Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De zon heeft hier op een uurtje na de hele dag geschenen. Met af en toe een bui tussendoor, en van gelijk weer super benauwd. Merk je nu echt dat de zon al weer veel kracht heeft.
Alle reacties Link kopieren
Pfff ja dat lange licht.. ben net van ellende maar op bed gaan liggen na het eten. Vooral als dan de zon rond etenstijd weer gaat schijnen, alsof je om 15.00u 'smiddags aan het koken bent.
Gelukkig is volgende maand de langste dag weer geweest.

Merk echt dat het veel invloed op me heeft, weer vermoeider en nerveuzer, vaker hoofdpijn :-? Gewoon niet tot rust komen.
Maar qua temperatuur enz hebben we niks te klagen.. maar kijk nu alweer uit naar de Herfst.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben er bij mezelf ook achter gekomen dat het niet zozeer de warme temperatuur is waar ik een hekel aan heb, maar vooral het felle en lange licht. Ik krijg dan geen rust, word nerveus en kalmeert pas als het of donker wordt of bewolkt wordt.

Een bewolkte, regenachtige dag laadt mij ook echt op, ik voel me ook daadwerkelijk vrolijker en energieker.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedacht me ineens je hebt toch lichttherapie voor mensen die somber zijn in het voorjaar? Dan zou ik wel donkertherapie willen want ik wordt ook bekaf van dat lange licht, vooral als het fel is idd.
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
17-05-2021 08:45
Ik bedacht me ineens je hebt toch lichttherapie voor mensen die somber zijn in het voorjaar? Dan zou ik wel donkertherapie willen want ik wordt ook bekaf van dat lange licht, vooral als het fel is idd.
Ja en dat kan natuurlijk weer niet, tenzij je als een dracula door het leven wil gaan. Zo is het met heel veel dingen die voor ons niet mogelijk zijn. We kunnen wel emigreren naar Spitsbergen met zijn allen.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 29-06-2021 22:00
99.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Minto schreef:
17-05-2021 19:34
Gat in de markt.
Niet overwinteren in Spanje,
maar overzomeren in Spitsbergen.
Lekker fris.
Genoeg nachtrust.
Tot 23 augustus is het in Spitsbergen 24 uur per dag licht in de zomer, dus ik denk dat jullie dat niet echt willen.
Sun.lover schreef:
17-05-2021 19:52
Tot 23 augustus is het in Spitsbergen 24 uur per dag licht in de zomer, dus ik denk dat jullie dat niet echt willen.
Ik wel. Als maar koel is. :-D
Alle reacties Link kopieren
Overzomeren op de Zuidpool 8-)
Alle reacties Link kopieren
Kruimeltaart schreef:
16-05-2021 21:26
Ja, ik ben er bij mezelf ook achter gekomen dat het niet zozeer de warme temperatuur is waar ik een hekel aan heb, maar vooral het felle en lange licht. Ik krijg dan geen rust, word nerveus en kalmeert pas als het of donker wordt of bewolkt wordt.

Een bewolkte, regenachtige dag laadt mij ook echt op, ik voel me ook daadwerkelijk vrolijker en energieker.
Ik heb dit precies zo. De zon maakt me moe, ik haal er geen energie uit, hij fokt me op. Als de zon weg is, kan ik weer ademen.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik moest net even wat ophalen bij m'n ouders en was van plan gelijk weer weg te gaan, dit heb ik uiteindelijk ook gedaan.
Ik kom binnen, m'n moeder zit buiten en m'n vader is in de tuin aan het werk, want lekker weer.
Prima natuurlijk, maar het eerste wat m'n ma zei ''je komt zeker wel even buiten zitten'' en ik kan er niks aan doen, maar mijn gezicht spreekt altijd boekdelen. Ze hadden dus gelijk door dat ik er geen zin in had.

Vooral dat opdringen van het lekkere weer heb ik echt een hekel aan. Hier schijnt de zon trouwens vanaf 11.00 uur volop en is het nu 14 graden
Alle reacties Link kopieren
Hier al de hele dag migraine achtige koppijn, dan mis ik de avonden nog meer... :cry:
Wil gewoon over een uurtje de dag af kunnen sluiten maar dat het nu tot zeker 21.30u ligt blijft.. het nekt me echt.
Vannacht ook weer slecht geslapen.

Ik snap ook nooit dat sommige mensen het raar vinden dat je last kan hebben van het lange licht, het is algemeen bekend dat je lichaam melatonine aanmaakt als het donker wordt.
Ik blijf ook vermoeidheidsklachten houden... gaat echt lekker hier, not :-(

Qua temperatuur hoor je mij trouwens niet klagen maar ik merk sinds die klok vooruit is gegaan en het langer licht is ik weer vaker k.. in mijn vel zit.
Alle reacties Link kopieren
Er is hier een heerlijke fantastische regen / hagelbui aan de gang (nu bijna klaar)
Je zag 'm al van verre aankomen, met z'n schitterende donkergrijze lucht.Precies boven mijn huis viel het eruit.
Echt zo'n bui waar je helemaal vrolijk van wordt en zin krijgt om er doorheen te gaan wandelen.
Helaas behoort wandelen even niet tot mijn fysiek mogelijke repertoire.
Maar ik zit hier heerlijk in m'n eentje thuis op de bank (ook al een unicum) en dan deze dag, deze bui, wat een cadeautje!
En natuurlijk is het ook heel fijn als zometeen man en kind thuiskomen, maar nu geniet ik nog even van het alleenzijn en het enige geluid dat ik hoor hier, het tikken van de regen tegen de ramen.... :heart:
Alle reacties Link kopieren
Oh dat geluid van tegen yegen het raam. Daar kan geen oxacepam tegenop...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Hier geen hagel, wel hadden we vanochtend een flinke bui en was het zo donker dat je bijna de lampen aan moest doen (09.00) lekker knus.
Vanaf 13.00 uur heeft jammer genoeg de zon aan 1 stuk geschenen
We hebben tot nu toe wel geluk deze maand hoor!

En zie nog niet echt veel warmer weer op komst.
Nou echt hè? Ik hoop dat we het nog heel lang zo volhouden. Zag een zomervoorspelling waarin stond dat het iets warmer zou worden maar niet veel en dat dit tot eind juni zou duren. Ook dat het geen droge zomer zou worden. Dus dat klinkt goed, maar het blijft afwachten.
Alle reacties Link kopieren
De komende weet ziet het er echt goed uit voor ons!
Veel bewolking en af en toe regen.
Morgen en maandag veel wind
Ik ben echt zo ontzettend blij met dit weer!
Hééééééérlijk gewoon, ik geniet er ontzettend van.
Overdag af en toe een verfrissend buitje, weinig zon en veel wind.
En 's nachts lekker met het raam open in een koele slaapkamer slapen :cheer:
Ik hoop echt dat het nog wekenlang duurt!
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag wordt t 12 graden met regen. ik ga de kerstboom opzetten denk ik....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Serieus windje vandaag
kimmeke1983 schreef:
21-05-2021 15:04
Serieus windje vandaag
Hier in België ook. Ik kan er niet genoeg van krijgen :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
21-05-2021 15:56
Hier in België ook. Ik kan er niet genoeg van krijgen :cheer:
Ik woon in België :-)
kimmeke1983 schreef:
21-05-2021 17:54
Ik woon in België :-)
Tof! In welke provincie?
Moemoe64 schreef:
21-05-2021 21:13
Tof! In welke provincie?
Ik woon net op de grens van het Brussels gewest/ Vlaams- Brabant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven