Uitgerekend eerste helft december - deel 2
dinsdag 20 april 2021 om 11:21
Dit topic is een vervolg op zwanger/uitgerekend-1e-helft-december-2 ... ges/475887 omdat topicstarter Metta helaas niet meer mee zal schrijven...
Ook voor Doornroosje, PuizigEnBlauw en paasei een dikke, stevige
Hopelijk mogen jullie snel weer genieten van een nieuwe zwangerschap!
Het topic uitgerekend in de tweede helft van december 2021 is hier te vinden
zwanger/uitgerekend-tweede-helft-decemb ... ges/476278

Ook voor Doornroosje, PuizigEnBlauw en paasei een dikke, stevige

Hopelijk mogen jullie snel weer genieten van een nieuwe zwangerschap!
Het topic uitgerekend in de tweede helft van december 2021 is hier te vinden
zwanger/uitgerekend-tweede-helft-decemb ... ges/476278
Naam | Leeftijden | Kindje | Volgende echo | ![]() | Uitgerekend | Overig |
---|---|---|---|---|---|---|
Computersaysno | 31-30 | 2e | 9 juni | ![]() | 24 november | Goede nipt! |
Garnet12345 | 32-33 | 1e | 28 mei | ![]() | 2 december | ... |
Kiwimeisje | 31-31 | 3e | 21 mei | ![]() | 5 december | geen nipt, 17 juni geslachtsbepaling |
Julia65 | 31-31 | 2e | 18 mei | ![]() | 5 december | Goede nipt! |
_Amber_ | 26-30 | 1e | 18 mei | ![]() | 7 december | Goede nipt! |
Katootje83 | 37-36 | 2e | 16 juli 20 weken | ![]() | 8 december | Goede nipt! 19 juni geslachtsbepaling |
TheDoctor | 32-33 | 1e | 26 mei | ![]() | 8 december | Goede nipt! |
86Truus | 34-35 | 1e | 22 juni | ![]() | 8 december | Goede nipt! |
Vlinder54 | 34-33 | 3e | 1 juni | ![]() | 9 december | 20 weken echo op 13 juli |
Daanstje | 28-34 | 2e | 1 juni | ![]() | 10 december | geen nipt, 24 juni geslachtsbepaling |
DiHappy86 | 34-36 | 2e | 26 mei | ![]() | 13 december | geen nipt |
katootje83 wijzigde dit bericht op 04-06-2021 14:55
41.33% gewijzigd
maandag 26 april 2021 om 16:10
Oh wauw ik was even een weekend vergeten te reageren en ik had een heleboel om bij te lezen. Zo veel dat ik even niet weet waar te beginnen met reageren.
Truus succes met je echo vandaag! En sterkte met het overlijden van je kat. Ik heb helaas vanochtend ook een beestje moeten laten inslapen en het blijft heel moeilijk, vind ik.
Cool dat jullie de zwangerschapsbroeken al tevoorschijn halen. Hier is er momenteel nog niet echt iets te zien aan mijn buik, hopelijk over een paar weken een keertje.
Wij komen waarschijnlijk sowieso al in aanmerking voor een vruchtwaterpunctie en dan kunnen we de NIPT overslaan. Ik vind het wel een fijn idee dat we dan de rest van de zwangerschap gewoon zeker weten of het goed is.
Truus succes met je echo vandaag! En sterkte met het overlijden van je kat. Ik heb helaas vanochtend ook een beestje moeten laten inslapen en het blijft heel moeilijk, vind ik.
Cool dat jullie de zwangerschapsbroeken al tevoorschijn halen. Hier is er momenteel nog niet echt iets te zien aan mijn buik, hopelijk over een paar weken een keertje.

Wij komen waarschijnlijk sowieso al in aanmerking voor een vruchtwaterpunctie en dan kunnen we de NIPT overslaan. Ik vind het wel een fijn idee dat we dan de rest van de zwangerschap gewoon zeker weten of het goed is.
maandag 26 april 2021 om 16:30
We hebben vanmiddag een keurig kloppend hartje gezien! Ik was zo verschrikkelijk zenuwachtig dat de opluchting wel even een traantje heeft gekost. Maar dat mag! De echo kwam nu qua formaat precies uit op wat ik ook had berekend, ik ben nu 7+5 weken.
Ach Pluizigenblauw jij ook al, heel veel sterkte!
De prenatale screening hebben we hier ook al besproken, dat gaan wij wel doen. Mijn vriend is chronisch ziek (auto-immuunziekte). Op dit moment voelt hij zich heel goed, maar de kans is groot dat dat de komende jaren steeds slechter gaat worden. Hij vindt dat richting een kind met handicap niet eerlijk, daar zou hij dan niet voor kunnen zorgen. Daarom willen wij dus graag wel weten wat we kunnen verwachten
Ach Pluizigenblauw jij ook al, heel veel sterkte!
De prenatale screening hebben we hier ook al besproken, dat gaan wij wel doen. Mijn vriend is chronisch ziek (auto-immuunziekte). Op dit moment voelt hij zich heel goed, maar de kans is groot dat dat de komende jaren steeds slechter gaat worden. Hij vindt dat richting een kind met handicap niet eerlijk, daar zou hij dan niet voor kunnen zorgen. Daarom willen wij dus graag wel weten wat we kunnen verwachten
maandag 26 april 2021 om 16:40
Ik stuur je even een pb!Gpdmoh schreef: ↑26-04-2021 14:58Volgens mij kom je uit mijn omgeving (als ik goed heb wat je andere Nick is). Ik loop iets op je voor, schrijf mee in het november topic. Nu kraamzorg dus uitzoeken, maar werkelijk geen idee waar te beginnen want ken nog niemand in mijn omgeving die die zorg heeft gehad in mijn stad. Jij al enig idee?
En Truus, gefeliciteerd met je goede echo! Nog even lekker van nagenieten!
I'll be kept away
maandag 26 april 2021 om 19:57
Fijn Truus, geniet ervan!
Kiwimeisje, zie ik nu dat je morgen mag? Misschien een type foutje want t is ook Koningsdag?
Wel spannend deze week iedere dag iemand een echo! Ik begin m al wel aardig te knijpen, de vorige keer dat het mis bleek te zijn heeft er zo hard ingehakt. Daar baal ik wel van, want genieten in het hier en nu wordt er ook zo moeilijk door..
Kiwimeisje, zie ik nu dat je morgen mag? Misschien een type foutje want t is ook Koningsdag?
Wel spannend deze week iedere dag iemand een echo! Ik begin m al wel aardig te knijpen, de vorige keer dat het mis bleek te zijn heeft er zo hard ingehakt. Daar baal ik wel van, want genieten in het hier en nu wordt er ook zo moeilijk door..

maandag 26 april 2021 om 21:37
Snap dat je het spannend vindt Daanstje, nog een paar dagen afwachten. Heb je wat afleiding de komende dagen? Mijn afspraak is inderdaad op koningsdag! Ze zei het er nog specifiek bij dus dat klopt wel
ik ben er blij mee, kinderen zijn naar opa en oma en wij hebben een dag vrij dus het komt perfect uit.

maandag 26 april 2021 om 22:32
Daanstje Ik begrijp het helemaal, dat is iets wat je nooit hoopt mee te maken en het is je al een keer overkomen.. Maar dat hoeft over deze zwangerschap natuurlijk niets te zeggen, de kans is nog steeds het grootst dat het wel goed gaat. Ik blijf voor je duimen, net zoals voor alle dames hier!
Kiwimeisje Spannend zeg, heel veel succes morgen!
Kiwimeisje Spannend zeg, heel veel succes morgen!
dinsdag 27 april 2021 om 11:03
Succes kiwimeisje
Wij gaan ook de NIPT doen.
Ik ben eigenlijk een beetje radeloos en hoop dat jullie tips hebben. De misselijkheid is nu rond week 8 echt op het hoogtepunt. Wat ik ook probeer qua gember thee, Gember capsules, kleine beetjes eten, kleine slokjes water. Alles komt eruit. Ik heb gister overdag 9x overgeven en dan heb ik nachts nog niet meegeteld. Vandaag ook alweer 3x. Het lukt niet om ook maar iets binnen te houden. Ik heb op aanraden van de verloskundige nu toch maar reistabletjes geprobeerd, maar die blijven ook niet binnen. Ik denk dat ik morgen meteen een afspraak met de huisarts maak. Hebben jullie misschien tips om vandaag door te komen?
Alvast heel erg bedankt.

Wij gaan ook de NIPT doen.
Ik ben eigenlijk een beetje radeloos en hoop dat jullie tips hebben. De misselijkheid is nu rond week 8 echt op het hoogtepunt. Wat ik ook probeer qua gember thee, Gember capsules, kleine beetjes eten, kleine slokjes water. Alles komt eruit. Ik heb gister overdag 9x overgeven en dan heb ik nachts nog niet meegeteld. Vandaag ook alweer 3x. Het lukt niet om ook maar iets binnen te houden. Ik heb op aanraden van de verloskundige nu toch maar reistabletjes geprobeerd, maar die blijven ook niet binnen. Ik denk dat ik morgen meteen een afspraak met de huisarts maak. Hebben jullie misschien tips om vandaag door te komen?
Alvast heel erg bedankt.

dinsdag 27 april 2021 om 11:53
Truus gefeliciteerd!!!
Amber, jeetje zeg wat vervelend.. Ik heb niet echt tips, ik heb tijdens andere zwangerschappen echt alles geprobeerd en niks hielp. Zelfs acupunctuur geprobeerd (het werkt voor sommigen wel). En van die reis bandjes om je polsen. Ik zou zeker een afspraak maken bij de huisarts. Dan kan je iets sterkers krijgen. Er schijnen in iedere geval echt medicijnen te zijn die helpen om minder over te geven.
Heel veel sterkte want dit is echt verschrikkelijk naar!
Amber, jeetje zeg wat vervelend.. Ik heb niet echt tips, ik heb tijdens andere zwangerschappen echt alles geprobeerd en niks hielp. Zelfs acupunctuur geprobeerd (het werkt voor sommigen wel). En van die reis bandjes om je polsen. Ik zou zeker een afspraak maken bij de huisarts. Dan kan je iets sterkers krijgen. Er schijnen in iedere geval echt medicijnen te zijn die helpen om minder over te geven.
Heel veel sterkte want dit is echt verschrikkelijk naar!
dinsdag 27 april 2021 om 12:23
dinsdag 27 april 2021 om 12:31
dinsdag 27 april 2021 om 15:00
Goede echo!
hartstikke mooi om te zien weer zeg, zo'n klein frummeltje. De volgende afspraak is op 21 mei.
Amber wat vreselijk! Kun je echt niet meer vandaag naar de huisarts? Ik heb geen tips want ik heb nooit zulke erge misselijkheid gelukkig. Heb wel met je te doen. Sterkte vandaag, hopelijk krijg je morgen iets wat snel werkt

Amber wat vreselijk! Kun je echt niet meer vandaag naar de huisarts? Ik heb geen tips want ik heb nooit zulke erge misselijkheid gelukkig. Heb wel met je te doen. Sterkte vandaag, hopelijk krijg je morgen iets wat snel werkt

dinsdag 27 april 2021 om 17:54
Paasei Dankjewel voor je lieve reactie. Jeetje jij hebt ook veel verschillende dingen geprobeerd.
Puizigenblauw Dankjewel
Daanstje Ik ben vandaag inderdaad wel geneigd geweest om gewoon de HAP te bellen. Uiteindelijk is ergens vanmiddag de suprimal binnen gebleven en die heeft de klachten wel aardig verlicht.
Kiwimeisje Wat ontzettend super zeg!
Klopte de echo ook met de termijn?
Dankjewel voor je lieve reactie.
Computersaysno Wat fijn dat je jouw ervaring deelt. Zetpillen klinkt echt ideaal. Ik ben benieuwd wat de huisarts morgen zegt.
Nogmaals dank voor al jullie lieve en steunende reacties. Inmiddels ben ik de tel een beetje kwijt m.b.t. hoe vaak ik heb overgeven. Wel is het gelukt om na de laatste keer overgeven de suprimal binnen te laten blijven. Die heeft nu wel aardig zijn werk gedaan. Morgenochtend ga ik meteen even bellen met de huisarts. Ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen.
Puizigenblauw Dankjewel

Daanstje Ik ben vandaag inderdaad wel geneigd geweest om gewoon de HAP te bellen. Uiteindelijk is ergens vanmiddag de suprimal binnen gebleven en die heeft de klachten wel aardig verlicht.
Kiwimeisje Wat ontzettend super zeg!

Dankjewel voor je lieve reactie.
Computersaysno Wat fijn dat je jouw ervaring deelt. Zetpillen klinkt echt ideaal. Ik ben benieuwd wat de huisarts morgen zegt.
Nogmaals dank voor al jullie lieve en steunende reacties. Inmiddels ben ik de tel een beetje kwijt m.b.t. hoe vaak ik heb overgeven. Wel is het gelukt om na de laatste keer overgeven de suprimal binnen te laten blijven. Die heeft nu wel aardig zijn werk gedaan. Morgenochtend ga ik meteen even bellen met de huisarts. Ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen.
dinsdag 27 april 2021 om 20:06
Puizigenblauw, een vruchtwaterpunctie is best heftig toch? Ik weet niet waarom dat nodig is bij jullie, maar kan/wil je niet liever eerst een nipt? Als die uitslag goed is hoef je misschien geen punctie? Of denk ik nu te simpel?
Sorry voor alle vragen...
Truus, gefeliciteerd! Zo fijn om een kloppend hartje te zien hè!
Weet je ook hoe groot het kindje nu is?
En wat verdrietig van jullie kat. Onze kat is een jaartje geleden aangereden. Het was zo een lieverd, ik mis haar ook nog steeds. Ze was pas 8... we hebben nu wel een nieuwe, ook echt een hele lieve, maar neemt het gemis van de vorige kat natuurlijk niet weg.
Mijn nick is trouwens gebaseerd op die kat, ze heette Kato...
(Nu zullen er misschien mensen mij herkennen, maar ach, so be it...)
Garnet, wat leuk dat je schoonfamilie zo enthousiast was! Toch wel een speciaal moment dan he!
Doctor, wat goed dat jij wel enthousiast kan zijn over het aangepaste vaccinatie beleid. Ik vind het echt nog eng, ik ben bang voor lange termijn gevolgen voor de baby die ze nu nog niet hebben ontdekt.
Softenon baby idee...
Kiwi gefeliciteerd!!! Zo fijn!
Hoe ver ben je nu?
Zwangerschapskleding wil ik eigenlijk nog niet aan, maar moet er binnenkort ook wel aan geloven ben ik bang. Nu is het vooral nog een darmenbuikje volgens mij, maar binnenkort zal t wel echt gaan groeien...
Verder ben ik dus echt niet misselijk en ook lang niet zo moe als de vorige zwangerschap. Daardoor maak ik me wel een beetje zorgen... Amber ik heb dus ook geen tips voor je... Kleine beetjes eten de hele dag door heb ik wel eens gehoord maar dat is vast geen nieuwe info voor je...
Wij gaan zeker de nipt doen. Als een kindje niet levensvatbaar is wil ik het niet voldragen.
Bij down zou ik het een hele moeilijk keuze vinden. Probeer ik nu nog maar niet te veel aan te denken. Afgezien van mijn leeftijd hebben we daar ook geen verhoogde kans voor.
Sorry voor alle vragen...
Truus, gefeliciteerd! Zo fijn om een kloppend hartje te zien hè!
Weet je ook hoe groot het kindje nu is?
En wat verdrietig van jullie kat. Onze kat is een jaartje geleden aangereden. Het was zo een lieverd, ik mis haar ook nog steeds. Ze was pas 8... we hebben nu wel een nieuwe, ook echt een hele lieve, maar neemt het gemis van de vorige kat natuurlijk niet weg.
Mijn nick is trouwens gebaseerd op die kat, ze heette Kato...
(Nu zullen er misschien mensen mij herkennen, maar ach, so be it...)
Garnet, wat leuk dat je schoonfamilie zo enthousiast was! Toch wel een speciaal moment dan he!
Doctor, wat goed dat jij wel enthousiast kan zijn over het aangepaste vaccinatie beleid. Ik vind het echt nog eng, ik ben bang voor lange termijn gevolgen voor de baby die ze nu nog niet hebben ontdekt.
Softenon baby idee...
Kiwi gefeliciteerd!!! Zo fijn!
Hoe ver ben je nu?
Zwangerschapskleding wil ik eigenlijk nog niet aan, maar moet er binnenkort ook wel aan geloven ben ik bang. Nu is het vooral nog een darmenbuikje volgens mij, maar binnenkort zal t wel echt gaan groeien...
Verder ben ik dus echt niet misselijk en ook lang niet zo moe als de vorige zwangerschap. Daardoor maak ik me wel een beetje zorgen... Amber ik heb dus ook geen tips voor je... Kleine beetjes eten de hele dag door heb ik wel eens gehoord maar dat is vast geen nieuwe info voor je...
Wij gaan zeker de nipt doen. Als een kindje niet levensvatbaar is wil ik het niet voldragen.
Bij down zou ik het een hele moeilijk keuze vinden. Probeer ik nu nog maar niet te veel aan te denken. Afgezien van mijn leeftijd hebben we daar ook geen verhoogde kans voor.
dinsdag 27 april 2021 om 21:01
Pfff mijn buik lijkt ook echt dikker, maar in de fase alsof ik aangekomen ben (en ik ben afgevallen). Ik heb er steeds last van, omdat broeken niet meer lekker zitten. Zo gek want een paar dagen geleden zei ik nog dat ik niets merkte!
De termijn die de verloskundige zei klopt wel ongeveer, ze zei 8 weken en 1 dag, dat zou 6 december betekenen. Ik denk zelf 8 weken en 2 a 3 dagen, maar het maakt uiteindelijk ook niet zoveel uit.
Conclusie is dus dat iedereen de NIPT wel doet geloof ik. Wij neigen ook naar een ja op dit moment en hopen dat we niet voor de keuze staan qua Down!
Zo benieuwd naar jullie echo's Puizigenblauw en The Doctor!!
De termijn die de verloskundige zei klopt wel ongeveer, ze zei 8 weken en 1 dag, dat zou 6 december betekenen. Ik denk zelf 8 weken en 2 a 3 dagen, maar het maakt uiteindelijk ook niet zoveel uit.
Conclusie is dus dat iedereen de NIPT wel doet geloof ik. Wij neigen ook naar een ja op dit moment en hopen dat we niet voor de keuze staan qua Down!
Zo benieuwd naar jullie echo's Puizigenblauw en The Doctor!!
dinsdag 27 april 2021 om 21:35
dinsdag 27 april 2021 om 21:39
Oh en ik had vandaag een jurkje aan dat ik al een tijdje geleden had gekocht maar het weer was er steeds niet naar. Ik heb van mezelf nogal een buikje en dit was voor het eerst dat ik een mooi pencil-achtig jurkje heb waar mijn buik niet in uitpuilt
dus ik moet die nog maar gauw een paar keer aan doen voor hij gaat uitzetten

I'll be kept away
dinsdag 27 april 2021 om 21:40
Wbt vaccinaties denk ik dat ik het vanaf het tweede trimester wel aan zou durven. Waarom niet in het eerste, is vooral gevoelsmatig. Nu zullen we toch al wel richting het tweede trimester gaan als ik de uitnodiging krijg (overig zorgpersoneel)
Wij laten geen nipt doen, als we het zouden doen zou het puur ter informatie zijn. Een zwangerschap afbreken zouden we niet doen. Wel verwacht ik weer een GUO te krijgen ipv een gewone 20 weken omdat ik een aangeboren afwijking heb. Ik heb een heel milde variant, maar een ernstige variant zou zonder medisch ingrijpen wel levensbedreigend zijn. Dus daar wil ik graag op laten checken.
Fijn hé die goede echo Kiwimeisje! De termijn kan best nog n beetje schommelen volgens mij. Het is nog zulk milimeter werk!
Succes morgen Pluizig en Doctor!
Wij laten geen nipt doen, als we het zouden doen zou het puur ter informatie zijn. Een zwangerschap afbreken zouden we niet doen. Wel verwacht ik weer een GUO te krijgen ipv een gewone 20 weken omdat ik een aangeboren afwijking heb. Ik heb een heel milde variant, maar een ernstige variant zou zonder medisch ingrijpen wel levensbedreigend zijn. Dus daar wil ik graag op laten checken.
Fijn hé die goede echo Kiwimeisje! De termijn kan best nog n beetje schommelen volgens mij. Het is nog zulk milimeter werk!
Succes morgen Pluizig en Doctor!
dinsdag 27 april 2021 om 21:52
86Truus wat fijn dat je een mooie echo hebt gehad. Wat een opluchting he! Fijn nieuws na het verdrietige bericht over je kat.
Amber echt ontzettend vervelend voor je. Hopelijk kan de huisarts je morgen verder helpen. Goed aan jezelf denken.
Kiwimeisje wauw, jij ook al een goede echo! Fijn hoor!
Succes dames die morgen de echo hebben.
Ik wil zwangerschapskleding overdag nog even een week uitstellen, tot na de echo. Dan mag wat mij betreft ook iedereen het wel weten. Voor mijn idee valt zwangerschapskleding op en geeft je ook meteen een buikje met die band van de broek.
Ik wil het liefst ook gevaccineerd worden. Ik ben nog niet aan de beurt, maar duurt niet lang meer (via werk). Ik moet maar even contact opnemen met de vaccinatie commissie om door te geven dat ik zwanger ben, anders krijg ik vast Janssen.
Amber echt ontzettend vervelend voor je. Hopelijk kan de huisarts je morgen verder helpen. Goed aan jezelf denken.
Kiwimeisje wauw, jij ook al een goede echo! Fijn hoor!
Succes dames die morgen de echo hebben.
Ik wil zwangerschapskleding overdag nog even een week uitstellen, tot na de echo. Dan mag wat mij betreft ook iedereen het wel weten. Voor mijn idee valt zwangerschapskleding op en geeft je ook meteen een buikje met die band van de broek.
Ik wil het liefst ook gevaccineerd worden. Ik ben nog niet aan de beurt, maar duurt niet lang meer (via werk). Ik moet maar even contact opnemen met de vaccinatie commissie om door te geven dat ik zwanger ben, anders krijg ik vast Janssen.