Relatie

24-05-2021 14:48 58 berichten
Hoihoi,

Ik heb jullie advies nodig.
Samen met mijn vriend hebben wij een hond van bijna 5 jaar. Nu heeft onze hond sinds 3 jaar erge verlatingsangst als mijn vriend weg is. Als ik thuis ben met ons zoontje van 4 piept en blaft de hond alles bij elkaar, ook met zijn nachtdiensten heb ik bijna geen slaap. Ik heb er al van alles aan gedaan om er voor te zorgen dat dat ophoud. Extra aandacht geven, lange stukken wandelen, afleiden en noem maar op. Dit heeft allemaal geen succes.
Het breekt mij op, en ervaar bij mezelf erg veel stress. Op dagen dat de hond uit logeren is merk ik dat ik zelf maar ook ons zoontje een stuk beter te pas is.
Ben al een aantal keer een gesprek met mijn vriend aangegaan over het houden of weg doen van de hond (heb altijd gezegd een dier niet weg te doen als je kiest om er 1 aan te schaffen) maar ik houd het niet langer vol. Mijn vriend houd voet bij stuk om de hond niet weg te doen.
Moet ik zelf de keuze maken om weg te gaan? Ik heb zo het gevoel hij de hond boven mij kiest...

Hebben jullie tips voor mij, of wat zouden jullie in zo'n situatie doen?
Evaaa schreef:
24-05-2021 16:14
Dankjewel voor je reactie ! Hier ga ik zeker wat mee doen, normaal gesproken roep ik "klaar" of "stil". En als ze blaft zeg ik dat ze naar haar plaats moet gaan.
Ik ga de tips zeker proberen!

Bel-een-gedragsdeskundige!

De hond doet dit al 3 jaar! Dat ga je met tips (weliswaar goeie tip maar je moet het juiste moment van actie weten) hier op het forum niet oplossen.
Een gedragsdeskundige op zich lost het probleem niet op, maar helpt jou (jullie?) het probleem zélf op te lossen. Jullie zijn de eigenaren van de hond. Jullie moeten de tools in handen krijgen om het op te lossen en deze tools ook toe blijven passen.
Het is niet zo van: er is vandaag een gedragsdeskundige geweest, en verrek, het is nog steeds niet over. Nee, jullie moeten ermee aan de slag

Wel storend hoor, dat je vriend je niet serieus neemt.
grenada schreef:
24-05-2021 16:09
Jazeker, want er is echt een oplossing te vinden. Alleen maar roepen dat je alles hebt gedaan is zorgen dat het probleem blijft. Wakker worden en naar een echte deskundige zoeken, die lost dit voor je op! en dan dat geklets over relatie verbreken....ach joh!
Ik vind het gedrag van haar vriend, die haar en hun zoon met de gebakken peren laat zitten, op zichzelf best een goede reden om de relatie te heroverwegen.

Dat ieder gedrag van een hond te corrigeren is lijkt mij sterk. Op zichzelf is het natuurlijk een goed advies om er een deskundige bij te halen, maar als ook dat niet werkt, dan vind ik niet dat to deze situatie voort moet laten duren, want slecht slapen is heel ongezond en de gezondheid van je kind gaat toch echt voor.
Alle reacties Link kopieren
[...]

Huh?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-05-2021 23:22
Reden: OP quoten is niet toegestaan
98.15% gewijzigd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Nog iets anders, de eigen mand van de hond dient een veilige plaats te zijn en niet een waar ze voor straf heen gestuurd wordt na vertonen van ongewenst gedrag.

Verlatingsangst moet je stapje voor stapje oplossen door steeds iets langer weg te blijven. Helemaal opnieuw bij de basis beginnen. Goed gedrag belonen slecht gedrag negeren want negatieve aandacht is ook aandacht.
calvijn1 schreef:
24-05-2021 16:23
Huh?
Zich beter voelt. Dialect uit omgeving Nijmegen als ik het mij goed herinner.
grenada schreef:
24-05-2021 16:16
Dat doe ik eerlijk gezegd om haar wakker te schudden, want als je je in gaat graven in je mening dat je "er alles aan gedaan hebt", dan heb je kans dat het je je relatie gaat kosten. En dat kan niet de oplossing zijn voor een dergelijk probleem....

en kijk hoe ze reageert. er zijn dus toch nog dingen die ze niet gedaan heeft......soms heeft iemand gewoon een wake-up call nodig
Ik heb eerder al een gedragsdeskundige ingeschakeld, dat is nu zo'n anderhalf jaar geleden. Maar het probleem is dat de hond het gedrag niet laat zien als er iemand op bezoek is. Dus kan het alleen aan de hand van filmpjes laten zien, waarop ze mij als advies gaf om de aandacht tussen mijn zoontje en de hond zoveel mogelijk te verdelen. En dat mijn vriend moet zorgen dat de hond hem niet continu achterna loopt.
Die dingen hebben we geprobeerd maar dat werkt niet.
En mijn vriend ziet niet in hoe erg het is, omdat hij daar niks van mee krijgt.
Ik denk dat ik dan toch alleen de stap ga maken en ga zoeken naar wel een goede gedragsdeskundige die me kan helpen.
Evaaa schreef:
24-05-2021 16:26
Ik heb eerder al een gedragsdeskundige ingeschakeld, dat is nu zo'n anderhalf jaar geleden. Maar het probleem is dat de hond het gedrag niet laat zien als er iemand op bezoek is. Dus kan het alleen aan de hand van filmpjes laten zien, waarop ze mij als advies gaf om de aandacht tussen mijn zoontje en de hond zoveel mogelijk te verdelen. En dat mijn vriend moet zorgen dat de hond hem niet continu achterna loopt.
Die dingen hebben we geprobeerd maar dat werkt niet.
En mijn vriend ziet niet in hoe erg het is, omdat hij daar niks van mee krijgt.
Ik denk dat ik dan toch alleen de stap ga maken en ga zoeken naar wel een goede gedragsdeskundige die me kan helpen.

Dat laatste lijkt mij het verstandigste inderdaad. Het is voor jou en je zoontje geen doen en de hond lijdt er ook enorm onder.
https://hondenschoolkim.nl/

Ze heeft goede resultaten...
Fate is just the weight of circumstances
Is er bij de dierenarts nog winst te behalen? Het is ontstaan na schijnzwanger zijn. Dat triggerde gedragsverandering. Hormonen? Heb je de dierenarts al eens om advies gevraagd?
Is ze inmiddels gesteriliseerd?
Zowizo schreef:
24-05-2021 16:33
Is ze inmiddels gesteriliseerd?
Ja ze is inmiddels al 2 jaar gesteriliseerd
En uit logeren heeft ze dat gedrag ook niet?
Zoek een degelijke gedragstherapeut, laat je desnoods adviseren door je dierenarts.
Evaaa schreef:
Dankjewel voor je reactie ! Hier ga ik zeker wat mee doen, normaal gesproken roep ik "klaar" of "stil". En als ze blaft zeg ik dat ze naar haar plaats moet gaan.
Iemand die ik ken had onlangs ook een hond aangeschaft. Die hebben ze weggedaan, omdat ie de hele nacht blaft. Maar als ik hoor hoe die kerel met die hond omging, dan snap ik dat dat dier, helemaal dol werd.

Ik zou je adviseren om eens een aantal afleveringen van de Dog whisperer te kijken, want die man weet echt waar ie het over heeft. Ik heb daar nog heel veel van kunnen leren.

Het gaat hier niet zozeer om een hond kunstjes te leren, maar hondenpsychologie.
Niet alleen de hond heeft therapie nodig, maar je vriend ook. Want het is van de zotte dat hij jou niet serieus neemt. Terwijl je filmpjes hebt waarop het gedrag van de hond te zien is als hij er niet is.
zimi schreef:
24-05-2021 17:30
En uit logeren heeft ze dat gedrag ook niet?
Nee uit logeren heeft de hond dat gedrag niet. Dan is hij alleen met nog een andere hond. Krijgt hij alle aandacht. Misschien is het hier in huis dat hij niet alle aandacht krijgt, heb er ook al aan gedacht dat ze misschien jaloers is en daardoor dan op die manier wel aandacht krijgt .
Kan je vriend de hond meenemen naar werk?
Doet de hond het op logeeradres ook?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Evaaa schreef:
24-05-2021 18:29
Nee uit logeren heeft de hond dat gedrag niet. Dan is hij alleen met nog een andere hond. Krijgt hij alle aandacht. Misschien is het hier in huis dat hij niet alle aandacht krijgt, heb er ook al aan gedacht dat ze misschien jaloers is en daardoor dan op die manier wel aandacht krijgt .
Je plakt veel van je eigen negatviteit op die hond.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Evaaa schreef:
Niet doen!!
Vraag hier geen tips maar bij een deskundige, een hond bij zijn nekvel nemen gaat jullie band ( die je nu al niet lijkt te hebben) helemaal om zeep helpen.
Eventjes Googlen en ik vond al dit: 'Het over de neus of in de nek grijpen wordt door honden onderling wel gedaan. Maar wij zijn geen honden en het zal niet hetzelfde effect geven. De hond begrijpt er niets van en het zal dus ook de relatie alleen maar verstoren. Het in de nek grijpen en schudden wordt alleen maar gedaan als het andere dier gedood moet worden. Ik hoef hier denk ik dan ook geen verdere uitleg te geven.'

Stop met hier te lezen en haal deskundige hulp.
Stond jij er wel achter om een hond in huis te halen? Heb je ervaring, je ingelezen? Klinkt alsof
de hond in jou helemaal geen vertrouwen heeft en jou niet als een deel van de roedel ziet.
calvijn1 schreef:
24-05-2021 16:23
Huh?
Je mag de op niet quoten 😉
Attraverso schreef:
24-05-2021 19:14
Niet doen!!
Vraag hier geen tips maar bij een deskundige, een hond bij zijn nekvel nemen gaat jullie band ( die je nu al niet lijkt te hebben) helemaal om zeep helpen.
Eventjes Googlen en ik vond al dit: 'Het over de neus of in de nek grijpen wordt door honden onderling wel gedaan. Maar wij zijn geen honden en het zal niet hetzelfde effect geven. De hond begrijpt er niets van en het zal dus ook de relatie alleen maar verstoren. Het in de nek grijpen en schudden wordt alleen maar gedaan als het andere dier gedood moet worden. Ik hoef hier denk ik dan ook geen verdere uitleg te geven.'

Stop met hier te lezen en haal deskundige hulp.
Stond jij er wel achter om een hond in huis te halen? Heb je ervaring, je ingelezen? Klinkt alsof
de hond in jou helemaal geen vertrouwen heeft en jou niet als een deel van de roedel ziet.
Ik ben niet opgegroeid met honden, maar wou altijd al graag een hond! Toen ik ging samenwonen met mijn vriend, had hij al een hond maar kort daarna is die hond overleden. Na een tijdje hebben we besloten samen een hond aan te schaffen. Heb gezocht op het ras wat mijn vriend graag wou. Op internet zag het er allemaal goed en leuk uit.
Maar nu ik me er verder in heb verdiept was het misschien toch niet echt het ras wat bij mij past, maar doe alles voor de hond wat ieder ander ook doet. Vandaar dat ik ook niet zo goed snap waarom hij mij niet ziet als roedel.

Bedankt voor je uitleg, ik ga naar een goede gedragsdeskundige bellen en hoop dat met hulp van hun het beter gaat.
viva-amber schreef:
24-05-2021 19:03
Kan je vriend de hond meenemen naar werk?
Doet de hond het op logeeradres ook?
Meenemen naar het werk is helaas geen optie.
Nee de hond doet dat niet op het logeeradres, vandaar dat ik ook echt niet weet waarom ze het thuis dan wel doet.
Hoe weet jij wat een ieder ander (thuis) met hun hond doet? Ik zie net allerhande mensen verschillende dingen doen. Ken bijvoorbeeld zowat niemand persoonlijk die met zijn/haar hond doet wat ik doe.
Heel goed dat je deskundige hulp intoept, hoop dat je alsnog een vertrouwensband met deze hond zal krijgen. Succes!
Je vriend heeft er niet veel last van zo te lezen, waarschijnlijk boeit het hem daarom ook niet zoveel.
Ik zou dus voorstellen dat hij dan maar fulltime thuis gaat zitten en jij lekker kan gaan werken, dan is het probleem opgelost.
Het zou me niks verbazen als dat hem wel boeit, kan je tenminste samen naar een oplossing zoeken. Hij klinkt wel een béétje eikelig, sorry.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven