Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah, veel beter te zien zo Meerkat, leuk! :thumbsup:
I'm sorry, I was thinking about cats again.
Oh, wat een mooie tuinen weer!

@CC, het verschil is adembenemend, mooi hoor dat groene stuk! Hopelijk blijft het zo mooi.

@Meerkat, leuk al die vezamelingen potten. Ik moet die van mij nog gaan vullen, de eerste zaden zijn wel al opgekomen, nu nog een heleboel geduld voordat het spul groot is.

@Momo, ik heb ooit ergens gelezen dat pioenrozen absoluut geen andere planten in hun buurt willen hebben. :-D Die van jou hebben daar bepaald geen last van, terwijl ik bij die van mij steeds ieder sprietje en plantje wegtrek, zodat ze mooi vrij staan.
duet schreef:
21-04-2021 21:43

@Meerkat, leuk al die vezamelingen potten. Ik moet die van mij nog gaan vullen, de eerste zaden zijn wel al opgekomen, nu nog een heleboel geduld voordat het spul groot is.

Het is wel gedoe hoor want je moet ze echt goed nat houden. Gelukkig heb ik een buitenkraan met een fijne tuinslang. 's Avonds even een half uurtje een rondje maken is wel regelmatig nodig! Maar ik hou van de kringloop en vind het een sport om dingen te vinden waar dan weer iets leuks in kan.
Sabeltandcavia schreef:
21-04-2021 21:18
Daar is een cavia met en gelukzalig gezicht op haar knieën doorheen gebanjerd.

De kat!! De kat heeft het gedaan!!
🤣
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Wat een mooie foto's weer :heart:
Ik ben echt verliefd op alle mooie, volle, grote tuinen...

Helaas kan ik nog niet verder met inrichten.
Man heeft 't op de heupen en wil nieuwe schutting, zo'n eentje met beton onderaan... Niet mijn voorkeur.
Hij regelt 't maar, ik mag als tegenprestatie 2 dakplatanen of andere schaduwbomen ;-D
Geven en nemen toch? Ghehe..

Dus eerst weer ff in de rommel. Overkapping gaat ook weg, we trekken de carport erbij. Er komt een nieuwe overkapping.
En toen kwam man aan zetten met zo'n mega groot zwart hok, wat je achterin elke nieuwbouwtuin ziet staan...
Dus ik heb gezegd, prima, er komt een overkapping, maar niet te groot en zeeeker niet zo'n zwart graf ding. De 2 platanen er tegen aan, dat je niet tegen het hout kijkt. En gewoon simpele planken. Jij zorgt dat ie waterdicht is, ik zorg voor de inrichting. :lol:

Dus mamainge, ik snap je volledig ;)
We krijgen er wel ong 30m2 tuin bij.

En oh ja, hij wou ook nieuwe tegels... Ik heb gezegd dat we genoeg tegels hebben liggen en dat ik zeker niet van die voetfiktegels wil!
Gelukkig was ie dat met me eens, dus we gaan lekker recyclen :yes:
Make it one day
Wauw Cc wat is t prachtig geworden!

En lekker die potten Meerkat!

Ik ben wel fan van kwaliteitsplanten.nl vooral omdat ze hier zo ongeveer aan de overkant van de straat zitten.
Pre-coron weleens over de kwekerij gestruind. Heel gevaarlijk.
Is tuinplantenwinkel.nl ook netjes met leveren enz?

Ik wou een hele partij stipa teunissima bestellen maar blijkbaar is t daar momenteel niet de tijd voor .
Been there, done that, got the T-shirt.
@Duet, Oh echt? Oeps! Ik merk wel dat de bloei iets minder wordt, heb maar 1 of 2 bloemen per jaar eigenlijk. :$ Omdat de plant er al stond heb ik me er niet zo in verdiept eigenlijk, hij deed het en dat vond ik wel prima haha.

@Apatura, wat heerlijk dat je er zo dichtbij woont! Ik bestel al jaren bij tuinplantenwinkel, ze hebben hun eigen bezorgservice die altijd erg netjes is. Dus zeker een aanrader.

@CC, wat lief die tortels :loveys:

@Guavepapaya, met beton rot wel je houten schutting minder snel weg...niet dat ik zo'n voorstander ben, maar heb er wel eens naar gekeken toen onze vorige buuf wat wilde veranderen. Gewoon klimplanten ervoor doen, probleem opgelost. Zwart graf ding. :rofl:

Had ik al gezegd dat we nieuwe buren hebben waardoor ik niet meer elke 2 weken mijn eigen klimplant moet kapot snoeien? De planten aan die kant zijn zeer gelukkig nu ze lekker mogen doen waar ze zin in hebben. :heart:
Calamitycat schreef:
21-04-2021 21:19
Dit liefdeskoppel komt iedere dag even op bezoek :heart:
Afbeelding

Afbeelding
Turkse torteltjes! Ik heb er ook 2 in de tuin (maar die krijg ik niet zo mooi op de foto).
Ik ga zo mijn fruitbomen ophalen!

Guavapapaya, ik moest zo lachen om je post. Goed dat je je poot stijf hebt gehouden betreffende de zwarte grafhut.

Meerkat, wat een gezellige potten!

Calamitycat, wat een metamorfose, zo'n grasmat. En wat een pech, dat je open plekken en wel moest bestellen.

Eekhoorns zijn schattige beestjes, maar ze hebben nogal huisgehouden in mijn moestuinbakken... Er is weinig over van mijn nette rijtjes. Maar ja, ze komen er mee weg hè, met hun schattige koppies en capriolen ;-D .

De twee houtduiven zijn elkaar nu hevig het hof aan het maken voor mijn neus. Het zijn stoere duiven, want de eksters worden consequent bij het voer weggejaagd.
@CC, je hebt PB! :thumbsup:
Momo schreef:
22-04-2021 08:56
@Duet, Oh echt? Oeps! Ik merk wel dat de bloei iets minder wordt, heb maar 1 of 2 bloemen per jaar eigenlijk. :$ Omdat de plant er al stond heb ik me er niet zo in verdiept eigenlijk, hij deed het en dat vond ik wel prima haha.
Oh, 1 of 2 bloemen is inderdaad niet veel, zeker als ik zie hoeveel "groen" je hebt. Ik dacht dat jij wel een hele bos pioenen zou hebben. Miscchien dan toch een tip om de kruiper er vanaf te halen. Ik heb mijn pioen vorig jaar ook opgegraven en minder diep terug geplant, dat zou de bloei ook ten goede moeten komen. Vorig jaar heeft hij waarschijnlijk eerst weer even goed moeten wortelen en bloeide hij net als het jaar ervoor met een stuk of 6 bloemen. Ik ben benieuwd of hij het dit jaar beter gaat doen. Hij heeft in ieder geval nu wel veel meer uitlopers.
duet schreef:
22-04-2021 17:49
Oh, 1 of 2 bloemen is inderdaad niet veel, zeker als ik zie hoeveel "groen" je hebt. Ik dacht dat jij wel een hele bos pioenen zou hebben. Miscchien dan toch een tip om de kruiper er vanaf te halen. Ik heb mijn pioen vorig jaar ook opgegraven en minder diep terug geplant, dat zou de bloei ook ten goede moeten komen. Vorig jaar heeft hij waarschijnlijk eerst weer even goed moeten wortelen en bloeide hij net als het jaar ervoor met een stuk of 6 bloemen. Ik ben benieuwd of hij het dit jaar beter gaat doen. Hij heeft in ieder geval nu wel veel meer uitlopers.
Dan weet ik wat ik morgen ga doen, thanks! :bigkiss: Dus al het groen eromheen weghalen? Moet ik nog andere planten in de buurt meer verplaatsen?

Mijn laatste planten bestelling is ook onderweg :cheer2:
duet schreef:
22-04-2021 17:44
@CC, je hebt PB! :thumbsup:
Gezien, leuk en antwoord terug! :thumbsup:

Ook altijd fijn, gratis insecten :rofl:
Alecta, die grasmat heeft echt een enorm verschil gemaakt. Ik moet er gewoon ook meerdere keren per dag een gelukzalige blik op werpen :biggrin: En het was inderdaad heel vervelend om weer ruimte in mijn tuin te hebben voor nieuwe aanwinsten :hihi:

Vandaag is mijn bestelling van Tuinplantenwinkel afgeleverd. Was heel goed en netjes verpakt en alle planten zien er heel gezond uit, blij mee!
:cheer: Weekend!!

oh ik ben momenteel zo klaar met mijn werk, krijg te weinig energie eruit doordat het een stuk rustiger is. Hoop zo dat we snel weer normaal kunnen werken en we weer wat drukte krijgen.
Komende weken gelukkig veel vrije dagen, dus dat is fijn!

Hoop dit weekend nog mijn laatste stukje tuin om te spitten, dan is dat maar klaar. Dan kijken of er nog wat verplaatst moet worden, tuinstoelen ed weer naar buiten en dan kan het maar weer mooi weer worden!

Heel veel geschreven, heb alles gelezen, maar niet alles onthouden :D
friezinnetje2014 schreef:
22-04-2021 18:41
:cheer: Weekend!!
Ik ook :cheer2:

En ik heb zowaar het gras gemaaid vandaag :shout:

in m'n lunchpauze ;-D
Tjezus, wat vals
Goed bezig MJ ;-D

CC je hebt van mij ook mail. Zolang het maar de goede insecten zijn? :hihi:

Friezin ik moet elke keer zo hard lachen om je quote. Geweldig. :applause:
Momo, wij moeten elkaar ook vast 'kennen' maar heb je oude nick gemist.
friezinnetje2014 schreef:
22-04-2021 19:30
Momo, wij moeten elkaar ook vast 'kennen' maar heb je oude nick gemist.
O hou op met me, ik zit me wild te peinzen over blauwe en roze vruchtjes ;-D
Tjezus, wat vals
Momo schreef:
22-04-2021 18:18
Dan weet ik wat ik morgen ga doen, thanks! :bigkiss: Dus al het groen eromheen weghalen? Moet ik nog andere planten in de buurt meer verplaatsen?

Mijn laatste planten bestelling is ook onderweg :cheer2:
Afbeelding
Kijk, zo staat de mijne. Ongeveer 10 cm er omheen leeg. Aan het einde van het seizoen is alles toch wel weer tot aan de plant dichtgegroeid.
Calamitycat schreef:
22-04-2021 18:22
Gezien, leuk en antwoord terug! :thumbsup:

Ook altijd fijn, gratis insecten :rofl:
:biggrin: kun je nooit genoeg van hebben!
MevrouwJack schreef:
22-04-2021 19:33
O hou op met me, ik zit me wild te peinzen over blauwe en roze vruchtjes ;-D
Ik denk het wel te weten....dat roze en blauw slaat op kinderen en het vruchtje op haar nicknaam, toch, Momo?
duet schreef:
22-04-2021 19:38
:biggrin: kun je nooit genoeg van hebben!
Zo is het :proud:

Uit een van de planten die ik laatst via Vivara thuisbezorgd kreeg kwam een dikke regenworm :heart:
Ik heb net een AH krat op mijn bagagedrager gebonden, morgen plantjes shoppen
Tjezus, wat vals
Wat een heerlijkheid dat jullie al weekend hebben Friez en Jack :cheer2:

Zou ik ook graag willen, maar ik denk niet dat mijn teamleider erin trapt als ik zeg dat ik morgen geen tijd heb om te werken omdat er 150 planten op me staan te wachten om gepland te worden :sigh:
Maar goed, ik mag niet klagen, morgen nog een dag werken en dan pas donderdag weer.

Momo, ik zag dat ik pb van je had maar moet ze nog lezen, komt goed :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven