Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!
woensdag 24 februari 2021 om 18:33
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:

of dit:

Maar dit!

We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:
of dit:

Maar dit!

anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
dinsdag 11 mei 2021 om 22:24
feow schreef: ↑11-05-2021 22:19Van de verschillende tics die ik heb, is een forse klap van de molen deur er één.
Ik zeg: maak een pilaar van vier oude deuren. Drie (of twee) vast, en één (of twee) die wel open kunnen. Dakkie erop (tip: van plastic, dan heb je gelijk licht in je ‘kast’) en mooie klimplant erop loslaten. Daar past een heleboel in en het is ook gewoon deurs.(*)
(*) vul zelf in of de vertaling van deurs mooi, knettergek, geniaal of iets anders is.
Oh dat klinkt wel leuk! Maar dat ga ik echt niet zelf kunnen denk ik. Ik vind plante heul leuk, maar klussen is echt niet mijn ding. Wel echt een gaaf idee!
woensdag 12 mei 2021 om 00:29
Wat hebben jullie alweer veel bijgeschreven
Voor iedereen een groene tuin
woensdag 12 mei 2021 om 04:17
Meerkat, ik heb zo’n Keter kast achterin mijn tuin staan. Wel helemaal van kunststof maar je kan hem verven in elke kleur die je wilt en ik heb aan de binnenkant een extra los rek voor al het kleine spul (potten, handschoenen, vogelvoer etc) en aan twee wanden ophangsystemen voor mijn Gardena tuin spullen. Ja ik ben nogal een organiseer doos.
woensdag 12 mei 2021 om 09:19
Dat is ook een goed idee zeg!Momo schreef: ↑12-05-2021 04:17Meerkat, ik heb zo’n Keter kast achterin mijn tuin staan. Wel helemaal van kunststof maar je kan hem verven in elke kleur die je wilt en ik heb aan de binnenkant een extra los rek voor al het kleine spul (potten, handschoenen, vogelvoer etc) en aan twee wanden ophangsystemen voor mijn Gardena tuin spullen. Ja ik ben nogal een organiseer doos.![]()
woensdag 12 mei 2021 om 10:59
Wat een mooie tuinkasten zijn hier voorbij gekomen
Apatura, mooie foto's! Wat is dat voor plant met die knalroze bloemetjes?
Ik heb een vraag over mulchen. Ik heb laatst een kleine border bedekt met een laag houtsnippers, staat heel netjes. Maar nu vraag ik me af, krijgen zaailingen nog wel de kans om door zo'n laag heen te groeien? Er zaait zich namelijk nogal het een en ander uit in mijn tuin, wat ik prima vind, maar is het dan wel goed om te mulchen?
Ik heb een vraag over mulchen. Ik heb laatst een kleine border bedekt met een laag houtsnippers, staat heel netjes. Maar nu vraag ik me af, krijgen zaailingen nog wel de kans om door zo'n laag heen te groeien? Er zaait zich namelijk nogal het een en ander uit in mijn tuin, wat ik prima vind, maar is het dan wel goed om te mulchen?
I'm sorry, I was thinking about cats again.
woensdag 12 mei 2021 om 11:03
Wel een beetje jammer van die verontschuldiging.
woensdag 12 mei 2021 om 11:07
Ja hoor! Is lekker warm voor de zaadjes en dan komen ze vanzelf erdoorheen gepiept. Ik heb zo'n Franse boomschors laag, waar ik dan ook nog compost overheen gooi. Er staat een esdoorn in de buurt die altijd het begin van het jaar alles eruit gooit, en daar ben ik altijd wel een maand mee bezig met continue eruit trekken.Calamitycat schreef: ↑12-05-2021 10:59Wat een mooie tuinkasten zijn hier voorbij gekomen![]()
woensdag 12 mei 2021 om 11:08
Moest even zoeken, maar het is deze: [url]https://www.praxis.nl/tuin-buitenleven/ ... cm/5527956[/ur]
woensdag 12 mei 2021 om 11:12
Heel fijn om te weten Momo, thanks!Momo schreef: ↑12-05-2021 11:07Ja hoor! Is lekker warm voor de zaadjes en dan komen ze vanzelf erdoorheen gepiept. Ik heb zo'n Franse boomschors laag, waar ik dan ook nog compost overheen gooi. Er staat een esdoorn in de buurt die altijd het begin van het jaar alles eruit gooit, en daar ben ik altijd wel een maand mee bezig met continue eruit trekken.
Dan mulch ik lekker verder
I'm sorry, I was thinking about cats again.
woensdag 12 mei 2021 om 11:21
Oh wat grappig, ze adverteren er zelfs mee dat hij overschilderbaar is.Momo schreef: ↑12-05-2021 11:08Moest even zoeken, maar het is deze: [url]https://www.praxis.nl/tuin-buitenleven/ ... cm/5527956[/ur]
woensdag 12 mei 2021 om 11:24
Supertof die deurtuinkasten!
Ik heb een oppottafel met onderkast, daar ligt alles in wat ik vaak gebruik qua klein gereedschap, voeding, labels, vissenvoer, touw etc. Een vuurkorf waar allerlei takken instaan voor diy projectjes en in de schuur hele grote stapelbakken met potgrond, schors, compost, grind etc.
Man heeft zijn tuinveto gebruikt om mijn macramekledingrek te verbannen....nooooooo
Hij kan er niet omheen dat het een oud kledingrek is zegt hij.
Dus heb het ding nu op het gazon geparkeerd en ben het nu dus op takken aan het knopen
dan staat hij niet meer vrij en moet hij aan de schutting, maar dan geldt zijn argument ook niet meer
Ik heb een oppottafel met onderkast, daar ligt alles in wat ik vaak gebruik qua klein gereedschap, voeding, labels, vissenvoer, touw etc. Een vuurkorf waar allerlei takken instaan voor diy projectjes en in de schuur hele grote stapelbakken met potgrond, schors, compost, grind etc.
Man heeft zijn tuinveto gebruikt om mijn macramekledingrek te verbannen....nooooooo
Hij kan er niet omheen dat het een oud kledingrek is zegt hij.
Dus heb het ding nu op het gazon geparkeerd en ben het nu dus op takken aan het knopen
woensdag 12 mei 2021 om 11:53
Welke de kleine of de klimmer?Calamitycat schreef: ↑12-05-2021 10:59
De kleine is rozenkransje
De klimmer bougainvillea, mediterraan ding waarvan ik niet verwacht dat hij ver komt en de winter overleeft maar proberen kan altijd.
Vind t wel heel tof dat die kleine nu meer opvalt nu er een kleurgenoot in de buurt staat. Ze is zo mooi maar zo klein
Been there, done that, got the T-shirt.
woensdag 12 mei 2021 om 12:21