Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!
woensdag 24 februari 2021 om 18:33
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:

of dit:

Maar dit!

We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:
of dit:

Maar dit!

anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
dinsdag 20 april 2021 om 11:06
Oud lid meldt zich na lange tijd afwezigheid (was eerst een blauw vruchtje en toen een roze vruchtje). 
Mijn tuin kriebels zijn weer hard rondjes aan het rennen en de tuin is in de afgelopen jaren (dankzij jullie tips!) enorm veranderd. Heb er zoveel lol in, ook als niet alles de zeiknatte kleigrond overleeft. Net nieuwe plantjes in de vijver geknikkerd, zit nog te wachten op lavasubstraat voor het nieuwe vijvertje (buuf had een bak over nadat zij een nieuwe in haar tuin heeft gedaan, dus kom maar door) en nog meer nieuwe vijverplantjes. Ook komt er nog een lading gewone plantjes aan en dan is het wel weer even goed (aka planten budget is op).
Zitten jullie ook met iedere dag rondjes door de tuin de plantjes aan te moedigen dat ze harder moeten groeien? Gogogo.
Mijn tuin kriebels zijn weer hard rondjes aan het rennen en de tuin is in de afgelopen jaren (dankzij jullie tips!) enorm veranderd. Heb er zoveel lol in, ook als niet alles de zeiknatte kleigrond overleeft. Net nieuwe plantjes in de vijver geknikkerd, zit nog te wachten op lavasubstraat voor het nieuwe vijvertje (buuf had een bak over nadat zij een nieuwe in haar tuin heeft gedaan, dus kom maar door) en nog meer nieuwe vijverplantjes. Ook komt er nog een lading gewone plantjes aan en dan is het wel weer even goed (aka planten budget is op).
Zitten jullie ook met iedere dag rondjes door de tuin de plantjes aan te moedigen dat ze harder moeten groeien? Gogogo.
dinsdag 20 april 2021 om 12:29
Momo, de planten aanmoedigen om te groeien en bloeien is herkenbaar
Net de eerste vier emmers onkruid/blad/dooie takken uit de tuin gehaald. En de eerste baby naaktslakjes geraapt. En gezien dat alles toch wel redelijk de winter door is gekomen. Op sommige plaatsen is de grond alweer kurkdroog en hard. Op die plekken gebruik ik een gekarteld steakmes om het onkruid los te wrikken, en dat mes brak net af. (dat zegt wel wat toch?) Straks maar even naar de Ac.tion voor een nieuw setje tuinmessen. Kon nog een afspraak regelen voor vandaag.
Er zijn wel twee emmers met paardenbloempollen uit de tuin gekomen, en er staan er nog steeds een heleboel. Een paar vind ik niet zo erg, maar een hele tuin vol ben ik geen fan van. Die dingen zaaien zich onwijs uit.
Er staan in mijn tuin weer bergen zaailingen van de malva, rode zonnehoed, herfstanemonen en het wildemanskruid. En overal akeleien en geraniums. Dat wordt straks een feestje. Gelukkig hebben mijn winterharde fuchsia's het ook overleefd (soms is te harde vorst toch fataal). Ze lopen van onderen al weer uit.
Hebben jullie ook dat de blauwe druifjes zich uitzaaien? Hier staan ze ineens overal, ook op plekken waar ik ze zeker weten niet gepoot heb.
Er zijn wel twee emmers met paardenbloempollen uit de tuin gekomen, en er staan er nog steeds een heleboel. Een paar vind ik niet zo erg, maar een hele tuin vol ben ik geen fan van. Die dingen zaaien zich onwijs uit.
Er staan in mijn tuin weer bergen zaailingen van de malva, rode zonnehoed, herfstanemonen en het wildemanskruid. En overal akeleien en geraniums. Dat wordt straks een feestje. Gelukkig hebben mijn winterharde fuchsia's het ook overleefd (soms is te harde vorst toch fataal). Ze lopen van onderen al weer uit.
Hebben jullie ook dat de blauwe druifjes zich uitzaaien? Hier staan ze ineens overal, ook op plekken waar ik ze zeker weten niet gepoot heb.
dinsdag 20 april 2021 om 12:33
Het is geen raskat hoor, gewoon een cyperse htk-kat. Maar het is een schat, net als mijn andere kat overigens, dat is meer een haaibaai met een stevig karakter maar dat vind ik net zo leuk.miss_musica schreef: ↑20-04-2021 08:43Nu moet ik toch even reageren op dit topic. Wat een heerlijk beest. Ik denk dat wij hetzelfde ras hebben. Ik herken zowel het sloopgedrag als t kroelen(en het spugen trouwens ook..). Verder heerlijke poezebeesten!
Zou je de foto weg willen halen uit de quote?
Tjezus, wat vals
dinsdag 20 april 2021 om 17:43
@MevrouwJack, heb ik vanochtend vroeg nog net op tijd het portret van jouw poezebeest gezien. Wat een prachtig beestje!
Hier loopt ook een poezebeest rond en ik sta altijd eerst versteld van de chirurgische precisie waarmee een muis ontdaan wordt van bepaalde ingewanden (die waarschijnlijk niet smakelijk zijn). De anatomie-les van dr. Tulp is er niks bij. Om daarna te denken "gadver, ik zal maar een stukje keukenpapier gaan pakken".
@Sabeltandcavia: ik lig echt in een deuk om jou posts. Ik voel een thematuin opkomen. Zou je ook borderpakketten voor de erotische tuin kunnen bestellen?
(a dirty mind is a joy forever)
@Tuingravin, wat een fijn perceel en mooi die volwassen bomen op de achtergrond. Dat maakt altijd zo veel verschil. Hier hoor ik heel vaak een kettingzaag nadat weer een huis is verkocht. Bomen zagen ze om, om vervolgens een airco op te hangen. Snappen jullie het nog
Jullie mooie groene plaatjes zijn goed voor mijn humeur!
Hier loopt ook een poezebeest rond en ik sta altijd eerst versteld van de chirurgische precisie waarmee een muis ontdaan wordt van bepaalde ingewanden (die waarschijnlijk niet smakelijk zijn). De anatomie-les van dr. Tulp is er niks bij. Om daarna te denken "gadver, ik zal maar een stukje keukenpapier gaan pakken".
@Sabeltandcavia: ik lig echt in een deuk om jou posts. Ik voel een thematuin opkomen. Zou je ook borderpakketten voor de erotische tuin kunnen bestellen?
(a dirty mind is a joy forever)
@Tuingravin, wat een fijn perceel en mooi die volwassen bomen op de achtergrond. Dat maakt altijd zo veel verschil. Hier hoor ik heel vaak een kettingzaag nadat weer een huis is verkocht. Bomen zagen ze om, om vervolgens een airco op te hangen. Snappen jullie het nog
ga je mee verdwalen...ik weet de weg
dinsdag 20 april 2021 om 17:54
Zó herkenbaar! Vorig jaar buren die kwamen vragen of ze een tak van mijn boom konden snoeien. Werden het er ineens vier die eraf gingen. Een week later stond er een parasol. Goh.Cousin_It schreef: ↑20-04-2021 17:43@Tuingravin, wat een fijn perceel en mooi die volwassen bomen op de achtergrond. Dat maakt altijd zo veel verschil. Hier hoor ik heel vaak een kettingzaag nadat weer een huis is verkocht. Bomen zagen ze om, om vervolgens een airco op te hangen. Snappen jullie het nog![]()
dinsdag 20 april 2021 om 19:14
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
And everything you do; Yeah, they were all yellow
dinsdag 20 april 2021 om 19:29
Ja! Of in ieder geval die van mij (nog)niet maar doe van mijn buurvrouw groeien tussen mijn tegelsTuingravin schreef: ↑20-04-2021 12:29
Hebben jullie ook dat de blauwe druifjes zich uitzaaien? Hier staan ze ineens overal, ook op plekken waar ik ze zeker weten niet gepoot heb.![]()
Hier gister ook een flinke emmer onkruid getrokken. Wordt wel steeds lastiger met mijn zwangere buik. Hopelijk heb ik nu alle zaailingen van de esdoorn gehad, stomme dingen...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
dinsdag 20 april 2021 om 19:45
Sorry, maarMomo schreef: ↑20-04-2021 17:54Zó herkenbaar! Vorig jaar buren die kwamen vragen of ze een tak van mijn boom konden snoeien. Werden het er ineens vier die eraf gingen. Een week later stond er een parasol. Goh.en niet eens netjes tegen de hoofdstam afgesnoeid ofzo. Nee er steekt nu een rare meter tak uit, alsof de boom een permanente stijve heeft. Adem in, adem uit.
dinsdag 20 april 2021 om 19:59
Mooie foto's TG! Er bloeit al veel bij jou en jouw camelia's zijn prachtig!
Ik ben vandaag bezig geweest om een stukje groenteborder klaar te maken om alle sierpompoenen, watermeloenen, tomatenplanten en de sierkomkommertjes en sierpaprikaatjes in te kunnen planten. Heb dus weer een stukje gazon opgeofferd voor een grotere border. Ik kom anders gewoon plaats tekort voor alle planten.
Heb toevallig vandaag ook wat foto-spam gemaakt.

Op het einde van de middag nog even lekker op mijn bankje onder de kersenbloesem. Daar vliegen op dit moment wel honderden bijen in, een en al gezoem.
Ik ben vandaag bezig geweest om een stukje groenteborder klaar te maken om alle sierpompoenen, watermeloenen, tomatenplanten en de sierkomkommertjes en sierpaprikaatjes in te kunnen planten. Heb dus weer een stukje gazon opgeofferd voor een grotere border. Ik kom anders gewoon plaats tekort voor alle planten.
Heb toevallig vandaag ook wat foto-spam gemaakt.

Op het einde van de middag nog even lekker op mijn bankje onder de kersenbloesem. Daar vliegen op dit moment wel honderden bijen in, een en al gezoem.
dinsdag 20 april 2021 om 20:55
Momo schreef: ↑20-04-2021 17:54Zó herkenbaar! Vorig jaar buren die kwamen vragen of ze een tak van mijn boom konden snoeien. Werden het er ineens vier die eraf gingen. Een week later stond er een parasol. Goh.en niet eens netjes tegen de hoofdstam afgesnoeid ofzo. Nee er steekt nu een rare meter tak uit, alsof de boom een permanente stijve heeft. Adem in, adem uit.
Zó leuk dat je er weer bent na al die tijd
Moest laatst nog aan je denken toen ik een bak F leeg at.
I'm sorry, I was thinking about cats again.
dinsdag 20 april 2021 om 21:03
dinsdag 20 april 2021 om 21:03
Blijft toch hangen hè die vruchtjes.Calamitycat schreef: ↑20-04-2021 20:55![]()
Zó leuk dat je er weer bent na al die tijd![]()
Moest laatst nog aan je denken toen ik een bak F leeg at.
Zal morgen eens kijken of er wat interessants omhoog komt. Vooral dingen met bladeren die momenteel omhoog piepen, mijn krokussen hebben überhaupt niks gedaan dit jaar. Misschien moet ik alles maar even handmatig gaan vermeerderen, hopelijk geeft dat een opdonder voor volgend jaar.
dinsdag 20 april 2021 om 21:05
Haha, nee!