Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!
woensdag 24 februari 2021 om 18:33
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:

of dit:

Maar dit!

We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:
of dit:

Maar dit!

anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
donderdag 22 april 2021 om 19:53
Gezonde grond dus!Calamitycat schreef: ↑22-04-2021 19:46Zo is het![]()
Uit een van de planten die ik laatst via Vivara thuisbezorgd kreeg kwam een dikke regenworm![]()
En over regenwormen gesproken, hebben jullie er ook zoveel in de tuin?
Als ik ergens ga graven heb ik binnen een minuut wel 2 of 3 wormen die haastig de grond uit kruipen en maken dat ze wegkomen.
donderdag 22 april 2021 om 19:57
donderdag 22 april 2021 om 19:59
Ja, hier ook heel veel. Veel mij ook al op, toen ik wat plantjes aan het planten was. Goed teken!
donderdag 22 april 2021 om 20:01
Ga ik tegen mijn teamleider zeggen morgen als ze vraagt waarom ik niet ingelogd benfriezinnetje2014 schreef: ↑22-04-2021 19:57CC ik heb altijd vrijdags vrij (daarom heet het toch ook vrijdag?) . Een enkele werk ik op vrijdag als mijn collega vrij is.
ik ga mss dit weekend nog even naar mijn favo-tuincentrum toe. Vast wat spul voor een aantal potten halen, mss wat aardbei-plantjes. Zal even kijken of ik zin of tijd heb.
I'm sorry, I was thinking about cats again.
donderdag 22 april 2021 om 20:14
CC, top! Ik dacht met alle bugs dat ik het je ook even liet weten
geen haast.
Duet, dankje! Ik ga er morgen mee aan de gang. Moet ook nog wat bollen splitten.
Heerlijk Jack meer plantjes! Weet je al wat je wilt halen of niet?
Hier ook altijd enorm veel wormen, zo gaaf als er zoveel leven in de bodem zit. Voelt toch alsof je iets goed doet.
Duet, dankje! Ik ga er morgen mee aan de gang. Moet ook nog wat bollen splitten.
Heerlijk Jack meer plantjes! Weet je al wat je wilt halen of niet?
Hier ook altijd enorm veel wormen, zo gaaf als er zoveel leven in de bodem zit. Voelt toch alsof je iets goed doet.
momo wijzigde dit bericht op 22-04-2021 21:15
14.60% gewijzigd
donderdag 22 april 2021 om 21:18
Ik ben op zoek naar mansoor, maar dat moeten ze maar net hebben. Verder wat vulling voor een paar potten. En verder laat ik me verrassen, ben al heel lang niet geweest dus geen idee wat ze hebben op het moment.
Tjezus, wat vals
vrijdag 23 april 2021 om 10:20
Geen probleem!
Ik moet toch van Duet ze onder mijn pioen weghalen. 
Mijn kwaliteitsplanten bestelling was begin van de middag geleverd, ben net klaar met planten. Superblij met de keuzes die ik heb gemaakt. Sommige hadden het wat moeilijk, beetje krokante randjes, maar nu alles geplant is en extra water heeft gekregen komt het vast goed. Zal morgen wat foto's maken als het allemaal wat meer tot rust is. Kan niet wachten tot we de bakken voor onder het raam hebben zodat ik daar ook de planten in kan doen die ik had besteld.
Mijn kwaliteitsplanten bestelling was begin van de middag geleverd, ben net klaar met planten. Superblij met de keuzes die ik heb gemaakt. Sommige hadden het wat moeilijk, beetje krokante randjes, maar nu alles geplant is en extra water heeft gekregen komt het vast goed. Zal morgen wat foto's maken als het allemaal wat meer tot rust is. Kan niet wachten tot we de bakken voor onder het raam hebben zodat ik daar ook de planten in kan doen die ik had besteld.
momo wijzigde dit bericht op 23-04-2021 15:01
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
75.96% gewijzigd
vrijdag 23 april 2021 om 15:16
Vanochtend naar het tuincentrum geweest, heb aardig wat meegenomen. Was op de fiets, de krat achterop bleek uitermate handig. Wat eenjarigen voor in potten, wat kruiden, en een komkommerplant die bij thuiskomst een augurk bleek te zijn
De boel grotendeels in potten gedaan, maar ben erg moe dus doe een beetje rustig aan. Komende dagen ook prima tuinweer, dus dat komt wel goed.
Daarna ook nog online mijn slag geslagen, vooral wat planten gekocht die ik al had staan maar toch wat ielig waren. Wat lavendel, salie parelkruid, wat kruiden... En bij een andere winkel wat spullen voor de vijver, vooral om van de alg af te komen. Hoop dat dat gaat helpen.
Fijn dat ik de tuinkriebels weer een beetje terug voel komen.
De boel grotendeels in potten gedaan, maar ben erg moe dus doe een beetje rustig aan. Komende dagen ook prima tuinweer, dus dat komt wel goed.
Daarna ook nog online mijn slag geslagen, vooral wat planten gekocht die ik al had staan maar toch wat ielig waren. Wat lavendel, salie parelkruid, wat kruiden... En bij een andere winkel wat spullen voor de vijver, vooral om van de alg af te komen. Hoop dat dat gaat helpen.
Tjezus, wat vals
vrijdag 23 april 2021 om 17:34
ik heb alleen maar in de tuin gezeten, lekker in het zonnetje.
Vanmorgen 12 km gefietst, gesport en toen boodschappen gedaan. En verder nog niet veel.
Straks nog even de kattenbak verschonen en mss de douche nog even dweilen.
En hier nog even een foto van poes, zoals ik er 's avonds bij zit achter de laptop (of zit poes er? )
Vanmorgen 12 km gefietst, gesport en toen boodschappen gedaan. En verder nog niet veel.
En hier nog even een foto van poes, zoals ik er 's avonds bij zit achter de laptop (of zit poes er? )
vrijdag 23 april 2021 om 18:21
Gezellig toch! Stel je op de plek van jouw poes de kop van mijn hond voor en je hebt precies mijn plekje 's avonds: bank, dekentje, laptop en hond.friezinnetje2014 schreef: ↑23-04-2021 17:34ik heb alleen maar in de tuin gezeten, lekker in het zonnetje.
![]()
vrijdag 23 april 2021 om 18:27
Ik had vandaag mijn bestelling van directplant! Ik heb een skimmia, een rododendron (knalrood), een hardroze camelia, wat sedum, lampepoetsersgras, heide en guldenroede. En dan zet je het in de tuin en dan vind je het weer nauwelijks terug... haha!
Wie was nou toch ook weer die andere forumster die vandaag die meneer langs zou krijgen? Bij mij was ie veel te laat, hoop dat ie jou gehaald heeft!
Wie was nou toch ook weer die andere forumster die vandaag die meneer langs zou krijgen? Bij mij was ie veel te laat, hoop dat ie jou gehaald heeft!
vrijdag 23 april 2021 om 19:13
Die kun je gewoon als kleine versie van komkommer eten. Net zo lekker!MevrouwJack schreef: ↑23-04-2021 15:16Vanochtend naar het tuincentrum geweest, heb aardig wat meegenomen. Was op de fiets, de krat achterop bleek uitermate handig. Wat eenjarigen voor in potten, wat kruiden, en een komkommerplant die bij thuiskomst een augurk bleek te zijn![]()