Relatie
maandag 24 mei 2021 om 14:48
Hoihoi,
Ik heb jullie advies nodig.
Samen met mijn vriend hebben wij een hond van bijna 5 jaar. Nu heeft onze hond sinds 3 jaar erge verlatingsangst als mijn vriend weg is. Als ik thuis ben met ons zoontje van 4 piept en blaft de hond alles bij elkaar, ook met zijn nachtdiensten heb ik bijna geen slaap. Ik heb er al van alles aan gedaan om er voor te zorgen dat dat ophoud. Extra aandacht geven, lange stukken wandelen, afleiden en noem maar op. Dit heeft allemaal geen succes.
Het breekt mij op, en ervaar bij mezelf erg veel stress. Op dagen dat de hond uit logeren is merk ik dat ik zelf maar ook ons zoontje een stuk beter te pas is.
Ben al een aantal keer een gesprek met mijn vriend aangegaan over het houden of weg doen van de hond (heb altijd gezegd een dier niet weg te doen als je kiest om er 1 aan te schaffen) maar ik houd het niet langer vol. Mijn vriend houd voet bij stuk om de hond niet weg te doen.
Moet ik zelf de keuze maken om weg te gaan? Ik heb zo het gevoel hij de hond boven mij kiest...
Hebben jullie tips voor mij, of wat zouden jullie in zo'n situatie doen?
Ik heb jullie advies nodig.
Samen met mijn vriend hebben wij een hond van bijna 5 jaar. Nu heeft onze hond sinds 3 jaar erge verlatingsangst als mijn vriend weg is. Als ik thuis ben met ons zoontje van 4 piept en blaft de hond alles bij elkaar, ook met zijn nachtdiensten heb ik bijna geen slaap. Ik heb er al van alles aan gedaan om er voor te zorgen dat dat ophoud. Extra aandacht geven, lange stukken wandelen, afleiden en noem maar op. Dit heeft allemaal geen succes.
Het breekt mij op, en ervaar bij mezelf erg veel stress. Op dagen dat de hond uit logeren is merk ik dat ik zelf maar ook ons zoontje een stuk beter te pas is.
Ben al een aantal keer een gesprek met mijn vriend aangegaan over het houden of weg doen van de hond (heb altijd gezegd een dier niet weg te doen als je kiest om er 1 aan te schaffen) maar ik houd het niet langer vol. Mijn vriend houd voet bij stuk om de hond niet weg te doen.
Moet ik zelf de keuze maken om weg te gaan? Ik heb zo het gevoel hij de hond boven mij kiest...
Hebben jullie tips voor mij, of wat zouden jullie in zo'n situatie doen?
maandag 24 mei 2021 om 20:53
Meenemen naar het werk is helaas geen optie.viva-amber schreef: ↑24-05-2021 19:03Kan je vriend de hond meenemen naar werk?
Doet de hond het op logeeradres ook?
Nee de hond doet dat niet op het logeeradres, vandaar dat ik ook echt niet weet waarom ze het thuis dan wel doet.
maandag 24 mei 2021 om 21:22
Evaaa schreef: ↑24-05-2021 19:39Ik ben niet opgegroeid met honden, maar wou altijd al graag een hond! Toen ik ging samenwonen met mijn vriend, had hij al een hond maar kort daarna is die hond overleden. Na een tijdje hebben we besloten samen een hond aan te schaffen. Heb gezocht op het ras wat mijn vriend graag wou. Op internet zag het er allemaal goed en leuk uit.
Maar nu ik me er verder in heb verdiept was het misschien toch niet echt het ras wat bij mij past, maar doe alles voor de hond wat ieder ander ook doet. Vandaar dat ik ook niet zo goed snap waarom hij mij niet ziet als roedel.
Bedankt voor je uitleg, ik ga naar een goede gedragsdeskundige bellen en hoop dat met hulp van hun het beter gaat.
Dat hoeft helemaal niet het geval te zijn hè. Het kan ook héél goed aan je vriend liggen, als de hond die jullie hebben gevoelig is voor afhankelijk gedrag en jouw vriend daarin meegaat (hond krijgt altijd een aai als ze bij hem komt, mag hem overal volgen etc.) dan krijg jij dat in je eentje niet rechtgebreid hoor.
Ga voor die gedragsdeskundige maar ga ook héél duidelijk maken aan je vriend dat er echt een probleem is en dat hij ook mee moet werken aan de oplossing.
maandag 24 mei 2021 om 22:33
Ik heb geen verstand van honden, maar dit klinkt alsof je, hond of geen hond, sowieso een ernstig relatieprobleem hebt.Evaaa schreef: ↑24-05-2021 16:11Ja klopt 3 jaar geleden heeft onze hond last gehad van schijndracht en sinds toen is zijn gedrag helemaal veranderd.
Heb al genoeg filmpjes maar als ik daar mee aan kom zetten bij m'n vriend wil hij er niks van weten.. in zijn ogen is het een lieve hond.
En een lieve hond is het zeker tot dat hij weg is.
Jij wordt al drie jaar (DRIE JAAR??!!) gek van jullie hond en je vriend interesseert het niet? Slecht voor de hond, maar waardeloos partnergedrag.