Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
@glamorthana

Wij zijn afgestapt in ons systeem van de benamingen in het engels omdat dat alleen maar in de zakelijke wereld waar wij vooral werken tot flauwe grapjes ging leiden. De door ons gekozen indeling in 1, 2 en 3 is echter in grote lijnen te herleiden naar de engelstalige indeling die CMB gebruikt. Clear and warm is inderdaad lente en dan gaat vervolgens je natuurlijke haarkleur zo rond je 20ste levensjaar belangrijk worden. De warm spring (bij ons lente 2) heeft van nature rood haar en dat heb je volgens je toelichting niet. Ook is je haar eerder donker dan licht schrijf je en daarmee zou de light spring (onze lente 1) ook afvallen.

Blijft dus over ........
Oh, dit stelt me dan wel gerust dat ze toch een professioneel advies heeft gegeven, aangezien jullie de indeling met cijfers zelf hebben gekozen.

Lente 3 dus Bedankt zeg!!

En heet dat dan bij jullie ook heldere lente, of vergis ik me?

Verder stel ik me na het lezen van dit volledige topic nog wel een paar vragen over het kleurenboekje dat ik gekregen heb. Ik dacht dat dit 48 kleuren zou bevatten, maar het zijn er slechts 42. Het lijkt wel of er dan 1 kaartje met 6 stofjes ontbreekt?

Ik vind het ook raar dat ik 5 kaartjes heb waar "clear" opstaat, 1 waar "clear and warm" opstaat, en 1 met "clear and light". Hoort dat zo?

En als laatste : Ik las in dit topic dat de kaartjes in een bepaalde volgorde horen te zitten en dat dat dan een betekenis heeft. Bijvoorbeeld een kaartje met basiskleuren, accentkleuren, enzovoort. Hier heeft ze niks over gezegd en hier vind ik in mijn boekje ook niks van terug. Ze zitten in de volgorde zoals ik mijn kaartjes hierboven beschreven heb. De eerste 5 genummerd, de laatste 2 ongenummerd. Is dat dan juist? En wat zijn dan mijn basiskleuren enzo?
Lente 3 = Clear Spring = Heldere lente.

Daar zitten nu precies de toch nog wel grote verschillen met onze boekjes en die van CMB

1 kaartje Clear and ligt zou bij CMB het kaartje kunnen zijn dat wij ook in onze Lente 3 boekjes hebben zitten; die lichte kleuren kan een Lente 3 gebruiken om contast in de kleuren aan te kunnen brengen
Zwart is mijn lievelingskleur maar als ik het hier zo lees is dat een kleur die niet bij mij past.

Ik heb blond haar,blauwe ogen en een hele lichte huid.
Zwart is van bijna iedere vrouw met (van nature) blond haar een favoriete kleur. Maar tijdens een kleuradvies zal je zien gebeuren dat er nog veel mooiere kleuren voor je zijn.
Ah, dat zou inderdaad kunnen.

En het kaartje clear and warm? Is het dan normaal dat de andere kaartjes gewoon clear heten?

Ik wist niet dat jullie andere boekjes hebben.

En weet jij dan welke kleuren mijn basiskleuren, accentkleuren enzo zijn? Misschien niet dan.

Overigens vind ik het heel moeilijk om met die kleuren aan de slag te gaan. Ik zou graag een paar basisstukken hebben zoals jas, schoenen, handtas. Vroeger waren die bij mij gegarandeerd zwart, omdat dat overal bij past, weet je wel

Nu ben ik helemaal in de war, want zij gaf als voorbeeld een rode jas, een oranje handtas aan, terwijl ik graag wil dat alles altijd bij mekaar past. Ik wil van alles maar 1 stuk. Ik stelde zelf bruin voor, omdat de heldere kleuren daar zowiezo bij staan, maar zij vond dat daar te donker voor.

Lastig, want ik vind het al flashy genoeg dat ik helder gekleurde T-shirts en truitjes ga dragen. Voor jassen, schoenen en handtas lijkt me dat lastig te combineren.

Ook qua kledij zie ik het niet echt zitten. Heldere bovenkledij tot daar toe, maar welke contrasterende onderkledij daarbij? Ik kan alleen maar op bruin komen, want donkergrijs en marineblauw vind ik echt niet mooi en absoluut niet passen bij bruin. In die lichte kleuren hangen er alleen maar superklassieke kledingstukken in de winkel. Ik snap er niks meer van.

Heb jij misschien tips?

Oh, en wat ik nu wel heel frappant vind : in mijn kleurenboekje zit zwart!!

En qua bruin maar 1 warm bruin (donker), geen warme lichtere bruinen en wel 2 in mijn ogen koele (wel heldere) bruinen...
'k Heb net op internet gevonden dat ik wel degelijk 48 kleuren - 8 kaartjes had moeten krijgen.

Kom er dus blijkbaar eentje te kort, zucht...
hoi glamorhana,

ik ben dus ook een lente 3 maar ik heb absoluut geen bruin in mijn palet. Bruin staat mij ook niet, net zoals beige en oranje. Heb jij dan ook oranje erin?

Ik droeg vóór mijn kleuradvies ook nooit heldere kleuren (want vond ik te opvallend) maar draag nu niet anders, voel me er prima in en past ook beter bij mijn karakter.

Donkerblauw kocht ik ook nooit, maar nu dus wel want dat combineert prima met de andere kleuren uit mijn palet.

Schoenen vind ik nog wel moeilijk vinden qua kleur.

Ik heb ook zwart in mijn boekje, maar draag dat voornamelijk in matte stoffen (bijv. linnen).
Tja, ik heb inderdaad oranje erin, maar dat komt omdat zij er zelf nog kleurtjes aan heeft toegevoegd waarvan ze vond dat ze mij wel stonden. Die knipte ze dan uit zo'n kleurenlap en stak ze achter mijn kaartjes.

Zo heeft ze er een stuk of 5 bijgestoken, waaronder dat helder oranje.

Wat het bruin betreft. Ze legde een donkerbruine lap bij mijn gezicht en zei "dit is jouw zwart". Donkergrijs kon daar ook voor zei ze, maar was niet noodzakelijk.

Ook donker en lichter marineblauw was goed volgens haar. Ik merkte dan op dat ik donkerbruin, -grijs en marine onderling niet te combineren vind, maar daar heeft ze niet op geantwoord.

Kan dat dan?

En heb jij ook donkergrijs in je palet?

Ze zei wel van de heldere kleuren bij mijn gezicht te dragen en zeker geen bruin of de lichte kleuren. Ik moest contrasten gebruiken door die als broek of rok te dragen.

Ook zitten er 2 bruinen bij die iets lichter zijn, maar in mijn ogen echt koud zijn (zeker geen warm bruin, camel of beige ofzo).

Ik ben wat in de war, merk ik. Heb ik de juiste kaartjes wel? Op dat kaartje met die bruinen staat ook dat zwart.

Heb jij ook de kaartjes van Colour me Beautiful?

Hoeveel dan en hoe heten ze?

Qua schoenen had ik net een soort van gebroken witte gekocht en dat was wel goed. Voor de winter lijkt het me ook moeilijker, als bruin niet goed zou zijn.

Wat ik vooral niet zie zitten is de basisstukken combineren. Heb jij dat dan allemaal in het marine of toch fleuriger? En dan allemaal dezelfde kleur, of gewoon alles door mekaar?

Wat was dat zwart toch gemakkelijk
Hey Bob De Bouwer, ik snap het even niet meer. Je zegt dat je lente 3 bent, maar ik las eerder dat je herfst 3 bent (23-10-2006).

Ben je ondertussen voor een second opinion geweest ofzo?
Nee hoor, ik ben altijd een lente 3 geweest, misschien foutje getypt? Ik heb wel een foto van mijn palet:

De eerste rij zijn allemaal blauwtinten, de 2e rij grijs- en zwarttinten.

Hopelijk heeft iemand anders advies voor je over hoe je het beste alles onderling kan combineren.
Melpo, the bodyshape bible van T&S is een boek waar ik goede tips uithaal.

ElleMichelle:

Zwart is een kleur die blonde, lichte vrouwen zeer mooi en chique kan staan. Het ligt eraan welke kleur je bij je gezicht draagt en ook de structuur van de stof en het model dragen bij aan het totaalbeeld. Ik denk aan shawl en blouse. Ook de makeup, sieraden, tas en schoenen bepalen het totaal plaatje.

Glamorhana: wat vind je er zelf van?

Ik heb kleuren in "mijn palet" die ik nooit zou dragen.

En wat is er mis met zwarte basics en schoenen als je het combineert met kleuren uit het palet bij je gezicht?

Het gaat erom soepel om te gaan met het advies en daarin je eigen voorkeuren mee te nemen.
Volgens mij zitten er in het kleurpalet Lente 3 ook wat kleuren van het Wintertype 1.

Ook roze/rood?
Er is nogal wat overlap tussen wintertype 1 en lente 3.
Tja, wat vind ik er zelf van?

Het is weer wennen, want zelf had ik gedacht een herfsttype te zijn, en dat bleek dus niet zo.

Dit nadat ik zelf een paar weken geleden tot de ontdekking was gekomen dat mijn bijna volledig zwart-witte kleerkast me echt niet stond (zie ik nu zelf ook!!)

Had me dus al ingesteld op bruin met herfstkleurtjes en dat zag ik nog wel zitten, maar nu ik een lente 3 blijk te zijn, voel ik me hulpeloos verloren

Ik zou graag eens wat voorbeelden zien of wat mogelijke combi's horen, maar vind alleen die lichte en roodharige lentetypes op het net.

Wat het zwart betreft : ik ben wel blij dat ik daarvan af kan, want ik zie zelf dat het me heel oud maakt. Het zit in mijn palet, maar volgens de consulente sta ik er wel degelijk niet mee. Ook heeft ze nog wat extra kleuren toegevoegd. Heb haar vandaag nog gemaild en volgens haar is mijn palet juist en compleet.

Zou dus wel heel graag wat opheldering hebben over dat bruin en grijs.

Bruin zit dus in mijn palet, wat volgens jullie eigenlijk niet kan? (Is geen toegevoegde kleur)

En grijs zit er niet in, hoewel dat blijkbaar vrij belangrijk is! Erg raar. Het zijn nochtans kaartjes van color me beautiful zelf.

Van antraciet grijs had ze overigens wel gesproken, maar geen stukje toegevoegd. Misschien vergeten? Zal het haar eens vragen.

Ik mocht ook altijd eens langskomen met een koffer kleren, maar helaas, ik heb buiten mijn turkooisen T-shirts en een koraalrode pyama helemaal niets in een kleur die in de buurt komt van het lentepalet

Ja, nog een gele trui die ze gisteren ok vond en heb nog ergens een rode handtas gevonden. Ben niet zeker of die goed is. En of dat dan allemaal wel bij elkaar past?

Bovendien zijn er een paar kledingstukken waarvan ik zelf niet kan beoordelen of ze een warme of koele kleur hebben. Vooral een soort van donker helblauw kan ik maar niet thuisbrengen. En mijn lichtgroene espadrilles niet te vergeten

Lijken niet echt op 1 van de kleuren van mijn palet, maar ja, er bestaan zoveel kleuren, of zie ik dat nou verkeerd?

Heel leuk trouwens dat jullie allemaal zo meedenken!!

En aan Bob De Bouwer :

Leuk zeg, jouw palet! Heel anders opgesteld dan dat van mij. Bij mij staan de kleuren nogal door mekaar, bij jou mooi gerangschikt. Handig en overzichtelijk!

Ik heb wel veel meer soorten groen erin zitten.

En die motiefjes, waarvoor dienen die? En ik zie precies motiefjes met wit erin, of zie ik dat verkeerd?

Is dit dan zo'n palet van bij Johan?
quote:Johan van Eijck schreef op 23 mei 2009 @ 13:15:

1 kaartje Clear and ligt zou bij CMB het kaartje kunnen zijn dat wij ook in onze Lente 3 boekjes hebben zitten; die lichte kleuren kan een Lente 3 gebruiken om contast in de kleuren aan te kunnen brengen

Johan, en kunnen de donkere kleuren dan ook dienen om contrast aan te brengen?

En welk soort kleuren gebruik je dan best voor basics en accessoires? Kun jij me daarbij helpen?

(Of heb ik dat al gevraagd? Jeetje, wat heb ik hier al veel geschreven zeg!)
Ja, mijn palet komt van een kleuradvies door Johan & Ada.

Motiefjes spreken me niet aan, ik zal niet snel iets kopen met überhaupt een motief.

Ik heb geen wit in mijn palet, wel ivoorwit, maar gebruik wel wit bij bijv. een topje/hemdje onder een jasje/blouse. Ik kan nergens basics in ivoorwit vinden.

En ik draag ook gewoon zwarte schoenen hoor, en heb cognac kleurige laarzen gekocht omdat ik die mooi vind.
@ Bob De Bouwer :

Zie ik het nu goed dat wij zowel goud als zilver in ons palet hebben? Daar heeft ze bij mij niks van gezegd. Wel dat het absoluut goud moet zijn

Nou, ben ik wel heel blij om. Ik hou helemaal niet van goud.

En misschien is dat ook de reden dat zilver of goud bij mijn kleuren in mijn ogen allebei kan?

Oeps, hoe moet je dan uitmaken of een kleur warm of koel is, als er zowel goud als zilver bij past?????
@ glomorhana:

Ik ben ook een Lente 3, en bruin hoort daar niet bij, net als oranje. Dat zijn echt herfstkleuren. Ik heb het zelf jarenlang gedragen, maar vond een paar maanden geleden plotseling dat ik er ziekelijk uitzag in bruin/oranje. Toen heb ik die kleurenanalyse laten doen. Ik moet ook wel wennen aan sommige dingen, ik droeg bijvoorbeeld nooit blauw. Maar nu heb ik een inktblauw t-shirt, en dat staat echt mooi. Het rood is ook geweldig.

Ik vind zelf zilver ook mooier. Heb wel laatst goudkleurige schoenen gekocht, erg leuk. Voor de rest is het wel moeilijk om schoenen in de goede kleur te vinden. Maar langzaamaan wordt m'n garderobe beter.

Helaas is m'n haar nog steeds herfstoranje. Het groeit maar langzaam uit en het is erg hardnekkig.
Kunnen volgende kleuren voor een lente ?

bananengeel (net geen zonnebloemgeel)

tomaten / vlaggenrood

En zijn dit ook lentekleuren? (het handvat is groen)

Heb net mijn palet naast een banaan gehouden : het geel in het palet is iets helderder, banaan is iets dieper geel, maar zoveel wijkt het niet af.

Tomatenrood komt wel overeen.

Het plaatje kon ik niet bekijken, geeft een rood X.

Kun je misschien een plaatje van je boekje plaatsen?

Ik heb zowel goud als zilver erin, maar draag liever zilver maar goud kan dus wel, het staat me ook wel maar ik vind het zelf minder.
Niks te zien

Misschien zo beter :

cgi5 (PUNT) benl (PUNT) ebay (PUNT) be/ws/eBayISAPI (PUNT) dll?ViewItem&item=110390130621&_trkparms=tab%3DWatching

www (PUNT) 2dehands (PUNT) be/handtas-hedgren-rood-35094975 (PUNT) html?qq=handtas hedgren&start=42
Nu lukte het wel! De 1e tas: geen van deze kleuren zijn lente volgens mij, ik zie roze, lichtblauw en legergroen.

De 2e tas wel hoor, mooi rood!
Oh leuk, ik heb net zo'n rode tas!! Zelfde merk, iets ander model. Zat al jaren verstopt in de kast, maar kan nu weer dienen dus, hihi.

Ik zal eens proberen om een foto te maken van mijn boekje en het hier te plaatsen, maar ga daar mijn man wel voor inschakelen! Was me dus tot nog toe niet gelukt.

Ik zou het trouwens wel leuk vinden om die van jou iets meer in close up te zien, blad per blad ofzo. Ik heb proberen vergelijken, maar vooral de donkere kleuren zijn daarvoor te onduidelijk.
Uit mijn analyse is uit gekomen dat ik een wintertype ben...

en ik heb mijn haar in de totaal verkeerde kleur, ik heb deze kleur al jaren en vindt het bij mij juist heel goed staan.Het is midden goudblond met licht gouden highlights...moet dus askleurig zijn en dat is nu precies wat ik niet begrijp ik heb het ooit in een askleur gehad en iedereen vondt dat ik er zo slecht uit zag toen.

Wat betreft de kleuren kan ik mee in komen, ik droeg al veel paars en dat schijnt me dus geweldig te staan heb ik even geluk.

Ik ga dus nu lekker googlen op nog meer leuke wintertypes adviesen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven