Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
21-05-2021 21:15
Ik woon net op de grens van het Brussels gewest/ Vlaams- Brabant.
Limburg
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar van mij mag het best wat droger worden met hier en daar wat bewolking bij zo'n 17 graden.

Zit al zoooo lang thuis (lees: veel binnen mede door werk) en ben geen 'regenwandelaar', het breekt me een beetje op.

Dat lange licht 's avonds vind ik verschrikkelijk en warmer dan 20 graden overdag hoeft ook niet, maar ik ben wel toe aan ietsje 'beter' dan dit...
Alle reacties Link kopieren
kimmeke1983 schreef:
21-05-2021 22:07
Limburg
Hier sinds vandaag EINDELIJK af en toe buien. De voorbije weken nauwelijks regen gehad en het is poederdroog overal. Bij jou wel veel regen dan?
Life is short. Eat dessert first.
Wat ben ik blij!
Hier is het binnen aangenaam , 17° in de woonkamer. Buiten veel wind en regelmatig een regenbui.
Mijn tuin heeft er nog nooit zo mooi uitgezien als de afgelopen weken; alles frisgroen.
Na die afgelopen rotzomers met hittegolven tot wel 38° mag het voor mij nog wekenlang dit weer blijven.
Straks gaan man en ik een lange wandeling maken; lekker uitwaaien! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk inderdaad, vanmorgen al lekker gewandeld, zoveel rustgevender als met zon en warm weer. Wie had dat nou gedacht.. dit weer in mei :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Ik loop al dagen in mijn Regattajas.
Ook vandaag met regen, wind en rond de 12 graden. Toen mijn ouders dat zagen hadden ze zoiets wat ''wat een dun jasje met dit weer''
Maar het was heerlijk!!

https://avantisport.nl/dames/kleding/ou ... ack-42516/

Ik heb het juist al gauw warm als ik nu een regenjas aan zou doen (daarbij regende het ook niet meer zo hard toen ik wegging)
Alle reacties Link kopieren
Man, het was met kerst nog warmer dan vandaag!

Komende week ook hier weer regen en 13 tot 15 graden. Wat een feest!

Als er als een hete zomer komt dan kan die nooit langer dan 3 maanden duren en gaan we alweer richting oktober...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een blij iemand, natgeregend vandaag , iedereen maar pruilen over Pinksteren die in hete sterren valt en roep steeds dit is stukken beter dan een hittegolf.....
Ik ben ook heel blij qua weer. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Yeah, had vandaag mijn winterjas aan (12 graden is een beetje de grens meestal, als het zachter is draag ik een zomerjas). En dat op 22 mei! Lekker!!
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
22-05-2021 13:31
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar van mij mag het best wat droger worden met hier en daar wat bewolking bij zo'n 17 graden.

Zit al zoooo lang thuis (lees: veel binnen mede door werk) en ben geen 'regenwandelaar', het breekt me een beetje op.

Dat lange licht 's avonds vind ik verschrikkelijk en warmer dan 20 graden overdag hoeft ook niet, maar ik ben wel toe aan ietsje 'beter' dan dit...
Ik snap het wel hoor.. volgens mij wordt het de komende week weer droger. Het hoeft van mij ook niet elke dag te regenen maar ik geef toe dat ik het nu wel fijn vind.
Weer lekker rustig op de sportschool je merkt meteen weer verschil, daar zijn nog steeds buiten lessen.
Ja mij maakt het niet uit of het regent, ik ga toch wel, heerlijk juist.

Het nadeel is ook gewoon, zeker nu in deze tijden dat zodra de zon doorbreekt het overal weer kneiterdruk gaat worden.. met wandelaars fietsers, sportlessen weer bomvol enz. Dus nee van mij mag het nog lang zo blijven, kijk nu al heel erg uit naar de Herfst.
Regen hoeft voor mij ook niet altijd hoor, maar een zonnige Herfstdag voelt toch anders als in de Lente/Zomer.

Want hoe heerlijk ik het nu ook vind het is gevoelsmatig toch anders omdat je weet dat er misschien nog een warme Zomer aan gaat komen..
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
23-05-2021 10:08
Ik snap het wel hoor.. volgens mij wordt het de komende week weer droger. Het hoeft van mij ook niet elke dag te regenen maar ik geef toe dat ik het nu wel fijn vind.
Weer lekker rustig op de sportschool je merkt meteen weer verschil, daar zijn nog steeds buiten lessen.
Ja mij maakt het niet uit of het regent, ik ga toch wel, heerlijk juist.

Het nadeel is ook gewoon, zeker nu in deze tijden dat zodra de zon doorbreekt het overal weer kneiterdruk gaat worden.. met wandelaars fietsers, sportlessen weer bomvol enz. Dus nee van mij mag het nog lang zo blijven, kijk nu al heel erg uit naar de Herfst.
Regen hoeft voor mij ook niet altijd hoor, maar een zonnige Herfstdag voelt toch anders als in de Lente/Zomer.

Want hoe heerlijk ik het nu ook vind het is gevoelsmatig toch anders omdat je weet dat er misschien nog een warme Zomer aan gaat komen..
Klopt dat een zonnige herfstdag anders aanvoelt. Als ik zie dat de temperaturen komende week iets gaan oplopen, krijg ik toch alweer een wat nerveus gevoel van: "Oh jee, als het maar niet verder oploopt"
Ik vind het zelf heel naar als in de zomer na een flinke regenbui de zon hard gaat schijnen; al dat water dat dan verdampt. Zo klam wordt het dan....

Ik heb nog nauwelijks zomerkleding. Vorig jaar bijna niks gekocht en dit jaar ook nog niet. Helemaal geen zin in, maar ja, zal toch wat moeten hebben voor als 'de hel tóch losbreekt'....
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk dit weer. Lekker bui net. Lekker koel. Mijn weer. Heb een hekel aan zon.
yesss schreef:
23-05-2021 10:08

Regen hoeft voor mij ook niet altijd hoor, maar een zonnige Herfstdag voelt toch anders als in de Lente/Zomer.

Want hoe heerlijk ik het nu ook vind het is gevoelsmatig toch anders omdat je weet dat er misschien nog een warme Zomer aan gaat komen..
Een lente/zomerdag voelt veel warmer omdat het langer warm blijft en licht is denk ik.
Ik ben me ook schrap aan het zetten alvast, ik heb het gevoel alsof we ter compensatie straks een lange, snikhete zomer krijgen en in september (als ik er écht klaar mee ben) nog een woestijngolf of zo.

Ik ben pas net geregistreerd op het forum maar ik lees dit topic al heel lang mee. Zo fijn om te lezen dat er meer mensen zijn zoals ik. Alles boven de 15 graden vind ik te warm, kan niet wachten op de herfst.
Alle reacties Link kopieren
Smallville schreef:
23-05-2021 11:56
Een lente/zomerdag voelt veel warmer omdat het langer warm blijft en licht is denk ik.
Ik ben me ook schrap aan het zetten alvast, ik heb het gevoel alsof we ter compensatie straks een lange, snikhete zomer krijgen en in september (als ik er écht klaar mee ben) nog een woestijngolf of zo.

Ik ben pas net geregistreerd op het forum maar ik lees dit topic al heel lang mee. Zo fijn om te lezen dat er meer mensen zijn zoals ik. Alles boven de 15 graden vind ik te warm, kan niet wachten op de herfst.
Ja hier ben ik dus ook een beetje bang voor... dat het een moeizame start is van de Lente/Zomer en het straks alsnog een ellenlange warme Zomer wordt...
En welkom trouwens :biggrin:
yesss wijzigde dit bericht op 23-05-2021 12:04
2.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Smallville schreef:
23-05-2021 11:56
Een lente/zomerdag voelt veel warmer omdat het langer warm blijft en licht is denk ik.
Ik ben me ook schrap aan het zetten alvast, ik heb het gevoel alsof we ter compensatie straks een lange, snikhete zomer krijgen en in september (als ik er écht klaar mee ben) nog een woestijngolf of zo.

Ik ben pas net geregistreerd op het forum maar ik lees dit topic al heel lang mee. Zo fijn om te lezen dat er meer mensen zijn zoals ik. Alles boven de 15 graden vind ik te warm, kan niet wachten op de herfst.
Welkom hier! :)
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
22-05-2021 13:48
Hier sinds vandaag EINDELIJK af en toe buien. De voorbije weken nauwelijks regen gehad en het is poederdroog overal. Bij jou wel veel regen dan?
Het heeft wel geregend de laatste dagen maar niet zo heel vaak gisteren heeft het wel veel regen
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
22-05-2021 13:31
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar van mij mag het best wat droger worden met hier en daar wat bewolking bij zo'n 17 graden.

Zit al zoooo lang thuis (lees: veel binnen mede door werk) en ben geen 'regenwandelaar', het breekt me een beetje op.

Dat lange licht 's avonds vind ik verschrikkelijk en warmer dan 20 graden overdag hoeft ook niet, maar ik ben wel toe aan ietsje 'beter' dan dit...
Ik ben ook geen regen wandelaar vind ik niet leuk. Vind regen alleen gezellig als ik niet buiten moet
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
22-05-2021 13:31
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar van mij mag het best wat droger worden met hier en daar wat bewolking bij zo'n 17 graden.

Zit al zoooo lang thuis (lees: veel binnen mede door werk) en ben geen 'regenwandelaar', het breekt me een beetje op.

Dat lange licht 's avonds vind ik verschrikkelijk en warmer dan 20 graden overdag hoeft ook niet, maar ik ben wel toe aan ietsje 'beter' dan dit...
Ik ben het met je eens hoor. Regen in de avond super gezellig, maar dat overdag breekt mij ook op, omdat ik dan niet naar mijn werk kan fietsen en dat uitje heb ik echt nodig.
Ik blijf dan even op kantoor, wordt gedoogd en dan weer terug om verder thuis te werken. Ik word er gewoon niet goed van dat vele thuis zitten, mijn hele dagelijkse werkroutine is zum kloten.
Ik heb het al eerder gemeld maar merk dat het lange licht toch het meest de oorzaak is van mijn afkeer van de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat vanaf volgend weekend zachter gaat worden het kon niet blijven duren natuurlijk het is bijna Juni. Zolang het maar niet heel snel naar 25 graden en veel meer gaat worden is het goed voor mij ;-)
Alle reacties Link kopieren
https://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuw ... aten/7102/

Aan oplopende temperaturen valt niet te ontkomen de komende maanden, maar voor juni lijkt het te gaan meevallen🤞
Lekker weer ook voor muggen. Dat is dan weer een nadeel van wisselvallig weer. Ze moeten mij altijd hebben :@
Alle reacties Link kopieren
Ik trek de muggen ook altijd aan en dat gezoem erbij grrr >:-(
Alle reacties Link kopieren
kimmeke1983 schreef:
23-05-2021 19:25
Ik vermoed dat vanaf volgend weekend zachter gaat worden het kon niet blijven duren natuurlijk het is bijna Juni. Zolang het maar niet heel snel naar 25 graden en veel meer gaat worden is het goed voor mij ;-)
Ik zag tot mijn schrik voor mijn regio vanaf 31 mei 6 dagen op rij volop zon en 3 juni zelfs 26 graden
Wat een verschrikking!
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
24-05-2021 07:10
Ik zag tot mijn schrik voor mijn regio vanaf 31 mei 6 dagen op rij volop zon en 3 juni zelfs 26 graden
Wat een verschrikking!
Onee zeg. Mag van mij zo blijven.
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
24-05-2021 07:10
Ik zag tot mijn schrik voor mijn regio vanaf 31 mei 6 dagen op rij volop zon en 3 juni zelfs 26 graden
Wat een verschrikking!
O_O

Waar is jouw regio???

Hier zie ik voor komend weekend 20 graden met een bui, daarna droog met zo'n en wolken bij 19 graden. Warmer mag het niet worden! :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven