Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
22-05-2021 15:08
Wat ben ik blij!
Hier is het binnen aangenaam , 17° in de woonkamer. Buiten veel wind en regelmatig een regenbui.
Mijn tuin heeft er nog nooit zo mooi uitgezien als de afgelopen weken; alles frisgroen.
Na die afgelopen rotzomers met hittegolven tot wel 38° mag het voor mij nog wekenlang dit weer blijven.
Straks gaan man en ik een lange wandeling maken; lekker uitwaaien! :cheer:
Dit!
Het viel man en mij ook al op dat alles zoveel groener en uitbundiger lijkt dan afgelopen jaren.
Over onze eigen tuin in vgl met eerdere jaren kunnen we niets zeggen want we zijn hier pas afgelopen winter komen wonen, maar het is hier één grote groene oase en dat is zaaaaalig.
Vooral nu ik al een hele tijd ziek thuis zit en dit nog wel een tijd gaat duren, is het extra fijn om zo'n mooi uitzicht te hebben. Vogeltjes en groen kijken verveelt nooit ;-)
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
24-05-2021 10:09
O_O

Waar is jouw regio???

Hier zie ik voor komend weekend 20 graden met een bui, daarna droog met zo'n en wolken bij 19 graden. Warmer mag het niet worden! :(
Provincie Zeeland.
Maar goed, misschien draait het nog wel bij :-D
Alle reacties Link kopieren
25’ers in de verwachting (pluim) en zonnig uiteraard.
Maar dat duurt nog even, hopelijk wordt de verwachting naar beneden bijgesteld en meer wolken.
De voorspellingen hebben door afgenomen vliegverkeer wat minder waarde las ik, wel interessant https://www.google.nl/amp/s/amp.weerpla ... ting/6032/
Alle reacties Link kopieren
Bah, was vroeg wakker en waar ik in de herfst en winter dan vaak nog wel even doorslaap is het nu gewoon te druk buiten. Er rijden veel auto’s voorbij (meer mensen op pad), getimmer, gepraat enz. Ik word echt geïrriteerd van die drukte maar dat zal het slaaptekort ook wel doen. Hopelijk kan ik nog een beetje productief zijn vandaag
Alle reacties Link kopieren
dagdromer1986 schreef:
25-05-2021 09:54
Bah, was vroeg wakker en waar ik in de herfst en winter dan vaak nog wel even doorslaap is het nu gewoon te druk buiten. Er rijden veel auto’s voorbij (meer mensen op pad), getimmer, gepraat enz. Ik word echt geïrriteerd van die drukte maar dat zal het slaaptekort ook wel doen. Hopelijk kan ik nog een beetje productief zijn vandaag
Zo herkenbaar!

Zo was ik van de week bij mijn ouders in de tuin, ik weet niet waar het vandaan kwam maar ik hoorde mensen praten op een volume zoals je in huis tegen elkaar praat.
Misschien ben ik wel een zeikerd, maar ik vind dat zodra je buiten bent je je stem wel een beetje kan dempen. Niet iedereen hoeft je gesprek te volgen.
Alle reacties Link kopieren
Pff, dat stomme RTL Nieuws gisteren: 'Het is nog even doorbijten, maar later deze week dan toch eindelijk warmer weer.'
Wanneer gaat dat toch eens stoppen, die subjectieve berichtgeving over het weer?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Oh nee! Ik zie voor volgende week inderdaad temperaturen richting 25 graden. Wat een ellende :cry:

Je weet dat het er een keer van gaat komen (daardoor bij mij ook dat continue onrustige gevoel), maar ik hoopte zo dat het zou gaan meevallen.

Bleghhhh....
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
25-05-2021 10:21
Zo herkenbaar!

Zo was ik van de week bij mijn ouders in de tuin, ik weet niet waar het vandaan kwam maar ik hoorde mensen praten op een volume zoals je in huis tegen elkaar praat.
Misschien ben ik wel een zeikerd, maar ik vind dat zodra je buiten bent je je stem wel een beetje kan dempen. Niet iedereen hoeft je gesprek te volgen.
Ja, mee eens. Beetje zachtjes praten buiten vind ik ook heel normaal maar helaas vindt niet iedereen dat blijkbaar. Al zullen sommige mensen ook gewoon niet doorhebben hoe hard ze klinken.

Die subjectieve weerberichten vind ik ook vervelend. Zo doen die zenders aan dat hoge ‘je moet genieten’ gehalte.
Alle reacties Link kopieren
Ja balen, maar ik blijf toch maar denken: toen met die woestijngolf was ik dankbaar geweest voor 25 graden...
Bij ons blijft het gelukkig nog rond de 22 schommelen, hoop dat dat zo blijft.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
23-05-2021 12:01
Ja hier ben ik dus ook een beetje bang voor... dat het een moeizame start is van de Lente/Zomer en het straks alsnog een ellenlange warme Zomer wordt...
En welkom trouwens :biggrin:
Jullie omschrijven het weer perfect! Hoewel ik echt heel blij en dankbaar ben voor deze mooie mei-maand die we mochten hebben drukt het vooruitzicht toch nog steeds. Doe wel echt mijn best om daar niet te veel over na te denken en te genieten in het moment. Wandelen is misschien wel wat lekkerder als het droog is maar de rust in de wereld als het regent is voor mij onbetaalbaar. En precies de reden dat we hopelijk snel kunnen verhuizen, ik ben zo benieuwd hoe ik zomerweer ga ervaren als het niet meteen extreme (geluids)overlast betekent. Elke dag dat we nu langer fijn fris weer hebben is weer een dag minder warmte en dat is heerlijk. Nog maar een paar maanden tot de herfst, ik kan niet wachten!

(ohja en hele weekend herfstfilms gekeken met een "regen op het dak"-afspeellijst aan :-D )
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
25-05-2021 10:33
Oh nee! Ik zie voor volgende week inderdaad temperaturen richting 25 graden. Wat een ellende :cry:

Je weet dat het er een keer van gaat komen (daardoor bij mij ook dat continue onrustige gevoel), maar ik hoopte zo dat het zou gaan meevallen.

Bleghhhh....
Ik zag het ook...
Ziet ernaar uit dat vandaag voorlopig de laatste dag is met deze temperaturen, bewolking etc.
Dan slaat het weer ineens om en hoe :-? Ineens Zomers, bah bah.
Kijk dat het dan rond de 17 graden is en droog maar ineens 25 graden.
Je weet inderdaad dat het eraan komt maar heb er zooo geen zin in.
Hopelijk krijgen we nog genoeg ademruimte en niet nu t/m september/oktober zonnig en warm weer want dan kun je me alsnog opvegen...
En dat in combinatie met dat lange licht pffff
Die bewolking is gewoon mijn redding, zeker rond etenstijd.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
23-05-2021 12:01
Ja hier ben ik dus ook een beetje bang voor... dat het een moeizame start is van de Lente/Zomer en het straks alsnog een ellenlange warme Zomer wordt...
En welkom trouwens :biggrin:
Dat kan, maar positief denken: het duurt nog maar 3,5 week tot de langste dag van het jaar. Daarna wordt in ieder geval het licht alweer beter! :yes:
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
27-05-2021 09:59
Ik zag het ook...
Ziet ernaar uit dat vandaag voorlopig de laatste dag is met deze temperaturen, bewolking etc.
Dan slaat het weer ineens om en hoe :-? Ineens Zomers, bah bah.
Kijk dat het dan rond de 17 graden is en droog maar ineens 25 graden.
Je weet inderdaad dat het eraan komt maar heb er zooo geen zin in.
Hopelijk krijgen we nog genoeg ademruimte en niet nu t/m september/oktober zonnig en warm weer want dan kun je me alsnog opvegen...
En dat in combinatie met dat lange licht pffff
Die bewolking is gewoon mijn redding, zeker rond etenstijd.
Dat was mijn ergste vrees de lente overslaan en meteen de zomer ingaan. Ik had dan veel liever Lente gehad (is qua warmte nog aangenaam) en de zomer overgeslagen

Ben de hoera het word warm berichten in mijn omgeving, radio en tv al beu gehoord. Zo dadelijk komt de hele tijd de bekende vraag weer aan en wat ga jij doen met dit heeeeerlijke weer

Ik ben alleen blij voor warmte liefhebbers kan de frustratie wel begrijpen dat je warm wilt en het komt maar niet
Pingu schreef:
25-05-2021 10:45
Bij ons blijft het gelukkig nog rond de 22 schommelen, hoop dat dat zo blijft.

Hier godzijdank ook.
Alle reacties Link kopieren
Blij met het weer tot nu toe, maar de (voor mij) moeilijkste maanden (juni, juli, augustus) staan voor de deur. En die beginnen meteen met 22-25 graden en zon. Echt zo geen zin in! Gelukkig inderdaad wel bijna de langste dag en dan op dat gebied de goede kant op
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
27-05-2021 13:18
Blij met het weer tot nu toe, maar de (voor mij) moeilijkste maanden (juni, juli, augustus) staan voor de deur. En die beginnen meteen met 22-25 graden en zon. Echt zo geen zin in! Gelukkig inderdaad wel bijna de langste dag en dan op dat gebied de goede kant op
Het positieve aan Augustus is dat je begint te zien dat het minder licht lang licht is
Alle reacties Link kopieren
kimmeke1983 schreef:
27-05-2021 13:31
Het positieve aan Augustus is dat je begint te zien dat het minder licht lang licht is
Ja dat klopt zeker! En dat september eraan komt :)
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
25-05-2021 10:21
Pff, dat stomme RTL Nieuws gisteren: 'Het is nog even doorbijten, maar later deze week dan toch eindelijk warmer weer.'
Wanneer gaat dat toch eens stoppen, die subjectieve berichtgeving over het weer?
Ja inderdaad! En ik merk dat ik ook "gehersenspoeld" ben inmiddels, want ik zeg ook gewoon tegen anderen 'volgende week wordt het beter weer'. Er is geen vezel in mijn lichaam die vindt dat het volgende week beter weer wordt, maar het gaat gewoon automatisch
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat ik helemaal verschrikkelijk vind?

Mensen die het weer wat er lijkt aan te komen ''net niks'' vinden, want te veel wolken, kans op regen of weet ik veel wat. ''maar'' 19 graden''
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
27-05-2021 18:30
Ja inderdaad! En ik merk dat ik ook "gehersenspoeld" ben inmiddels, want ik zeg ook gewoon tegen anderen 'volgende week wordt het beter weer'. Er is geen vezel in mijn lichaam die vindt dat het volgende week beter weer wordt, maar het gaat gewoon automatisch
Haha ja dit...
Maar ook omdat ik geen zin heb in discussie of dat mensen het weer raar vinden ofzo.
Maar dit is zó niet mijn tijd, zit ook alweer te stressen over kleding :-?
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
27-05-2021 19:53
Haha ja dit...
Maar ook omdat ik geen zin heb in discussie of dat mensen het weer raar vinden ofzo.
Maar dit is zó niet mijn tijd, zit ook alweer te stressen over kleding :-?
Herkenbaar, zowel zeggen als dat het 'beter weer' wordt, als kleding. Ik moet echt gaan shoppen. Daar heb ik al weinig mee, maar met zomerkleding heb ik he-le-maal niks...
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
27-05-2021 19:53
Haha ja dit...
Maar ook omdat ik geen zin heb in discussie of dat mensen het weer raar vinden ofzo.
Maar dit is zó niet mijn tijd, zit ook alweer te stressen over kleding :-?
Ik heb, op 2 tshirts en een paar slippersna, totaal geen zomerkleding.

Ik ben alweer nerveus maar troost me met het feit dat we over 9 weken op vakantie gaan en dan pas eind augustus terug zijn. Dan is het rond 21 u wel weer donker. En hopelijk een stuk frisser.

Ik moet gewoon die tijd uitzitten..
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
27-05-2021 21:06
Herkenbaar, zowel zeggen als dat het 'beter weer' wordt, als kleding. Ik moet echt gaan shoppen. Daar heb ik al weinig mee, maar met zomerkleding heb ik he-le-maal niks...
Ik ook niet, al dat flodderspul! Ik heb vooral een probleem met broeken. Ik draag geen korte broeken en rokjes want ben écht niet blij met mijn benen. Ik heb nog nooit een echt fijne zomerbroek gehad, gek genoeg zijn veel stoffen die ze gebruiken voor zomerbroekem erg warm en stug. Behalve die flodderbroeken dan, die na een paar maanden al verwassen zijn.

Echt, het énige, het énige wat ik fijn vind aan de zomer is het fruit. Meloenen, pruimen, kersen.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
27-05-2021 22:12
Ik ook niet, al dat flodderspul! Ik heb vooral een probleem met broeken. Ik draag geen korte broeken en rokjes want ben écht niet blij met mijn benen. Ik heb nog nooit een echt fijne zomerbroek gehad, gek genoeg zijn veel stoffen die ze gebruiken voor zomerbroekem erg warm en stug. Behalve die flodderbroeken dan, die na een paar maanden al verwassen zijn.

Echt, het énige, het énige wat ik fijn vind aan de zomer is het fruit. Meloenen, pruimen, kersen.
Jaaah, en aardbeien!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
27-05-2021 22:12
Ik ook niet, al dat flodderspul! Ik heb vooral een probleem met broeken. Ik draag geen korte broeken en rokjes want ben écht niet blij met mijn benen. Ik heb nog nooit een echt fijne zomerbroek gehad, gek genoeg zijn veel stoffen die ze gebruiken voor zomerbroekem erg warm en stug. Behalve die flodderbroeken dan, die na een paar maanden al verwassen zijn.

Echt, het énige, het énige wat ik fijn vind aan de zomer is het fruit. Meloenen, pruimen, kersen.
Ja, dat fruit is heerlijk!

Ik ga ook echt niet meer in korte broeken of rokjes lopen. Ben nu op zoek naar een paar jurkjes mét mouwtje, niet te kort ėn van katoen/viscose. Ik kom vooral spul tegen van polyester en als ik érgens een hekel aan heb...

Ik heb ook een flodderbroek. Fijn spul, maar na 1 x zitten, lubberen ze bij de knieën al uit. Heel charmant...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven