Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!
woensdag 24 februari 2021 om 18:33
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:

of dit:

Maar dit!

We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:
of dit:

Maar dit!

anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
donderdag 6 mei 2021 om 00:34
Ja dat ook idd, en ik was ook klaar met die inniminnie potjes ellende die telkens van de vensterbank afknikkerde omdat ze weer eens te droog warenMevrouwJack schreef: ↑06-05-2021 00:32Ik heb een gedeelte gezaaid. Sommige vind ik echt onzin. Wortel voorzaaien bijvoorbeeld, waarom zou je dat doen? Dat werkt toch veel beter direct in de volle grond? En zo'n ienieminie beetje spinazie, is veel moeite voor een paar happen![]()
Niet alles dat ik gezaaid heb doet het, maar de sperzieboontjes en peultjes zien er echt goed uit. Wel leuk, want die heb ik nog nooit in de tuin gehad.
Voor iedereen een groene tuin
donderdag 6 mei 2021 om 00:35
GroenTuintje schreef: ↑06-05-2021 00:34Ja dat ook idd, en ik was ook klaar met die inniminnie potjes ellende die telkens van de vensterbank afknikkerde omdat ze weer eens te droog waren
Ik heb ze in een kweekbak staan, dat maakt het wel een stuk makkelijker.
Tjezus, wat vals
donderdag 6 mei 2021 om 00:36
Ja die heb ik ook nog ergens in de schuur staan, helemaal niet aan gedacht stomMevrouwJack schreef: ↑06-05-2021 00:35Ik heb ze in een kweekbak staan, dat maakt het wel een stuk makkelijker.
donderdag 6 mei 2021 om 00:53
Ik in mijn ovenschalenMevrouwJack schreef: ↑06-05-2021 00:35Ik heb ze in een kweekbak staan, dat maakt het wel een stuk makkelijker.
Als ik toch geen zin heb in verspenen, eet ik het als kiemgroente. Spinazie, salie, radijs, konden zomaar eens voortijdig hun leven op mijn cracker met kaas eindigen.
donderdag 6 mei 2021 om 08:45
Haha Mermedina, wel wreed hoor, die kleine plantjes in de kiem smoren 
Ik zaai altijd wel groenten voor in een kweekkasje in het raamkozijn. Zodra alles goed ontkiemd is gaat het naar boven onder kunstlicht (daar is het kouder) Dit jaar heb ik dat alleen met de warme kiemers gedaan (tomaat, pepers, mex koriander) en alle koudekiemers heb ik in de volle grond in de kas voorgezaaid (palmkool, koolrabi, sla, bonen) Dat bevalt goed.
Vandaag zou op zich wel een goede dag zijn om te beginnen met afharden van de binnenplantjes, niet te zonnig en niet te winderig. Maar nog wel erg koud. Misschien dat ik ze vanmiddag even buiten zet.
Ik zaai altijd wel groenten voor in een kweekkasje in het raamkozijn. Zodra alles goed ontkiemd is gaat het naar boven onder kunstlicht (daar is het kouder) Dit jaar heb ik dat alleen met de warme kiemers gedaan (tomaat, pepers, mex koriander) en alle koudekiemers heb ik in de volle grond in de kas voorgezaaid (palmkool, koolrabi, sla, bonen) Dat bevalt goed.
Vandaag zou op zich wel een goede dag zijn om te beginnen met afharden van de binnenplantjes, niet te zonnig en niet te winderig. Maar nog wel erg koud. Misschien dat ik ze vanmiddag even buiten zet.
donderdag 6 mei 2021 om 09:22
Oh goeie Moosey, ik plemp mijn zonnebloemen ook even buiten neer. Het zou vandaag droog moeten zijn hier, dus ik kan even de treurpeer snoeien.
Zat even in het Funda topic, check de tuin bij dit huis.
https://www.funda.nl/koop/verkocht/kats ... ngeweg-32/
Zat even in het Funda topic, check de tuin bij dit huis.
donderdag 6 mei 2021 om 09:39
Momo schreef: ↑06-05-2021 09:22Oh goeie Moosey, ik plemp mijn zonnebloemen ook even buiten neer. Het zou vandaag droog moeten zijn hier, dus ik kan even de treurpeer snoeien.
Zat even in het Funda topic, check de tuin bij dit huis.https://www.funda.nl/koop/verkocht/kats ... ngeweg-32/
En dan financieren met een nederlandse versie van gardeners world
negeert even t feit dat de boel al verkocht is
Been there, done that, got the T-shirt.
donderdag 6 mei 2021 om 10:04
Ik heb helaas geen tonnetje liggen
donderdag 6 mei 2021 om 10:20
https://www.bigmarker.com/immediate-med ... ticle_Page
Voor wie struggled met een tuin in de schaduw. Masterclass via GW. £15 'entree'
donderdag 6 mei 2021 om 12:04
Kweekbakken inderdaad, en schaaltjes van de afhaalchinees zijn ook handig. Die hergebruik ik voor van alles en nog wat.MevrouwJack schreef: ↑06-05-2021 00:35Ik heb ze in een kweekbak staan, dat maakt het wel een stuk makkelijker.
donderdag 6 mei 2021 om 12:17
Ik vind tuin én huis geweldig!Momo schreef: ↑06-05-2021 09:22Oh goeie Moosey, ik plemp mijn zonnebloemen ook even buiten neer. Het zou vandaag droog moeten zijn hier, dus ik kan even de treurpeer snoeien.
Zat even in het Funda topic, check de tuin bij dit huis.https://www.funda.nl/koop/verkocht/kats ... ngeweg-32/
donderdag 6 mei 2021 om 13:16
Oooo, daar zou ik zó mijn intrek kunnen nemen.Momo schreef: ↑06-05-2021 09:22
donderdag 6 mei 2021 om 14:10
Best veel geld voor zoietsApatura schreef: ↑06-05-2021 10:20https://www.bigmarker.com/immediate-med ... ticle_Page
donderdag 6 mei 2021 om 14:12
Momo, wat een prachtig huis... ik ben totaal niet jaloers aangelegd, maar hier zou ik mijn oude dag best kunnen slijten. Is financieel verre van spekkie voor mijn bekkie, hahaha.
Man heeft laatst zijn oog laten vallen op een huisje in het bos, hij dacht dat dit wel betaalbaar zou zijn. Heb m nog net niet uitgelachen. De prijs stond er niet bij online, en meestal weet je dan wel hoe laat het is. Hij bellen met de makelaar en kreeg te horen dat t al verkocht was. En maar een paar tonnetjes duurder dan wij kunnen betalen
Ik wil hier overigens niet weg hoor, zit hier prima. Maar het huisje in het bos, met een stuk weiland er naast was wel altijd een droom van ons. Zal wel bij dromen blijven! Arme man... hij zag zichzelf al kamelen in dat weiland zetten. (en nee, dat is geen grap. Ik heb een kamelenminnende man. )
Man heeft laatst zijn oog laten vallen op een huisje in het bos, hij dacht dat dit wel betaalbaar zou zijn. Heb m nog net niet uitgelachen. De prijs stond er niet bij online, en meestal weet je dan wel hoe laat het is. Hij bellen met de makelaar en kreeg te horen dat t al verkocht was. En maar een paar tonnetjes duurder dan wij kunnen betalen
Ik wil hier overigens niet weg hoor, zit hier prima. Maar het huisje in het bos, met een stuk weiland er naast was wel altijd een droom van ons. Zal wel bij dromen blijven! Arme man... hij zag zichzelf al kamelen in dat weiland zetten. (en nee, dat is geen grap. Ik heb een kamelenminnende man. )
donderdag 6 mei 2021 om 14:20
Dank je wel voor je reactie en complimenten merdina ! Bloemen tussen de groentes is inderdaad ook een idee. Nooit over nagedacht eigenlijk.Mermedina schreef: ↑03-05-2021 13:58Ik heb de moeite genomen om ze aan te klikken en het was de moeite waard! Ik hou van foto’s kijken van ‘echte’ tuinen uit Nederlands (en Belgisch) klimaat.
Wat leuk met die leibomen.
Waarom zou je niet een paar jaar een vak met groenten telen? Dat is makkelijk weer om te zetten naar siertuin als je er genoeg van hebt. Een moestuin kan ook heel mooi zijn, zet er wat bloemen tussen, is ook nog eens goed voor je opbrengst.
Lekker naast de aardappeltjes barbecuen en dan trek je er zo een paar uit de grond om te poffen, geweldig toch.
donderdag 6 mei 2021 om 14:21
Hier in de buurt staan soms van die kleine huisjes te koop waarvan je idd denkt dat t betaalbaar zou moeten zijn.
Vaak zijn de 'opknappertjes' dan al 6,5 ton.
En dan is t opknappen vooral 99% afbreken en nieuw bouwen
Even iets heel anders. Vorig jaar was er een appeltaartmeet idee.
Nu heb ik nog een kortingsbon voor appeltern. Wie heeft tijd en zin in een meet?