Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
Het weer is hier vreselijk! Warm, dat wel, maar veeeeel te nat. Benieuwd wat er allemaal gaat groeien deze week.

Dus ik kijk Gardeners World en ik ben vanaf minuut 1 verliefd, wat een heeeeerlijk programma!
Alle reacties Link kopieren
Hier geen druppel, wel benauwd warm
Voor iedereen een groene tuin
Ik vind t eindelijk lekker maar lig nu binnen op de bank onder n dekentje.
Beetje F1 kijken en hopen dat ik me zo wat beter voel als ik naar de teststraat moet rijden.
Wil eigenlijk niet achter t stuur stappen met mn wattenhoofd nu.

Wel nog wat stekjes weggegeven. Daar wordt ik wel blij van.
Been there, done that, got the T-shirt.
Wow, jullie schrijven hard. Ik schrijf niet zo vaak hier, lees vooral mee, maar leer veel! Zonder dit topic had ik Bastin en andere goede kwekers niet ontdekt, dus dank allen :-D.
Ben vanochtend lekker bezig geweest buiten. Mijn toscaanse jasmijn had ook een flinke tik van de vorst gehad, maar begint weer uit te lopen. Mijn tuin is nog jong: vorig jaar heb ik de grindbak omgetoverd naar border, en het was dus spannend wat allemaal goed was aangeslagen nu. Mijn zonnehoed het loodje gelegd. Misschien is het toch niet helemaal de juiste plek- te weinig zon. Van de japanse bosgrasjes en heuchera was ik bang dat er 1 niks meer deed- dat lijkt allemaal toch goed te komen. De korenbloemen die ik vorig najaar heb gezaaid, beginnen knoppen te krijgen en het kattenkruid begint ook net te bloeien. De citroenmelisse- die niet groen zou blijven in de winter volgens de boekjes, maar dat toch echt wel was- staat nu ongeveer een halve meter hoog. Zo gezellig, al dat groen! Ik word er helemaal vrolijk van!

Ik heb bij Directplant nog wat planten besteld die het beter doen in schaduw, voor de randen van de tuin die minder zon zien. En ik wil nog een vuurdoorn, maar die was niet op voorraad. Ik ga binnenkort ook moestuinieren. Ik ga een cursus volgen waarbij je ook allerlei plantjes meekrijgt- het zal me benieuwen!
Apatura ik hoop dat je test negatief is en dat je nu echt even je rust neemt om beter te worden. Anders blijf je maar aanklooien en dan duurt het alleen maar langer. Dat is voor niemand fijn. :hug:

Hier erg veel regen en warm, klam, nat. Ik heb vanochtend in de zon snel een rondje gedaan, maar ik kan momenteel echt niks doen in dit weer. Ik wacht even tot het weer iets droger is, dan kan ik weer snoeien en wat verplaatsen. Vanochtend wat kamerplanten verpot, stekken gemaakt en die in de buurt neergezet voor mensen om mee te nemen. 2 van de 4 zijn alweer weg. :heart:
Hier alleen af en toe wat spatten regen gehad, niks noemenswaardigs! Heb super veel planten verplaatst naar mijn nog redelijk lege voortuin. Nu issie aardig gevuld. :jump:

Mentaal was t wat minder vandaag, maar wat is het dan fijn als er toch iets uit je handen komt in de tuin. En steeds als ik vanuit de keuken de voortuin in kijk ben ik happy dat ik dat toch heb kunnen doen vandaag.

Apatura, succes en beterschap!
Balen Apatura, beterschap!

Ik ben vandaag aan het binnentuinieren geweest. Kleine plantjes van de courgette, komkommer en stokroos in grotere potten gezet. Avocado in grotere pot. Nieuwe dingen gezaaid: zonnebloem, judaspenning, cosmea, suzanne-met-de-mooie-ogen, aubergine, kogeldistel en nog iets. En een paar stekjes in potten gezet. Nou is het weer even klaar! Groeien maar met dit warmere weer, de lente is er!
Paar plaatjes uit mijn tuin:

Blauwe bloemetjes in pot:

Afbeelding

Meer blauwe bloemetjes in mijn mini-rotstuin:

Afbeelding

Tijm in mijn kruidentuintje:

Afbeelding

Pruikenboom loopt weer uit:

Afbeelding

Appelbloesem:

Afbeelding

En een sinds vandaag volkomen ontplofte tulp:

Afbeelding
Tjezus, wat vals
Hier de tuin maar aan het sproeien , het is best droog weer allemaal.
Voor iedereen een groene tuin
Wow Jack, wat mooi!! :cheer2:

Hoe gaat het nu Apatura? Weet je al iets meer? :hug:
Ik vind hier dingen van.
Omdat ik het zo leuk vind als anderen foto's posten... hier weer een serie van mijn eigen tuin.

Afbeelding
Anemoon in pot
Afbeelding
Moeilijk te zien maar de pioen loopt flink uit.
Afbeelding
Japanse esdoorn gaat hard!
Afbeelding
De clematis begint flink knoppen te krijgen!
Afbeelding
Dit ding ooit gekregen, hij is onmogelijk qua water geven maar zo met die viooltjes toch best vrolijk tegen de schutting.
Afbeelding
Sorry, akelei, stiekem toch leuk!
Afbeelding
Onder de japanse esdoorn deze uienbolletjes.
Afbeelding
De sering volop in bloei!
Afbeelding
Dieprode roos loopt ook weer lekker uit.
Afbeelding
En natuurlijk het druipend gebroken hartje!
anoniem_400003 wijzigde dit bericht op 09-05-2021 18:44
Reden: Toch niet zo leuk: 11 dezelfde foto's. ;-)
9.27% gewijzigd
Prachtige foto's allemaal :flirting:

Las ik nu dat iemand een Esdoorn Sango kaku heeft? Staat die in de grond of in een pot? Ik zat te denken om er 1 te halen en die in een pot te doen, omdat mijn grond veel te nat blijft voor een esdoorn.
Ik heb ook maar eens een poging gewaagd tot fotograferen met mijn gebrekkige skills. Het was niet echt een welbestede tuindag met al die regen en onweer. De tuinklussen waar ik aan begon kon ik niet afmaken door gebrek aan materialen. Zo irritant is dat. Ik heb nu mijn hoop gevestigd op het hemelvaartweekend.

Afbeelding
De rhodo bloeit. Eigenlijk hou ik niet van rhodo's maar deze stond er al. Als hij bloeit vind ik hem wel mooi, maar de rest van het jaar vind ik het maar een saaie struik en erger ik me dood. Er zijn zoveel andere struiken die ik veel mooier vind. Ik denk niet dat hij blijft.

Dit struikje staat er ook. Geen idee wat het is maar deze vind ik wel geinig en hij mag blijven.
Afbeelding

Iets dichterbij
Afbeelding

Erfenis van oma
Afbeelding

Is dit zenegroen jongens?
Afbeelding

Daar heb ik heul veul van
Afbeelding

Net als van dovenetel. Goed voor de bijtjes.
Afbeelding

Altijd plaats voor een slaapmutsje :heart:
Afbeelding
Ik vind hier dingen van.
Vergeet er nog één.

De beuk van de buren komt over hekje bij mij prachtig wezen.

Afbeelding
Ik vind hier dingen van.
Moooooi Meerkat!
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia, ik gok op boerenjasmijn en hondsdraf.

Leuk, foto’s! :heart:
Boerenjasmijn ken ik wel, maar dat is volgens mij groter en daar zit iets van geel in. Dit struikje is ongeveer 60 cm hoog en wordt niet hoger. De bloemetjes lijken qua vorm op die van een prunus.
Ik vind hier dingen van.
@sabeltant, een peperboompje? Ik heb iets met vergelijkbare bloemen in het roze (al is die inmiddels alweer uitgebloeid).

Weer iemand wat dit is, onkruid of wordt het nog iets leuks? Hij staat door de hele border maar geen idee of ik dat bewust heb gedaan.
Afbeelding
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Wat een mooie foto's weer! :love:

Caaf, ik was erg verward. Ik zag de eerste foto (de rododendron) en vond het zó niet passen bij het beeld wat ik van je heb. Zo'n lelijk ding in jouw tuin?!? Hoe dan? En vooral waarom?? Toen had ik dus nog niet de tekst onder die foto gelezen :-D

Het paarse lijkt me hondsdraf, het is zeker geen zenegroen.
En die witte struik, heb ik die niet eerder voorbij zien komen hier? Parelstruik dacht ik?
I'm sorry, I was thinking about cats again.
Sabeltandcavia lijkt wel parelstruik
Komen er anijsvormige vruchtjes aan als hij uitgebloeid is? Dan is het de parelstruik

Mooie foto's allemaal
Wij zijn vanmorgen om half 10 vertrokken en waren om 6 uur thuis.
Echt een verloren tuindag.

Apatura, beterschap
mama-inge wijzigde dit bericht op 09-05-2021 19:30
20.00% gewijzigd
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Even gegoogeld. Gelukkig is het geen peperboompje want die zijn behoorlijk giftig. De bloemen zijn meer papierachtig.
@Neweve, Zou het een stokroos kunnen zijn?
Ik vind hier dingen van.
Haha, CC :D . Nu ben ik er nog meer van overtuigd dat hij eruit moet. :high5:
Ik vind hier dingen van.
neweve schreef:
09-05-2021 19:24
@sabeltant, een peperboompje? Ik heb iets met vergelijkbare bloemen in het roze (al is die inmiddels alweer uitgebloeid).

Weer iemand wat dit is, onkruid of wordt het nog iets leuks? Hij staat door de hele border maar geen idee of ik dat bewust heb gedaan.
Afbeelding
Ik denk dat dit look zonder look is. Mijn tuin staat er ook vol mee. Hij zaait zich enorm uit. Dit is een waardplant voor de oranjetip, daarom mag hij bij mij blijven staan. Bloeit met kleine witte bloemetjes.
Oe stokroos! Daar had ik wel zaden van ja, geen idee waar ik die heb geplant. :rofl:
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Sabeltandcavia schreef:
09-05-2021 19:32
Haha, CC :D . Nu ben ik er nog meer van overtuigd dat hij eruit moet. :high5:
:proud:
Sorry, mijn hekel aan rhodo's gaat diep :$
I'm sorry, I was thinking about cats again.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven