Uitgerekend tweede helft december

vrijdag 9 april 2021 om 12:49
Voor iedereen die nét positief getest heeft en uitgerekend is in de tweede helft van December!
Het wachtwoord van dit account is te verkrijgen bij de schrijvers, door in te loggen op dit account kan je zelf de tabel bijwerken.
Viviette 
Mevrouw_Pluis
Het wachtwoord van dit account is te verkrijgen bij de schrijvers, door in te loggen op dit account kan je zelf de tabel bijwerken.
Naam | Leeftijd | Kind# | UD | Echo | Afspraken | Bijzonderheden |
Ronja | 30 | 2 | 17-12 | 30 juli termijnecho | begin augustus vk | ![]() |
Wolkje84 | 37 | 2 | 20-12 | ? | - | ![]() Ivf1.0 |
Preggie90 | 30 | 2 | 16-12/17-12 | 26-05 | - | termijnecho 26-05/15:30 - mk '19 |
Boterbloem30 | 29 | 1 | 31-12 | 22-07 pretecho. 12-08 20 weken echo | 30-7 hartje luisteren | - |
Miesje93 | 27 | 1 | 25-12 | 02-07 | 24-06 | mk okt '20 |
Selin26 | 31 | #2 | 26-12 | 16/06 NIPT en termijnecho | - | ![]() |
Burg23 | 34 | #1 | 14-12 | 31-05 | - | ![]() |
momoff3 | 32 | 4 | 28-12 | 3-06 termijnecho | - | mk dec '20 |
Naam | xx/xx | # | xx-xx | xx-xx | - | - |
Naam | xx/xx | # | xx-xx | xx-xx | - | - |

Mevrouw_Pluis

anoniem_64b7cf16a15f3 wijzigde dit bericht op 19-07-2021 13:51
38.81% gewijzigd

donderdag 20 mei 2021 om 14:31
Yaay Miesje & Boterbloem wat een super nieuws! Gefeliciteerd. Hopelijk zijn jullie nog lekker aan het nagenieten!
Aan iedereen: is er al een NIPT bij jullie gepland? Omdat we nog in zkh lopen, krijgen wij eerst een 'counseling gesprek' van 45 min over de NIPT (is verplicht in dit zkh) er is pas plek als ik 12w2d ben. Baal ik wel een beetje van! Had graag in wk 11 meteen willen prikken. Hoe zit dat bij jullie?
En vertellen jullie het al aan meer mensen? Of is het nog geheim?
Hoop dat het goed gaat met iedereen!

Aan iedereen: is er al een NIPT bij jullie gepland? Omdat we nog in zkh lopen, krijgen wij eerst een 'counseling gesprek' van 45 min over de NIPT (is verplicht in dit zkh) er is pas plek als ik 12w2d ben. Baal ik wel een beetje van! Had graag in wk 11 meteen willen prikken. Hoe zit dat bij jullie?
En vertellen jullie het al aan meer mensen? Of is het nog geheim?
Hoop dat het goed gaat met iedereen!

donderdag 20 mei 2021 om 14:37
Burg waarvoor maakt het uit dat het dan bij 12 weken is of bij 11 weken? Ik vind het op zich wel goed dat er uitgebreide counseling is, vaak is dat er niet en ik verbaas me soms over hoe mensen ervoor kiezen zonder dat ze weten wat het inhoudt.
Wij doen geen NIPT, we zouden een zwangerschap niet afbreken en dus heeft het geen meerwaarde voor ons.
Mijn ouders en een zus weten het, en een vriendin. Verder vertellen wij het over een week of twee, dan ben ik elf/ twaalf weken. Dat is met name omdat we de uitgerekende datum twee weken gaan opschuiven in wat we tegen iedereen zeggen. De vorige zwangerschap merkte ik namelijk dat ik het echt irritant vond dat iedereen appte of het al zover was en dat mensen zich zorgen maakten over dat ik langer dan 42 weken zwanger was (bewuste keuze en risico-afweging). Daardoor raakte ik telkens uit mijn bubbel. Dus vandaar dat we nu rond oud en nieuw gaan zeggen.
Wij doen geen NIPT, we zouden een zwangerschap niet afbreken en dus heeft het geen meerwaarde voor ons.
Mijn ouders en een zus weten het, en een vriendin. Verder vertellen wij het over een week of twee, dan ben ik elf/ twaalf weken. Dat is met name omdat we de uitgerekende datum twee weken gaan opschuiven in wat we tegen iedereen zeggen. De vorige zwangerschap merkte ik namelijk dat ik het echt irritant vond dat iedereen appte of het al zover was en dat mensen zich zorgen maakten over dat ik langer dan 42 weken zwanger was (bewuste keuze en risico-afweging). Daardoor raakte ik telkens uit mijn bubbel. Dus vandaar dat we nu rond oud en nieuw gaan zeggen.
donderdag 20 mei 2021 om 14:47
Ik vind het best spannend, dus dat is een week langer wachten
. Wij denken nu aan NIPT zonder nevenbevindingen. Ik ben erg nieuwsgierig naar het gesprek.
Wat een slimme zet! Lijkt mij ook onprettig om uit je bubbel gehaald te worden. Daar had ik helemaal niet over nagedacht.
Wij hebben het aan best een aantal mensen verteld, ook omdat bijna iedereen om de hoogte was van ons traject. Maar mijn collega's heb ik het bijvoorbeeld nog niet verteld, ik werk nu full-time thuis - dus dat is ook niet zo lastig.

Wat een slimme zet! Lijkt mij ook onprettig om uit je bubbel gehaald te worden. Daar had ik helemaal niet over nagedacht.
Wij hebben het aan best een aantal mensen verteld, ook omdat bijna iedereen om de hoogte was van ons traject. Maar mijn collega's heb ik het bijvoorbeeld nog niet verteld, ik werk nu full-time thuis - dus dat is ook niet zo lastig.

donderdag 20 mei 2021 om 14:58
Oh wat fijn dat er weer goede echo's zijn!!! Superblij voor jullie
Ik merk toch dat ik de tijd tussen de eerste en tweede echo wel erg lang vind duren. Aan het begin dacht ik 'Oh die 4 weken zijn zo om' . Maar de tijd gaat echt mega langzaam. Maak me toch een beetje zorgen of alles wel goed gaat (nergens op gebaseerd overigens).
Wij kiezen ervoor om wel de NIPT te doen maar waarschijnlijk ook zonder nevenbevindingen.
Daarnaast hebben wij het al vrij snel aan onze familie en naaste vrienden verteld. Ik zou dat misschien bij een volgende zwangerschap pas wat later doen. Merk toch dat ik deze eerste weken nodig had om er vooral zelf aan te wennen. Na de volgende echo ga ik het ook op werk vertellen.
@burg23 ik werk ook fulltime thuis, dus het is inderdaad makkelijk te verbergen! Hoewel mijn buik al aardig begint uit te zetten zeg. Hoe is dat bij jullie?

Ik merk toch dat ik de tijd tussen de eerste en tweede echo wel erg lang vind duren. Aan het begin dacht ik 'Oh die 4 weken zijn zo om' . Maar de tijd gaat echt mega langzaam. Maak me toch een beetje zorgen of alles wel goed gaat (nergens op gebaseerd overigens).
Wij kiezen ervoor om wel de NIPT te doen maar waarschijnlijk ook zonder nevenbevindingen.
Daarnaast hebben wij het al vrij snel aan onze familie en naaste vrienden verteld. Ik zou dat misschien bij een volgende zwangerschap pas wat later doen. Merk toch dat ik deze eerste weken nodig had om er vooral zelf aan te wennen. Na de volgende echo ga ik het ook op werk vertellen.
@burg23 ik werk ook fulltime thuis, dus het is inderdaad makkelijk te verbergen! Hoewel mijn buik al aardig begint uit te zetten zeg. Hoe is dat bij jullie?

donderdag 20 mei 2021 om 15:03
Ik leef momenteel in 1 broek hahaha. Een flared legging die prima als broek kan, maar die heeft dus een hoge taille en een hele elastische band. Andere broeken niet meer geprobeerd, eerst werd ik misselijk van de druk in mijn buik en ik merk dat mijn buik inderdaad ook dikker begint te worden. Maar ik beweeg ook minder en eet vaker (tegen de misselijkheid). Ik heb ook twee truien/ blousjes gekocht die prima kunnen gedurende de hele zwangerschap en nu ook al, dus ik denk dat mijn buik nog wel wat kan groeien voor iemand het ziet, maar we zien vrijwel niemand, dus dat scheelt.
Ah Burg snap ik, een week langer in spanning. Ik dacht dat er misschien andere consequenties aanzaten. Ik moet zeggen dat we ons nooit zo in het proces van de NIPT hebben verdiept, omdat we dus er niet voor kozen de vorige zwangerschap en nu. Maar volgens mij is de uitslag vrij snel toch? Binnen een week?
Vier weken kan dan lang zijn he Mevrouw Pluis! WIj hadden dus een tussentijdse echo, vanwege de missed abortion. Ik herinner me van de eerste keer helemaal niet meer dat ik het lang vond duren.. denk dat ik toen gewoon vertrouwen erin had. Nu hoefden wij maar twee weken te wachten en nu weer 2.5 week.
Ah Burg snap ik, een week langer in spanning. Ik dacht dat er misschien andere consequenties aanzaten. Ik moet zeggen dat we ons nooit zo in het proces van de NIPT hebben verdiept, omdat we dus er niet voor kozen de vorige zwangerschap en nu. Maar volgens mij is de uitslag vrij snel toch? Binnen een week?
Vier weken kan dan lang zijn he Mevrouw Pluis! WIj hadden dus een tussentijdse echo, vanwege de missed abortion. Ik herinner me van de eerste keer helemaal niet meer dat ik het lang vond duren.. denk dat ik toen gewoon vertrouwen erin had. Nu hoefden wij maar twee weken te wachten en nu weer 2.5 week.
donderdag 20 mei 2021 om 15:08
MevrouwPluis wij hebben allebei op 31-05 weer een echo
Voor jou zit er idd erg lang tussen! Houd vol! Heb je veel last van kwaaltjes?
Mijn normale broeken passen niet meer (ze gaan op zich wel dicht, maar dan kan ik niet zitten/bewegen). Ik heb 3 broeken met een elastieken band, dus die wissel ik af
Ik durf na de 12 weken echo wel zwangerschapskleding te kopen denk ik. Tijdens de eerste weken van IVF ben ik 5 kilo (vocht?) aangekomen en die zitten er nog steeds aan... Sinds de positieve test tot nu (10w2d) is daar gelukkig niets extra's bijgekomen - maar m'n buik is dus wel aardig opgezet/gegroeid (en dat bij de eerste). De eerste poging was ik ook 5 kilo aangekomen, maar dit was er 2 dagen na de biochemische zwangerschap weer af. Dus ik neem die 5 kilo's voor lief nu het goed gaat!
Saga Herkenbaar van die broek dus, haha! Als het goed is krijgen we de uitslag idd binnen een week

Mijn normale broeken passen niet meer (ze gaan op zich wel dicht, maar dan kan ik niet zitten/bewegen). Ik heb 3 broeken met een elastieken band, dus die wissel ik af

Saga Herkenbaar van die broek dus, haha! Als het goed is krijgen we de uitslag idd binnen een week

donderdag 20 mei 2021 om 17:36
Hahaha mooi om te horen dat bij jullie de broeken ook niet meer zo lekker zitten
Ik heb gisteren wel 2 zwangerschaps huis broeken bij HenM gekocht. Oh wat zitten die dingen heerlijk zeg. Maar ik vind het nog wel een drempel om ze aan te trekken
Voor wat betreft de kwaaltjes ben ik alleen vaak in de avond erg misselijk, dan zit al het eten vd dag heel hoog en moet het er soms uit. Verder valt t wel mee.

Ik heb gisteren wel 2 zwangerschaps huis broeken bij HenM gekocht. Oh wat zitten die dingen heerlijk zeg. Maar ik vind het nog wel een drempel om ze aan te trekken

Voor wat betreft de kwaaltjes ben ik alleen vaak in de avond erg misselijk, dan zit al het eten vd dag heel hoog en moet het er soms uit. Verder valt t wel mee.
donderdag 20 mei 2021 om 18:58
Aaaah wat fijn al die goede echo's weer! Ik word er alweer nerveus van voor de mijne volgende week
. Hier ook een tussentijdse echo door een eerdere missed abortion. Vind ik ook wel fijn dat ik niet nog een maand hoef te wachten want die onzekerheid is toch killing
.
Hier nog gewone broeken, heb ook vooral savonds wel last van opgeblazen gevoel maar dan trek ik gauw men pyjama aan
Behalve dat opgeblazen in de avond ng geen buikje te bemerken hier. Maar bij men eerste kindje kwam de buik pas bij 16 weken
dus vrees dat ik nu ook nog wat geduld moet hebben, al gaat het bij een tweede sneller hoorde ik, se zullen het zien !
Hier nog gewone broeken, heb ook vooral savonds wel last van opgeblazen gevoel maar dan trek ik gauw men pyjama aan

Behalve dat opgeblazen in de avond ng geen buikje te bemerken hier. Maar bij men eerste kindje kwam de buik pas bij 16 weken

donderdag 20 mei 2021 om 19:12
Wij krijgen de formulieren voor de nipt mee tijdens de volgende echo. Ik ben dan rond de 11 weken. Mijn ouders en 3 collega's weten het momenteel. We gaan het komend weekend aan mijn schoonvader vertellen. Een ander familielid vertellen we het volgende week. En alle overige mensen waarschijnlijk over ongeveer 4 weken.
Ik heb vanmiddag 2 zwangerschapsbroeken besteld. Mijn broeken zitten ook echt niet lekker meer..
Ik heb vanmiddag 2 zwangerschapsbroeken besteld. Mijn broeken zitten ook echt niet lekker meer..
donderdag 20 mei 2021 om 22:24

zaterdag 22 mei 2021 om 09:21
boterbloem fijn zeg jij ook weer een mooie echo.
Ook wij gaan de nipt doen. En idd afhankelijk van wat eruit komt. Kijken we even verder.
Met de jongste hebben wij al in flinke stress gezeten toen we met 32w hoorde dat ik schijnbaar actieve cmv had en wat voor consequenties daar aan konden hangen als het door men placenta was geen gekomen.
Op dat moment konden we niks meer natuurlijk.
Maar het was wel heel onzeker die periode
En die uitslagen komen niet op de nipt maar door de gedachte erachter gaan we hem wel doen.
Ook hier draag ik al zwangerschapsbroeken. Deze had ik uiteraard nog in huis dus dat was wel makkelijk.
Als er vrienden komen kan ik het in de avond al niet eens meer verbergen. Het valt echt op die opgeblazen darmen hahah... dus we proberen even niet te veel af te spreken (doen we sowieso niet deze periode hoor) Maar ja verbergen gaat al niet als je mij kent...
Verder weten nu alleen men schoonouders en 2vriende het.
Ook wij gaan de nipt doen. En idd afhankelijk van wat eruit komt. Kijken we even verder.
Met de jongste hebben wij al in flinke stress gezeten toen we met 32w hoorde dat ik schijnbaar actieve cmv had en wat voor consequenties daar aan konden hangen als het door men placenta was geen gekomen.
Op dat moment konden we niks meer natuurlijk.
Maar het was wel heel onzeker die periode
En die uitslagen komen niet op de nipt maar door de gedachte erachter gaan we hem wel doen.
Ook hier draag ik al zwangerschapsbroeken. Deze had ik uiteraard nog in huis dus dat was wel makkelijk.
Als er vrienden komen kan ik het in de avond al niet eens meer verbergen. Het valt echt op die opgeblazen darmen hahah... dus we proberen even niet te veel af te spreken (doen we sowieso niet deze periode hoor) Maar ja verbergen gaat al niet als je mij kent...
Verder weten nu alleen men schoonouders en 2vriende het.
zaterdag 22 mei 2021 om 10:00
Bij mij begint het de laatste week erg te groeien, heb ik het idee. Ik heb wel ook meer slechte dingen gegeten afgelopen week, zo weinig energie dat ik heb gegeten of geslapen (zo lijkt het).
Ik wil zolang mogelijk uit mijn zwangerschapskleding blijven, terwijl ik met de eerste ze zo snel mogelijk aan wilde doen. Herkenbaar voor iemand?
Ik wil zolang mogelijk uit mijn zwangerschapskleding blijven, terwijl ik met de eerste ze zo snel mogelijk aan wilde doen. Herkenbaar voor iemand?

dinsdag 25 mei 2021 om 11:11
Preggie, ik wil gewoon kleding die fijn zit haha. Maar heb nog geen zwangerschapsdingen gekoct, wel bovenkleding die ik sowieso nog een poos kan doordragen en denk dat ik 1 zwangerschapsjeans ga kopen. Vorige keer had ik een pakketje kleding dat rondging, maar die heb ik weer doorgegeven ook.
Jij morgen echo preggie? Zenuwachtig?
Jij morgen echo preggie? Zenuwachtig?
dinsdag 25 mei 2021 om 14:28
dinsdag 25 mei 2021 om 16:40
Ik vind het ook spannend. Mijn missed abortion werd gevonden tijdens de termijnecho, dus dit blijft een moment van spanning... lastig hoor!
Zeker omdat ik pas aan het einde van de dag aan de beurt ben.
Selin, volgens mij is het ook best normaal om rond deze tijd de kwaaltjes kwijt te raken. Hoe laat mag jij?
Zeker omdat ik pas aan het einde van de dag aan de beurt ben.
Selin, volgens mij is het ook best normaal om rond deze tijd de kwaaltjes kwijt te raken. Hoe laat mag jij?
dinsdag 25 mei 2021 om 16:49
Preggie, ik ben nog maar net 9 weken dus lijkt me vroeg om de kwaaltjes al kwijt te raken, nee?
Ben jij al 11 weken bijna?
Oh wat spannend van je missed abortion van vorige keer... ook al weet je dat het daarom deze keer zo niet hoeft te zijn, ik snap je bezorgdheid of spanning heel erg.
Succes morgen!
Mijn echo is 's morgens om half 11 ... zo benieuwd!

Oh wat spannend van je missed abortion van vorige keer... ook al weet je dat het daarom deze keer zo niet hoeft te zijn, ik snap je bezorgdheid of spanning heel erg.
Succes morgen!
Mijn echo is 's morgens om half 11 ... zo benieuwd!