Man gaat over mijn grens
zondag 2 mei 2021 om 14:54
Beste vivavrouwen,
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
vrijdag 21 mei 2021 om 18:03
maakt het iets uit?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
vrijdag 21 mei 2021 om 18:07
Ja, want het zou blijk geven van een hele nare bewuste inslag bij zijn gedrag. Bij iemand die op zo'n manipulatieve en bewuste manier schijt had de consequenties van zijn gedrag die ik mag dragen zou ik geen minuut langer willen blijven. Alsof het initiële incident nog niet genoeg was.
vrijdag 21 mei 2021 om 18:10
het kan ook zijn dat hij echt niet snapt wat hij fout gedaan heeft. Dat bij hemzelf ook een beeld heerst over hoe een man is die een vrouw verkracht. Of dat hij gewoon geen verantwoordelijkheid voor zijn acties wil en kan nemen.lotus77 schreef: ↑21-05-2021 18:07Ja, want het zou blijk geven van een hele nare bewuste inslag bij zijn gedrag. Bij iemand die op zo'n manipulatieve en bewuste manier schijt had de consequenties van zijn gedrag die ik mag dragen zou ik geen minuut langer willen blijven. Alsof het initiële incident nog niet genoeg was.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
vrijdag 21 mei 2021 om 18:10
Denk je dat je rust gaat vinden vanavond? Kun je fijne dingen bedenken om te doen? Met een vriendin afsprerken?
Ook dat niet. Reageren op berichten van drie weken oud in een dergelijk topic is ongepast. Laat het rusten en ga in op wat Zandblauwtje nú bespreekt.
Ook dat niet. Reageren op berichten van drie weken oud in een dergelijk topic is ongepast. Laat het rusten en ga in op wat Zandblauwtje nú bespreekt.
vrijdag 21 mei 2021 om 18:29
In de nieuwe zedenwet wordt onderscheid gemaakt tussen schuldverkrachting en opzetverkrachting. Ongewenste seks is daardoor strafbaar.viva-amber schreef: ↑21-05-2021 17:39Ongewenst seks is iets anders dan een verkrachting.
Een verkrachting valt onder seksueel geweld.
Aan ongewenste seks kunnen zoveel redenen ten grondslag liggen. Ik had het liever niet gedaan achter afgezien is ook ongewenste seks.
Het is een eufemisme voor wat er echt aan de hand is.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... rkrachting
vrijdag 21 mei 2021 om 18:32
Of hij ligt met zichzelf overhoop omdat hij niet kan wennen aan een leven waarin een baby een tijdje op alles voorrang heeft.
Niet dat dat een excuus is voor zijn gedrag maar mensen die het moeilijk hebben kunnen heel egocentrisch worden, ook als daar helemaal niet de ruimte voor is.
Bovendien zijn de meeste mensen niet uit één stuk gehouwen, en als het moeilijk wordt ga je de barsten zien.
Aan hem om daar hulp bij te zoeken, en misschien helpt praten met zijn vriend hem.
Niettemin lijkt het me heel eenzaam voor je, Zandblauwtjes, dat hij wegloopt en jou hiermee laat zitten.
Ik zou proberen iemand die jou kent in vertrouwen te nemen. Ook al verwacht je er weinig van, het kan je best verrassen hoe open en lief mensen kunnen zijn als je ze vraagt naar je te luisteren.
nounou
vrijdag 21 mei 2021 om 18:34
Kadanz ik vind het juist fijn dat ik serieus genomen wordt hier, ook al is het soms confronterend.
Ik zie mijn man niet meer vandaag en ondanks dat ik er een rotgevoel bij heb, is een rustige avond alleen met de baby ook wel fijn na de vervelende sfeer van gisteren. Ik kan mij niet voorstellen dat mijn man vannacht toch ineens op de stoep zou staan, maar voor de zekerheid doe ik de deuren wel gewoon op de knip. Dan kan ik het helemaal loslaten.
Ik zie mijn man niet meer vandaag en ondanks dat ik er een rotgevoel bij heb, is een rustige avond alleen met de baby ook wel fijn na de vervelende sfeer van gisteren. Ik kan mij niet voorstellen dat mijn man vannacht toch ineens op de stoep zou staan, maar voor de zekerheid doe ik de deuren wel gewoon op de knip. Dan kan ik het helemaal loslaten.

vrijdag 21 mei 2021 om 18:57
Klopt, die wet is echter nog niet actueel. Het wordt heel interessant welke criteria er gehanteerd gaan worden om over te gaan tot een veroordeling van schuldverkrachting. Je komt immers terecht in een enorm grijs gebied.yette schreef: ↑21-05-2021 18:29In de nieuwe zedenwet wordt onderscheid gemaakt tussen schuldverkrachting en opzetverkrachting. Ongewenste seks is daardoor strafbaar.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... rkrachting

vrijdag 21 mei 2021 om 19:15
Zandblauwtjes schreef: ↑21-05-2021 18:34Kadanz ik vind het juist fijn dat ik serieus genomen wordt hier, ook al is het soms confronterend.
Fijne avond vrouw. Ik hoop dat je een beetje kunt ontspannen.

vrijdag 21 mei 2021 om 21:02
Er is weinig grijs aan doorgaan nadat de vrouw twee keer heeft aangegeven dat ze niet wil.
vrijdag 21 mei 2021 om 21:13
Ik vind het vanuit je man misschien wel een goed teken dat hij even uit de situatie stapt, zich rot voelt en wie weet met deze vriend er wel eens een goed gesprek over gaat hebben. Jij doet dat op Viva, als hij het bij die vriend doet, komt er misschien wel beweging en dat lijkt me hoe dan ook een goed teken.
Hele fijne avond gewenst!
Hele fijne avond gewenst!
vrijdag 21 mei 2021 om 21:17
Er is wel meer dan alleen de juridische optiek. Eerlijk gezegd vind ik de juridische optiek niet zo interessant. Het is niet zo dat iets alleen gebeurd is omdat een rechter zich daarover uitspreekt. Er gebeuren elke dag duizenden dingen waar een rechter zich nooit overbuigt, daarom is het nog niet zo dat het niet gebeurd is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

vrijdag 21 mei 2021 om 21:59
Niemand zegt dat er niet iets heel naars is gebeurd.viva-amber schreef: ↑21-05-2021 21:17Er is wel meer dan alleen de juridische optiek. Eerlijk gezegd vind ik de juridische optiek niet zo interessant. Het is niet zo dat iets alleen gebeurd is omdat een rechter zich daarover uitspreekt. Er gebeuren elke dag duizenden dingen waar een rechter zich nooit overbuigt, daarom is het nog niet zo dat het niet gebeurd is.
vrijdag 21 mei 2021 om 22:09
Nou, inderdaad.Steenbokje79 schreef: ↑21-05-2021 21:02Er is weinig grijs aan doorgaan nadat de vrouw twee keer heeft aangegeven dat ze niet wil.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
vrijdag 21 mei 2021 om 22:19

vrijdag 21 mei 2021 om 22:40
??????? Wat een rare reactie jezusLovelyMaria schreef: ↑21-05-2021 22:19Veel mannen begrijpen de impact van onvrijwillige seks pas als zij de onderliggende partij zijn. De zwakkere partij.
Dat kan gebeuren in talloze mannen-gevangenissen waar onvrijwillige seks plaatsvindt.
"die moet eens een keertje goed genomen worden"

vrijdag 21 mei 2021 om 23:18
LovelyMaria schreef: ↑21-05-2021 22:19Veel mannen begrijpen de impact van onvrijwillige seks pas als zij de onderliggende partij zijn. De zwakkere partij.
Dat kan gebeuren in talloze mannen-gevangenissen waar onvrijwillige seks plaatsvindt.
"die moet eens een keertje goed genomen worden"
Ik denk dat we wat dat betreft de pijlen veel beter kunt richten op het feit dat mannen het fenomeen ‘bevriezen’ vaak niet herkennen of erger, passiviteit niet direct herkennen als een groot probleem.
Niet voor niets wordt die passiviteit nu pas, anno 2021 opgenomen in de discussie over een nieuwe zedenwet. Het is een relatief nieuw inzicht en de gemiddelde man is zich daar nog niet echt van doordrongen. Dat is geen excuus, ik pleit niemand vrij, zeker de man van TO niet.
Ik wil alleen opperen dat het best mogelijk is dat een man de impact van onvrijwillige seks wel enigszins begrijpt, maar de situatie domweg niet altijd als zodanig herkent. Soms juist in een relatie!