Man gaat over mijn grens
zondag 2 mei 2021 om 14:54
Beste vivavrouwen,
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?

zaterdag 22 mei 2021 om 09:50
Ik ken je man niet, dat vooropgesteld. Wellicht heeft hij wel die kwade dronk die een nietsontziende verkrachter in hem naar boven drijft. Dat schrijf ik zonder voorbehoud.Zandblauwtjes schreef: ↑22-05-2021 09:39Ik lees net bij. Als het hier weer rustig is zal ik ook nog reageren op alle betrokken reacties.
Kadanz waarom blijft een man fysiek proberen na een duidelijke nee? En waarom neemt hij zonder tegenbericht daarna gewoon aan dat het dan wel oké zal zijn, ook als er helemaal geen communicatie meer volgt? Dat is wat ik zo moeilijk kan begrijpen. Ik kan me niet voorstellen dat ik dat ooit zo zou doen. Het lijkt erop dat jij je daar wel in kan inleven.
Het kan ook zijn dat hij denkt dat hij je kan overtuigen, dat je even opgewarmd moet worden, en dat het wegblijven van een derde nee een aanwijzing is dat je er inderdaad voor opwarmt.
Praat ik daarmee iets goed? Hell no.
zaterdag 22 mei 2021 om 09:51
Vroeger was het toch ook oké om seks te hebben? Waar is die vrouw die ik toen kende. Jij bent toch nog steeds diezelfde persoon?Zandblauwtjes schreef: ↑22-05-2021 09:39Ik lees net bij. Als het hier weer rustig is zal ik ook nog reageren op alle betrokken reacties.
Kadanz waarom blijft een man fysiek proberen na een duidelijke nee? En waarom neemt hij zonder tegenbericht daarna gewoon aan dat het dan wel oké zal zijn, ook als er helemaal geen communicatie meer volgt? Dat is wat ik zo moeilijk kan begrijpen. Ik kan me niet voorstellen dat ik dat ooit zo zou doen. Het lijkt erop dat jij je daar wel in kan inleven.
Dat zal hij denken.

zaterdag 22 mei 2021 om 09:51
Even voor de duidelijkheid, wat ik bedoel is dat het al een zonderlinge keuze is om dronken te worden als je vrouw net weken geleden is bevallen. Want dat betekent dat je er niet voor haar kunt zijn als er wat met haar of kind is.
anoniem_670295c5b7b2b wijzigde dit bericht op 22-05-2021 09:56
1.08% gewijzigd

zaterdag 22 mei 2021 om 09:52
kadanz schreef: ↑22-05-2021 09:50Ik ken je man niet, dat vooropgesteld. Wellicht heeft hij wel die kwade dronk die een nietsontziende verkrachter in hem naar boven drijft. Dat schrijf ik zonder voorbehoud.
Het kan ook zijn dat hij denkt dat hij je kan overtuigen, dat je even opgewarmd moet worden, en dat het wegblijven van een derde nee een aanwijzing is dat je er inderdaad voor opwarmt.
Halloooo! Het was de eerste keer na de recente bevalling! Vindt je dat een normale manier om zo met je partner om te gaan die net je kind gebaard heeft? Dronken?
zaterdag 22 mei 2021 om 09:52
Dus bij de derde keer nee had het wel gewerkt, maar je praat verder niets goed.....tuurlijk joh. Wanneer je niets goed praat, waarom blijf je dan maar zijn gedrag verdedigen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zaterdag 22 mei 2021 om 09:54
Dit vind ik ook enorm schokkend. Dat maakt de verkrachting in mijn ogen nog veel heftiger. Ziek dat er mensen zijn die dit proberen goed te praten.
zaterdag 22 mei 2021 om 09:55
Misschien had ze wel een kort rokje aan in bed en was dat het probleem...laten we vooral gaan miereziften over de omstandigheden.
viva-amber wijzigde dit bericht op 22-05-2021 09:56
30.00% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zaterdag 22 mei 2021 om 09:56
Ik vind dat persoonlijk onbegrijpelijk. Het zou niet in me opkomen om seks te hebben met mijn pas bevallen vrouw. Ik zou ook niet doorgaan met proberen na twee keer nee.Babette2017 schreef: ↑22-05-2021 09:40Dank voor jouw inzichten Kadanz. Ik weet zeker dat man van TO ook zoiets denkt. Dat het wel met toestemming was, maar niet met plezier.
Ik vind het probleem er in dit geval ook in zitten dat TO had aangegeven buikpijn te hebben en dat ze nog geen drie weken geleden is bevallen. Dat maakt de pijn ook fysiek. En dat vind ik volstrekt onacceptabel. Hoe kijk jij daar tegenaan?
Of het onacceptabel is...er zijn vrouwen hier die trots schrijven dat ze binnen vijf weken na de bevalling weer zwanger waren. Daar snap ik niets van, maar het gebeurt. https://www.viva.nl/sex-en-liefde/ilse- ... r-zwanger/

zaterdag 22 mei 2021 om 09:57
Inderdaad. Één nee zou al genoeg moeten zijn.viva-amber schreef: ↑22-05-2021 09:52Dus bij de derde keer nee had het wel gewerkt, maar je praat verder niets goed.....tuurlijk joh. Wanneer je niets goed praat, waarom blijf je dan maar zijn gedrag verdedigen?

Kadanz: de term "Niets ontziende verkrachter" verzin je er lekker bij, dat zegt niemand. Geen aandacht hebben voor de ander en grenzen overschrijden terwijl je verder best een aardige vent bent, is ook verkrachting. We hoeven geen beeld van een of ander monster neer te zetten want dat zal niet passen bij de meeste verkrachters. Daarmee leidt je alleen maar af van de feiten. En daar vind ik wat van, dat je dat doet.
Je bent echt een amoebe als je dit denkt.kadanz schreef: ↑22-05-2021 09:50Ik ken je man niet, dat vooropgesteld. Wellicht heeft hij wel die kwade dronk die een nietsontziende verkrachter in hem naar boven drijft. Dat schrijf ik zonder voorbehoud.
Iedere dag is gehaktdag
zaterdag 22 mei 2021 om 09:58
Ik denk niet dat al die 2de kinderen het product waren van verkrachting.kadanz schreef: ↑22-05-2021 09:56
Of het onacceptabel is...er zijn vrouwen hier die trots schrijven dat ze binnen vijf weken na de bevalling weer zwanger waren. Daar snap ik niets van, maar het gebeurt. https://www.viva.nl/sex-en-liefde/ilse- ... r-zwanger/
Maar goed to, het kan volgens Kadanz dus..benen wijdt en niet zeuren.
zaterdag 22 mei 2021 om 09:59
Na één keer 'nee' moet je stoppen. Als het lijkt alsof een vrouw er geen zin in heeft, stoppen. Als ze stokstijf ligt, stoppen. Als je ook maar één seconde twijfelt, stoppen.kadanz schreef: ↑22-05-2021 09:56Ik vind dat persoonlijk onbegrijpelijk. Het zou niet in me opkomen om seks te hebben met mijn pas bevallen vrouw. Ik zou ook niet doorgaan met proberen na twee keer nee.
Daarna kan je een gesprek aangaan of weetikveelwat, maar ga NIET door als je ook maar enigzins twijfelt of als je moet aandringen.
Life is short. Eat dessert first.

zaterdag 22 mei 2021 om 10:04
Waarom moet jouw vrouw twee keer nee zeggen ?? Waarom niet na één nee accepteren dat ze niet wil ?kadanz schreef: ↑22-05-2021 09:56Ik vind dat persoonlijk onbegrijpelijk. Het zou niet in me opkomen om seks te hebben met mijn pas bevallen vrouw. Ik zou ook niet doorgaan met proberen na twee keer nee.
Het is niet onacceptabel seks te hebben of zwanger te worden snel na de bevalling wanneer het kan en wanneer je het allebei wil.

zaterdag 22 mei 2021 om 10:08
Ziek ben je dan. Echt kots.kadanz schreef: ↑22-05-2021 09:56Ik vind dat persoonlijk onbegrijpelijk. Het zou niet in me opkomen om seks te hebben met mijn pas bevallen vrouw. Ik zou ook niet doorgaan met proberen na twee keer nee.

zaterdag 22 mei 2021 om 10:10
In hoeveel kleuren moet ik omschrijven dat wat die man gedaan heeft niet door de beugel kan, voordat je leest wat ik schrijf?
Edit: ik zie dat jullie vallen over die ‘twee keer nee’. Lees dat asjeblieft in combinatie met de zin daarvoor. Het zou niet in me opkomen seks te hebben met mijn pasbevallen vrouw laat staan dat ik na twee keer nee...
Ik impliceer uitdrukkelijk niet dat het tot twee keer nee moet komen!
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 22-05-2021 10:14
25.96% gewijzigd
zaterdag 22 mei 2021 om 10:12
Er laatst een onderzoek geweest was ook op 1 vandaag. Daaruit blijkt dat er een groot verschil is tussen wat een vrouw als ongewenst gedrag ziet en wat een man nog als acceptabel ziet. Ik wil het topic van TO niet vervuilen, maar het kan wel verklaren waarom mannen denken dat ongewenste seks binnen een huwelijk onder bepaalde omstandigheden te verdedigen is. https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/o ... gedrag-is/
Er staat trouwens ook een verwijzing in naar een centrum waar je direct voor hulp terecht kunt.
Wegstoppen wordt afgeraden want kan later tot depressieve gevoelens en slaap problemen leiden.
Er staat trouwens ook een verwijzing in naar een centrum waar je direct voor hulp terecht kunt.
Wegstoppen wordt afgeraden want kan later tot depressieve gevoelens en slaap problemen leiden.
viva-amber wijzigde dit bericht op 22-05-2021 10:15
15.14% gewijzigd