Man gaat over mijn grens
zondag 2 mei 2021 om 14:54
Beste vivavrouwen,
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
dinsdag 4 mei 2021 om 08:56
Zandblauwtjes schreef: ↑04-05-2021 08:35Dit heb ik niet gedaan nee. Ik vind het ook wel heel heftig om het zo te noemen, laat staan uitspreken. Het is zo'n krachtig woord. Dat zie ik ook hier in dit topic. Ik wil niet dat dit woord bij de vader van mijn kind hoort.
Je partner heeft een probleem veroorzaakt. Dat probleem heeft gevolgen voor jouw welbevinden, voor hoe je je voelt. En het heeft gevolgen voor jullie relatie, voor hoe jullie samenzijn is. Ik denk dat het goed zou zijn als je partner dit laatste zelf bespreekbaar zou maken; dat híj de cognitieve last van de zorg voor jullie relatie op zich neemt. Dan kan jij je concentreren op de gevolgen voor jouw welbevinden.
dinsdag 4 mei 2021 om 09:01
Thalas, ik vind het geen goed idee om een ander verantwoordelijk te maken voor je gevoelens. Zeker niet wanneer deze persoon al heeft laten zien dat hij daar niet op een veilige manier mee omgaat. Dat is pathologisch en een opzet voor nog meer ellende.
Je hangt ook geen bordje op de deur, lieve inbreker we hebben een grotere TV gekocht, ik hoop dat je zaterdag op de thee komt zodat je mijn gevoelens kan verwoorden over de TV die we door jou verloren hebben: dat is een idioot advies.
Ik zou TO aanraden om zelf verantwoordelijkheid te nemen voor haar grenzen en haar gevoelens door weer contact te hebben met haar therapeut en door daar in een veilige omgeving een plan te maken over hoe verder en wat er wordt besproken in welke setting.
Je hangt ook geen bordje op de deur, lieve inbreker we hebben een grotere TV gekocht, ik hoop dat je zaterdag op de thee komt zodat je mijn gevoelens kan verwoorden over de TV die we door jou verloren hebben: dat is een idioot advies.
Ik zou TO aanraden om zelf verantwoordelijkheid te nemen voor haar grenzen en haar gevoelens door weer contact te hebben met haar therapeut en door daar in een veilige omgeving een plan te maken over hoe verder en wat er wordt besproken in welke setting.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 4 mei 2021 om 09:12
viva-amber schreef: ↑04-05-2021 09:01Thalas, ik vind het geen goed idee om een ander verantwoordelijk te maken voor je gevoelens. Zeker niet wanneer deze persoon al heeft laten zien dat hij daar niet op een veilige manier mee omgaat. Dat is pathologisch en een opzet voor nog meer ellende.
Met het risico weer een niet-productieve discussie te starten: wanneer Zandblauwtjes niet alleen aan haar eigen welbevinden moet werken, maar ook de scherven van de relatie moet lijmen, ligt het oplossen van het probleem dat haar man heeft veroorzaakt volledig bij haar. Haar man gedraagt zich nu al een geslagen hond, het enkel consumeren van een oplossing maakt de verhoudingen alleen maar schever. Dan ontstaat een situatie waarin de man beschadigende keuzes maakt en de vrouw de gevolgen daarvan oplost, door uberhaupt al te signaleren dat man beschadigende keuzes heeft gemaakt, de beschadigende keuzes bespreekbaar te maken en therapeuten in te schakelen. Deze man zou zelf op zoek moeten gaan naar een therapeut, advies moeten inwinnen over hoe te handelen wanneer je de lichamelijke integriteit van je partner hebt geschonden en een plan moeten maken voor het herstellen van het vertrouwen. Dan heeft Zandblauwtjes ruimte om het gebeuren te verwerken.
dinsdag 4 mei 2021 om 09:14
De kans dat haar partner gaat doen wat moet is echt 0,0.
In een perfecte wereld nemen alle daders de volledige verantwoordelijkheid voor hun misdaad...helaas bestaat de perfecte wereld niet.
In een perfecte wereld nemen alle daders de volledige verantwoordelijkheid voor hun misdaad...helaas bestaat de perfecte wereld niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 4 mei 2021 om 09:16
Er is helemaal niks mis mee om alle tijd die je nodig hebt om uit te vogelen wat je ervan vindt te nemen. Maar waar je denk ik wel voor moet oppassen is dat jij niet alle verantwoordelijkheid voor wat er gebeurd, is, en hoe het verder gaat, op je neemt. Want zo klinkt het wel een beetje. Je vraagt "overdrijf ik?", erover praten voelt als 'verraad', en je wil niet dat dat woord bij hem hoort.Zandblauwtjes schreef: ↑04-05-2021 08:35Dit heb ik niet gedaan nee. Ik vind het ook wel heel heftig om het zo te noemen, laat staan uitspreken. Het is zo'n krachtig woord. Dat zie ik ook hier in dit topic. Ik wil niet dat dit woord bij de vader van mijn kind hoort.
Het is ook een heel heftig woord. En natuurlijk wil je niet dat het bij de vader van je kind, bij jouw lief hoort. Maar het wel of niet zo benoemen verandert niets aan de situatie. Niet het woord is heftig, wat hij gedaan heeft is heftig. Het is niet zo dat de situatie ontstaat, of erger wordt als jij dat woord zou gebruiken. En wat er gebeurd is is niet jouw, maar zijn verantwoordelijkheid. Dus als het woord bij de vader van jouw kind zou horen, dan is dat om wat hij gedaan heeft, niet omdat jij er over praat met anderen, of omdat je het woord noemt.
dinsdag 4 mei 2021 om 09:18
Er met haar therapeut in een 1 op 1 setting over praten is geen verraad en geeft echt de mogelijkheid om in een veilige omgeving alle kanten van het verhaal te verkennen zonder dat het direct gevolgen heeft.
dinsdag 4 mei 2021 om 09:21
Ik zie niet in hoe ik TO de schuld van iets heb gegeven. Haar man is de enige die fout is door haar grenzen te overschrijden.Sjaantje37 schreef: ↑03-05-2021 21:40Wil jij aub dit topic verlaten...ook jij bent aan het victim blamen....
En als je wil geloven dat het helemaal goed komt als hij "volwassen wordt" en "zijn behoefte aan intimiteit voorlopig maar in de ijskast parkeert en maar zelf rukt" dan is dat prima, maar ik zie het niet gebeuren. Zeker niet na wat er nu gebeurd is.
dinsdag 4 mei 2021 om 09:32
Het is een misverstand dat verkrachting om seks draait, verkrachting draait om macht. Seks kun je ook ergens anders halen, daarvoor hoef je niet iemand geweld aan te doen of door de wil heen te gaan. De man weet ook dondersgoed dat hij er mogelijk mee weg komt, omdat zijn vrouw met een baby in een dusdanige kwetsbare positie zit dat zij toch niet wegloopt.
Een zedendelict komt vaak voor uit een gekrenkt ego tgv afwijzing en wordt vaak gepleegd onder invloed. Puur lust is maar in het kleinste aantal gevallen de reden. Mannen zijn regelmatig op een verknipte manier jaloers op de aandacht die naar de baby uitgaat en die er tijdelijk niet meer is voor de relatie.
Wanneer hij vreemd was gegaan of met een callgirl had afgesproken dan was TO er nooit achtergekomen en had zijn man zijn lusten ergens anders botgevierd zonder iemand geweld aan te doen. Verkrachting heeft weinig met intimiteit te maken. Intimiteit kun je ook ergens anders zonder geweld halen.
Een zedendelict komt vaak voor uit een gekrenkt ego tgv afwijzing en wordt vaak gepleegd onder invloed. Puur lust is maar in het kleinste aantal gevallen de reden. Mannen zijn regelmatig op een verknipte manier jaloers op de aandacht die naar de baby uitgaat en die er tijdelijk niet meer is voor de relatie.
Wanneer hij vreemd was gegaan of met een callgirl had afgesproken dan was TO er nooit achtergekomen en had zijn man zijn lusten ergens anders botgevierd zonder iemand geweld aan te doen. Verkrachting heeft weinig met intimiteit te maken. Intimiteit kun je ook ergens anders zonder geweld halen.
dinsdag 4 mei 2021 om 10:13
Hele rake post dit. Als de verantwoordelijkheid voor het grootste deel van de oplossing ook nog bij haar moet liggen, dan doet dat iets met de gelijkwaardigheid in een relatie.Thalas schreef: ↑04-05-2021 09:12Met het risico weer een niet-productieve discussie te starten: wanneer Zandblauwtjes niet alleen aan haar eigen welbevinden moet werken, maar ook de scherven van de relatie moet lijmen, ligt het oplossen van het probleem dat haar man heeft veroorzaakt volledig bij haar. Haar man gedraagt zich nu al een geslagen hond, het enkel consumeren van een oplossing maakt de verhoudingen alleen maar schever. Dan ontstaat een situatie waarin de man beschadigende keuzes maakt en de vrouw de gevolgen daarvan oplost, door uberhaupt al te signaleren dat man beschadigende keuzes heeft gemaakt, de beschadigende keuzes bespreekbaar te maken en therapeuten in te schakelen. Deze man zou zelf op zoek moeten gaan naar een therapeut, advies moeten inwinnen over hoe te handelen wanneer je de lichamelijke integriteit van je partner hebt geschonden en een plan moeten maken voor het herstellen van het vertrouwen. Dan heeft Zandblauwtjes ruimte om het gebeuren te verwerken.
dinsdag 4 mei 2021 om 14:10
Juist! Het gaat om macht, niet om iets intiems.viva-amber schreef: ↑04-05-2021 09:32Het is een misverstand dat verkrachting om seks draait, verkrachting draait om macht. Seks kun je ook ergens anders halen, daarvoor hoef je niet iemand geweld aan te doen of door de wil heen te gaan. De man weet ook dondersgoed dat hij er mogelijk mee weg komt, omdat zijn vrouw met een baby in een dusdanige kwetsbare positie zit dat zij toch niet wegloopt.
Wanneer je iemand met een spade op zijn hoofd mept, heet het ook niet ‘tuinieren’.
dinsdag 4 mei 2021 om 14:16
dinsdag 4 mei 2021 om 14:38
Dat is ook weer iets te kort door de bocht. Er zijn verschillende typen verkrachters. Sommigen handelen wel degelijk uit lust. Natuurlijk moeten ze daarvoor wel hun macht misbruiken. Anderen verkrachten uit sadisme of wraak of andere duistere motieven.viva-amber schreef: ↑04-05-2021 09:32Het is een misverstand dat verkrachting om seks draait, verkrachting draait om macht. Seks kun je ook ergens anders halen, daarvoor hoef je niet iemand geweld aan te doen of door de wil heen te gaan. De man weet ook dondersgoed dat hij er mogelijk mee weg komt, omdat zijn vrouw met een baby in een dusdanige kwetsbare positie zit dat zij toch niet wegloopt.
Iedere dag is gehaktdag
dinsdag 4 mei 2021 om 15:33
Het maakt niet uit of je het wel of geen verkrachting noemt. Het maakt niet eens zoveel uit dat de intentie wellicht niet heel gewelddadig was, maar gewoon drammerig. Het resultaat is namelijk hetzelfde: TO heeft het ervaren als ver over haar grenzen.
TO is de enige die kan bepalen of haar relatie nog toekomst heeft, en ik vermoed zomaar dat ze daar nu nog geen antwoord op heeft. En dat hoeft ook niet. Ik denk wel dat het verstandig is om dit niet in de doofpot te stoppen en verder te gaan alsof er niets voorgevallen is.
En verder is het aan TO hoe lang zij nodig heeft voor de verwerking en om te bepalen of ze überhaupt verder kan en wil.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
dinsdag 4 mei 2021 om 15:41
Dit want hoe zal de volgende keer seks met haar man worden.....je wordt dan toch herinnerd aan die vreselijke keer....Hexopbezemsteel schreef: ↑04-05-2021 15:33Het maakt niet uit of je het wel of geen verkrachting noemt. Het maakt niet eens zoveel uit dat de intentie wellicht niet heel gewelddadig was, maar gewoon drammerig. Het resultaat is namelijk hetzelfde: TO heeft het ervaren als ver over haar grenzen.
TO is de enige die kan bepalen of haar relatie nog toekomst heeft, en ik vermoed zomaar dat ze daar nu nog geen antwoord op heeft. En dat hoeft ook niet. Ik denk wel dat het verstandig is om dit niet in de doofpot te stoppen en verder te gaan alsof er niets voorgevallen is.
En verder is het aan TO hoe lang zij nodig heeft voor de verwerking en om te bepalen of ze überhaupt verder kan en wil.
dinsdag 4 mei 2021 om 15:45
Mensen denken altijd dat verkrachtingen heel gewelddadig zijn. Echter zijn de meeste verkrachters vooral ook tussendoor aardig enzo.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
dinsdag 4 mei 2021 om 15:53
No shit, Sherlock.Quaintrelle schreef: ↑04-05-2021 15:45Mensen denken altijd dat verkrachtingen heel gewelddadig zijn. Echter zijn de meeste verkrachters vooral ook tussendoor aardig enzo.
Geen bijzonderheden
dinsdag 4 mei 2021 om 15:53
Precies. En dat maakt het vergelijken ook zo naar.Quaintrelle schreef: ↑04-05-2021 15:45Mensen denken altijd dat verkrachtingen heel gewelddadig zijn. Echter zijn de meeste verkrachters vooral ook tussendoor aardig enzo.
Life is short. Eat dessert first.

dinsdag 4 mei 2021 om 16:09
Bij ongeveer 17% is lust het motief, 21% weer uberhaupt niet waarom ze het doen.
dinsdag 4 mei 2021 om 16:25
Dus er is wel een seksuele component in tegenstelling tot wat je eerde zei. 17% vind ik nog veel, hoe kom je aan die cijfers?viva-amber schreef: ↑04-05-2021 16:09Bij ongeveer 17% is lust het motief, 21% weer uberhaupt niet waarom ze het doen.
Iedere dag is gehaktdag
dinsdag 4 mei 2021 om 16:32
Maar ook dat is aan TO. Zij, en echt alleen zij, bepaalt wat dit voor haar betekent, of en hoe ze het verwerkt, en hoe ze zich er verder onder voelt.Sjaantje37 schreef: ↑04-05-2021 15:41Dit want hoe zal de volgende keer seks met haar man worden.....je wordt dan toch herinnerd aan die vreselijke keer....
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
dinsdag 4 mei 2021 om 16:47
Je zal er ongetwijfeld meer verstand van hebben dan ik, maar het klinkt mij wat ver gezocht. Maar goed dat heb ik ook met psychoanalyse (oedipuscomplex, etc.)viva-amber schreef: ↑04-05-2021 09:32Het is een misverstand dat verkrachting om seks draait, verkrachting draait om macht. Seks kun je ook ergens anders halen, daarvoor hoef je niet iemand geweld aan te doen of door de wil heen te gaan. De man weet ook dondersgoed dat hij er mogelijk mee weg komt, omdat zijn vrouw met een baby in een dusdanige kwetsbare positie zit dat zij toch niet wegloopt.
Mij lijkt het dat hij met zijn dronken kop alleen aan zijn eigen behoeftes dacht en daarbij willens en wetens de grens van zijn vrouw overschreed en dat lijkt mij al erg genoeg! Dat hij niet is vreemd gegaan of met een callgirl heeft afgesproken lijkt me meer dat het geen vooropgezet plan was.

dinsdag 4 mei 2021 om 16:51
Hexopbezemsteel schreef: ↑04-05-2021 16:32Maar ook dat is aan TO. Zij, en echt alleen zij, bepaalt wat dit voor haar betekent, of en hoe ze het verwerkt, en hoe ze zich er verder onder voelt.
Helemaal met je eens hoor, maar blijkbaar zijn sommige forummers het niet helemaal eens met het gevoel of de reactie op het gebeuren van TO ofzo. Echt pijnlijk om te lezen soms.