gemeen plannetje...doen of niet?

21-05-2009 17:12 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Had het net bijna uitgevoerd trouwens..maar kreeg ineens een ingeving eerst wat advies in te winnen van wat smart ladies die hier wel eens posten.Het zit zo..geruime tijd geleden is mijn vriend een weekend weg geweest voor zijn werk.Weet ook niet waarom precies maar toen ik erna zijn verhalen aanhoordde kreeg ikzelf de indruk dat er iets niet echt klopte..ben trouwens ook een beetje achterdochtig aangelegd maar verhalen dat hij midden in de nacht was verdwaald en een heel laat etentje met zn vrouwelijke collega maakte het er niet makkelijker op hem te vertrouwen.Toen heb ik dus de stomste fout gemaakt die ik had kunnen maken..zijn sms jes gecheckt!En daar is het misgegaan.Sommige smsjes die hij toen kreeg van haar waren gewoon net iets teveel.Kusjes..bedankt voor de fijne nacht...bepaalde opmerkingen over iets wat hij alleen maar sochtends doet (dus hoe weet zij dat) Enfin,dikke ruzies dus.Maar hij heeft me er toch van kunnen overtuigen dat er niks gebeurd is (nouja,niet dus want ik twijfel nog steeds)maar na zon lange tyd en strijd dacht ik ..laat maar zitten ook..hij ontkent het,het gaat goed tussen ons en blabla.MAAR het zit me toch niet lekker en ik zou het heel graag zeker willen weten!!!Heb nu haar emailadres achterhaald en me willen uitgeven voor iemand die op zoek is naar hem en dat ik had gehoord dat ze een kortstondig iets heeft gehad met hem om haar uit de tent te lokken.Maar waarom zou ze dat eerlijk vertellen ook?Had zelfs al n fake adres aangemaakt en zit met t zweet in mn handen!Wat denken jullie?Doen of niet?ps tis nu al bijna 1 jaar geleden..maar kan t niet echt uit mn hoofd zetten
quote:fleurtje schreef op 21 mei 2009 @ 18:51:

Voor mijn vermaak hier op het forum, zeg ik: doen.

Voor de rest: nee.

Dit is weer echt een 'Fleurtje reactie'.
maak gewoon een email adres aan dat lijkt op het zijne.. en mail haar dat je een nieuwe email hebt aangemaakt omdat je vrouw de oude steeds controleert.. en zeg dat ze niet meer moet reageren op de andere omdat je denkt dat je vrouw soms ook mailt als zijnde jou..

en vervolgens zeg je dat je nog vaak moet denken aan die nacht en vraag je wat zei nu het fijnste vond?
Ik zou het je ook afraden maar kan me wel voorstellen dat het heeeel verleidelijk is. Lastig! Ben bang dat ik het ook zou willen doen..
Zo ontzettend eens met return of kreng! Als een vriendin mij iets vertrouwelijks mailt wat alleen voor mij is omdat het zo persoonlijk ligt dan kan mijn vriend nog zo discreet zijn, maar hij krijgt het niet te horen. Andersom zou ik dat ook vreselijk vinden. Het idee alleen al DAT haar vriend dat weet maakt dat ik me vreselijk ongemakkelijk voel. Als ik wist dat ik zo'n vriendin zou hebben zou die ook bij mij van het 'vertrouwelijke lijstje' afgehaald worden. Ik zit daar namelijk helemaal niet op te wachten. Daarbij, wat moet mijn vriend uberhaupt in mijn e-mail? Ik heb dat werkelijk nooit begrepen. Ik ben capabel genoeg om mijn eigen e-mail te openen, te lezen, te beantwoorden en zelfs uit te printen. Daar heb ik nooit een man bij nodig gehad. Als ik een vriendin aan de telefoon heb en het is vertrouwelijk zeg ik ook tegen mijn man dat ik even op de werkkamer ga zitten. Ik zou me enorm bepist voelen als hij stiekem beneden zou gaan zitten meeluisteren omdat hij nu eenmaal 'te vertrouwen' is en omdat we 'alles delen'. (Jakkes). Als ik WIL dat hij iets leest, dan krijgt hij het wel te lezen.

Bij ons thuis worden elkaars e-mails dus gewoon ook niet gelezen. Klaar. Persoonlijke post maken we ook niet open voor elkaar.

Stel je nou eens het volgende voor. Mijn man is arts, soms neemt hij thuis wel eens een dossier door op zijn PC over een patiente die hij de volgende dag heeft. Ik ben prima te vertrouwen, maar ik neem aan dat niemand wil dat ik fijn de ins en outs van die patiente lees die bij wijze van een van jullie zou kunnen zijn. Dat is prive.

Niet alles kun je delen en niet alles is te delen. Als je dat 'niet kunnen' niet trekt zou ik het als vriendin op prijs stellen dat je me vooraf zegt dat je dit aan je vriend gaat melden. Dan is het namelijk aan mij wat ik met die informatie doe. Dat is namelijk mijn goed recht als ik iets 'vertrouwelijks' wil delen. Het heet namelijk niet voor niets 'in vertrouwen iets zeggen'.

Kan me daar echt hels om maken.
Je eigen geheimen delen met je partner is 1 ding, maar dat van anderen hoor je gewoon voor je te houden. Van die mijn-partner-heeft-ook-recht-op-andermans-priveleven-stelletjes die vertel ik dus ook niks meer. Ik bepaal zelf wel wie mijn geheimen mag weten dank u.
Eens met duotje Spannend!
Eens met duotje Spannend!
quote:duotje schreef op 26 mei 2009 @ 13:20:

maak gewoon een email adres aan dat lijkt op het zijne.. en mail haar dat je een nieuwe email hebt aangemaakt omdat je vrouw de oude steeds controleert.. en zeg dat ze niet meer moet reageren op de andere omdat je denkt dat je vrouw soms ook mailt als zijnde jou..

en vervolgens zeg je dat je nog vaak moet denken aan die nacht en vraag je wat zei nu het fijnste vond?Lijkt me echt een superrelatie......
je kunt iemand post altijd onderuit halen door een uitzondering te noemen ( tenminste ik krijg niet vaak dingen te horen die ik absoluut aan NIEMAND mag doorvertellen ). als ik 2 dingen tegen elkaar moet afwegen: dus je vertrouwd je vriend niet ( omdat hij iets verzwegen heeft voor je ) en je checkt zijn mail omdat dat binnen handbereik ligt, of je doet dat niet. dan vind ik dat laatste stommer. tuurlijk is dit geen vervangmiddel voor een goede communicatie, want dat blijft natuurlijk het allerbelangrijkste maar als je vriend vaag doet over bepaalde dingen vind ik het niet gek als je zoiets doet, ik begrijp dat volkomen. als je iets niet vertrouwd dan check je het.
kijk en of je vriend je trouw is ja of de nee lijkt me relavanter dan willen weten wat jouw vriend werkinhoudelijk ( vertrouwelijke info als hij bijv arts is ) uitspookt. dat zijn in mijn ogen twee verschillende zaken.
kijk en of je vriend je trouw is ja of de nee lijkt me relavanter dan willen weten wat jouw vriend werkinhoudelijk ( vertrouwelijke info als hij bijv arts is ) uitspookt. dat zijn in mijn ogen twee verschillende zaken.
Niet waar, een arts is verplicht zijn informatie prive te houden. Altijd. Echter als ik mijn vriendin iets vertel verplicht ik het haar persoonlijk iets prive te houden. Beiden hebben dus gewoon die verplichting. Dat die 'vriendin' verkiest dat met haar vriendje te delen vind ik ronduit schandalig. Ten eerste mag ik nog maar afwachten of die relatie levenslang standhoud en zo niet hoe die relatie eindigt en hoe veilig mijn geheimen dan nog zijn. Immers, ik zit niet in die relatie en kan daar dus ook geen invloed op uitoefenen, ten tweede zou ik het gewoon godsgruwelijk genant vinden als hij het zou weten....

Om heel eerlijk te zijn, heb ik liever dat de vrouw van een arts per ongeluk iets leest in mijn dossier dan dat mijn vriendin me zo besodemietert met haar vriend. Maar dat is mijn persoonlijke mening......
quote:moonlight schreef op 26 mei 2009 @ 21:56:

je kunt iemand post altijd onderuit halen door een uitzondering te noemen ( tenminste ik krijg niet vaak dingen te horen die ik absoluut aan NIEMAND mag doorvertellen ). als ik 2 dingen tegen elkaar moet afwegen: dus je vertrouwd je vriend niet ( omdat hij iets verzwegen heeft voor je ) en je checkt zijn mail omdat dat binnen handbereik ligt, of je doet dat niet. dan vind ik dat laatste stommer. tuurlijk is dit geen vervangmiddel voor een goede communicatie, want dat blijft natuurlijk het allerbelangrijkste maar als je vriend vaag doet over bepaalde dingen vind ik het niet gek als je zoiets doet, ik begrijp dat volkomen. als je iets niet vertrouwd dan check je het.

Het gaat mij er op het forum maar zelden er om om iemand onderuit te halen hoor. Als ik mijn mening geef is dat eerlijk waar niet om jou onderuit te halen.

Ik vind dat wanneer op dat stadium bent dat je iemand niet meer vertrouwd je een bepaalde stap neemt door zijn mail te checken, die je niet meer ongedaan kan maken. En waar ligt dan je grnes? Mag je dan maarzo alles lezen, omdat JIJ een vertrouwens probleem hebt?

Ten tweede: Het lost je probleem ook niet op. Want niks vinden betekent nog niet dat hij niet bepaalde emails krijgt, maar die gewoon verwijderd. Ik ben ook heel erg opruimerig met mijn inbox, alles wat weg kan delete ik meteen. Niet iets vinden is niet meteen 'bewijs'. Ik begrijp dat het verleideilijk is, maar daarom denk ik niet dat het problemen oplost.
TO, hoe reageerde je vriend toen jij het opbiegde?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 27 mei 2009 @ 08:54:

opbiegde?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Moet opbiegte zijn zeker?

:-

$

Ik twijfelde al
quote:liez75 schreef op 25 mei 2009 @ 16:00:

[...]

En nou maar hopen dat je vriend niet énorm afknapt op deze actie, als hij er ooit van hoort.

Dat zou ik nl. wel doen, als mijn man zoiets zou ondernemen...Inderdaad, ik zou ook afknappen als mijn vriend zo'n actie ondernam. Of als hij mij maanden misschien jaren wantrouwt, maar mijn collega meteen gelooft.
quote:moonlight schreef op 25 mei 2009 @ 21:40:

ik ben het met heel veel dingen niet eens die hier gezegd worden.

die jongen heeft er voor gezorgd dat zijn vriendin hem niet meer kon vertrouwen! hij heeft dingen verzwegen ( liegen dus ) waar ze achteraf achterkwam. ik vind het dan ook niet gek dat je twijfels gaat krijgen en achterdochtig wordt. dat vind ik een gezonde reactie en helemaal niet gek, zou pas gek zijn als je er niks achter zocht.

als ik achter de pc zou zitten met de mailbox van mijn vriend voor mijn neus ( omdat hij het vergeten is af te sluiten ) dan zou ik ook gaan kijken als ik iets niet vertrouwde. ik vind het eerder gek als je dat niet zou doen. in een relatie heb je geen geheimen voor elkaar en zouden mailtjes geen verboden terein mogen zijn voor de ander.

en eerst zekerheid willen voordat je het uitmaakt vind ik ook niet zo vreemd. ze houdt nog van die jongen en je gooit een relatie niet zomaar weg. je gevoel kan je soms bedriegen en feiten niet. ik zou een relatie niet uitmaken puur omdat ik het gevoel zou hebben dat er iets niet klopt. stel dat je ongelijk hebt en de relatie is al verbroken? ik snap dus dat je niet zomaar een relatie weggooit als een relatie veel voor je betekent.Ook als je in een relatie zit kun je vertrouwelijke mail krijgen van anderen. Dus de inhoud van een email is bestemd voor degene aan wie die gericht is en geen openbaar bezit. Snuffelen in de mail van een ander doe je dus naar mijn idee niet. Tenzij je daar uitdrukkelijk opdracht toe hebt gekregen.
quote:calvijn1 schreef op 27 mei 2009 @ 09:15:

Moet opbiegte zijn zeker?

:-

$

Ik twijfelde alopbiechtte mag ook
quote:eefdeneef schreef op 25 mei 2009 @ 16:21:

Grappig dat je haar wel zo makkelijk vertrouwd en je vriend niet.Inderdaad.
quote:mamalief schreef op 27 mei 2009 @ 09:47:

[...]

opbiechtte mag ook

Opboog

Opgeboogt

Ik heb echt mij dag niet.

Schaam me diep. Wat erg

Opbiechtte dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven