Sieraden stash
woensdag 5 mei 2021 om 11:25
Ik heb een paar ringen, een paar armbanden en een paar kettingen. Wel meer oorbellen, ik denk ongeveer twintig paar. Niet echt van de subtiele oorbellen ook, ik vind wat grotere oorbellen beter bij mijn gezicht passen, zeker als ik mijn haar opgestoken draag. Daar past dan niet altijd ook nog een ketting bij, dus in dat geval kies ik vaker voor wel oorbellen, geen ketting.
Armbanden draag ik heel weinig, straks in de zomer (meer korte mouwen) weer wat vaker. Ringen heb ik wel verschillende, maar ik draag eigenlijk het vaakst gewoon alleen mijn trouwring.
Ik hou me aanbevolen voor tips om je sieraden netjes en overzichtelijk op te bergen.
Armbanden draag ik heel weinig, straks in de zomer (meer korte mouwen) weer wat vaker. Ringen heb ik wel verschillende, maar ik draag eigenlijk het vaakst gewoon alleen mijn trouwring.
Ik hou me aanbevolen voor tips om je sieraden netjes en overzichtelijk op te bergen.
woensdag 5 mei 2021 om 11:28
Ik heb vier setjes, van goud, rose- en witgoud. Alles met parels of diamant. Ik heb persoonlijk liever weinig items van mooie kwaliteit, dan een giga rommella met klitten van aan elkaar geknoopte kettingen en uitgevallen nepsteentjes. Ik denk dan dat je daarbij uiteindelijk toch steeds dezelfde dingen pakt. Maar ieder z'n ding natuurlijk!
woensdag 5 mei 2021 om 11:29
woensdag 5 mei 2021 om 11:32
ik heb heeeeeeel veeeeeeeeeel. Een stuk of 5 waardevolle colliers, ongeveer 4 ook waardevolle ringen ( familiestukken etc) en iets van 5 horloges.
Daarnaast een shitload aan goedkope oorbellen, armbanden en kettingen. Geen idee hoeveel, 25 paar oorbellen kom ik zo aan, ook zeker zoveel armbanden.
Ik bewaar alles en kan overal tegen dus heb echt veel goedkope dingen. Ik wissel mijn oorbellen vrijwel dagelijks, matching bij mijn outfit. Armbanden draag ik eigenlijk alleen in de zomer en mijn ringen wissel ik vrijwel nooit. Horloge momenteel ook niet, vroeger wel.
Daarnaast een shitload aan goedkope oorbellen, armbanden en kettingen. Geen idee hoeveel, 25 paar oorbellen kom ik zo aan, ook zeker zoveel armbanden.
Ik bewaar alles en kan overal tegen dus heb echt veel goedkope dingen. Ik wissel mijn oorbellen vrijwel dagelijks, matching bij mijn outfit. Armbanden draag ik eigenlijk alleen in de zomer en mijn ringen wissel ik vrijwel nooit. Horloge momenteel ook niet, vroeger wel.
woensdag 5 mei 2021 om 11:33
De twee armbanden die ik in de zomer graag draag, zijn van rosé goud (nou ja, rosé goud kleurig in ieder geval) en simpel in model slavenarmband. Ringen tegenwoordig ook graag eenvoudig, niet te klein, maar wel eenvoudige vormgeving. Oorbellen zijn gewoon bijoux. Prullaria in diverse kleuren en vormen die ik er leuk uit vind zien. Liggen door elkaar in een schaaltje, in een la.
woensdag 5 mei 2021 om 11:34
oh ja: vrijwel alles is goud(kleurigguppekop schreef: ↑05-05-2021 11:32ik heb heeeeeeel veeeeeeeeeel. Een stuk of 5 waardevolle colliers, ongeveer 4 ook waardevolle ringen ( familiestukken etc) en iets van 5 horloges.
woensdag 5 mei 2021 om 11:38
woensdag 5 mei 2021 om 11:46
Ketting: ik heb 1 schakelketting, 2 chokers, 1 nepparelketting en 1 zilveren kettinkje.
Ringen: trouwring (goud), verlovingsring (witgoud) en enkele goedkopere ringen. Alleen trouw- en verlovingsring draag ik af en toe (nooit tegelijk), maar zeker niet dagelijks.
Oorbellen: heb alleen een aantal vintage clipoorbellen. In de praktijk draag ik ze alleen naar een feestje of speciale gelegenheid, want ze zitten niet echt lekker. Als ik gaatjes zou hebben zou ik denk ik parels dragen, dat vind ik erg mooi en tijdloos.
Armbanden: heb ik niet meer en draag ik dan ook niet.
Al met al draag ik weinig sieraden, en ik draag bijvoorbeeld nooit een ketting én oorbellen. Altijd 1 van de 2.
[edit] O, en ik draag ook weleens een broche in plaats van een ketting.
Ringen: trouwring (goud), verlovingsring (witgoud) en enkele goedkopere ringen. Alleen trouw- en verlovingsring draag ik af en toe (nooit tegelijk), maar zeker niet dagelijks.
Oorbellen: heb alleen een aantal vintage clipoorbellen. In de praktijk draag ik ze alleen naar een feestje of speciale gelegenheid, want ze zitten niet echt lekker. Als ik gaatjes zou hebben zou ik denk ik parels dragen, dat vind ik erg mooi en tijdloos.
Armbanden: heb ik niet meer en draag ik dan ook niet.
Al met al draag ik weinig sieraden, en ik draag bijvoorbeeld nooit een ketting én oorbellen. Altijd 1 van de 2.
[edit] O, en ik draag ook weleens een broche in plaats van een ketting.
anoniem_67a86a78127a3 wijzigde dit bericht op 05-05-2021 12:28
9.83% gewijzigd
woensdag 5 mei 2021 om 11:49
met een setje bedoel ik ketting, oorbellen, armbandje en/of ring van hetzelfde design. Dus als je bijvoorbeeld een lijn hebt met een hartje en een diamantje erin van een bepaald merk, dan maken ze daar verschillende sieraden van met hetzelfde design. Dat heb ik en vind ik zelf ook wel mooi. Overigens heb ik de ring er nooit bij, want ik draag alleen mijn trouw- en verlovingsring.
woensdag 5 mei 2021 om 11:53
Ik heb aan duur spul: vier kettingen, vijf ringen, 10 paar oorbellen, een armband en twee horloges. Daarnaast nog een paar goedkopere items van bv Lott Gioielli, met name grote oorbellen. Vroeger had ik bakken vol met prullaria, maar nu ik ouder word vind ik dat niet meer zo goed bij me passen. Ik bewaar trouwens alles in van die jewelry trays, die gewoon los in een la liggen.
woensdag 5 mei 2021 om 11:54
Ik heb een zilveren, korte ketting in afwisselend glanzend en mat, die draag ik vrijwel dagelijks.
Oorknopjes zwarte onyx-steentjes. Ook dagelijks.
Daarnaast heb ik nog een variatie aan lange kettingen die ik heel af en toe draag. Van halfedelsteen tot kleine kraaltjes.
Ringen heb ik niet (behalve trouw-) en armbanden kan ik niet verdragen. Daar hang ik altijd mee in het water ofzo. Ze storen me.
Oorknopjes heb ik verder in een paar kleurtjes maar meestal draag ik zwarte.
Mijn lange kettingen hangen aan een soort kledinghaak, de oorknopjes in een doosje.
Lange oorhangers heb ik niet want brildragend.
Oorknopjes zwarte onyx-steentjes. Ook dagelijks.
Daarnaast heb ik nog een variatie aan lange kettingen die ik heel af en toe draag. Van halfedelsteen tot kleine kraaltjes.
Ringen heb ik niet (behalve trouw-) en armbanden kan ik niet verdragen. Daar hang ik altijd mee in het water ofzo. Ze storen me.
Oorknopjes heb ik verder in een paar kleurtjes maar meestal draag ik zwarte.
Mijn lange kettingen hangen aan een soort kledinghaak, de oorknopjes in een doosje.
Lange oorhangers heb ik niet want brildragend.
woensdag 5 mei 2021 om 11:55
Wat erg!sprokkelientje schreef: ↑05-05-2021 11:50Helaas zijn al mijn sieraden enige tijd geleden bij een inbraak gestolen en heb ik alleen nog wat ik toen om en in had![]()
woensdag 5 mei 2021 om 12:07
Vrijwel alles met (emotionele) waarde was weg en sinds enige tijd is het besef er dat ik het NOOOOOOIT meer terug krijg, o.a. de trouwringen van mijn overleden ouders, een ketting van mijn overgrootmoeder die omgekomen is in een kamp in WO II etc...
Het wrange van het verhaal is: ik was in die periode in gesprek met een edelsmid die van een aantal sieraden iets nieuws zou maken voor mij en mijn man. Zaten nog in de oriëntatiefase. Dit omdat het mooie stukken waren maar wel antiek en ik ze nooit droeg. Dit was voor Corona.
Er is één miniscuul kettinkje met een hartje van mijn moeder achtergebleven (lag in een hoek op de grond, ws vergeten of laten vallen door de inbrekers) en dat koester ik maar)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 5 mei 2021 om 12:11
Hier een bijeengeraapte zooi inmiddels van goedkoop-gemiddeld-duur. Het moeilijkste vind ik dingen weg doen. Ik vond het ooit leuk, daarom heb ik het gekocht, maar vrij veel draag ik (bijna) nooit meer. En wat doe je dan...
De goedkope stukken moet ik maar eens gewoon weggooien, maar bv Swarovski, en dan zeker ook sieraden die ik van m’n man gekregen heb... die liggen nu dus in hun doosjes in een la in de kledingkast. Maar omdat ze in doosjes liggen zie je ze niet meer zo snel en vergeet je het helemaal.
De meeste dagen draag ik een duur horloge en een goedkoop dun armbandje (dat ik nooit afdoe), mijn trouwring of een mix en match van allemaal dunne ringetjes (goedkoop en duur), een Vedder kettinkje dat ook nooit afgaat, en een mix van 5 oorbellen. Die wisselen nog wel eens, maar per periode, dus niet elke dag wat anders maar meer elke maand wat anders. Dit ligt allemaal op een schaaltje, samen met wat andere opties die ik op dat moment leuk vind. Als het een tijdje niet gedragen is gaat het de kledingkast in (en wordt het dus vergeten).
Dan heb ik voor gelegenheden andere sieraden, zoals een chique horloge voor werk, een rosé gouden setje, een opvallende ketting. Dit zit in een horlogedoos die nu dienst doet als laptopverhoger... chaos dus
De goedkope stukken moet ik maar eens gewoon weggooien, maar bv Swarovski, en dan zeker ook sieraden die ik van m’n man gekregen heb... die liggen nu dus in hun doosjes in een la in de kledingkast. Maar omdat ze in doosjes liggen zie je ze niet meer zo snel en vergeet je het helemaal.
De meeste dagen draag ik een duur horloge en een goedkoop dun armbandje (dat ik nooit afdoe), mijn trouwring of een mix en match van allemaal dunne ringetjes (goedkoop en duur), een Vedder kettinkje dat ook nooit afgaat, en een mix van 5 oorbellen. Die wisselen nog wel eens, maar per periode, dus niet elke dag wat anders maar meer elke maand wat anders. Dit ligt allemaal op een schaaltje, samen met wat andere opties die ik op dat moment leuk vind. Als het een tijdje niet gedragen is gaat het de kledingkast in (en wordt het dus vergeten).
Dan heb ik voor gelegenheden andere sieraden, zoals een chique horloge voor werk, een rosé gouden setje, een opvallende ketting. Dit zit in een horlogedoos die nu dienst doet als laptopverhoger... chaos dus
woensdag 5 mei 2021 om 12:15
Ik heb heeeeeel veeeeeel. Ook veel erfstukken.
Ik denk zo’n 20 horloges, variërend van Cartier, tot Oozoo, tot Hema.
Ook wel 20 kettingen, parels maar ook fijne zilveren kettingen en een paar grote, statement kettingen. Armbanden Buddha to Buddha en allerlei gouden erfstukken die ik graag bij elkaar draag maar ook goedkope of simpele leren bandjes. Oorbellen van knopjes tot lange in allerlei kleuren. Maar ik heb dan ook meerdere gaatjes in m’n oren.
Ik bewaar mijn lange kettingen en lange oorbellen aan een soort prikbord aan de binnenkant van een kastdeur. De rest in sieradendozen van het merk Stackers. Dat kan je uitbreiden.
Ik draag bijna alles wel maar heb ook wel dingen die ik alleen bij bepaalde kledingstukken draag.
Ik denk zo’n 20 horloges, variërend van Cartier, tot Oozoo, tot Hema.
Ook wel 20 kettingen, parels maar ook fijne zilveren kettingen en een paar grote, statement kettingen. Armbanden Buddha to Buddha en allerlei gouden erfstukken die ik graag bij elkaar draag maar ook goedkope of simpele leren bandjes. Oorbellen van knopjes tot lange in allerlei kleuren. Maar ik heb dan ook meerdere gaatjes in m’n oren.
Ik bewaar mijn lange kettingen en lange oorbellen aan een soort prikbord aan de binnenkant van een kastdeur. De rest in sieradendozen van het merk Stackers. Dat kan je uitbreiden.
Ik draag bijna alles wel maar heb ook wel dingen die ik alleen bij bepaalde kledingstukken draag.
woensdag 5 mei 2021 om 12:27
Ach wat sneu.sprokkelientje schreef: ↑05-05-2021 12:07Vrijwel alles met (emotionele) waarde was weg en sinds enige tijd is het besef er dat ik het NOOOOOOIT meer terug krijg, o.a. de trouwringen van mijn overleden ouders, een ketting van mijn overgrootmoeder die omgekomen is in een kamp in WO II etc...
Het wrange van het verhaal is: ik was in die periode in gesprek met een edelsmid die van een aantal sieraden iets nieuws zou maken voor mij en mijn man. Zaten nog in de oriëntatiefase. Dit omdat het mooie stukken waren maar wel antiek en ik ze nooit droeg. Dit was voor Corona.
Er is één miniscuul kettinkje met een hartje van mijn moeder achtergebleven (lag in een hoek op de grond, ws vergeten of laten vallen door de inbrekers) en dat koester ik maar)
woensdag 5 mei 2021 om 12:34
woensdag 5 mei 2021 om 12:37
O wat naarsprokkelientje schreef: ↑05-05-2021 12:07Vrijwel alles met (emotionele) waarde was weg en sinds enige tijd is het besef er dat ik het NOOOOOOIT meer terug krijg, o.a. de trouwringen van mijn overleden ouders, een ketting van mijn overgrootmoeder die omgekomen is in een kamp in WO II etc...
woensdag 5 mei 2021 om 12:45
sprokkelientje schreef: ↑05-05-2021 12:07Vrijwel alles met (emotionele) waarde was weg en sinds enige tijd is het besef er dat ik het NOOOOOOIT meer terug krijg, o.a. de trouwringen van mijn overleden ouders, een ketting van mijn overgrootmoeder die omgekomen is in een kamp in WO II etc...
Jeetje wat rot voor je.
woensdag 5 mei 2021 om 12:51
De bijoux tel ik niet mee en dan kom ik uit op 22 ‘èchte’ sieraden. Van die 22 zijn er 12 erfstukken: ring met bloedkoraal, ring met een maansteen en diamantjes, parelketting (zo’n lange) met bijpassende oorbellen, twee armbanden, twee broches en de rest oorbellen.
Zelf: verlovingsring, trouwring, oorbellen (gewone knopjes, 3 paar), een gouden ketting, een gouden armband een gouden horloge (afstudeercadeau) een zilveren bedelarmband uit mijn jeugd en een broche die ik ooit op vakantie in een antiekzaakje heb gekocht.
Alle ringen heb ik in huis, met mijn oorbellen en de gouden ketting. De rest ligt in een bankkluis. Daarnaast nog zo’n bijouxdoos vol met oorbellen.
Zelf: verlovingsring, trouwring, oorbellen (gewone knopjes, 3 paar), een gouden ketting, een gouden armband een gouden horloge (afstudeercadeau) een zilveren bedelarmband uit mijn jeugd en een broche die ik ooit op vakantie in een antiekzaakje heb gekocht.
Alle ringen heb ik in huis, met mijn oorbellen en de gouden ketting. De rest ligt in een bankkluis. Daarnaast nog zo’n bijouxdoos vol met oorbellen.