Alleen naar Griekenland tips
woensdag 19 mei 2021 om 11:40
Ik overweeg om in september (als het corona technisch uiteraard allemaal kan) een week alleen naar Griekenland te gaan. Ik zoek een klein schalig hotel (ook beetje vanwege veiligheidsgevoel), in levendige omgeving ( idee dat je vanuit hotel zo naar winkels terrasjes loopt) met een zwembad en bij voorkeur een klein barretje
Hoeft niet direct aan het strand.
Heeft er iemand tips? Ik heb ook geen idee welk eiland het meest geschikt is, ik weet niets van Griekenland behalve dat het me op ene of andere manier aantrekt. Ik ben 40 + maar hou erg van levendigheid ( terrasjes, loungebar etc. )
Heeft er iemand tips? Ik heb ook geen idee welk eiland het meest geschikt is, ik weet niets van Griekenland behalve dat het me op ene of andere manier aantrekt. Ik ben 40 + maar hou erg van levendigheid ( terrasjes, loungebar etc. )
donderdag 20 mei 2021 om 11:22
Volgens een vrouw die ik in het vliegtuig leerde kennen is Kos of Lesbos een echt fietseiland. Volgens mij was het Kos. Ik zou op de meeste eilanden inderdaad nooit gaan fietsen want de auto's gaan als gekken.
Ik heb zelf geen rijbewijs dus ik zorg ook dat ik altijd in een centraal dorp zit in een levendig centrum zodat ik alles nabij heb ( oke een keer niet gedaan in Kefalonia, maar daar van geleerd ).
Ik heb zelf geen rijbewijs dus ik zorg ook dat ik altijd in een centraal dorp zit in een levendig centrum zodat ik alles nabij heb ( oke een keer niet gedaan in Kefalonia, maar daar van geleerd ).
donderdag 20 mei 2021 om 11:28
Heb je misschien nog tips wat betreft accommodatie? Ik heb Anna Maria op Lesbos (Petra) al op m`n lijstje staanMadrid87 schreef: ↑20-05-2021 11:22Volgens een vrouw die ik in het vliegtuig leerde kennen is Kos of Lesbos een echt fietseiland. Volgens mij was het Kos. Ik zou op de meeste eilanden inderdaad nooit gaan fietsen want de auto's gaan als gekken.
donderdag 20 mei 2021 om 11:31
Ik ben zelf niet op Lesbos geweest maar vond Agios Sostis in Zakynthos een leuk dorpje. Veel leuke eettentjes en toch een stuk af van de drukte van Laganas.
Ik zat in Anastasia house, appartementen. Maar geen idee of het nog bestaat. Was heel kleinschalig met een lieve eigenaar. Oh ik heb hem gevonden, dit is hem: https://www.tjingo.nl/vakantie/griekenl ... juEALw_wcB
Ik zou zo met je meegaan trouwens. Mag ik je koffer voor je dragen?
Ik zat in Anastasia house, appartementen. Maar geen idee of het nog bestaat. Was heel kleinschalig met een lieve eigenaar. Oh ik heb hem gevonden, dit is hem: https://www.tjingo.nl/vakantie/griekenl ... juEALw_wcB
Ik zou zo met je meegaan trouwens. Mag ik je koffer voor je dragen?
donderdag 20 mei 2021 om 11:59
hahaha
Ik mis bij jou suggestie iets van een barretje/restaurant , dat vind ik altijd wel prettig. Ziet er verder wel heel leuk uit! Ik krijg al voor pret door al jullie enthousiaste reacties! Ik wil het al jaren en denk dat het dit jaar echt gaat gebeuren, heerlijk 1 week alleen, lekker veel lezen, zonnen en terrasjes doen
en vooral geen enkel compromis hoeven te doen haha!!
donderdag 20 mei 2021 om 12:07
Snap ik. Ik heb het zelf niet gemist omdat je twee huizen verder een hele hoop cafe's en restaurants heb zitten waar ik s'ochtends mijn koffie haalde. Het zit ook vlak bij het strand. De eigenaar was heel lief, heeft me zelfs een paar keer een stukje met de auto ergens heen gebracht en hield ook een oogje in het zeil omdat hij wist dat ik alleen was. In het begin vond ik dat ook spannend namelijk, het was mijn eerste keer in Griekenland en mijn eerste keer alleen op zonvakantie maar hij was enorm behulpzaam en lief.
Maar als je echt per se een hotel wil met een eigen bar moet je wel verder kijken ja.
Dankzij dit topic ben ik ook gaan kijken en het is goed betaalbaar, mijn vingers jeuken om ook te boeken. Maar ja, als ik ook nog dure PCR testen moet betalen en er nog bijna niks open is vind ik er ook geen lol aan.
Maar als je echt per se een hotel wil met een eigen bar moet je wel verder kijken ja.
Dankzij dit topic ben ik ook gaan kijken en het is goed betaalbaar, mijn vingers jeuken om ook te boeken. Maar ja, als ik ook nog dure PCR testen moet betalen en er nog bijna niks open is vind ik er ook geen lol aan.
donderdag 20 mei 2021 om 12:16
dit is ook wel een voorwaarde voor mij inderdaad. Ik neem aan dat ik tegen die tijd wel gevaccineerd ben maar dat e.e.a. open is is wel een vereiste. Ik hoef niet in een stampvolle discotheek te staan hoor maar een beetje levendigheid is wel gewenst
donderdag 20 mei 2021 om 12:37
Dan is Kos voor jou een leuke bestemming. Dat is een eiland met veel fietsers en fietspaden. Zeker rond kos stad.
donderdag 20 mei 2021 om 13:14
Op Lesbos zitten nog steeds heel veel vluchtelingen vast in akelige omstandigheden. Ik zou me toch niet heel lekker voelen als ik daar op m'n vakantie mee zou worden geconfronteerd. Het is hypocriet, ik weet het, als je naar een ander eiland gaat zitten de vluchtelingen natuurlijk evengoed nog in de penarie...
https://euobserver.com/migration/151742
For whom the bell tolls
donderdag 20 mei 2021 om 16:45
Het valt best mee of misschien ben ik er inmiddels aan gewend. Zebrapaden betekenen hier niet zoveel.vivapimpelmees schreef: ↑20-05-2021 10:47Grieken rijden als gekken. Fietsers zie je er zelden. Fietspaden zijn er ook bijna niet. En de bergen hè....
Ze leggen hier overigens afgeschermde fietspaden aan, liggen er al een hoop in Chania. Gaat de goede kant op.
donderdag 20 mei 2021 om 16:49
Welk eiland is hier?nowomannocry schreef: ↑20-05-2021 16:45Het valt best mee of misschien ben ik er inmiddels aan gewend. Zebrapaden betekenen hier niet zoveel.
Ze leggen hier overigens afgeschermde fietspaden aan, liggen er al een hoop in Chania. Gaat de goede kant op.
donderdag 20 mei 2021 om 16:50
Pcr test kost hier maar 60 euro maar kan via een vliegmaatschappij nog een tientje goedkoper.
Levendigheid is er al redelijk maar er mag geen muziek aanstaan omdat men dan luider gaat praten, groter sproei bereik.
Straatmuzikanten mogen dan wel weer.
donderdag 20 mei 2021 om 16:58
Chanianowomannocry schreef: ↑20-05-2021 16:45Het valt best mee of misschien ben ik er inmiddels aan gewend. Zebrapaden betekenen hier niet zoveel.
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 20 mei 2021 om 17:38
Echt hè? Ik ben verliefd op Chania.
donderdag 20 mei 2021 om 17:58
Haha ik denk dat je er aan gewend bent inmiddels. Ik kom 2 x per jaar in Griekenland en het blijft me opvallen hoe er ingehaald wordtnowomannocry schreef: ↑20-05-2021 16:45Het valt best mee of misschien ben ik er inmiddels aan gewend. Zebrapaden betekenen hier niet zoveel.
zaterdag 22 mei 2021 om 12:55
Ik ben het met je eens dat de omstandigheden voor de vluchtelingen niet goed zijn. MAAR!Tutjebelletje schreef: ↑20-05-2021 13:14Op Lesbos zitten nog steeds heel veel vluchtelingen vast in akelige omstandigheden. Ik zou me toch niet heel lekker voelen als ik daar op m'n vakantie mee zou worden geconfronteerd. Het is hypocriet, ik weet het, als je naar een ander eiland gaat zitten de vluchtelingen natuurlijk evengoed nog in de penarie...
De bewoners hebben alles gedaan om te helpen. Daardoor zelf ook veel kwijtgeraakt. Velen helpen nog steeds 24/7. Door de bewoners te ondersteunen ondersteun je ook de vluchtelingen.
Buiten dat heb ik in al die jaren niks gemerkt mbt mijn vakantiepret. En dat klinkt lullig I know. Tis ook oneerlijk de bewoners te straffen voor een Europees probleem. Dus eigenlijk zou je dan nergens heen moeten gaan
zaterdag 22 mei 2021 om 20:05
Heerlijk plan! Ik denk dat Kos-stad heel geschikt voor je is, daar kun je goed fietsen. Levendige stad en veel te doen.
Koutouloufari is ook erg leuk en gezellig! Daar zijn wij afgelopen 2 jaar geweest. Veel goede restaurantjes en mooie uitvalsbasis voor de rechterhelft van Kreta.
Rhodos-stad is ook erg mooi, maar is 10 jaar geleden dat ik daar was, dus weet niet hoe erg dat veranderd is.
Koutouloufari is ook erg leuk en gezellig! Daar zijn wij afgelopen 2 jaar geweest. Veel goede restaurantjes en mooie uitvalsbasis voor de rechterhelft van Kreta.
Rhodos-stad is ook erg mooi, maar is 10 jaar geleden dat ik daar was, dus weet niet hoe erg dat veranderd is.
zondag 23 mei 2021 om 13:24
zondag 23 mei 2021 om 21:49
Op Kos is goed te fietsen. Van Rhodos, Lesbos, Kreta en Kos vind ik de laatste het leukste.
Druk maar kleinschalig. Hotel Kosta Palace vind ik zelf een fijn hotel met goed ontbijt en perfecte ligging aan de haven. Zeker wat strand betreft ligt het hotel aan de "goede" kant van de haven.
Druk maar kleinschalig. Hotel Kosta Palace vind ik zelf een fijn hotel met goed ontbijt en perfecte ligging aan de haven. Zeker wat strand betreft ligt het hotel aan de "goede" kant van de haven.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 24 mei 2021 om 16:12
Als je Kreta overweegt raad ik je dit kleinschalige resort aan. Gerunt door een Nederlands/Grieks stel. Je gaat hier geen spijt van krijgen. 
Sinds enkele jaren hebben ze een adults only beleid.
Als je de straat uitloopt ben je direct in het oude centrum van Chersonissos met veel restaurants en leuke winkels. (niet te vergelijken met het uitgaansgedeelte hoor.)
Edit: geen idee of ik de link mag plaatsen dus even verwijderd. Google even naar Villa Ippocampi in Koutoulofari.
Als je de straat uitloopt ben je direct in het oude centrum van Chersonissos met veel restaurants en leuke winkels. (niet te vergelijken met het uitgaansgedeelte hoor.)
Edit: geen idee of ik de link mag plaatsen dus even verwijderd. Google even naar Villa Ippocampi in Koutoulofari.
felixis wijzigde dit bericht op 24-05-2021 16:15
Reden: Weblink verwijderd, wist niet of ik deze mocht plaatsen
Reden: Weblink verwijderd, wist niet of ik deze mocht plaatsen
12.26% gewijzigd
dinsdag 25 mei 2021 om 11:52
ziet er inderdaad leuk uit maar voor 1 persoon wel beetje boven budget wat ik in mijn hoofd heb.Felixis schreef: ↑24-05-2021 16:12Als je Kreta overweegt raad ik je dit kleinschalige resort aan. Gerunt door een Nederlands/Grieks stel. Je gaat hier geen spijt van krijgen.