Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!
woensdag 24 februari 2021 om 18:33
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:

of dit:

Maar dit!

We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:
of dit:

Maar dit!

anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
zondag 9 mei 2021 om 19:43
Ik ben er ook niet wild van, alleen in stadsparken vind ik ze wel mooi staan
Voor iedereen een groene tuin
zondag 9 mei 2021 om 20:13

Een prachtige bloesemboom in de avondzon in de tuin van de buren twee huizen verderop die ik altijd vanuit de keuken kon zien maar nu helaas niet meer door de hoge uitbouw. Ik moet er dus voor naar buiten maar dan is het ook echt genieten.

Vandaag aangeplante windestekken. Nu een beetje zielig door de schrik van het verplanten maar ik hoop dat ze het goed gaan doen en de schutting gaan bedekken deze zomer.

Duizenden bloemen in de akebia. Konden jullie het maar ruiken, goddelijk!

Villa Flappiepad

De tiarella met daarachter dikke vette brandnetels voor de rupsen/vlinders.

Zo vind ik varens eigenlijk het mooist. Ik

Mijn vanalles tuintje met o.a. zenegroen, kattenkruid, carex, campanula, ooievaarsbek en allerlei zaailingen van waarschijnlijk vlas en korenbloemen.

De zen master.
I'm sorry, I was thinking about cats again.
zondag 9 mei 2021 om 20:39
zondag 9 mei 2021 om 20:42
Ojee, is dat niet Japanse duizendknoop?
zondag 9 mei 2021 om 20:44
zijn de puntjes die boven komen eerst rood? En dan later groen? Want dan is het japans duizendknoop en ben je mooi de klos.
zondag 9 mei 2021 om 20:45
Als ik inzoom op de 2e foto dan is het jafriezinnetje2014 schreef: ↑09-05-2021 20:44zijn de puntjes die boven komen eerst rood? En dan later groen? Want dan is het japans duizendknoop en ben je mooi de klos.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
zondag 9 mei 2021 om 20:45
Bedankt Caaf, wat lief. Nu bloos ik.Sabeltandcavia schreef: ↑09-05-2021 20:37CC, jouw foto's zijn zo mooi ... ik moet er gewoon van zuchten.. Leuke momentopname ook van de poes!
![]()
Die rooie gaapt heel vaak dus dat is gewoon prijsschieten
I'm sorry, I was thinking about cats again.
zondag 9 mei 2021 om 20:49
Ojeetje, dat is echt de meest gevreesde plant op dit moment
zondag 9 mei 2021 om 20:51
Daar zijn we dan mooi klaar meeGroenTuintje schreef: ↑09-05-2021 20:49Ojeetje, dat is echt de meest gevreesde plant op dit moment. Schijnt dat afdekken met landbouwplastic en worteldoek voor een paar jaar het beste helpt. https://youtu.be/Uapxaf03-To
Ik ga dat filmpje straks even rustig bekijken
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
zondag 9 mei 2021 om 21:13
Ik heb een Sango Kaku in volle grond. Hij heeft last van wind, maar niet veel last van natte grond, terwijl die schaduwborder vaak natte grond heeft. Ik heb redelijk veel lavagrit door de grond gemengd bij het aanplanten en doe er regelmatig compost bij en in de winter en laag blad. Voor een Japanse acer moet de grond luchtig zijn.
Ik heb ook een Acer Jordan en die is wat kleiner en staat niet in de wind (staat direct achter de schutting) maar wel in bijna altijd natte grond met ook weer veel lavagrit. Die ziet er ook na de storm nog prima uit en dan heb ik nog een roodbladige, zelfde recept, iets drogere border vanwege net wat meer zon.
In een pot kan ook prima. Neem wel een beetje grote pot of verpot tzt naar een grotere pot.
zondag 9 mei 2021 om 21:25
Hier ook ja. Bange katten en een bang baasje voor alle nog zo fragiele plantjes buiten...
zondag 9 mei 2021 om 21:32