Meld hier alle forum-bugs!

23-02-2009 11:31 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai allemaal,

Komen jullie rare forumdingen tegen? Werken functies niet (meer) zoals ze zouden moeten? Meld ze hier! Om de probleemoplossing aan de kant van techniek te versnellen is het altijd handig om te vermelden welke browser (incl versienummer) en welk besturingssysteem je gebruikt.

grtjs, Naomi
Natuurlijk vindt Naomi het vervelend. En natuurlijk geloof ik meteen dat zij doet wat in haar macht ligt. Maar......... dat betekent niet dat dat volstaat. Dat blijkt ook wel. Want de boel is nog steeds jammerlijk slecht.

Blijkbaar is zij niet de aangewezen persoon om het te regelen!! Dus misschien kunnen de hoge Viva heren eens wat doen?
Goh, misschien zijn het wel hoge Viva vrouwen!

Maar sinds een week is het weer als pakweg drie of vier maand geleden. Rond half negen 's avonds is het forum tergend traag, niet vooruit te branden! Dus buiten alle bugs en fouten is de traagheid ook weer terug. Als ik Naomi was bleef ik de rest van de week ook nog ziek thuis want ik ben bang dat ze kotsmisselijk wordt als ze dit topic bijleest.
Zusje 21.47: mee eens!

Fiba: contracten zijn moeilijk verbreekbaar vanaf Vivazijde heb ik me laten vertellen. Dus helaas is dat niet zo gemakkelijk gedaan als gezegd.

Hela: dát weet ik niet. Zoveel inzicht heb ik ook niet in Viva's kant zeg maar (gelukkig maar )
Haha Jasch Ik denk niet dat Naomi zich zo makkelijk laat wegjagen

Maar het klopt idd wat betreft de traagheid. Ik heb ook al een aantal topics gechecked qua 5000 berichten en er lopen er wel weer wat tegen dat aantal aan, dus wellicht moet er gewoon eerder gesloten worden dan bij 5000.
quote:Viva Angel5 schreef op 26 mei 2009 @ 21:56:

Zusje 21.47: mee eens!

Fiba: contracten zijn moeilijk verbreekbaar vanaf Vivazijde heb ik me laten vertellen. Dus helaas is dat niet zo gemakkelijk gedaan als gezegd.

Hela: dát weet ik niet. Zoveel inzicht heb ik ook niet in Viva's kant zeg maar (gelukkig maar )Ow? Dus de techneuten mogen 3 weken lang roepen dat ze er druk mee zijn zonder ook maar enige vooruitgang te boeken en dan nog kan het contract niet verbroken worden? Ik neem aan dat in het contract ook staat dat ze goed werk leveren? En als ze dat niet doen mogen ze toch blijven want er is een contract? Zo ' n contract wil ik ook!
quote:fiba schreef op 26 mei 2009 @ 22:17:

[...]

Ow? Dus de techneuten mogen 3 weken lang roepen dat ze er druk mee zijn zonder ook maar enige vooruitgang te boeken en dan nog kan het contract niet verbroken worden? Ik neem aan dat in het contract ook staat dat ze goed werk leveren? En als ze dat niet doen mogen ze toch blijven want er is een contract? Zo ' n contract wil ik ook!Das nou een wurgcontract, blijkbaar heeft React genoeg ervaring om dat soort contracten aan te leggen...
Het gaat vaak niet om het contract met de techneuten an sich, maar om het contract met een bepaalde applicatie. Een forun wordt gebouwd met een bepaald systeem. Je kunt niet zomaar van je technici af, want die werken vaak bij het bedrijf dat ook je systeem levert of heeft gebouwd.

Als je breekt met dat bedrijf, breek je ook met het gebouwde systeem. Kortom: dan heb je geen forum meer.
quote:misschicken schreef op 26 mei 2009 @ 17:31:

En wederom een vastloper in Chrome op feelgood.nivea.dma.nl.

Bij mij de hele tijd in Chrome op die nivea. Ik heb er een printscreen van gemaakt als de TD die evt. wil hebben.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Vinyl schreef op 26 mei 2009 @ 22:20:

Het gaat vaak niet om het contract met de techneuten an sich, maar om het contract met een bepaalde applicatie. Een forun wordt gebouwd met een bepaald systeem. Je kunt niet zomaar van je technici af, want die werken vaak bij het bedrijf dat ook je systeem levert of heeft gebouwd.

Als je breekt met dat bedrijf, breek je ook met het gebouwde systeem. Kortom: dan heb je geen forum meer.Als dat zou betekenen dat je dan met een schone lei met een ander bedrijf zou kunnen beginnen zou ik er wel een poosje zonder forum zitten voor over hebben hoor. Er zullen afspraken over gemaakt zijn, maar de engeltjes verdedigen deze prutsers terwijl ze zelf niks te melden hebben. Heb dan ballen en kom hier zelf vertellen waar je mee bezig bent en hoe lang dat je denkt er nog voor nodig te hebben om er weer een goed werkend forum van te maken.
quote:Vinyl schreef op 26 mei 2009 @ 22:20:

Als je breekt met dat bedrijf, breek je ook met het gebouwde systeem. Kortom: dan heb je geen forum meer.

phpnuke en phpbb kan je ook fora mee maken en is gratis ;)

nee, je hebt gelijk, dat is idd het nadeel aan dit systeem, als je breekt kan je weer opnieuw beginnen.
quote:fiba schreef op 26 mei 2009 @ 22:27:

[...]

Als dat zou betekenen dat je dan met een schone lei met een ander bedrijf zou kunnen beginnen zou ik er wel een poosje zonder forum zitten voor over hebben hoor. Er zullen afspraken over gemaakt zijn, maar de engeltjes verdedigen deze prutsers terwijl ze zelf niks te melden hebben. Heb dan ballen en kom hier zelf vertellen waar je mee bezig bent en hoe lang dat je denkt er nog voor nodig te hebben om er weer een goed werkend forum van te maken.Hoeft niet hoor, gewoon achter de schermen een nieuwe site bouwen met nieuwe database (ja 3e dan, weer minder vriendjes, of juist niet als deze wel goed werkt)
Je hoeft niet te breken, maar Viva blijft wel hun klant en kan dus aardig wat druk uitoefenen. Ik krijg nu niet de indruk dat dit gebeurt (waarmee ik niet Naomi beschuldig, for the record).

Ik ben zelf in mijn functie o.a. contentbeheerder van een internationale b to b website en wij werken idd ook met een vast systeem. Maar bij dergelijke problemen zal a) onze eigen IT afdeling werken als een dolle om het op te lossen (en ik mag hopen met een website als deze dat viva ook zelf IT ers in dienst heeft en niet compleet afhankelijk is van een derde) en b) laten we de derde partij, indien we die nodig hebben voor de oplossing, niet met rust tot die oplossing er is.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
En met een nieuwe partij gaan werken betekent idd achter de schermen een nieuwe site bouwen en die live gooien (en dus ook dan pas de oude offline halen) wanneer hij spik en span is.
(En ik ben na beide postings van net weer braaf van het forum geknikkerd, zucht...)
quote:fiba schreef op 26 mei 2009 @ 22:17:

[...]

Ow? Dus de techneuten mogen 3 weken lang roepen dat ze er druk mee zijn zonder ook maar enige vooruitgang te boeken en dan nog kan het contract niet verbroken worden? Ik neem aan dat in het contract ook staat dat ze goed werk leveren? En als ze dat niet doen mogen ze toch blijven want er is een contract? Zo ' n contract wil ik ook!Nou, ik zou zeggen: doe je best! Succes hoor!
quote:Skytje schreef op 26 mei 2009 @ 22:19:

[...]

Das nou een wurgcontract, blijkbaar heeft React genoeg ervaring om dat soort contracten aan te leggen...Het gaat niet alleen om React en Viva, er is ook nog Ilse Media als derde partij. Dáárom is het bij elke foutmelding, bug, hapering, whatever, éérst uitvissen bij welke partij verhaal moet worden gehaald, en daarna kan er pas actie ondernomen worden. En ja, die actie duurt soms (vaak) te lang.
quote:fiba schreef op 26 mei 2009 @ 22:27:

[...]

Als dat zou betekenen dat je dan met een schone lei met een ander bedrijf zou kunnen beginnen zou ik er wel een poosje zonder forum zitten voor over hebben hoor. Er zullen afspraken over gemaakt zijn, maar de engeltjes verdedigen deze prutsers terwijl ze zelf niks te melden hebben. Heb dan ballen en kom hier zelf vertellen waar je mee bezig bent en hoe lang dat je denkt er nog voor nodig te hebben om er weer een goed werkend forum van te maken.Welbeschouwd hebben de techneuten natuurlijk absoluut geen verantwoording af te leggen aan ons, forummers. Zou fraai zijn zeg. Heeft overigens geen bal met "ballen hebben" te maken.
quote:Viva Angel5 schreef op 26 mei 2009 @ 22:37:

[...]

Het gaat niet alleen om React en Viva, er is ook nog Ilse Media als derde partij. Dáárom is het bij elke foutmelding, bug, hapering, whatever, éérst uitvissen bij welke partij verhaal moet worden gehaald, en daarna kan er pas actie ondernomen worden. En ja, die actie duurt soms (vaak) te lang.

Was ook beetje sarcastisch.

Maar idd dit soort dingen kosten geld en daarom veel tijd, react zal ook niet zomaar elke claim accepteren.
Ja weet ik Sky Was alleen als beetje meer uitleg @iedereen bedoeld.
Het is idd een ingewikkeld proces. Zowel wij als Naomi balen als een stekker. Maar goed, blijkbaar is het óf niet 1-2-3 op te lossen óf ze nemen de klacht niet serieus.

Maar wat het ook is, wij kunnen er niks aan doen als engelen en forummers. Het is lullig, maar hoe hoog of laag we ook springen, het is nu een zaak tussen Viva, React en IlseMedia denk ik inderdaad. Wie er fout zit, wie er macht heeft en wie uiteindelijk opdraait voor de problemen dat is (helaas) tussen hen.

Het enige dat wij kunnen doen is hopen dat zij alledrie als partij hun uiterste best doen om het zo snel mogelijk op te lossen. En zolang ik het tegendeel niet hoor via Naomi ga ik ervanuit dat er alles aan gedaan wordt...

(noem me naief, maar ik kan ook niet in de keuken kijken)
Dat moge duidelijk zijn dat de engeltjes er niets aan kunnen doen, zelfs niet met die aliens in de buurt

ok, je bent naief. zo, goe?
quote:Skytje schreef op 26 mei 2009 @ 22:49:

Dat moge duidelijk zijn dat de engeltjes er niets aan kunnen doen, zelfs niet met die aliens in de buurt

ok, je bent naief. zo, goe?
Ik vind het te prijzen dat Angels het opnemen voor hun moderator en voor Viva.

Natuurlijk staan forummers op de laatste plaats als het gaat om wel of niet iets repareren. Forummers leveren geen geld op.

Maar... in het echte leven zal een klant never nooit pikken van een leverancier dat hij een probleem dat zomaar ineens * haha* lijkt te ontstaan, niet binnen afzienbare tijd opgelost wordt.

Als forummers betalende klanten zouden zijn.... dan zou dit probleem echt snel, heeeeeeel snel opgelost zijn. Zo simpel is dat!
Eens...
quote:Skytje schreef op 26 mei 2009 @ 22:49:

ok, je bent naief. zo, goe?quote:Helaholalalala schreef op 26 mei 2009 @ 22:52:

Ik vind het te prijzen dat Angels het opnemen voor hun moderator en voor Viva.

Natuurlijk staan forummers op de laatste plaats als het gaat om wel of niet iets repareren. Forummers leveren geen geld op.

Maar... in het echte leven zal een klant never nooit pikken van een leverancier dat hij een probleem dat zomaar ineens * haha* lijkt te ontstaan, niet binnen afzienbare tijd opgelost wordt.

Als forummers betalende klanten zouden zijn.... dan zou dit probleem echt snel, heeeeeeel snel opgelost zijn. Zo simpel is dat!Eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven