Mode & Beauty alle pijlers

Moeten sieraden matchen?

28-04-2021 08:49 77 berichten
Ik word er een beetje gek van dat mijn zilveren sieraden steeds erg snel zwart worden. Tegenwoordig zijn er ook erg mooie rosé-gouden sieraden en ik zit eraan te denken dat meer te kopen, zodat ik niet steeds hoef te poetsen.

Wat denken jullie? Kun je zilver en rosé-goud met elkaar mixen? Dragen jullie alles gewoon lekker door elkaar of stem je het nauwkeurig op elkaar af? Als je tenminste sieraden draagt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon door elkaar, wie bepaalt voor jou wat er "mag"?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dank je. Niet alleen of het mag maar ook of het wel leuk staat natuurlijk.
Ik vind zelf alleen geelgoud en rosé goed mixen, de combinatie zilver en goud minder mooi. Maar het kan natuurlijk wel :)
Zilver en rose goud vind ik samen leuk staan hoor. Afbeelding
Mix en match vanalles. Ben totaal niet bezig met wat hoort en zie vaak in het totaal plaatje of het werkt. Meestal wel, soms niet en dan pas ik het aan.

Dus probeer het uit, zou ik zeggen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Google op mixing metals jewellery voor voorbeelden.

Afbeelding

Afbeelding
Dat je over dit nadenkt, zou niet eens in mij opkomen

Antwoord: nee dus
Zelf vind ik goud en zilver door elkaar niet mooi.

Dus bij het gele of rosé goud van ringen geen zilveren oorbellen of omgekeerd.

Uitzondering als je een bi Color gouden sierraad draagt waarbij wit en geel goud wordt gecombineerd. Dan vind ik dat je het door het witte goud wat wel wat van zilverkleur heeft er wel zilveren en geheel gouden sierraden bij kan dragen.
Ik heb vanalles. Mijn trouwring is witgoud met rosègoud en diamantjes. Zoiets als dit :

Afbeelding

Aan de andere hand draag ik dit :

Afbeelding

Ketting is zilver met een klavertjes hanger met witte steentjes erin en een zilveren hartje met dochter haar naam erop. Alles door elkaar dus hier :) maar ik draag gewoon wat ik mooi vind.
Ik vind een complete set (oorbellen, ring, armband) die overduidelijk matcht al snel een beetje tuttig overkomen. Ik vind het leuker, speelser, vlotter als het nét niet precies matcht. Dus goud, zilver en rosé kan wat mij betreft allemaal samen. Dat betekent niet dat alle sieraden allemaal even mooi zijn bij elkaar; ik vind het wel mooi als de stijl van de sieraden wel enigszins matcht.
Ik moet zeggen dat ik vaak alleen oorbellen draag, en daarbij mijn trouwring, die eigenlijk nergens mee matcht.
Ik ben voor mixen, misschien kun je qua vorm precies dezelfde sieraden combineren in zilver en rosegoud? Dan is het ook duidelijk dat je met opzet de kleuren mixt.
Ik moet gelijk (al zit er geen zilver in) denken aan de trinity de cartier. Ik kan m never nooit betalen maar staat toch al jaren op mijn verlanglijstje :-) , vind m zo mooi (bedoel de volledig metalen armbanden, niet de variant met het touwtje)
Ik vind het meestal niet mooi, maar ja, over smaak valt niet te twisten toch? Je leest hier ook veel voorbeelden van mensen die het wel doen en mooi vinden, lekker je eigen gang gaan dus!
Hangt er een beetje vanaf hoe. Lekker druk verschillende armbanden en ringen vind ik leuk Zeker als er nog andere kleuren bijzitten door de edelstenen of kralen. Maar als je bijvoorbeeld 3 vrij 'saaie' gouden ringen hebt en dan 1 zilveren erbij dan vind ik dat zelf wat minder mooi. Geelgoud vind ik zelf überhaupt al wat minder. Rosé goud draag ik zelf ook meer.

Dus wat novaviva plaatst vind ik prachtig en prima kunnen.
Ik draag enkel goud en bij uitzondering mijn zilveren trollbeadsarmband. Maar dat is zo afwijkend, dat kan wel.
Verder combineer ik parels niet met diamanten, maar verder draag ik alles door elkaar. Wat ik koop en krijg is wel echt mijn eigen stijl, dus daardoor mismatcht iets niet zo snel.
Irregular_Choice schreef:
28-04-2021 09:35
Ik heb vanalles. Mijn trouwring is witgoud met rosègoud en diamantjes. Zoiets als dit :

Afbeelding

Aan de andere hand draag ik dit :

Afbeelding

Ketting is zilver met een klavertjes hanger met witte steentjes erin en een zilveren hartje met dochter haar naam erop. Alles door elkaar dus hier :) maar ik draag gewoon wat ik mooi vind.
Dat is een vrij unieke combinatie van sieraden. Je beseft dat je nu heel herkenbaar bent?
Mixen en matchen kan gewoon. Maar houdt er rekening mee dat rosé goud ook slijt en daardoor van kleur verandert (wordt heel lelijk gelig). Tot op heden heb ik nog geen poetsmiddeltje gevonden waardoor het weer rosé wordt of dat het rosé houdt, dus dan kan je op termijn gewoon weggooien.
Hoe komt het dat je zilveren sieraden zo snel zwart worden?

Komt het tijdens het dragen?

Of juist tijdens het niet dragen?
Ik draag alles door elkaar heen.

Zilveren ring en armband om rechterarm/hand. Is geen echte set maar wel allebei modern.

Linkerarm horloge van kunststof met 'zilveren' details. Gouden trouwring.

Hals en gouden ketting. Officieel bi-color maar het witte goud is aardig vergeeld. Trouwring en ketting draag ik meer dan dertig jaar dagelijks. Andere sieraden wisselen nog wel eens.
Andersom schreef:
28-04-2021 10:07
Hoe komt het dat je zilveren sieraden zo snel zwart worden?

Komt het tijdens het dragen?

Of juist tijdens het niet dragen?
Beide.
Links een zwart plastic Casiohorloge en een geelgouden ring met agaat (erfenis van mijn oma).

Rechts een geelgouden vriendschapsring met een patroontje en een geelgouden ring met vier diamantjes (cadeau van ouders voor geboorte zoon). Rechts ook een armband van platte amberkraaltjes, de enige die ik goed verdraag. Ik kan niets met armbanden, hoewel ik ook een zilveren bedelarmband heb met veel bedeltjes.

Om mijn nek een geelgouden ketting met hanger.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
florita schreef:
28-04-2021 09:46
Ik vind het meestal niet mooi, maar ja, over smaak valt niet te twisten toch? Je leest hier ook veel voorbeelden van mensen die het wel doen en mooi vinden, lekker je eigen gang gaan dus!
Ik sluit me hierbij aan. Ik vind de getoonde voorbeelden hier ook niks, maar het blijft persoonlijke smaak.
baukelien schreef:
28-04-2021 10:17
Beide.
https://www.mostert-juweliers.nl/blog ... -zwart/
Hangt verkleuring af van kwaliteit? Mijn rose gouden trouwring is iig 0,0 verkleurd, maar was ook erg duur.

Ik draag allerlei sieraden bij elkaar trouwens. Alles hetzelfde vind ik ook juist snel tuttig worden.
LaLoupe schreef:
28-04-2021 10:28
Hangt verkleuring af van kwaliteit? Mijn rose gouden trouwring is iig 0,0 verkleurd, maar was ook erg duur.

Ik draag allerlei sieraden bij elkaar trouwens. Alles hetzelfde vind ik ook juist snel tuttig worden.
Goud is een ander metaal dan zilver en reageert dus ook anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven