Mode & Beauty alle pijlers

Zelfbruiner

29-05-2021 21:57 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een tip voor een goede zelfbruiner, die een mooie kleur achter laat en makkelijk op te smeren is zodat mijn witte benen een beetje gekleurd zijn.
Ik gebruik Bondi Sands: dag 1 scheren en dag 2 zelfbruiner. Ik spoel het ook niet af, pas bij de volgende douchebeurt. Ik vind de geur heel erg lekker ruiken? Lekker zomers. Op m'n gezicht Collistar, werkt heel goed!
Ik zweer bij Bondi Sands Ultra Dark foam, aanbrengen met een speciaal handschoentje.
Na 12 uur douchen. Tot aan je eerste douche is het behoorlijk bruin, erna prachtige kleur.
Ik heb ook ervaring met Marc Inbane, was ook prima voor de winter, maar ben tevredener over deze omdat deze bruiner wordt en ik ben van mezelf al olijfkleurig met donkere haren en ogen. In de zomer geeft Marc Inbane weinig verschil, al blijf ik goed uit de zon en draag altijd SPF50.
-
ChicaHolandesa schreef:
30-05-2021 08:34
Ik vind Bondi veeeels te veel gedoe.
Kan je Collistar ook op armen en benen gebruiken ja? Ik geuibrk het eigenlijk enkel in mijn gelaat.
Je hebt gezichtsdruppels en druppels voor je lichaam (ik gebruik de body gewoon op mijn gezicht trouwens)
Jufjoke schreef:
29-05-2021 23:21
Maar hoe doe je dat dan? Loop je zes uur lang met die troep op je lijf? Of ga je erin slapen?
Ik kleed me gewoon aan na 10min. Meestal trek ik voor de luiheid iets zwarts aan. Wit kan echter ook wel.
Dan komen er wel vlekken op je witte kleding aan de binnenkant, maar dat was je er heel makkelijk uit.

Als ik zo de andere reacties lees denk ik wel dat ik een heel makkelijke huid heb; ik scrub nooit vantevoren (heb al een droge huid) en smeer ook niet vantevoren met creme ofzo in. Ik doe gewoon een klodder op de handschoen, wrijf het in cirkelbewegingen heel goed uit en heb nooit rare vlekken of bruine ophopingen op 'dikke huid locaties' (knieen, hielen, knokkels)
phloxx wijzigde dit bericht op 30-05-2021 10:06
32.92% gewijzigd
-
Ik gebruik ook Bondi Sands, de Everyday Liquid Gold Gradual Tanning Dry-Oil.
Heb trouwens geen speciale handschoen om het op te doen, ik gebruik gewoon nitril handschoenen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Leuk trouwens, dat Bondi Sands steeds populairder wordt.
Jaren geleden stuurde mijn neef uit Melbourne eens in de zoveel tijd een pakket met flessen op, maar nu kun je het gewoon bij de Douglas/Etos kopen. Momenteel bij Douglas ook 25% korting (gisteren ff 3 flessen ingeslagen haha)
-
He, handig topic.
Gisteravond voor het eerst een doekje van het kruidvat gebruikt..net met scrub en schuursponsje inde weer geweest want er zaten vlekken op mijn voeten.
Normaal gebruik ik altijd een willekeurig bekend merk. De laatste was van Vision en die beviel eigenlijk goed. Geen doekjes meer dus voor mij. Heb het idee dat ik lotion beter kan verdelen.
wolkje75 schreef:
29-05-2021 23:18
Ik gebruik ook de foam (foam dark) maar zal een andere versie gebruiken, staat op de bus na 6 uur eraf halen.
Ik zit dus net te kijken maar ik zie dat je die er idd na zes uur max vanaf moet halen :zzz:

Nou ja, dat doe ik dus niet maar is tot op heden altijd goed gegaan haha
Goeie tips! Ik heb de Collistar net besteld. Lang geleden gebruikte ik zelfbruiner op mijn gezicht en ik ga het weer doen. Vooral omdat ik niet teveel in de zon wil en nogal bleek ben. Dan is dit een mooie oplossing.
Liptonicetea schreef:
30-05-2021 09:26
Ik gebruik Bondi Sands: dag 1 scheren en dag 2 zelfbruiner. Ik spoel het ook niet af, pas bij de volgende douchebeurt. Ik vind de geur heel erg lekker ruiken? Lekker zomers. Op m'n gezicht Collistar, werkt heel goed!
Ik las zoveel goede berichten over Collistar, ben benieuwd! Sowieso is dat een heel goed merk.
Zijn handschoenen voor de Collistar echt nodig, of was je het makkelijk van je handen?
Marc Inbane , of Clarins selftanning gel die is ook niet vettig .
Als je een hele bleke huid hebt vind ik Collistar nauwelijks effect geven.
Ik scrub nooit en smeer ook niet van te voren in met crème wanneer ik zelfbruin met Bondi Sands. Volgens mij staat ook op de fles dat je juist niet eerst een crème moet insmeren. In ieder geval gaat het altijd goed hoor, geen vlekken oid.
Superhuisvrouw schreef:
30-05-2021 10:50
Marc Inbane , of Clarins selftanning gel die is ook niet vettig .
Als je een hele bleke huid hebt vind ik Collistar nauwelijks effect geven.
Dit is goed om te weten. Dus eerst een klein beetje bij bruinen in de zon.
Sjulia schreef:
30-05-2021 11:00
Ik scrub nooit en smeer ook niet van te voren in met crème wanneer ik zelfbruin met Bondi Sands. Volgens mij staat ook op de fles dat je juist niet eerst een crème moet insmeren. In ieder geval gaat het altijd goed hoor, geen vlekken oid.
Zou het ook zo werken met Collistar, dus dat je alleen die druppels gebruikt zonder eerst een dagcreme te gebruiken?
Net vele recensies zitten lezen en het schijnt minimaal die geur af te geven.
De bodylotion van Bondisands om de 2 dagen. Werkt goed.
De mousse gebruik ik 1 keer per week.

Wel met handschoen en effe de tijd voor nemen.
Julus schreef:
30-05-2021 11:27
Net vele recensies zitten lezen en het schijnt minimaal die geur af te geven.
Welke? Die collistar?
helena2 schreef:
30-05-2021 12:35
Welke? Die collistar?
Ja. De geur wordt omschreven als lekker en dat hij niet ruikt als de typische zelfbruiners. Je kunt hem ook laten zitten want geeft niet af en je gebruikt hem 2x per week. De kleur bouwt op. Doet er een halfjaar mee .
fluttershy schreef:
30-05-2021 10:00
Je hebt gezichtsdruppels en druppels voor je lichaam (ik gebruik de body gewoon op mijn gezicht trouwens)
Thnx! Ik heb nu ook de body besteld.
Una noche loca
Julus schreef:
30-05-2021 12:38
Ja. De geur wordt omschreven als lekker en dat hij niet ruikt als de typische zelfbruiners. Je kunt hem ook laten zitten want geeft niet af en je gebruikt hem 2x per week. De kleur bouwt op. Doet er een halfjaar mee .
Oké bedankt voor t uitzoeken! Heb m net besteld. M’n benen doen nu pijn aan m’n ogen 😀
helena2 schreef:
30-05-2021 12:44
Oké bedankt voor t uitzoeken! Heb m net besteld. M’n benen doen nu pijn aan m’n ogen 😀
😁
Ik heb hem ook besteld ( die voor je lichaam maar ik ga alleen mijn gezicht doen). Ik ben overtuigd nadat ik zoveel goeie recensies las ( hier ook).
Ik zag wel dat er best grote prijsverschillen in zaten. Ik hoop dat ik de goedkoopste heb gekozen.
Komt morgen al. Mooi, kan ik hem meteen proberen!
Zelfbruiner stinkt door het proces op de huid. Dat is die typische geur die je ruikt. Niet zozeer het product zelf. Die geur proberen ze te maskeren, maar je blijft altijd het proces van bruinen ruiken helaas. Ik zit momenteel in de zelfbruin stank. :-D
Jufjoke schreef:
29-05-2021 22:48
Die bestaat niet. De geur komt van het werkzame bestanddeel, dihydroyacetone. Dat reageert met je huid en geeft de verkleuring, maar dus ook de geur. Ook zelfbruiner die aangenaam ruikt geeft die geur af als na verloop van tijd het stofje begint te werken. Dat hoort er bij. Ik vind dat ook een heel onaangenaam luchtje, maar het gaat niet zonder.
Jouw mening. Mijn Lancaster Sun 365 zonder zelfbruiner overigens stinkt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven