Schoonouders ontmoeten
woensdag 12 mei 2021 om 14:58
Ik ontmoet morgen mijn schoonouders, ik heb ze al eens gezien maar dat was een 20-tal minuutjes. Nu is het echt om samen te eten. En ik ben niet zo'n grote prater maar wil toch een goeie indruk maken. Hebben jullie voorbeelden van vragen die ik kan stellen om het gesprek een beetje gaande te houden?
woensdag 12 mei 2021 om 15:02
Je kan altijd vragen naar hobbies. vakantie plannen, of ze prettig wonen, hoe je partner was als kind, favoriet eten, huisdieren, werk (als ze nog werken), hoe het pensioen bevalt als ze gepensioneerd zijn. Vraag je partner of er specifieke passies van hen zijn waar je op in kan gaan.
Vergeet ook niet over jezelf te delen, dan kunnen zij daar weer op inhaken
. Anders kan het wat een interview gevoel geven.
Vergeet ook niet over jezelf te delen, dan kunnen zij daar weer op inhaken
woensdag 12 mei 2021 om 15:04
Waar praat je met andere mensen over?
Bij mijn schoonvader maakte het niet uit, want die was allang blij dat zijn thuiswonende zoon eindelijk een keer met een vrouw thuis kwam, want des te eerder kon hij van zijn vrouw scheiden.
Mijn schoonmoeder vond het leuk om over hobby en andere luchtige dingen te hebben.
Ik heb mijn nu echtgenoot meteen in het diepe gegooid en meegenomen naar het koffiedrinken bij mijn oma. Daar was bijna mijn hele familie. En hij kletste lekker mee.
Hoe waren die eerste twintig minuten gegaan? Ben je daardoor zenuwachtig?
Bij mijn schoonvader maakte het niet uit, want die was allang blij dat zijn thuiswonende zoon eindelijk een keer met een vrouw thuis kwam, want des te eerder kon hij van zijn vrouw scheiden.
Mijn schoonmoeder vond het leuk om over hobby en andere luchtige dingen te hebben.
Ik heb mijn nu echtgenoot meteen in het diepe gegooid en meegenomen naar het koffiedrinken bij mijn oma. Daar was bijna mijn hele familie. En hij kletste lekker mee.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig
woensdag 12 mei 2021 om 15:14
Bij mijn schoonmoeder hoef je eigenlijk niks te zeggen of vragen. Die lult zelf non-stop door.
Praat gewoon over en vraag naar koetjes kalfjes. Niet te moeilijk denken: favo vakantieland, leuke restaurants in de buurt, werk, hobbies, de tuin, of ze graag koken, vraag iets over je vriend als kind etc.
Maar vertel ook vooral dingen over jezelf.
Praat gewoon over en vraag naar koetjes kalfjes. Niet te moeilijk denken: favo vakantieland, leuke restaurants in de buurt, werk, hobbies, de tuin, of ze graag koken, vraag iets over je vriend als kind etc.
Maar vertel ook vooral dingen over jezelf.
woensdag 12 mei 2021 om 15:23
Vertel je vriend dat je zenuwachtig bent. En juist leuk om wat te praten over zijn jeugd en zo je vriend weer wat beter te leren kennen. Misschien hangen er foto's of voorwerpen waar je op in kunt haken.
Het is geen examen joh. Ontspan en wees vriendelijk dan komt het best goed met dat etentje.
En mocht het gesprek niet lopen dan ligt dat aan alle gesprekspartners, niet persé aan jou.
Veel plezier.
Het is geen examen joh. Ontspan en wees vriendelijk dan komt het best goed met dat etentje.
En mocht het gesprek niet lopen dan ligt dat aan alle gesprekspartners, niet persé aan jou.
Veel plezier.
woensdag 12 mei 2021 om 15:34
Dat is ook niet verboden meer.Westerpaviljoen schreef: ↑12-05-2021 15:33Vindt u ook dat het verbod op Mein Kampf strijdig is met de grondwet?
woensdag 12 mei 2021 om 15:38
Ja dit.
Geen politiek. Geen Corona-standpunten en misschien zijn er nog wel wat onderwerpen die je beter kunt vermijden om het gezellig te houden.
woensdag 12 mei 2021 om 15:49
Eigenlijk wel goed maar had het gevoel dat ik niet echt mee was in de gesprekken die dan soms over andere mensen gaan.OpenHaardVuur schreef: ↑12-05-2021 15:04Waar praat je met andere mensen over?
woensdag 12 mei 2021 om 15:55
???OpenHaardVuur schreef: ↑12-05-2021 15:04
Tenzij jij vroeger met je schoonvader getrouwd was snap ik de link niet...
woensdag 12 mei 2021 om 16:10
Ik denk dat het belangrijk is om niet teveel tegelijkertijd te willen. Dus gewoon gezellig is genoeg. Je hoeft niet steeds het gesprek gaande te houden. Het is voor nu een leuke avond, en als je dat soort avonden vaker gehad hebt, dan merk je vanzelf of het klikt. Maak het vooral niet te groot.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig