Mode & Beauty alle pijlers

Sieraden stash

05-05-2021 11:21 60 berichten
Ik vroeg me eens af hoe de sieraden stash van de gemiddelde forummer eruit ziet. Hoeveel heb je, goedkoop, duur, oud, nieuw, goud, zilver, anders, wat voor type sieraden? Waar ben je nog naar op zoek? Schrijf hier mee.

Zoveel sieraden heb ik:

Totaal aantal stemmen: 48

1 Geen stemmen
< 5 (17%)
5-10 (21%)
10-25 (23%)
25-50 (10%)
50-100 (13%)
>100 (17%)
Erfstukjes heb ik trouwens ook nog. Niet meegerekend omdat ik die nooit draag. Mooi, maar te ouderwets en niet bij mij passend.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 05-05-2021 12:53
0.79% gewijzigd
En wat erg voor je Sprokkelientje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt een ekster wat sieraden betreft al heb ik meer goedkope prullen dan echt waardevolle dingen.
Ik heb 4 ringen die ik altijd aan heb eentje is van mijn oma geweest.
En mijn lievelings ketting , armbanden zijn mijn guilty pleasure mijn kistje zit vol met ronde (nep) zilveren waaronder een set zigeuner armbanden

Heb pas een hoop naar de kringloop gebracht en heb mijn oude sieraden kistje aan mijn moeder gegeven.
Qua oorbellen draag ik alleen maar oorringen /creolen die heb ik in alle soorten en maten.

Heb ook een paar kettingen die met (nep) diamantjes, die ik vroeger vaak droeg of naar feestjes.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Ik heb mijn trouwring om en een ring die van mijn oma is geweest.
Verder knopjes van boccia in.

En er ligt ergens nog een lelijke ( gouden?) ring met een lichtblauwe steen van mijn andere oma.
Een gouden kettinkje met een hartje wat open kan wat ik als kind droeg ligt ook ergens in een doosje in mijn nachtkastje geloof ik.
En misschien nog ergens een bedelarmband die ik voor mijn communie heb gekregen.
En verder wat leren armbanden en kraaltjeszooi en van vakanties jaren geleden en wat zooi voor carnaval maar dat is echt prul.
Enorme hoeveelheden. Van prachtig en duur naar prullaria (die ik ook graag draag). 6 lades (van die zachte met vormpjes) vol. Heel veel erfstukken ook.
Ik draag vooral (houten) mala’s, ook armbanden. Daar heb ik dan ook een hele rits van. Verder wat zilveren ringen en niet al te dure oorbellen. Veelal HEMA of van Uma Nomad (zo’n leuke site). Sinds de eerste coronagolf draag ik zowaar mijn horloges nooit meer. Geen idee waarom, maar ik mis het niet. Terwijl ik eerder absoluut niet zonder de deur uitging.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Lief van jullie allemaal...de steunbetuigingen :redrose:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
05-05-2021 12:07
Vrijwel alles met (emotionele) waarde was weg en sinds enige tijd is het besef er dat ik het NOOOOOOIT meer terug krijg, o.a. de trouwringen van mijn overleden ouders, een ketting van mijn overgrootmoeder die omgekomen is in een kamp in WO II etc...

Het wrange van het verhaal is: ik was in die periode in gesprek met een edelsmid die van een aantal sieraden iets nieuws zou maken voor mij en mijn man. Zaten nog in de oriëntatiefase. Dit omdat het mooie stukken waren maar wel antiek en ik ze nooit droeg. Dit was voor Corona.

Er is één miniscuul kettinkje met een hartje van mijn moeder achtergebleven (lag in een hoek op de grond, ws vergeten of laten vallen door de inbrekers) en dat koester ik maar)
Wat verschrikkelijk droevig Sprokkelientje!

Maar dat kettinkje met het hartje van je moeder... alsof het zo moest zijn!
baukelien schreef:
05-05-2021 14:15
Wat verschrikkelijk droevig Sprokkelientje!

Maar dat kettinkje met het hartje van je moeder... alsof het zo moest zijn!
:heart: heb ik ook weleens gedacht ja
MockTurtle schreef:
05-05-2021 13:52
Ik draag vooral (houten) mala’s, ook armbanden. Daar heb ik dan ook een hele rits van. Verder wat zilveren ringen en niet al te dure oorbellen. Veelal HEMA of van Uma Nomad (zo’n leuke site). Sinds de eerste coronagolf draag ik zowaar mijn horloges nooit meer. Geen idee waarom, maar ik mis het niet. Terwijl ik eerder absoluut niet zonder de deur uitging.
De mala’s moest ik opzoeken wat dat was, maar die vind ik dus ook leuk!
sprokkelientje schreef:
Vrijwel alles met (emotionele) waarde was weg en sinds enige tijd is het besef er dat ik het NOOOOOOIT meer terug krijg, o.a. de trouwringen van mijn overleden ouders, een ketting van mijn overgrootmoeder die omgekomen is in een kamp in WO II etc...

Het wrange van het verhaal is: ik was in die periode in gesprek met een edelsmid die van een aantal sieraden iets nieuws zou maken voor mij en mijn man. Zaten nog in de oriëntatiefase. Dit omdat het mooie stukken waren maar wel antiek en ik ze nooit droeg. Dit was voor Corona.

Er is één miniscuul kettinkje met een hartje van mijn moeder achtergebleven (lag in een hoek op de grond, ws vergeten of laten vallen door de inbrekers) en dat koester ik maar)
Heel naar! Heb het ook gehad, al m'n zilver uit de kindertijd weg. Gelukkig hebben ze m'n trouwring en een erfstuk van oma gemist.

Heb redelijk veel (50-100), alles zilver soms goud en parels en wat duurdere horloges. Moet nog wel een betere plek ervoor regelen. Enige voordeel: van alle dingen sindsdien gekocht heb ik in ieder geval bonnetje/ mails van, mocht het nog eens gestolen worden.
sprokkelientje schreef:

Oh wat erg! Ik ben zelf iemand die vrijwel niets geeft om sieraden maar dit vind ik echt verdrietig :hug:

Heb 1 ring, zilverkleurig en goedkoop, draag hem dagelijks. 1 paar knopjes dat ik een paar keer per week draag, een horloge voor werk (lelijk prul, het wordt vaak vies/nat) een niet al te duur maar wel voor mij heel mooi horloge voor vrije tijd maar ik zit nu in een geen-horloge-fase.
1 paar kleine oorhangertjes speciaal voor bij mijn feestjurk. Zal ik daarbuiten nooit dragen.

Ooit had ik minimaal 30 paar oorbellen, droeg 3 paar per oor, had een klein knopje in mijn neus, een paar armbanden, verschillende horloges in allerlei stijlen, en nog langer geleden droeg ik meerdere ringen.
Kettingen heb ik mijn hele leven nauwelijks gedragen. En moet er nu zeker niet meer aan denken. Vind het een onprettig gevoel.
Ben met de jaren minimalistischer geworden, alleen oorknopjes zal ik misschien wel weer erbij kopen als ik iets leuks zie.
1 zilverenring die ik altijd draag. Meer dan 20 jaar geleden voor $2,50 gekocht in Zimbabwe.

Nog een paar kettingen die ik nooit draag. Du maximaal 5
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
sprokkelientje schreef:
05-05-2021 14:12
Lief van jullie allemaal...de steunbetuigingen :redrose:
Ik leef ook met je mee. Niet zozeer voor mezelf, maar voor mijn moeder die dit overkwam. Verschrikkelijk. Ze had ook een prachtige gouden armband, een simpel maar uniek stuk. Echt uniek, er was geen tweede van. Ik riep altijd dat ik die wilde erven want mooie herinnering... ook pleiten dus. We hebben samen gesnikt.
Ik wil ook Stackers! Ik kende het niet maar ik heb ook een verzameling van spotgoedkoop tot heel duur. Ik draag nooit meer een horloge, alleen een Fitbit. Behalve als ik op sjiek moet, dan heb ik een mooie Jensen om.

Hoe begin je met Stackers? Moet je eerst een soort omdoos kopen om de laden in te schuiven? Zijn ze echt zo fijn?
schriftje wijzigde dit bericht op 05-05-2021 15:04
0.45% gewijzigd
Ik heb zelf vrij veel sieraden maar dat komt vooral omdat ik alles bewaar, behalve als het stuk ging, versleten is of kwijtgeraakt. Ik heb dus bijv. ook gewoon nog van die leren kettinkjes liggen met een stenen hanger zoals pubermeisjes die op het strand dragen, of droegen eigenlijk, ooit. Je zou ze nu prima vintage kunnen noemen.

Ik heb goedkoop en wat duurder door elkaar, veel zilver maar ook (nep)brons en staal. Ook veel van die grote goedkope statement dingen die nu helemaal uit de mode zijn. De meeste sieraden heb ik zelf gekocht of van mijn man gekregen. Hoewel ik wel goed kan variëren met wat ik heb vergeet ik het meestal en draag dan weken dezelfde favoriete oorbellen of zo.

Ik heb geen erfstukken wat zowel een voordeel als een nadeel is. Het voordeel is dat ik alles naar eigen smaak heb kunnen verzamelen en een erfstuk ook niet kwijt kon raken. Maar nu heb ik onlangs een mooi vintage sieraad besteld bij wijze van “erfstuk”!
anoniem_181776 wijzigde dit bericht op 06-05-2021 00:50
29.05% gewijzigd
Schriftje schreef:
05-05-2021 14:59
Ik wil ook Stackers! Ik kende het niet maar ik heb ook een verzameling van spotgoedkoop tot heel duur. Ik draag nooit meer een horloge, alleen een Fitbit. Behalve als ik op sjiek moet, dan heb ik een mooie Jensen om.

Hoe begin je met Stackers? Moet je eerst een soort omdoos kopen om de laden in te schuiven? Zijn ze echt zo fijn?
Dat Stackers ziet er mooi uit inderdaad!

Jensen horloges zijn mooi! Ik heb zelf een goedkoper horloge wat daar wel op lijkt, maar draag dat ook bijna nooit meer. Het voelt ook niet prettig nu ik dat niet meer gewend ben.
Ik ben ter plekke hebberig van die dozen. Komt ook omdat ik heel ordelijk ben en helemaal niet blij met die losse verzameling doosjes en mandjes.
Ik heb fanatiek horloges verzameld; ik heb er nog een stuk of twintig over. Maar Fitbit houdt zo fijn mijn conditie bij voor me.

Iemand hier die weet hoe je start met die dozen? Ik zie er heel veel maar kan ze moeilijk allemaal bestellen;-)
Voor al uw Stackers vragen....Haha
Je kiest de maat. Ik heb zelf de Classics. Ik ben gestart met een basisset. Kost zo’n €70. Daar kan je dan losse ‘bakken’ bij kopen die je ertussen kunt doen. Zo’n basisset bestaat uit 3 elementen geloof ik, de bovenste heeft een deksel, maar je kunt elk onderdeel ook los kopen.
Ik heb een rek gekocht voor 120 paar oorbellen en daar hangen er nu zo’n 100 aan. Echt zo handig. Het zijn allemaal goedkope oorbellen van de Kruidvat of shein etc. Maar ik ben dol op ze. Armbanden komen van dito winkels. Ik heb alleen 1 echte dure rose/witgoud verlovingsring met diamant. Maar dat voelt zo serieus, ik draag hem met angst. (Om het materiaal, niet om de emotionele verbinding die hij repersent, even voor de duidelijkheid 😆)
Ik heb trouwens deze van Dulwich Designs:

Afbeelding

Afbeelding

Was blijkbaar van dezelfde eigenaar als Stackers, helaas niet meer verkrijgbaar.
Schriftje schreef:
05-05-2021 14:56
Ik leef ook met je mee. Niet zozeer voor mezelf, maar voor mijn moeder die dit overkwam. Verschrikkelijk. Ze had ook een prachtige gouden armband, een simpel maar uniek stuk. Echt uniek, er was geen tweede van. Ik riep altijd dat ik die wilde erven want mooie herinnering... ook pleiten dus. We hebben samen gesnikt.
Ja begrijpelijk...Rot zeg :hug:
Ik heb twee gouden ringen. Een gekocht van mijn eerste salaris, op mijn 15e dus 33 jaar oud, en een gekocht tijdens de eerste vakantie met mijn ex (1993). Daarnaast een kettinkje dat ik heb gekregen omdat ik ceremoniemeester was op het huwelijk van mijn zus, en een ketting die ik van mijn dochter heb gekregen. De ringen heb ik altijd om, heb ik vorig jaar opnieuw op maat laten maken (eentje was maat 15,5, en kon ik in de zomer vaak niet om omdat hij te strak zat). De kettingen doe ik soms om en zitten in mijn make-upbox.
Sjulia schreef:
05-05-2021 16:57
Ik heb een rek gekocht voor 120 paar oorbellen en daar hangen er nu zo’n 100 aan. Echt zo handig. Het zijn allemaal goedkope oorbellen van de Kruidvat of shein etc. Maar ik ben dol op ze. Armbanden komen van dito winkels. Ik heb alleen 1 echte dure rose/witgoud verlovingsring met diamant. Maar dat voelt zo serieus, ik draag hem met angst. (Om het materiaal, niet om de emotionele verbinding die hij repersent, even voor de duidelijkheid 😆)
Een rek lijkt mij ook overzichtelijker dan een doos.
Ik heb een soort tak waar ik van alles aan kan hangen, maar lang niet alles.
Ik heb ook veel van Shein, best oke qua qualiteit. En erg leuk spul.

Ooit wil ik een inloopkast en dan ook met ruimte voor sieraden. Soort van groot prikbord waar alles op kan hangen.
freekenkaat schreef:
05-05-2021 16:48
Voor al uw Stackers vragen....Haha
Je kiest de maat. Ik heb zelf de Classics. Ik ben gestart met een basisset. Kost zo’n €70. Daar kan je dan losse ‘bakken’ bij kopen die je ertussen kunt doen. Zo’n basisset bestaat uit 3 elementen geloof ik, de bovenste heeft een deksel, maar je kunt elk onderdeel ook los kopen.
Dankjewel. Het is volop te koop bij online, alleen zag ik bij Douglas niet direct die basisset. Ik ga nog eens goed kijken en anders chat ik wel even met ze welke ik moet hebben. Niet dat ik ze volgende week al koop, maar zéker nog dit jaar. Het is even een investering ;-)

TinyTiny, die vind ik ook erg mooi! Jammer dat die niet meer verkrijgbaar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven