Uitgerekend tweede helft december

09-04-2021 12:49 473 berichten
Voor iedereen die nét positief getest heeft en uitgerekend is in de tweede helft van December!

Het wachtwoord van dit account is te verkrijgen bij de schrijvers, door in te loggen op dit account kan je zelf de tabel bijwerken.

NaamLeeftijdKind#UDEchoAfsprakenBijzonderheden
Ronja30217-1230 juli termijnechobegin augustus vk :heart: mk okt '20, 3 cp's '21
Wolkje8437220-12?- :heart:
Ivf1.0
Preggie9030216-12/17-1226-05- termijnecho 26-05/15:30 - mk '19
Boterbloem3029131-1222-07 pretecho. 12-08 20 weken echo30-7 hartje luisteren-
Miesje9327125-1202-0724-06mk okt '20
Selin2631#226-1216/06 NIPT en termijnecho- :heart: ronde 4 cryo tp IVF
Burg2334#114-1231-05- :heart: ISCI 2.1 (biochemische jan '21 ICSCI 1.1)
momoff332428-123-06 termijnecho- mk dec '20
Naamxx/xx#xx-xxxx-xx- -
Naamxx/xx#xx-xxxx-xx- -
Viviette :rose:
Mevrouw_Pluis :rose:
anoniem_64b7cf16a15f3 wijzigde dit bericht op 19-07-2021 13:51
38.81% gewijzigd
Gefeliciteerd! Had je liever op de baarkruk willen bevallen? Hele fijne tijd samen!!

Had je ook laten strippen oid?

Hier nu 40+4 en nog rustig!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat geweldig Preggie gefeliciteerd!! Lekker genieten!

Bij jou ook spannend Ronja!

Ik heb vandaag 41 wk check gehad in het zkh. Alles gaat goed, maar ik zit nog potdicht. Hopelijk meldt hij zich voor volgende week, anders word ik ingeleid. Als het kan, word ik donderdag wel gestript.
Gefeliciteerd Preggie, jullie zoon heeft een mooie datum uitgekozen.

Hier 39+3 en nog geen teken van een naderende bevalling. Ik heb sinds een aantal weken het gevoel dat hij tussen 40 en 41 weken geboren wordt, maar we gaan het zien en wachten (inmiddels) ongeduldig af.
Gestript en acupunctuur gisteren gehad. Ik had ook de 41 weken controle en daar was alles goed. Had in de ochtend al contracties die niet heviger werden of frequenter werden. Dus dat strippen en de acupunctuur heeft het wel door laten zetten denk ik…

Baarkruk was eerste wens, in mijn hoofd zou dat soepeler moeten gaan. Maar uiteindelijk komt de baby waar die komt hè.

Allemaal toitoitoi! Ik duim voor jullie!
Burg23, zegt niks hè! Ken genoeg verhalen van vrouwen die potdicht zitten en dezelfde dag bevallen :) Hoe voel je je eronder? Wil je zelf dan ook graag ingeleid worden? Elke dag is de kans groter dat je kindje komt 🥰
Thnx Ronja; dat hoor ik graag! Ik wil zelf liever niet ingeleid worden, daarom hebben we het zo laat mogelijk gepland. Gelukkig kon dat want de placenta zag er perfect uit en ik heb nog zat vruchtwater. Hoop echt dat hij daarvoor komt!

Ik duim dat jullie kindjes zich ook snel melden :hyper:
Ooh Preggie gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Genieten!!
Hier ook nog geen baby helaas :D Ben ook wel 'nog maar' 39+4 weken vandaag, we wachten (on)geduldig af :D Succes dames!
Wij hebben een kerstkindje gekregen! Onze zoon is op eerste kerstdag (op donderdag ben ik geslaagd gestript) om 3.55 uur geboren. Heb een snelle, heftige, maar prachtige badbevalling gehad in het zkh zonder pijnbestrijding, en m’n zoon zelf kunnen aanpakken in het water met z’n oogjes open. Heb steeds niet geslapen, maar high on life!

Benieuwd wie er volgt!
Gefeliciteerd burg! Wat een speciaal dagje!
Logisch dat je nu niet slaapt, de adrenaline gutst nog door je lichaam. Geniet samen :heart:
Gefeliciteerd Burg! Hoop dat je inmiddels wel geslapen hebt! Ondanks de rush.

Hier nog rustig :) Maar het gaat zo goed met me dat het prima is. Ben nu net over de 41. Gisteravond wel een poosje pijnlijke harde buiken met enige regelmaat, maar niet doorgezet vannacht.
Gefeliciteerd Burg!
Hier was gisteren de uitgerekende datum, maar baby lijkt er nog geen zin in te hebben. Vind intussen wel alle goedbedoelde berichten, over of alles nog goed gaat/ of alles nog rustig is, wel heel vervelend worden.
Ik ben uit alle groepsapps gegaan, dat scheelt al enorm Miesje. En verder geen last van gelukkig, maar heb een latere uitgerekende datum gezegd. En ook wel duidelijk in dat het om een maand of twee gaat waarin de baby kan komen, niet om een dag. Vond het de vorige keer namelijk ook echt super irritant.
Na een hel van een bevalling die na 27 uur alsnog in een spoed keizersnede eindigde, omdat ons zoontje in nood kwam, zijn wij 30 december papa en mama geworden. Ons zoontje had ondanks de nare bevalling een goede start en sinds gisteren zijn wij dan ook weer thuis. Nu proberen deze nare bevalling een plekje te geven en volop genieten van ons zoontje.
Allereerst gefeliciteerd met jullie zoontje Mies!!! Ik hoop dat jullie spoedig herstellen, neem je tijd en wees lief voor jezelf. Ik hoop dat je alsnog volop kunt genieten, hij is er!!!

Hoop dat het met iedereen goed gaat. Ons zoontje is alweer langer dan een week bij ons. De tijd gaat zo snel en langzaam tegelijk.
Oh Mies, wat super rot dat je zo’n nare ervaring hebt. Neem samen de tijd om dat te verwerken en wees lief voor jezelf. Zeker deze eerste periode gaat er extra veel op je afkomen. Maak je gevoel bespreekbaar!

Geniet zoveel als mogelijk 🧡

Hoe gaat het bij jou, burg?
Gefeliciteerd met je kindje Miesje en wat naar dat het op een sectio is uitgelopen. Neem je rust en tijd alles te verwerken, mijn ervaring is dat diti echt nodig is. Mocht je merken dat je last blijft houden kan ik het boek “perfecte bevallingen bestaan niet” erg aanraden. Staan fijne oefeningen in.

Hier is vanmorgen een kindje geboren! Een par dagen over de 42 weken. Al helemaal ingesteld op 43 weken en tot mijn verbazing kreeg ik vorige nacht serieuze voorweeen. Na ook een dag zette dit door en heb ik thuis een jongetje hands off gebaard. Wat een ervaring aangezien mijn eerste baring ook op een spoedsectio uitliep en onder narcose was.
Gefeliciteerd Ronja! Wat goed een hands Off, het ging dus allemaal soepel?
Over de 42 weken, vond je dat spannend of totaal niet?

Geniet lekker!
Het ging heel soepel, had wel hele heftige weeen en veel dubbele en snel na elkaar. Bad hielp enorm. Maar voor zo’n groot kind en eerste keer vaginaal ging het super!

En over de 42 weken vond ik niet spannend! De risico’s zijn vrij klein en ik voelde hem elke dag gewoon goed bewegen. De placenta was ook helemaal perfect, heb m extra goed laten bekijken. Geen spoortje van veroudering.
anoniem_405524 wijzigde dit bericht op 05-01-2022 19:39
40.00% gewijzigd
@Preggie90 gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Veel geluk samen!

@Burg, gefeliciteerd met jullie kerstkindje! Klinkt als een mooie bevalling! Voor jullie ook veel geluk!

@Miesje gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Klinkt als een heftige bevalling. Ik hoop dat je er goed over kunt praten met je partner/omgeving en dat je het een plekje kunt geven. Veel geluk in elk geval voor jullie!

@Ronja gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Wat fijn dat het nu een goede ervaring was! Veel geluk!

Ik ben inmiddels ook al een tijdje bevallen. Geheel onverwachts met 38.1 weken. De bevalling was wel echt enorm heftig en uitgelopen op een spoed keizersnede. We zijn nu inmiddels 2,5 week verder en het herstel gaat goed. Ik kan elke dag meer gelukkig. De bevalling kan ik ook steeds beter een plekje geven door er veel over te praten met mijn partner.
Hoi iedereen!
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes!

Hier is ons zoontje geboren op 29 december na ook een horrorbevalling die na 3 kwartier persen ook is geëindigd in een spoedsectio onder narcose ..
Heftige verwerking gehad de afgelopen week maar nu begint het stilaan wel een plaatsje te krijgen. Miesje en boterbloem sterkte met verwerken van de heftige bevalling
we zijn dus niet alleen,ik leef met jullie mee!!

Geniet van jullie kleintjes!

Liefs!
Wat vervelend zulke nare ervaringen. Krijgen jullie ondersteuning om dit een plekje te geven (mocht je dat willen natuurlijk)? Lijkt me intens als je het ene voor ogen hebt en vervolgens onder narcissen gebracht moet worden.

Hopelijk kunnen jullie allemaal een weg vinden.

Hoe gaat het met alle kleintjes? Hier een pittig mannetje die nu ook wel wat last krijgt van krampen in de avond. Zo zielig! We proberen hem te helpen, maar hij wil eigenlijk vrij weinig op zulke momenten. De borstvoeding liep we meteen super goed & hij drinkt enorm vaak en enorm graag. Dus dat is prima. Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat!
Hier weinig ondersteuning om de bevalling een plekje te geven, maar ik heb er ook niet om gevraagd. Er over praten met mijn partner is voor mij ook wel voldoende. Ik heb de keizersnede wel bewust mee kunnen maken gelukkig, ik kreeg een ruggeprik.

Wat zielig van de krampjes preggie! Dat was hier de eerste week ook. Infacol heeft daar erg goed bij geholpen. Sindsdien heeft hij eigenlijk geen last meer. Fijn dat de borstvoeding ook goed op gang is gekomen!
Hier een heel tevreden mannetje. Soms in de avond een beetje onrustig. Ik heb borstvoeding geprobeerd te geven, maar door de heftige bevalling vrij snel besloten over te gaan op flesvoeding. Hier doet onze kleine het ook super op!
Fijn dat je zo’n tevreden mannetje hebt, Boterbloem. Dat zal al veel goedmaken, of niet?
Ik kan me wel voorstellen dat je na zo’n bevalling al helemaal op bent en flesvoeding is ook goed! Geniet zoveel mogelijk samen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven