Gezondheid alle pijlers

Weerstand tijdens PMS

13-05-2021 15:56 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
vraagje aan de dames hier die ook met pms worstelen.
Ik heb het na jaren eindelijk behoorlijk onder controle met behulp van magnesium, teunisbloemolie en vitD. Ook dexamfetamine (ADHD) helpt tegen hormonale stemmingswisselingen wat een bijkomend groot voordeel is.

Echter valt t me op dat ik minder weerstand lijk te hebben in de week voor mn menstruatie.
Ik heb meer en sneller ontstekingen van mn huid, slechte wondgenezing en afgelopen week ben ik gevloerd door een keelontsteking en ik voel me ineens een stuk beter / klachten zijn gehalveerd, op het moment dat mn menstruatie doorbrak.

herkent iemand dit en kan ik er wat tegen doen?
vooral die slechte wondgenezing vind ik erg naar want t levert me littekens op.
Been there, done that, got the T-shirt.
Herkenbaar. Maar wat er tegen helpt weet ik nog steeds niet sorry 😅
Blij dat je het herkent. Google kent t niet en denk dat mn huisarts er ook niets me kan, net als het gehele pms gedoe.
Herkenbaar, ik slik de pil door nu.
Ja, herkenbaar mijn spieren zijn altijd veel meer gespannen de week voor mijn menstruatie (nu dus). Ook wat vaker offdays en stemmingswisselingen. Inmiddels heb ik er goed mee leren omgaan, zonder extra supplementen. Wat ik doe:

- 's morgens en 's avonds mediteren
- echt je vaste ritme aanhouden, ik ben daar gevoelig voor en merk dat op een dag als vandaag
- Blijven bewegen, buiten zijn
- Goed blijven eten. Dat lukt bij mij al 2 dagen niet zo goed en ik merk het direct.

Bijhouden heeft me ook wel eens geholpen om te accepteren dat het hier dus aan ligt. Maar leuk is anders..
Heel herkenbaar inderdaad. Meer last van verkoudheden en koortslippen.
Ook van alles geprobeerd.
Het enige wat bij mij werkt tot nu toe is de anticonceptiepil.
vrouw-92 schreef:
13-05-2021 17:10
Ja, herkenbaar mijn spieren zijn altijd veel meer gespannen de week voor mijn menstruatie (nu dus). Ook wat vaker offdays en stemmingswisselingen. Inmiddels heb ik er goed mee leren omgaan, zonder extra supplementen. Wat ik doe:

- 's morgens en 's avonds mediteren
- echt je vaste ritme aanhouden, ik ben daar gevoelig voor en merk dat op een dag als vandaag
- Blijven bewegen, buiten zijn
- Goed blijven eten. Dat lukt bij mij al 2 dagen niet zo goed en ik merk het direct.

Bijhouden heeft me ook wel eens geholpen om te accepteren dat het hier dus aan ligt. Maar leuk is anders..
Dit heb ik nu gelukkig voor 90% ondervangen. Gelukkig want ik kreeg soms echt zelfmoordgedachten door de hormoonschommelingen.
Het viel me op dat ik meer ontstekingen had en nu dus 'ineens' beter.
Als ik google kom ik verminderde weerstand nergens tegen als symptoom van PMS vandaar deze specifieke vraag.

hormonale anticonceptie zorgt bij mij voor 24/7 PMS dus daar pas ik voor.
Ja bijwerkingen van de pil kunnen ook vervelend zijn idd, wel ervaar ik na een paar maanden echt meer stabiliteit. Niet om je hier toe over te halen o.i.d., maar wanneer hormonale anticonceptie effectief zorgt voor onderdrukking van de eisprong, dan kun je toch geen pms meer hebben? Dan heb je wellicht andere bijwerkingen van hormonale anticonceptie.
Ik begreep dit tenminste van mijn gyn.
Zeker een vent :facepalm:
Er viel een juk van mn schouders toen ik daar na 14 jaar mee stopte. Never nooit meer hormonen.

Ik ben al jaren aan het puzzelen. Met nu dus nog dit ene stukje.
Apatura, ook hier herkenbaar. Ik heb in mijn pms week bijna altijd lichte keelpijn. Verder helaas geen idee wat er aan te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven