Regeling gescheiden ouders

21-04-2021 21:21 10 berichten
Zoon is 2 jaar.
Mijn ex en ik zijn overeengekomen met een omgangsregeling.
De papa ; ma & di
Mama ; wo & do
Vrij & weekenden om en om. Wisselmomenten rond 18:00u.

Hebben er meerdere ouders deze omgangsregeling?
Mijn vaste werkdagen zijn ; ma, di en do van 8:30-17:00.
Dit betekent dat wanneer zoon bij mij is op wo & do, ik de do moet werken. Woensdag ben ik wel de gehele dag vrij.
Ik voel me beetje schuldig dat ik die donderdag dan ook werk en zoon naar opvang moet. Dan ziet hij me op weken dat ik het weekend niet heb, me alleen de woensdag hele dag en donderdag even voor en na opvang tot het eten

Misschien is het een illusie dat ik denk dat ik hele dagen als zoon er is vrij moet hebben, ik weet het niet.
Meer ouders die met zulke regeling (50/50 & co-ouderschap) de dag(en) dat kind er is gewoon wel werken?
Alle reacties Link kopieren
Kan je in de week dat zoon 2 dagen bij je is niet vrijdag werken in plaats van donderdag?

Sorry geen antwoord op je vraag, ik heb mijn kinderen altijd de hele doordeweeks. Maar dit schoot me te binnen.
Ha

Wij hebben ongeveer dezelfde regeling, ik werk ook 1 dag als ik de kinderen heb. Dat zou je normaal ook doen toch? Dat maakt niks uit maar je moet doen wat goed voelt en kan.
Mijn ex heeft doordeweeks geen dag vrij als hij ze heeft. Wij hebben 4,5 dag om 2,5 dag ongeveer (niet op het uur berekend)
Ma, di, woe tm de middag zijn ze bij ex
Dan heb ik ze woe mi, do en vrij. (Vrijdag ben ik altijd vrij)
De wissel op woensdagmiddag is niet ‘officieel’. De ene is bij opa en de ander op de opvang, dus van die wissel merken ze weinig behalve dat ze in de ochtend door de ene gebracht wordt en door de ander gehaald. Dat is ook zo met de wissel op maandag. Dus alleen de vrijdag wissel is bewust en merkbaar voor ze.
Als ik ze het weekend heb, breng ik ze maandagochtend pas weg. Als hij ze het weekend heeft haalt hij ze vrijdag avond bij me op, eet mee en neemt ze dan mee. Werkt prima en fijn op deze manier.
Tja, dit hoort er ook wel een beetje bij, je ziet je kind minder vaak. En er zal toch ook gewerkt moeten worden. Voor je kind misschien ook juist wel leuk, contact met andere leeftijdsgenootjes?
Gaat je zoon ook naar de opvang als hij bij vader is?

Voor je zoon moet je niet de dagen tellen dat hij bij jou is. Voor zoon tel je de dagen dat hij tijd doorbrengt met een vertrouwde ouder. Jij of vader.

Met deze regeling geef je je zoon de kans om twee goed vertrouwde ouders te hebben. Heel waardevol voor je zoon!

Als je zelf behoefte hebt aan meer tijd met hem samen, kun je kijken of je op de dagen dat hij bij vader is een uurtje meer kan werken, zodat je donderdag eerder naar huis kan. Of de donderdag met de vrijdag ruilen als het vaders weekend is. En als dat niet lukt: zoon wordt niet slechter van een aantal dagen opvang per week. Tenzij je het idee hebt dat hij er niet kan aarden en het vreselijk vindt, maar dat hoor ik eigenlijk maar zelden. De meeste kinderen vinden de opvang prima.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 21-04-2021 21:46
4.31% gewijzigd
Toen we nog bij elkaar waren werkten we ook allebei fulltime. Na de scheiding ben ik dat blijven doen. Geen schuldgevoel, want de kinderen waren het gewend en bovendien stond ik meerdere keren per week gewoon aan het schoolplein om hen op te halen. Dan begon ik gewoon heel vroeg met werken en haalde ik ‘s avonds een uurtje in.
Kennissen hebben zondagavond tot woensdagmiddag, woensdagmiddag tot zaterdagochtend. Weekend om en om. Hij werkt fulltime dus ziet kids ook alleen in de avonden na zijn werk en dus in het weekend.

Meeste ouders in co-ouderschap zijn niet volledig vrij op dagen dat ze hun kind hebben. Zou zonder scheiding ook niet zo zijn geweest.
Zou het een optie zijn om je werkdag te verschuiven van donderdag naar vrijdag?
Dan heb je hem in je ‘korte’ weken twee volle dagen en worden je ‘lange’ weken alleen maar een dagje onderbroken (maar ziet hij je de twee dagen ervoor en de twee dagen erna wel volledig.
Ik heb de kinderen altijd meer dagen (45/55) bij mij gehad en altijd meer gewerkt dan mijn ex. Ze gingen dan dus ook naar de opvang. We hadden wel afgesproken dat voor zieke kinderen ik altijd de maandag en dinsdag zou regelen en hij de donderdag en vrijdag. Woensdag kwam dan eigenlijk automatisch ook wel op mij neer.
Je ex moet waarschijnlijk ook werken als zoon bij hem is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven