Relatie

24-05-2021 14:48 58 berichten
Hoihoi,

Ik heb jullie advies nodig.
Samen met mijn vriend hebben wij een hond van bijna 5 jaar. Nu heeft onze hond sinds 3 jaar erge verlatingsangst als mijn vriend weg is. Als ik thuis ben met ons zoontje van 4 piept en blaft de hond alles bij elkaar, ook met zijn nachtdiensten heb ik bijna geen slaap. Ik heb er al van alles aan gedaan om er voor te zorgen dat dat ophoud. Extra aandacht geven, lange stukken wandelen, afleiden en noem maar op. Dit heeft allemaal geen succes.
Het breekt mij op, en ervaar bij mezelf erg veel stress. Op dagen dat de hond uit logeren is merk ik dat ik zelf maar ook ons zoontje een stuk beter te pas is.
Ben al een aantal keer een gesprek met mijn vriend aangegaan over het houden of weg doen van de hond (heb altijd gezegd een dier niet weg te doen als je kiest om er 1 aan te schaffen) maar ik houd het niet langer vol. Mijn vriend houd voet bij stuk om de hond niet weg te doen.
Moet ik zelf de keuze maken om weg te gaan? Ik heb zo het gevoel hij de hond boven mij kiest...

Hebben jullie tips voor mij, of wat zouden jullie in zo'n situatie doen?
Ik verwacht dat dit wel op te lossen is als je een hondendeskundige om advies vraagt. Het lijkt me niet nodig om hiervoor de relatie te verbreken.

In ieder geval ziet de hond je vriend als leider van de roedel.
Film de hond als hij weg is zodat je het kan laten zien

Wegdoen zou wat mij betreft ook absoluut geen optie zijn, maar met wat hulp , tijd en training zou dit best oplosbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb je idd hondentraining of natuurlijke medicatie al geprobeerd?
Je hebt er helemaal niet alles aangedaan, dramaqueen.

Anders had je de oplossing wel gevonden. Zou er nou echt nergens een hondendeskundige rondlopen die dit niet kan oplossen?
grenada wijzigde dit bericht op 24-05-2021 15:57
37.93% gewijzigd
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Jullie lijden er aanzienlijk onder, ook je zoontje dus.
Ik weet alleen niet of uit elkaar gaan ook niet heel veel leed brengt. Ik ben het eens met de adviezen hierboven. Gedrag filmen en er zeker een deskundige bijhalen.
Het is voor iedereen een echte rotsituatie, ook voor de hond.
grenada schreef:
24-05-2021 15:55
je hebt er helemaal niet alles aangedaan.

anders had je de oplossing wel gevonden.
Zelden heb ik zoiets doms gehoord
Saivash schreef:
24-05-2021 15:57
Zelden heb ik zoiets doms gehoord
je hebt gelijk, dit is een zooooooo groot en onoplosbaar probleem, daar is een maanlanding een klein dingetje bij.
Zelf weggaan?
Idd schakel de hulp in van een gefragsdeskundige voor de hond. De asiels zitten vol met mensen die een hond namen en kort daarna een kind waardoor de hond ineens teveel was.

De hond vertoont dit gedrag al 3 jaar? Mijn gpd wat sneu voor het beestje dat er niet eerder iets aan gedaan is.
grenada schreef:

Anders had je de oplossing wel gevonden.
Het is kennelijk al drie jaar lang zo en dan nog reageer jij op deze manier?

Ik denk dat to voor de gezondheid van haar en haar zoon moet kiezen en het is aan haar vriend om de oplossing te vinden lijkt mij, het is immers zijn hond. Als haar vriend haar met de ellende laat zitten, dan lijkt mij de relatie verbreken zo gek nog niet.
Ik zou meer zeggen dat je hond de rol van pack leader op zich heeft genomen, omdat niemand van jullie het doet. Als honden ongewenst gedrag vertonen dan is dat meestal het gevolg van het gedrag van de mens, niet de hond zelf.

Honden zijn geen mensen. Aandacht geven en dat soort dingen dat is wat wij als mensen naar elkaar doen. Honden dan dat niet, honden reageren niet op emoties. Honden corrigeren elkaar.

Als je wil dat je hond zich anders gedraagt dan zal jij je anders op moeten stellen. Honden reageren op energie, dus dat zal je moeten veranderen. En als ie begint te blaffen een bijtende beweging maken met je vingers in zijn hals dat is hoe honden elkaar corrigeren.

Aangezien honden altijd in het moment leven, is het gedrag vrij makkelijk te veranderen.
Ik vind het wat voorbarig om nu te stellen dat de hond weg moet en dat je anders overweegt zelf weg te gaan. Dit moet toch op te lossen zijn. Het is sinds drie jaar, zeg je. De eerste twee jaar dus niet. Is er toen iets gebeurd?
Ik zou op dit punt allang een gedragsdeskundige ingeschakeld hebben. Wat vindt je vriend, als het gaat om mee mogelijke oplossingen te bedenken?
grenada schreef:
24-05-2021 15:58
je hebt gelijk, dit is een zooooooo groot en onoplosbaar probleem, daar is een maanlanding een klein dingetje bij.
Wat een vreemde bijdrages heb jij. Nou ja, als je maar in je nopjes bent ;-)
DS1971 schreef:
24-05-2021 16:03

Ik denk dat to voor de gezondheid van haar en haar zoon moet kiezen en het is aan haar vriend om de oplossing te vinden lijkt mij, het is immers zijn hond. Als haar vriend haar met de ellende laat zitten, dan lijkt mij de relatie verbreken zo gek nog niet.

Vgm is de hond van hun samen? Echt een goeie gedragsdeskundige kan zoveel helpen. Dit los je na al die tijd niet meer zelf op. Maar ja, het kost veel discipline en tijd om hieraan te werken. Vraag me af of ze dat willen. Ook de vriend van TO klinkt een beetje struisvogelig.
DS1971 schreef:

Jazeker, want er is echt een oplossing te vinden. Alleen maar roepen dat je alles hebt gedaan is zorgen dat het probleem blijft. Wakker worden en naar een echte deskundige zoeken, die lost dit voor je op! en dan dat geklets over relatie verbreken....ach joh!
grenada schreef:

Anders had je de oplossing wel gevonden. Zou er nou echt nergens een hondendeskundige rondlopen die dit niet kan oplossen?
Eens met de laatste zin. De eerste zin is nogal onbeschoft, dat kan ook anders. Waar is dat nou weer voor nodig?
Zowizo schreef:
Zelf weggaan?
Idd schakel de hulp in van een gefragsdeskundige voor de hond. De asiels zitten vol met mensen die een hond namen en kort daarna een kind waardoor de hond ineens teveel was.

De hond vertoont dit gedrag al 3 jaar? Mijn gpd wat sneu voor het beestje dat er niet eerder iets aan gedaan is.
Ja klopt 3 jaar geleden heeft onze hond last gehad van schijndracht en sinds toen is zijn gedrag helemaal veranderd.

Heb al genoeg filmpjes maar als ik daar mee aan kom zetten bij m'n vriend wil hij er niks van weten.. in zijn ogen is het een lieve hond.
En een lieve hond is het zeker tot dat hij weg is.
Wat naar dat een hond dit effect kan hebben op een relatie.
En ook naar dat die hond kennelijk iets heeft, maar wat?

En mocht het zover komen, dan is het toch wel ernstig als mensen vragen wat de reden van de breuk is en je dan “de hond” moet noemen...
Werk aan de winkel dus lijkt me.
Evaaa schreef:
24-05-2021 16:11
Ja klopt 3 jaar geleden heeft onze hond last gehad van schijndracht en sinds toen is zijn gedrag helemaal veranderd.

Heb al genoeg filmpjes maar als ik daar mee aan kom zetten bij m'n vriend wil hij er niks van weten.. in zijn ogen is het een lieve hond.
Ook nogal zorgwekkend dit. Als puntje bij paaltje komt sta je er dus mooi alleen voor en krijg je een 'zoek het maar uit' van je vriend. Lekker dan.
spell68 schreef:
24-05-2021 16:06
Ik zou meer zeggen dat je hond de rol van pack leader op zich heeft genomen, omdat niemand van jullie het doet. Als honden ongewenst gedrag vertonen dan is dat meestal het gevolg van het gedrag van de mens, niet de hond zelf.

Honden zijn geen mensen. Aandacht geven en dat soort dingen dat is wat wij als mensen naar elkaar doen. Honden dan dat niet, honden reageren niet op emoties. Honden corrigeren elkaar.

Als je wil dat je hond zich anders gedraagt dan zal jij je anders op moeten stellen. Honden reageren op energie, dus dat zal je moeten veranderen. En als ie begint te blaffen een bijtende beweging maken met je vingers in zijn hals dat is hoe honden elkaar corrigeren.

Aangezien honden altijd in het moment leven, is het gedrag vrij makkelijk te veranderen.
Dankjewel voor je reactie ! Hier ga ik zeker wat mee doen, normaal gesproken roep ik "klaar" of "stil". En als ze blaft zeg ik dat ze naar haar plaats moet gaan.
Ik ga de tips zeker proberen!
Evaaa schreef:
24-05-2021 16:11

Maar is er al een gedragsdeskundige bij geweest? Dat lijkt me toch stap 1?
Jufjoke schreef:
24-05-2021 16:09
Eens met de laatste zin. De eerste zin is nogal onbeschoft, dat kan ook anders. Waar is dat nou weer voor nodig?
Dat doe ik eerlijk gezegd om haar wakker te schudden, want als je je in gaat graven in je mening dat je "er alles aan gedaan hebt", dan heb je kans dat het je je relatie gaat kosten. En dat kan niet de oplossing zijn voor een dergelijk probleem....

en kijk hoe ze reageert. er zijn dus toch nog dingen die ze niet gedaan heeft......soms heeft iemand gewoon een wake-up call nodig
grenada schreef:

Oh je hebt hem aangepast zie ik.

Waarom doe je zo fel en kattig?
Lucht dat op?
grenada schreef:
24-05-2021 16:16
Dat doe ik eerlijk gezegd om haar wakker te schudden, want als je je in gaat graven in je mening dat je "er alles aan gedaan hebt", dan heb je kans dat het je je relatie gaat kosten. En dat kan niet de oplossing zijn voor een dergelijk probleem....

en kijk hoe ze reageert. er zijn dus toch nog dingen die ze niet gedaan heeft......soms heeft iemand gewoon een wake-up call nodig
Inhoudelijk ben ik het ook wel met je eens. Ze heeft níet alles gedaan. Er valt nog heel veel binnen de mogelijkheden.
Maar waarom meteen dat schelden erbij? Dat maakt je reactie minder krachtig juist.
Jufjoke schreef:
24-05-2021 16:06
Ik vind het wat voorbarig om nu te stellen dat de hond weg moet en dat je anders overweegt zelf weg te gaan. Dit moet toch op te lossen zijn. Het is sinds drie jaar, zeg je. De eerste twee jaar dus niet. Is er toen iets gebeurd?
Ik zou op dit punt allang een gedragsdeskundige ingeschakeld hebben. Wat vindt je vriend, als het gaat om mee mogelijke oplossingen te bedenken?
Ja 3 jaar geleden heeft ze last gehad van schijnzwangerschap en sinds toen is haar gedrag erg veranderd.
Mijn vriend vind in zijn ogen dat het allemaal wel meevalt en dat het een lieve hond is. En een lieve hond is het ook als hij thuis is maar als hij weg is begint het.
Filmpjes heb ik genoeg maar als ik die wil laten zien wil hij er niks van weten.

Dus misschien moet ik dan toch zelf stappen ondernemen en opzoek naar een goede gedragsdeskundige, heb er eerder al is 1 gehad maar dat heeft toen niks opgeleverd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven