. Ik gaf het desondanks aan, omdat ze niet eerder dergelijke behandelingen heeft laten doen en dus misschien niet beseft hoe bizar dat bedrag is.
Ja, daar heb je gelijk in, dat bedrag is ook bizar/hoog/exorbitant.
TO heeft ws geen vergelijkingsmateriaal.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven