Napraattopic deel 143, met geklets!

01-05-2021 07:20 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 143!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Dwaler schreef:
18-05-2021 17:46
Die verspilling vind ik echt onacceptabel. Gewoon prikken!
Ja ik vind het ook idioot. Ik heb mijn dochter al ingefluisterd dat ze me even in moet seinen als er op haar werk weer eens een Pfizer over is. Dan wil ik best met de ggd in de clinch hoor :mrgreen:

Trouwens, volgens mij hoef ik er maar eentje omdat ik al corona gehad heb. Maar dat weet ik niet zeker.
Luci_Mster2 schreef:
18-05-2021 17:47
Die kunnen de huisartsen gewoon opprikken, misschien die bellen ipv de GGD?
Oh dat is een idee ja, ik zal het mijn dochter doorgeven zodat zij het woord kan verspreiden.
Lady*Voldemort schreef:
18-05-2021 17:43
Wat ik wel stom vind: bij mijn dochter op het werk (gehandicaptenzorg) hebben ze wel eens Pfizers over en dan willen ze die graag weggeven aan het personeel, maar de GGD doet ontzettend moeilijk als de eerste prik niet via hen is gegaan en daar heeft niemand zin in, dus die Pfizers verdwijnen dan gewoon in de prullenbak.

Dochter mag trouwens zondag, en ik ben van 69 dus voor mij kan het ook niet al te lang meer duren :cheer2:
O wow, ik zou gewoon prikken, denk ik. Alles is beter dan weggooien.
Life is short. Eat dessert first.
Lady*Voldemort schreef:
18-05-2021 17:50
Ja ik vind het ook idioot. Ik heb mijn dochter al ingefluisterd dat ze me even in moet seinen als er op haar werk weer eens een Pfizer over is. Dan wil ik best met de ggd in de clinch hoor :mrgreen:

Je hebt toch een website van 2 ( huis? ) artsen die overgebleven vaccins inzamelen? Misschien kan dat concept ook gebruikt worden voor situaties zoals bij je dochter.
Luci_Mster2 schreef:
18-05-2021 17:46
Nou, ik moest anders vandaag toch nog even mijn best doen voor mijn medische indicatie vaccinatiebrief.

Niet omdat er twijfel is over de medische indicatie maar omdat de huisarts me niet gemeld had bij de ggd en daarna wel naar de ggd ging wijzen. die terecht weer naar de huisarts wees.
Maar is gelukt, er was een assistente die wel wist hoe het werkte en uit zichzelf het ging regelen en bellen. Ik mag de 27e. :cheer2:
Wat fijn!!!
Wat een gemiereneuk dat prikken in eigen tijd topic.

En fijn Lucy!!
doornroosje9 schreef:
18-05-2021 17:54
O wow, ik zou gewoon prikken, denk ik. Alles is beter dan weggooien.

Lijkt me ook helemaal niet zo moeilijk. Vroeger waren er ook veel heroïnespuitende junks en dat waren echt niet allemaal mensen met een prikcursus. Dat bleek ook wel uit de infecties en de verspreiding van hiv onder de gebruikers. Ik zou me dan wel weer zorgen maken als ik bijwerkingen zou krijgen. Het zou mijn eerste prik zijn en dan ben je toch onzeker.
Go Luci!
PoezzinBoots schreef:
18-05-2021 17:58

En fijn Lucy!!
Heb niet gelezen maar mijn partner is onder werktijd ...op zijn werk zelf gevaccineerd, zal vast jaloerse gevoelens oproepen daar. :-D
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:04
1.05% gewijzigd
In_Tenebris schreef:
18-05-2021 17:54
Je hebt toch een website van 2 ( huis? ) artsen die overgebleven vaccins inzamelen? Misschien kan dat concept ook gebruikt worden voor situaties zoals bij je dochter.
Klopt. Dit is de website https://www.prullenbakvaccin.nl/
Dank u! Dat ik nog eens zo blij zo :-D u worden van nog een prik.
Luci_Mster2 schreef:
18-05-2021 18:04
Dank u! Dat ik nog eens zo blij zo :-D u worden van nog een prik.
Vanuit Zutphen ook gefeliciteerd :cheer2:
prada schreef:
18-05-2021 18:04
Klopt. Dit is de website https://www.prullenbakvaccin.nl/

Wat ik echt niet begrijp is dat dit niet breed opgepakt wordt, eigenlijk zou de overheid dit al bedacht moeten hebben. Ik vind dat er al met al een hoop misgaat wat corona betreft.
In_Tenebris schreef:
18-05-2021 18:25
Wat ik echt niet begrijp is dat dit niet breed opgepakt wordt, eigenlijk zou de overheid dit al bedacht moeten hebben. Ik vind dat er al met al een hoop misgaat wat corona betreft.
Nou ja het komt ook niet alle dagen voor he, zo'n pandemie.
In_Tenebris schreef:

Bij de volgende pandemie hebben ze vast geleerd van deze.
Lady*Voldemort schreef:
18-05-2021 18:26
Hier hebben alle vaccinatiecentra onmiddellijk reservelijsten aangelegd en een tijdje daarna is er een officiële reservelijst vanuit de overheid online gegooid waar iedereen zich op kan inschrijven. Ik heb hier nog nergens gehoord dat er vaccins weggegooid werden. Zal mss toch gebeuren hoor, maar ik vind dat bizar om te horen. Dan gooi je toch even een tweet eruit en in een mum van tijd komen er mensen aan. Maar als dat niet mag van de GGD zit je vast idd.
In_Tenebris schreef:
Het was allemaal nieuw hè? Een draaiboek of protocol lag niet klaar.
Geen bijzonderheden
PoezzinBoots schreef:
18-05-2021 17:58

En fijn Lucy!!
Hier krijg je gewoon twee data en klaar. Je kan niets kiezen, dus je gaat gewoon op de datum die in de brief staat.
Lady*Voldemort schreef:
18-05-2021 18:26

Hoop reacties, citeer jou even. Dat hadden andere landen ook en je mag toch ook van wetenschappelijk geschoolde ambtenaren verwachten dat er iets beters uitkomt. Nederland heeft het slecht gedaan op veel punten vind ik, zoals nu het tempo en het op gang komen van het vaccineren.

Dit is trouwens wel iets wat we ook uit Azië kennen en het wordt al lang voorspeld door virologen,. Er schijnt ook een zeer dodelijke bacterie te komen hoorde ik van de week in een serieus programma.
Welke dodelijke bacterie precies? Wat is je bron?

Ben zeer benieuwd.
Geen bijzonderheden
In_Tenebris schreef:
18-05-2021 18:46
Hoop reacties, citeer jou even. Dat hadden andere landen ook en je mag toch ook van wetenschappelijk geschoolde ambtenaren verwachten dat er iets beters uitkomt. Nederland heeft het slecht gedaan op veel punten vind ik, zoals nu het tempo en het op gang komen van het vaccineren.

Dit is trouwens wel iets wat we ook uit Azië kennen en het wordt al lang voorspeld door virologen,. Er schijnt ook een zeer dodelijke bacterie te komen hoorde ik van de week in een serieus programma.
Het tempo van vaccineren hangt volledig af van de beschikbare vaccins, dus daar kan niemand iets aan doen.
In_Tenebris schreef:

He ja, ga jij nog even wat meer paniek zaaien.

Zo slecht hebben 'ze' het niet gedaan hoor. Code zwart is niet of nauwelijks aan de orde geweest, de werkloosheid is niet enorm gestegen, de recessie valt tot nu toe reuze mee. Maar jij had het allemaal vast nog veel beter gekund.
doornroosje9 schreef:
18-05-2021 18:49
Het tempo van vaccineren hangt volledig af van de beschikbare vaccins, dus daar kan niemand iets aan doen.
Hadden ze Tenebris nou maar ingehuurd. Die had die vaccins zo uit zijn mouw geschud.
Lady*Voldemort schreef:
18-05-2021 18:50
He ja, ga jij nog even wat meer paniek zaaien.

Zo slecht hebben 'ze' het niet gedaan hoor. Code zwart is niet of nauwelijks aan de orde geweest, de werkloosheid is niet enorm gestegen, de recessie valt tot nu toe reuze mee. Maar jij had het allemaal vast nog veel beter gekund.
Precies. Ga er maar aan staan.
Geen bijzonderheden
In_Tenebris schreef:

Er zijn al een aantal dodelijke bacteriën. Antibiotica resistentie is nu het grootste gevaar. Het aantal antibiotica resistente bacteriestammen groeit gestaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven