Schoonouders ontmoeten

12-05-2021 14:58 33 berichten
Ik ontmoet morgen mijn schoonouders, ik heb ze al eens gezien maar dat was een 20-tal minuutjes. Nu is het echt om samen te eten. En ik ben niet zo'n grote prater maar wil toch een goeie indruk maken. Hebben jullie voorbeelden van vragen die ik kan stellen om het gesprek een beetje gaande te houden?
Juist een lijst met vragen maakt het ongemakkelijk. Go with the flow, zeg je partner dat je zenuwachtig bent en dan komt het vanzelf wel.
Alle reacties Link kopieren
Vraag of je vriend je wilt betrekken bij het gesprek en probeer gewoon interesse te tonen in wat zij zeggen, af en toe even doorvragen.
Als je een lijstje maakt kan het heel gemaakt/geforceerd overkomen...
Ik vind niet dat jij per se de verantwoordelijkheid hebt om het gesprek gaande houden.
Je kan altijd vragen naar hobbies. vakantie plannen, of ze prettig wonen, hoe je partner was als kind, favoriet eten, huisdieren, werk (als ze nog werken), hoe het pensioen bevalt als ze gepensioneerd zijn. Vraag je partner of er specifieke passies van hen zijn waar je op in kan gaan.

Vergeet ook niet over jezelf te delen, dan kunnen zij daar weer op inhaken :-) . Anders kan het wat een interview gevoel geven.
Hoe praat je met andere mensen die je amper kent?
Waar praat je met andere mensen over?

Bij mijn schoonvader maakte het niet uit, want die was allang blij dat zijn thuiswonende zoon eindelijk een keer met een vrouw thuis kwam, want des te eerder kon hij van zijn vrouw scheiden.
Mijn schoonmoeder vond het leuk om over hobby en andere luchtige dingen te hebben.

Ik heb mijn nu echtgenoot meteen in het diepe gegooid en meegenomen naar het koffiedrinken bij mijn oma. Daar was bijna mijn hele familie. En hij kletste lekker mee.

Hoe waren die eerste twintig minuten gegaan? Ben je daardoor zenuwachtig?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Is dit ook voor je schoonouders de eerste keer dat er iemand met hun kind meekomt?

Dan voelen zij zich net zoals jij nu ! wees jezelf, wees beleefd en attent en alles sal reg kom!
Ik zou daar echt niks aan voorbereiden, maar gewoon zien hoe het gaat. Waarschijnlijk gaat het gewoon vanzelf.
Bij mijn schoonmoeder hoef je eigenlijk niks te zeggen of vragen. Die lult zelf non-stop door.

Praat gewoon over en vraag naar koetjes kalfjes. Niet te moeilijk denken: favo vakantieland, leuke restaurants in de buurt, werk, hobbies, de tuin, of ze graag koken, vraag iets over je vriend als kind etc.
Maar vertel ook vooral dingen over jezelf.
Vraag je vriend ook even om de te vermijden gespreksonderwerpen.
Bij ons thuis is dat politiek, maar dat is bij veel volgens mij :biggrin:
Eurus schreef:
12-05-2021 15:04
Hoe praat je met andere mensen die je amper kent?
Niet.
Geen politiek bespreken en niet over coronaperikelen.
Van mij part over het mooie weer of wat dan ook.
En hou het bij 1 glas wijn of liever niet zeg dat je terug moet rijden.
Vertel je vriend dat je zenuwachtig bent. En juist leuk om wat te praten over zijn jeugd en zo je vriend weer wat beter te leren kennen. Misschien hangen er foto's of voorwerpen waar je op in kunt haken.
Het is geen examen joh. Ontspan en wees vriendelijk dan komt het best goed met dat etentje.
En mocht het gesprek niet lopen dan ligt dat aan alle gesprekspartners, niet persé aan jou.
Veel plezier.
Vindt u ook dat het verbod op Mein Kampf strijdig is met de grondwet?
Westerpaviljoen schreef:
12-05-2021 15:33
Vindt u ook dat het verbod op Mein Kampf strijdig is met de grondwet?
Dat is ook niet verboden meer.
LīlyRose schreef:
12-05-2021 15:14
Vraag je vriend ook even om de te vermijden gespreksonderwerpen.
Bij ons thuis is dat politiek, maar dat is bij veel volgens mij :biggrin:
Ja dit.
Geen politiek. Geen Corona-standpunten en misschien zijn er nog wel wat onderwerpen die je beter kunt vermijden om het gezellig te houden.
Je kunt vragen naar werk, hobby’s sommige mensen vertellen graag over familie huisdieren
Inderdaad hoe je vriend was als kind

Je mag ook gewoon zeggen dat je het spannend vind.
where ever you go, go with your heart
OpenHaardVuur schreef:
Waar praat je met andere mensen over?

Bij mijn schoonvader maakte het niet uit, want die was allang blij dat zijn thuiswonende zoon eindelijk een keer met een vrouw thuis kwam, want des te eerder kon hij van zijn vrouw scheiden.
Mijn schoonmoeder vond het leuk om over hobby en andere luchtige dingen te hebben.

Ik heb mijn nu echtgenoot meteen in het diepe gegooid en meegenomen naar het koffiedrinken bij mijn oma. Daar was bijna mijn hele familie. En hij kletste lekker mee.

Hoe waren die eerste twintig minuten gegaan? Ben je daardoor zenuwachtig?
Eigenlijk wel goed maar had het gevoel dat ik niet echt mee was in de gesprekken die dan soms over andere mensen gaan.
LīlyRose schreef:
12-05-2021 15:14
Niet.
haha inderdaad :)
OpenHaardVuur schreef:

???
Tenzij jij vroeger met je schoonvader getrouwd was snap ik de link niet...
Jullie delen de liefde voor jouw vriend, dus vraag naar hoe hij vroeger was. Misschien kan er een fotoboek op tafel?
Mijn schoonvader hoort zichzelf altijd zo graag praten dat ik blij mag zijn als ik überhaupt de kans krijg om wat te zeggen.
Mieke15 schreef:
12-05-2021 15:49
Eigenlijk wel goed maar had het gevoel dat ik niet echt mee was in de gesprekken die dan soms over andere mensen gaan.
Ik denk dat het belangrijk is om niet teveel tegelijkertijd te willen. Dus gewoon gezellig is genoeg. Je hoeft niet steeds het gesprek gaande te houden. Het is voor nu een leuke avond, en als je dat soort avonden vaker gehad hebt, dan merk je vanzelf of het klikt. Maak het vooral niet te groot.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Je kunt ze ook naar hun sexleven vragen, dat geeft misschien een indicatie hoe het met jullie later wordt.
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven