Uitgerekend tweede helft december

09-04-2021 12:49 473 berichten
Voor iedereen die nét positief getest heeft en uitgerekend is in de tweede helft van December!

Het wachtwoord van dit account is te verkrijgen bij de schrijvers, door in te loggen op dit account kan je zelf de tabel bijwerken.

NaamLeeftijdKind#UDEchoAfsprakenBijzonderheden
Ronja30217-1230 juli termijnechobegin augustus vk :heart: mk okt '20, 3 cp's '21
Wolkje8437220-12?- :heart:
Ivf1.0
Preggie9030216-12/17-1226-05- termijnecho 26-05/15:30 - mk '19
Boterbloem3029131-1222-07 pretecho. 12-08 20 weken echo30-7 hartje luisteren-
Miesje9327125-1202-0724-06mk okt '20
Selin2631#226-1216/06 NIPT en termijnecho- :heart: ronde 4 cryo tp IVF
Burg2334#114-1231-05- :heart: ISCI 2.1 (biochemische jan '21 ICSCI 1.1)
momoff332428-123-06 termijnecho- mk dec '20
Naamxx/xx#xx-xxxx-xx- -
Naamxx/xx#xx-xxxx-xx- -
Viviette :rose:
Mevrouw_Pluis :rose:
anoniem_64b7cf16a15f3 wijzigde dit bericht op 19-07-2021 13:51
38.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd mevrouw pluis, spannend inderdaad. Ik vind wel de tijd tussen de twee echo’s erg lang, heb je daar zelf geen moeite mee. Is gewoon bijna een hele maand weer wachten :(

Gelukkig positieve berichten! :heart:
Was gewoon bij de verloskundige. De blijdschap begint langzaam een beetje te komen :biggrin:
Oh ik zie jouw berichtje nu pas @Preggie30 :facepalm:

Ja, ik vind het ook wel weer lang wachten maar had daar al wel rekening mee gehouden. Vind het niet heel vervelend. Tijd gaat 'redelijk' snel en dan hoop ik dat we bij de volgende echo wel iets meer kunnen zien!
Gefeliciteerd mevrouw Pluis! Heerlijk

Ook hier helemaal verliefd op onze kleine cashewnoot met kloppend hartje :heart:

Nu de spanning ff proberen los te laten... wat een dag!
Oooo heerlijk wat een goed nieuws allemaal vandaag! Wolkje, klopte je eigen berekening ook?
Gefeliciteerd wolkje :heart:

preggie jij ook alvast succes voor morgen. Hoe laat mag jij?
Jaaa succes Preggie30!
Ik ga morgen naar een echocentrum om 13.15u... als het uitwendig niet goed te zien is, moet ik dan wachten tot de 14e (dat geduld had ik niet).
Fijn Wolkje, gefeliciteerd!

Prettige begrijp ik goed dat dit echocentrum geen inwendige echo’s kan maken? Ik heb tot nu toe bij de vroege echo’s altijd gehad dat het prima op de buik kon, hangt ook van de apparatuur af, maar als het goed is heeft een echocentrum goede apparatuur. De man vanmorgen zei dat hij nooit inwendig nodig heeft gehad ook.. is alleen ‘verplicht’ als je de termijn voor de 10 weken plant.
Wolkje en mevrouwpluis wat fijn voor jullie !!! Gefeliciteerd!

Ik heb nog nooit zo'n vroege echo op de buik gehad eerlijk gezegd.. tot de echo van 10/12 weken altijd inwendige echo gehad.

Vraagje, hebben jullie ook soms nog steeds menstruatie-achtige pijn of krampen en lage rugpijn? Ik heb hier vandaag zoveel last van :( ben zo bang dat het zou misgaan .. verder voel ik me wel heel erg misselijk en doodmoe, maar die krampen baren me zorgen...
Selin26 schreef:
03-05-2021 18:13
Wolkje en mevrouwpluis wat fijn voor jullie !!! Gefeliciteerd!

Ik heb nog nooit zo'n vroege echo op de buik gehad eerlijk gezegd.. tot de echo van 10/12 weken altijd inwendige echo gehad.

Vraagje, hebben jullie ook soms nog steeds menstruatie-achtige pijn of krampen en lage rugpijn? Ik heb hier vandaag zoveel last van :( ben zo bang dat het zou misgaan .. verder voel ik me wel heel erg misselijk en doodmoe, maar die krampen baren me zorgen...
Altijd bij verloskundige gehad? Die hebben vaak niet de apparatuur om het goed op de buik te kunnen zien. Krampen heb ik ook, maar soms idee dat het ook darmen zijn.
Dankjulliewel!
Helemaal in de wolken en vol ongelooflijk een terrasje gepakt samen om het te vieren en nu rustig op de bank van alles bekomen! :sun:

Preggie
Heel veel succes morgen, ik duim enorm voor je! Ik ben zwanger geworden via IVF, dus we weten precies de datum. Vandaag 7 weken.
Hopelijk is het uitwendig goed te zien en hoef je niet nog langer in spanning.
Mijn echo was vandaag inwendig, maar dat was ook in het ziekenhuis en dat doen ze altijd. De vorige keer met 6,5week een uitwendige echo gehad en het ook kunnen zien.
Het hangt van de apparatuur af maar zeker ook van de ligging van het kindje denk ik.
Ik duim voor je.

Selin, ik heb ook wel eens last van m’n onderrug en wat krampen de laatste dagen. Geen zorgen, echt, dat hoeft niets te betekenen. Misselijk & doodmoe is ook echt een goed teken, al voelt dat soms anders ;-)
Jaa, de vorige zwangerschap ook eens bij dit bureau geweest en toen gaf ze aan dat ze geen inwendige echo’s kon maken. Maar ik heb goede hoop dat ze iets kunnen zien.
Morgen 7.4 of 7.5 als het goed is, dus dat hoop ik te zien. Word wel erg zenuwachtig nu.
Preggie90, héél erg veel succes morgen!!

Wolkje, dank je wel voor de geruststellende woorden! Hier ook door middel van IVF... heerlijk bekomen en op je roze wolk voor de komende tijd ;) geniet ervan!
Preggie90, de kans is het grootst dat je het prima ziet op de buik hoor! Sterkte met de spanning!
Hi meiden,

Ik zou heel graag met jullie meeschrijven... Ik lees vanaf het begin mee, maar durfde simpelweg niet me aan te melden...
Ik heb gisteren ontzettend hard geduimd voor 3 mooie echo's. Bij deze :flirting: gefeliciteerd Mevrouw Pluis, Saga en Wolkje84.

Na een hobbelige weg van 2 jaar en 7 maanden (waarin 4x mislukte IUI, 1x vmk eerste IVF poging en geen cryo's) ben ik nu zwanger van de verse TP van IVF2 (en heel gelukkig met 4 prachtige cryo's in de vriezer). Ik ben 14/12 uitgerekend. Telt dat als tweede deel december ;-)? Heel bijzonder dat in dit topic nog 2 IVF-ers meeschrijven, daarom zou ik me extra graag hier aansluiten.

We hebben vorige week maandag met 6w6d een kloppend hartje gezien (en door IVF was de termijn duidelijk en klopte deze precies). Vandaag ben ik 8 weken. Volgende echo is met 9w6d (17 mei), wederom in ziekenhuis - omdat mijn schildklier nog in de gaten gehouden wordt.

Preggie90 wij kennen elkaar van een veel eerder topic. Ik duim ontzettend voor jou vandaag!

Veel liefs,
Burg23
Hi burg23,

Ik ben niet de “baas” van dit topic, maar leuk dat je meeschrijft en inhaakt! Prachtig nieuws dat het gelukt is :) nogmaals gefeliciteerd!
Voel je je goed?
Iedereen is welkom toch! En als je wilt Preggie mag je het wachtwoord doorsturen hoor, hoef ik dat niet elke keer te doen haha.

Welkom Burg23! En gefeliciteerd! Na zo'n lange weg, wat fijn dat je nu zwanger bent.

Preggie, succes zo!
Welkom Burg & proficiat! Eindelijk!
Wat een weg heb jij ook begaan zeg... blijft onwerkelijk nu hè. Durf je al echt blij te zijn? Merk dat dit bij mij in vlagen wat begint te komen nu maar blijft wat lastig. Blijf je onder controle in het zkh vanwege je schildklier?

Bijzonder inderdaad dat we nu met 3 IVF’ers zijn. Komt toch stiekem veel vaker voor dan ik eerst dacht doen wij hier aan begonnen.
Hier ook flink wat doorzettingsvermogen en hoop moeten hebben de afgelopen 2,3 jaar. Uiteindelijk na 7x IUI, nu dan zwanger van IVF 1.0, verse terugplaatsing met nog 5 cryo’s in de vriezer! Komende maandag word ik gebeld door verloskundige zkh om te bespreken of ik naar een reguliere praktijk ga, of in het zkh blijf. Ach, dat maakt me helemaal niet uit; als het kindje maar goed in de gaten gehouden wordt waar dan ook!

Hoe gaat het met de buikkrampen Selin?

En jij over een uurtje aan de beurt toch Preggie? Ik duim enorm voor je!

Hoe gaat t met de rest?
Sága schreef:
04-05-2021 10:07
Iedereen is welkom toch! En als je wilt Preggie mag je het wachtwoord doorsturen hoor, hoef ik dat niet elke keer te doen

Preggie, succes zo!
D O N E!
Hoi meiden,

Gefeliciteerd allemaal en Gefeliciteerd met de mooie echo's.
Ik zou graag willen meeschrijven.
Ik ben nu mama van 3 meiden en (durf het niet hardop te zeggen in deze groep met een aantal ivf) Maar onverwachts zwanger van de 4de.
Ik zou volgens mijn berekening 6weken en 2dagen moeten zijn.
Uitgerekend voor 26dec zoals het er nu voor staat.

Wij zitten midden in een verbouwing. En mijn laatste zwangerschap/bevalling was echt hels.
Ik ben daarom erg gespannen en bang..
11mei (volgende week) hebben wij om 9uur de eerste echo. En erna thuis telefonisch de intake.
Ik ben ontzettend moe en heb ook wel regelmatig last van wat krampjes en daardoor wordt ik dan onzeker.
Dus hopelijk volgende week een mooie echo!
@preggie veel succes zo!
Het was te zien met de uitwendige echo en er was een hartje, maar de meting klopte niet. Dus eigenlijk ben ik totaal niet gerustgesteld. Nu weet ik niet of de zij goed gemeten heeft (ze leek niet echt het hele vruchtje gemeten te hebben) of dat het mis is, dus ik moet nu afwachten.
De 14e heb ik een afspraak bij de verloskundige.

Voel me beetje wazig nu, want we wilden het gaan vertellen komende zondag (aan ouders), maar nu durf ik dat ook niet meer.
Preggie90 Allereerst: heel fijn dat het hartje klopt :hug: Maar wat naar dat er onduidelijkheid over de meting is! Zei de echocopiste er zelf iets zinnigs over? Wellicht kan je de verloskundige alvast bellen? Het is toch onmenselijk om tot 14 mei in deze spanning te blijven zitten.

Saga Bedankt voor het warme welkom :heart:

Wolkje84 Jij hebt idd ook een heftig pad bewandeld! Ik moet as donderdag weer bloedprikken, als m'n schildklier dan goed is - mag ik na de volgende echo naar vk. Als hij nog niet perfect is, blijf ik in zkh. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar zkh, dus wellicht vraag ik daar sowieso om. Het voelt nog zo ver weg om over na te denken. Jou maakt het ook niet uit lees ik!
Wat lastig Preggie.. hoe weet je je ovulatie en in hoeverre wijkt de meting af?

Welkom Momoff3, wat maakte je laatste zwangerschap zo zwaar?
Saga ik heb deze gevoeld en mocht ik mis zitten, dan kan ik niet al zo vroeg positief getest hebben. Dat zou dan zo’n 3 dagen na bevruchting zijn geweest.

Ik kan morgen alvast even laten kijken bij vk, ze bellen me nog over het tijdstip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven