Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah, logisch. Ik geef die van mij weed karnemelk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik vind hier dingen van.
:rofl:
Oh my, die zonnebloemen! :rofl: Maar die clematis is echt fantastisch, zo mooi!

Ik heb weer een vraag: ik heb lavendel in de tuin dat er echt al jaren staat, al jaren niks aan gedaan. Vanmiddag heb er handen vol lang gras tussenuit getrokken en nu zie je eigenlijk dat die struiken best dun zijn en ook een beetje omvallen, naar buiten. Niet zo mooi. Nu las ik dat je lavendel kunt snoeien, maar zou dat nu nog kunnen of is dat al te laat? het is nog wel lang fris geweest toch? Wat zouden jullie doen?
Sorry dat ik zoveel vraag trouwens, jullie weten zo veel en ik ben nog zo enorm veel aan het leren! :$
Ik heb ge-guerrilla'ed.
Onderweg naar mijn werk rijd ik langs een industrieterrein. Er zijn droge stukken gras, maar die zien mooi roze. Dat lijkt me wel wat voor in de tuin op het paadje ergens. Droog, belopen. Ik fiets er al dagen langs en zie er zo veel dat ik het maar gewoon doe.
Ik pleur mijn fiets aan de kant, maak een holletje met mijn vingers in de buurt van de wortel en probeer een plantje er uit te wippen. Zit flink vast. Ik maak het holletje dieper en trek voorzichtig. Zit flink vast. Affijn, ik ... etc. Na 5 minuten prutsen heb ik een plantje met een rozetje groene blaadjes van z'n 5 cm lang, nog vier schattige roze bloemetjes en een penwortel van zo'n 8 cm lang in mijn hand. De aanwinst gaat mee naar mijn werk, staat daar in een glas en verhuist eind van de dag mee naar huis.
Afbeelding
(roze blaadjes zijn van de bloemetjes gevallen)
De blaadjes doen me aan geranium denken, maar dat is het toch niet. Ik google 'roze bloemetjes in gras' en vind bijna direct dit artikel: https://www.destentor.nl/deventer/roze- ... gle.com%2F . Gras kleurt roze, droogte, bedrijventerreinen enzo. Yep, dat is het. Het is Reigersbek. https://www.groenrijk.nl/plantengids/pl ... ounty-park
aaaanne schreef:
12-05-2021 21:25
Ik heb ge-guerrilla'ed.
Onderweg naar mijn werk rijd ik langs een industrieterrein. Er zijn droge stukken gras, maar die zien mooi roze. Dat lijkt me wel wat voor in de tuin op het paadje ergens. Droog, belopen. Ik fiets er al dagen langs en zie er zo veel dat ik het maar gewoon doe.
Ik pleur mijn fiets aan de kant, maak een holletje met mijn vingers in de buurt van de wortel en probeer een plantje er uit te wippen. Zit flink vast. Ik maak het holletje dieper en trek voorzichtig. Zit flink vast. Affijn, ik ... etc. Na 5 minuten prutsen heb ik een plantje met een rozetje groene blaadjes van z'n 5 cm lang, nog vier schattige roze bloemetjes en een penwortel van zo'n 8 cm lang in mijn hand. De aanwinst gaat mee naar mijn werk, staat daar in een glas en verhuist eind van de dag mee naar huis.
Afbeelding
(roze blaadjes zijn van de bloemetjes gevallen)
De blaadjes doen me aan geranium denken, maar dat is het toch niet. Ik google 'roze bloemetjes in gras' en vind bijna direct dit artikel: https://www.destentor.nl/deventer/roze- ... gle.com%2F . Gras kleurt roze, droogte, bedrijventerreinen enzo. Yep, dat is het. Het is Reigersbek. https://www.groenrijk.nl/plantengids/pl ... ounty-park
Wat leuk aaaanne, en dat je je dan zo lekker stiekem voelt. Hopelijk slaat het goed aan!
Meerkat schreef:
12-05-2021 21:24
Ik heb weer een vraag: ik heb lavendel in de tuin dat er echt al jaren staat, al jaren niks aan gedaan. Vanmiddag heb er handen vol lang gras tussenuit getrokken en nu zie je eigenlijk dat die struiken best dun zijn en ook een beetje omvallen, naar buiten. Niet zo mooi. Nu las ik dat je lavendel kunt snoeien, maar zou dat nu nog kunnen of is dat al te laat? het is nog wel lang fris geweest toch? Wat zouden jullie doen?
Ik zou het nog wel aandurven om te snoeien, zolang je niet tot helemaal in de houterige basis zit, komt het wel goed. Hooguit wat latere bloei. Zelf hou ik mijn lavendel altijd heel laag zodat ze ieder jaar mooi bloeien en je überhaupt geen houterige basis krijgt.

Caaf :biggrin:
Sabeltandcavia schreef:
12-05-2021 20:41
Ah, logisch. Ik geef die van mij weed karnemelk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:rofl:
Momo schreef:
12-05-2021 21:29
Ik zou het nog wel aandurven om te snoeien, zolang je niet tot helemaal in de houterige basis zit, komt het wel goed. Hooguit wat latere bloei. Zelf hou ik mijn lavendel altijd heel laag zodat ze ieder jaar mooi bloeien en je überhaupt geen houterige basis krijgt.

Ah top, gaat op het klussenlijstje voor morgen, dank je wel!
Nog even bijlezen.
friezinnetje2014 schreef:
12-05-2021 20:11
Afbeelding

De clematis op dit moment! Zo'n mooi gezicht
:flirting:

Meerkat: mooie handige bak heb je gekocht!

Apartura, ik vind je tuin erg mooi zo!
Mooie clematis friezinnetje
En die zonnebloemen :rofl:
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Dank Anne :$

Ik ga ook guerillia'en morgen ochtend. Even paar zaadbommen ergens in n voortuin vol onkruid mikken. Mensen zijn gister vertrokken en verwacht dat de komende maanden de voortuin er zo uit blijft zien. :hihi: :A:
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
12-05-2021 23:01

Ik ga ook guerillia'en morgen ochtend. Even paar zaadbommen ergens in n voortuin vol onkruid mikken. Mensen zijn gister vertrokken en verwacht dat de komende maanden de voortuin er zo uit blijft zien. :hihi: :A:
Oh heerlijk, I like! :cheer:
Oh my.... Nigel krijgt zijn eigen afscheidsfilmpje in GW... :'( Hebben jullie natuurlijk allemaal allang gezien maar jeetje.
Meerkat geen sorry voor je vragen hoor, daar zijn we voor! Is juist leuk en zo leer je nog is wat van elkaar. :cheer2:

Leuke foto's allemaal weer! :sun:

Friez je clematis is echt geweldig. Mijne staat bijna op ontploffen, heb nog nooit zoveel bloemknoppen gezien. Heeft de harde snoei die ik in de herfst heb gedaan toch geholpen.

Kreeg vanochtend appje van een goede vriendin. Heeft ze geld overgemaakt zodat ik de Sango Kaku kan halen, voor mijn verjaardag volgende week. :'( Zo lief :flirting: Ik ren dus zometeen weer naar de Hornbach en duimen dat hij nog niet weg is.
Momo wat lief van je vriendin
Apatura schreef:
12-05-2021 23:01

Een paar bloemetjes extra vallen dan niet op :biggrin:
En goed voor de bijen en vlinders
Meerkat schreef:
12-05-2021 23:52
Oh my.... Nigel krijgt zijn eigen afscheidsfilmpje in GW... :'( Hebben jullie natuurlijk allemaal allang gezien maar jeetje.
Och ja... ik heb echt gehuild toen.
Man vraagt de hele week al wanneer we weer gardeners world kunnen kijken haha.

Die fotos ik ga stuk!!!!!

Man en ik zijn gestoord want we gaan zo naar het tuincentrum hehehe
Het tuincentrum gaat mij niet zien vandaag want het lijkt erop alsof heeeeeel veeeeeel mensen nu met de tuin aan de slag gaan. Ik niet, ik heb alleen het genietwerk te doen vandaag.

Zelfs mijn eigen voortuin groenstrook is al gezaadbomt. Ik ga straks weer verder priegelen: zaailingen verspenen voor de moestuin. Die klaprozen zijn echt mini maar ik vind ze zo mooi, dat is vast de moeite waard.
Gelukt!!! :cheer:

https://postimg.cc/gallery/MWY78kS
Mooi momo.
Vandaag op verjaardagsvisite, dus niet in de tuin.
Nou ja, zitten in de tuin en genieten van het mooie weer
mama-inge wijzigde dit bericht op 13-05-2021 12:58
31.84% gewijzigd
Oh die is mooi Momo!!! Wow! En wat lief van je vriendin. :heart:

GLF: ja, ik zat dus ook te snotteren. Lieve Nigel.

En nee geen tuincentrum vandaag, want daar zul je wel over de hoofden kunnen lopen. Ga proberen dit lange weekend alles af te maken in de tuin qua opruimen en dan ga ik maandag kijken waar de gaten zitten en wat er nog nodig is, als het weer rustig is in het tuincentrum. Da's het plan althans... (moet ik nu misschien eens die tuin ín gaan ook...).
Nou we zijn terug, het was best te doen. Weer veeeeeel te veel geld uitgegeven natuurlijk. Voornamelijk eenjarigen om de potten te vullen. Heb ook wat pluksla en kruiden om te combineren met bloemen in potten, stond laatst in gardeners world magazine en dat vond ik zo tof!
Momo schreef:
13-05-2021 12:00
Gelukt!!! :cheer:

https://postimg.cc/gallery/MWY78kS
Gefeliciteerd alvast met je verjaardag! Het mooiste cadeau heb je binnen :daisy:
Zo, mijn balkonbakken zijn gevuld! Man gaat ze straks naar boven slepen. Morgen weer verder, de blauwe potten in de borders moeten ook nog gevuld worden. Maar nu wel moe, want vanmorgen ook gewerkt. Mijn rug is er wel een beetje klaar mee voor vandaag.
Morgen vrij, in het weekend nog een paar korte diensten en dan een heerlijke week vakantie. Lekker de tuin in orde maken, beetje schilderen aan een portret en verder met een trui haken. Beetje rommelen en knoeien, ik kijk er nu al naar uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven