Uitgerekend tweede helft december

vrijdag 9 april 2021 om 12:49
Voor iedereen die nét positief getest heeft en uitgerekend is in de tweede helft van December!
Het wachtwoord van dit account is te verkrijgen bij de schrijvers, door in te loggen op dit account kan je zelf de tabel bijwerken.
Viviette 
Mevrouw_Pluis
Het wachtwoord van dit account is te verkrijgen bij de schrijvers, door in te loggen op dit account kan je zelf de tabel bijwerken.
Naam | Leeftijd | Kind# | UD | Echo | Afspraken | Bijzonderheden |
Ronja | 30 | 2 | 17-12 | 30 juli termijnecho | begin augustus vk | ![]() |
Wolkje84 | 37 | 2 | 20-12 | ? | - | ![]() Ivf1.0 |
Preggie90 | 30 | 2 | 16-12/17-12 | 26-05 | - | termijnecho 26-05/15:30 - mk '19 |
Boterbloem30 | 29 | 1 | 31-12 | 22-07 pretecho. 12-08 20 weken echo | 30-7 hartje luisteren | - |
Miesje93 | 27 | 1 | 25-12 | 02-07 | 24-06 | mk okt '20 |
Selin26 | 31 | #2 | 26-12 | 16/06 NIPT en termijnecho | - | ![]() |
Burg23 | 34 | #1 | 14-12 | 31-05 | - | ![]() |
momoff3 | 32 | 4 | 28-12 | 3-06 termijnecho | - | mk dec '20 |
Naam | xx/xx | # | xx-xx | xx-xx | - | - |
Naam | xx/xx | # | xx-xx | xx-xx | - | - |

Mevrouw_Pluis

anoniem_64b7cf16a15f3 wijzigde dit bericht op 19-07-2021 13:51
38.81% gewijzigd
vrijdag 7 mei 2021 om 09:22
Saga Snap dat MvM heel lastig is als er sociale controle in de buurt is, bij mij het tegenovergestelde. Wij wonen in appartementencomplex en ik werk full-time thuis, de bezorger kan bij mij makkelijk aanbellen zonder dat iemand het doorheeft
Mevrouw_pluis Ik herken wel de frisse smaken en junk food combo! Ik eet het liefst elke dag aardbeien en meloen EN een Mc Kroket (serieus ik droom hier zelfs over) - maar dat laatste doe ik natuurlijk niet, want dat is niet erg gezond.
Selin26 Wat een geweldige score uit IVF1! Lastig je kwaaltjes. Heb je dezelfde kwaaltjes als bij de eerste?
Preggie90 Is je dipdagje over? Vervelend dat je weinig kun rusten. Hopelijk voel je je vandaag weer beter!
Momof3 Wat goed dat je eerste echo zo vroeg is op de ochtend is! Nog een paar dagen geduld.
Boterbloem30 Fijn dat je over 2 weken nog een echo hebt! Ik zou ook naar de VK luisteren, helemaal als je niet zeker weet wann je eisprong was, kan het toch heel goed dat je minder ver bent.
Miesje93 Gefeliciteerd met de goede echo!
Qua kwaaltjes merk ik heel erg dat alles in vlagen komt en gaat, met name vermoeidheid en misselijkheid. Gevoel van misselijk en honger herken ik ook! En soms heb ik zo'n trek, maar dan weet ik niet wat ik wil eten
Ook heb ik geen trek in zoetigheid en wel in junk food (terwijl dat normaal andersom is)
En ik heb dus vanaf dag 1 nul last van mijn borsten gehad. Ze zijn wel voller, maar doen totaal geen pijn.

Mevrouw_pluis Ik herken wel de frisse smaken en junk food combo! Ik eet het liefst elke dag aardbeien en meloen EN een Mc Kroket (serieus ik droom hier zelfs over) - maar dat laatste doe ik natuurlijk niet, want dat is niet erg gezond.
Selin26 Wat een geweldige score uit IVF1! Lastig je kwaaltjes. Heb je dezelfde kwaaltjes als bij de eerste?
Preggie90 Is je dipdagje over? Vervelend dat je weinig kun rusten. Hopelijk voel je je vandaag weer beter!
Momof3 Wat goed dat je eerste echo zo vroeg is op de ochtend is! Nog een paar dagen geduld.
Boterbloem30 Fijn dat je over 2 weken nog een echo hebt! Ik zou ook naar de VK luisteren, helemaal als je niet zeker weet wann je eisprong was, kan het toch heel goed dat je minder ver bent.
Miesje93 Gefeliciteerd met de goede echo!

Qua kwaaltjes merk ik heel erg dat alles in vlagen komt en gaat, met name vermoeidheid en misselijkheid. Gevoel van misselijk en honger herken ik ook! En soms heb ik zo'n trek, maar dan weet ik niet wat ik wil eten

vrijdag 7 mei 2021 om 22:19
Ow dat misselijk zijn en willen eten herken ik ook.
Voel mezelf een hele dag beroerd. Alleen niet zo beroerd dat ik boven de pot moet hangen. Hoewel sommige momenten niet veel schelen..
En mijn borsten... stay off!
En heel moe.. maar goed. Dat klinkt voor een zwangerschap positief toch haha...
Alvast een fijn weekend dit weekend
Voel mezelf een hele dag beroerd. Alleen niet zo beroerd dat ik boven de pot moet hangen. Hoewel sommige momenten niet veel schelen..
En mijn borsten... stay off!

En heel moe.. maar goed. Dat klinkt voor een zwangerschap positief toch haha...
Alvast een fijn weekend dit weekend
maandag 10 mei 2021 om 11:52
Bedankt!! Wij hebben een kloppend hartje gezien en alles was prima!! 
Termijn klopte exact, 7weken en 1 dag. Uitgerekende datum blijft op 26/12!
Ik krijg op 26 mei nog een tussentijdse controle vanwege de voorgeschiedenis met miskraam en bloedingen bij zwangerschap van eerste kindje, maar het zag er heel goed uit voor nu!!
Termijn klopte exact, 7weken en 1 dag. Uitgerekende datum blijft op 26/12!
Ik krijg op 26 mei nog een tussentijdse controle vanwege de voorgeschiedenis met miskraam en bloedingen bij zwangerschap van eerste kindje, maar het zag er heel goed uit voor nu!!

dinsdag 11 mei 2021 om 13:23

dinsdag 11 mei 2021 om 13:56
boterbloem mijn intake ging ook goed. Dankje!
Nog even besproken over de laatste zwangerschap.
Ik zal deze zwangerschap extra groei echo's krijgen en de suikertest zal ik voor het eerst moeten doen hoorde ik net.. balen hahaa
Verder mijn angst besproken en wordt op een paar dingen extra bloedgeprikt.
Verder was het een fijn gesprek en werken hier de vk en gynaecoloog nauw samen dus gaan we kijken hoe het gaat lopen.
Nog even besproken over de laatste zwangerschap.
Ik zal deze zwangerschap extra groei echo's krijgen en de suikertest zal ik voor het eerst moeten doen hoorde ik net.. balen hahaa
Verder mijn angst besproken en wordt op een paar dingen extra bloedgeprikt.
Verder was het een fijn gesprek en werken hier de vk en gynaecoloog nauw samen dus gaan we kijken hoe het gaat lopen.

dinsdag 11 mei 2021 om 14:43
Ja hoor Preggie; het zijn meerdere dingen. Ik wil bijvoorbeeld niet de suikertest doen (indicatie vanwege eerste kind groot), dus ga een dagcurve prikken. Ga ook geen groeiecho’s oid doen. Verder heb ik een keizersnee gehad en dan is het standaard protocol met ctg in het ziekenhuis bevallen (vanwege de ieniemiene kans op uterusruptuur), dat ga ik niet doen. Ga voor thuis en evt poliklinisch, maar dan met eigen Vk en zonder ctg. Verder zo weinig mogelijk interventies, dus geen vliezen breken etc en weinig tot geen inwendig onderzoek tijdens de bevalling. Dat geeft nl de hoogste kans op geslaagde vaginale baring en ik wil erg graag een keizersnee voorkomen vanwege oa het herstel erna.
Fijn dat je ook goede intake had momof3! Die van mij was trouwens gewoon fysiek! Ik lees dat veel mensen het telefonisch hebben.
Fijn dat je ook goede intake had momof3! Die van mij was trouwens gewoon fysiek! Ik lees dat veel mensen het telefonisch hebben.

dinsdag 11 mei 2021 om 15:12
Owja, ik snap je.
Fijn dat je verloskundige daarmee akkoord gaat toch?
Ik doe deze x echt wat k moet doen maar dat is vanwege de ervaring van vorige zwangerschap.
Maar ga wel proberen (waar mogelijk) om bij de vk te blijven en te gaan voor een normale bevalling (hopelijk zonder inleiden)
En ja de echo was wel daar vanmorgen samen met de bloeddrukmeting. En nu had ik dan de rest via de tel.
Maakt mij verder niet veel uit.
Heb wel ervaring
hahaa
Fijn dat je verloskundige daarmee akkoord gaat toch?
Ik doe deze x echt wat k moet doen maar dat is vanwege de ervaring van vorige zwangerschap.
Maar ga wel proberen (waar mogelijk) om bij de vk te blijven en te gaan voor een normale bevalling (hopelijk zonder inleiden)
En ja de echo was wel daar vanmorgen samen met de bloeddrukmeting. En nu had ik dan de rest via de tel.
Maakt mij verder niet veel uit.
Heb wel ervaring

dinsdag 11 mei 2021 om 16:33
Ja fijn dat de vk zich daar ook prima bij voelt! Maarre akkoord gaan wil ik toch even op reageren, want het is altijd je eigen keuze, ook als je niet iets wilt wat het protocol zegt. Als je verloskundige daar niet oké bij is heeft ze alsnog zorgplicht (of zoekt ze iemand die zich er beter bij voelt). Ik ben er tijdens mijn vorige zwangerschap achter gekomen dat lang niet alle protocollen evidence-based zijn. Vandaar dat ik me nu veel meer inlees.
Ik ga wel een gesprek doen in ziekenhuis zodat ze me kennen, maar verder dus gewoon bij vk blijven (als alles goed blijft gaan natuurlijk).
Preggie, ja gek dat het alsnog vaak niet als optie wordt gegeven he!
Ik ga wel een gesprek doen in ziekenhuis zodat ze me kennen, maar verder dus gewoon bij vk blijven (als alles goed blijft gaan natuurlijk).
Preggie, ja gek dat het alsnog vaak niet als optie wordt gegeven he!