Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk die storm!
noas_1993 schreef:
04-05-2021 09:12
Wat heerlijk die storm!
Fijn hè? Ik voel me helemaal in mijn sas. Ik hoop ook altijd dat de zomers zo verlopen, lekker veel regen en wind. Soms heb je dat geluk.
't Is al met al een heel gedoe
Shit, ik heb dit net getypt en die k*tzon komt ineens weer tevoorschijn.
't Is al met al een heel gedoe
Pingu schreef:
04-05-2021 11:04
Fijn hè? Ik voel me helemaal in mijn sas. Ik hoop ook altijd dat de zomers zo verlopen, lekker veel regen en wind. Soms heb je dat geluk.
Hoop het ook!
Al lekker uitgewaaid vanmorgen.
Gelijk weer meer zin in het huishouden en gewoon meer energie en we zitten al in mei mensen!

De voorspellingen zijn ook weer naar beneden... zag eerst paar dagen 20 graden maar nu ineens afgewisseld met 16 graden.
Laten we hopen op een heerlijke flut Zomer :lol:
Lekker weertje. Morgen ook nog niet te droog en warm. Zag voor aankomend weekend 18 graden maar 2 dagen ofzo bij ons.. en dan zakt de temp alweer.
Dat is te doen nog.
Hear hear :cheer2: wat een heerlijk qudtweer!!!!!!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Och mensen dit is echt ons jaartje hè....vannacht wakker geworden van harde wind en regen tegen het raam...zo lekker......het enige jammer is dat het niet helpt in het terugdringen van het virus maar ja.....
Ohh wat is dit toch genieten, heerlijk zo die regen die tegen de ramen slaat en de wind die zijn best doet. Van dagen als dit kan ik intens genieten. Ik begin ook al meteen weg te dromen om straks in het nieuwe huis een heerlijk plekje in te richten waar ik de hele herfst kan genieten van stormachtig weer tegen het raam of dak. Dit is de lekkerste 4 mei in tijden :heart:
Ik geniet ook maar de zon piept er toch net wat te vaak doorheen naar mijn zin, de laatste uren. Je voelt dan ook meteen dat het supersnel opwarmt.
Maar verder heerlijk weertje zo ;-D
Vlaginvaas schreef:
04-05-2021 12:35
Och mensen dit is echt ons jaartje hè....vannacht wakker geworden van harde wind en regen tegen het raam...zo lekker......het enige jammer is dat het niet helpt in het terugdringen van het virus maar ja.....
Het is nu lekker inderdaad, maar ik ga nog niet zo ver dat ik zeg 'ons jaartje'. Als we straks 2 maanden in een hittegolf zitten of in oktober nog in de 30 graden, ben ik dit weer gauw vergeten hoor ;-D

Maar vandaag geniet ik even van dit weer. Want hoewel de temperatuur tot nu toe een kadootje is, was april nog steeds bovengemiddeld zonnig.
Ik heb vandaag geshopt! De buit:

Mooie zwarte broek
Sokken
Groen kort nepbontjasje
Sjaal
Lakschoenen
Ik zoek nog een fijn dik vest

Zegt man toen ik thuiskwam "geen zomerkleding"?
Nope. Dat vind ik zo zonde van mijn geld. Ik heb een paar sneakers en sandalen en wat shirts. Korte broeken en hemdjes doe ik niet aan.

Maar wel weer iets voor de herfst!!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Liv8 schreef:
04-05-2021 18:45
Het is nu lekker inderdaad, maar ik ga nog niet zo ver dat ik zeg 'ons jaartje'. Als we straks 2 maanden in een hittegolf zitten of in oktober nog in de 30 graden, ben ik dit weer gauw vergeten hoor ;-D

Maar vandaag geniet ik even van dit weer. Want hoewel de temperatuur tot nu toe een kadootje is, was april nog steeds bovengemiddeld zonnig.
Hahaha, dat heb ik ook. Ik ben blij met dit weer (alhoewel ik nooit goed slaap met storm), maar vertrouw het voor geen meter ;-D Soort van 'stilte voor de storm' ofzo.
Wat heb ik vandaag genoten van de storm; de wind, de regen, geen fel zonlicht.
Zalig gewoon! Ik heb er echt van genoten.
Ik hoop dat we dit jaar eens een frisse zomer krijgen met max temperaturen van 20°!
:-)
Moemoe64 schreef:
04-05-2021 21:02
Wat heb ik vandaag genoten van de storm; de wind, de regen, geen fel zonlicht.
Zalig gewoon! Ik heb er echt van genoten.
Ik hoop dat we dit jaar eens een frisse zomer krijgen met max temperaturen van 20°!
:-)
O daar teken ik voor! Ik zou het ook nog best oké vinden als het heel af en toe 25 graden is. Als het echt moet. Maar geen hittegolven please!
Liv8 schreef:
04-05-2021 21:07
O daar teken ik voor! Ik zou het ook nog best oké vinden als het heel af en toe 25 graden is. Als het echt moet. Maar geen hittegolven please!
Ik vind alles boven de 21°-22° de hel.
Mensen geloven mij niet wanneer ik dat zeg maar toch is het zo.
Vanaf 25° voel ik me echt misselijk, moe, krijg ik zware hoofdpijn en migraine-aanvallen.
De twee vorige zomers met al die hittegolven met uitschieters tot 38° was ik meer dood dan levend.
Ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die daarvan kunnen genieten!
Ik hoop echt dat we nu een koele, frisse zomer krijgen. Drooooooooooooom! :-D
Ik droom met jullie mee hoor! Kan er ook zó ontzettend slecht tegen fysiek. Ik ben een wrak dan.
Momenteel ben ik dat toch al. Maar dat komt doordat ik ernstige restklachten heb na Corona (long covid) dus ik ben maar al te blij dat het niet ook nog eens zo vies warm is zoals vorig jaar wel al vanaf maart het geval was.

Mooie buit, tanteslankie! Ik snap je helemaal. Vind zomerkleding ook altijd moeilijk moeilijk. Veel minder leuk om me te kleden in de zomer (hoewel er in deze lockdown winter ook weinig leuks of spannends was aan mijn outfits...)

Om de zomer te overleven heb ik wel 2 nieuwe lange dunne zomerjurken gekocht. Ik hou van lange fladderige jurken. Dat mijn man me dan vindt uitzien als een moeke, tsja dat neem ik op de koop toe. Hij heeft sowieso een veel te beperkte smaak (als in: koopt liefst altijd precies hetzelfde als een item versleten is).
Liv8 schreef:
04-05-2021 21:07
Ik word hier meteen voor afgestraft geloof ik. Ik bedoelde niet dat het meteen dít weekend 25 graden moet gaan worden?!
Haha, ja soms raken mensen van alles aan de kook. Hoort erbij op een forum.

Ik word ook ziek van hitte, vooral als lang duurt. Dus een dagje 30 graden trek ik wel maar langer is funest hier.
Maar liever heb ik die 30 graden niet, net als 25 niet. Ik vind 22 graden max ook het lekkerst om nog wat te kunnen. Daarna word het vervelend voor mij dan. Maar trek af en aan 25 graden ook wel hoor. Dus ik hoop op die voorspelde wisselvallige zomer, dat zou dan beter zijn dan weken hitte.

Ieder zijn voorkeuren en waar ze last van hebben of niet. Je komt ver met positieve gedachtes en kijken en denken aan herfst. Maar daar red je het meestal niet geheel mee. Zeker niet als zoals afgelopen paar jaar echt bijna een half jaar bizar warm en zonnig was.
Oh Hobbel, goed plan die jurken. Zeker voor die hitte. Ik ga eens kijken.
-Albert Einstein-
Ik heb ook een aantal maxijurken, katoen en dunnere stof. Zijn er ook in niet moeke varianten. ;-) En ik heb een grote maat. Aan de ene kant fijner dan broeken en shirtjes, maar heb wel dat benen gaan schuren, dus ik heb nu van snag tights hele dunne broekjes tegen dat schuren gevonden voor er onder. En dan thuis weer uit.
En ik heb voor als het echt warm is en ik toch naar buiten moet ( school van de jongste) een zwart koelsjaaltje gekocht, dat hielp vorig jaar ook best wat.

Dat en de airco thuis hebben er voor gezorgd dat ik niet heb gespuugd. Terwijl jaar ervoor best vaak mis was.
Oh de temperatuur buiten vandaag is echt heaven :heart:
Ik durf niet eens vooruit te kijken maar wat heerlijk dit.
Klinkt trouwens super leuk wat je hebt gekocht Tanteslankie! Herfstkleding shoppen is zo leuk, vandaag voelt ook echt een beetje als Herfst, kan het asjeblieft nog heeel lang zo blijven.. :D
Luci_Mster2 schreef:
05-05-2021 09:38
Ik heb ook een aantal maxijurken, katoen en dunnere stof. Zijn er ook in niet moeke varianten. ;-) En ik heb een grote maat. Aan de ene kant fijner dan broeken en shirtjes, maar heb wel dat benen gaan schuren, dus ik heb nu van snag tights hele dunne broekjes tegen dat schuren gevonden voor er onder. En dan thuis weer uit.
Oh laat tzt eens weten hoe die snag tights bevallen? Wat kosten ze?
Ik gebruik de goedkope korte leggings van Zeeman, ik geloof 3 of 4 euro per stuk, gewoon in zwart tot boven de knie. Ik draag ook altijd een hempdje of een BH-top (zonder beugels, bamboe beha's van de HEMA) onder mijn zomerkleding, om het zweet op te vangen. Het voelt prettiger dan dat het zweet direct in de 'zichtbare stof' van je overkleding terecht komt, ik word daar onzeker van.
Zeker met wat overgewicht wordt dat al sneller een minder prettig aanzicht en dat voorkom ik graag. Maar dan moet je dus wel altijd 2 laagjes aan... en ik héb het al warmer sinds mijn overgewicht. Helaas lukt het maar niet om te gaan sporten en het kwijt te raken. Mijn lijft saboteert al mijn goede pogingen...
tanteslankie schreef:
04-05-2021 19:21
Ik heb vandaag geshopt! De buit:

Mooie zwarte broek
Sokken
Groen kort nepbontjasje
Sjaal
Lakschoenen
Ik zoek nog een fijn dik vest

Zegt man toen ik thuiskwam "geen zomerkleding"?
Nope. Dat vind ik zo zonde van mijn geld. Ik heb een paar sneakers en sandalen en wat shirts. Korte broeken en hemdjes doe ik niet aan.

Maar wel weer iets voor de herfst!!!
Dat klinkt goed tante, lijkt mijn outfit wel. Helaas hangt mijn mooie groene bontjasje al jaren ongebruikt in de kast, het is gewoon niet koud genoeg geweest in de winters. En met regen raad ik het af te dragen haha. Ps heb je je puppy al?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven