Zindelijkheidstraining

18-05-2009 10:37 641 berichten
We hebben een centraal borstvoedingtopic, misschien is het ook handig om een centraal zindelijkheidstraining-topic te hebben, waar iedereen haar vragen kan stellen - en hopelijk antwoorden krijgen.

Alles dus, over potjes, wc-verkleiners, dwars-liggende-kleuters, onderbroekenwastips, behangplaksel en ga zo maar door...
Alle reacties Link kopieren
Miriam, wellicht heb je mijn eerste reactie vwb zindelijkheid gemist. Zoon is volledig zindelijk aangezien hij dat een ruime maand is geweest. Hij kan keurig op de wc poepen. Helaas is hij een keer fiks aangepakt door het vorige kdv, waardoor hij weer zindelijk af was.

Tis nu een uitprobeerfase. Hij kan keurig op t potje of wc poepen, want dat heeft hij vd week ook gedaan.

Hij al 2 dagen erg tegendraads in zijn gehele gedrag, dus niet alleen wat zindelijkheid betreft.

Ik ga geen kind op een pot vastbinden en zeggen dat hij MOET poepen.

Vanochtend heb ik hem wel gevraagd of hij voordat we weggingen even op het potje wilde. Alles wat er thuis uitkomt, komt hopelijk niet in zn onderbroek op het kdv ha ha

Maar helaas, er kwam niets.
koffie, zwart graag...
Sorry, dat was niet handig van me. Dat is waar ook, dat hij zo'n vreselijke ervaring had op het vorige kdv. Krijg dat maar eens uit dat koppie..

Hoe oud is hij ook alweer?
net zo oud als jouw kind, grijns. april 06. Net 3 dus.

Of heb ik nu de verkeerde voor me?

Geeft niets. Op zich is hij niet meer bang of schaamt hij zich. Dat is er nu gelukkig uit door nooit boos te worden. En te prijzen als het goed gaat.

Voor poepen mag hij een kadootje uitzoeken, voor een hele dag zindelijk ook. Hij zit op t potje al te bedenken wat hij wilt.

Heb een mand vol kleine kadootjes. Als stimulans (ik schrijf soms chantage) leg ik het kadootje alvast klaar op de kast.

Als het niet gelukt is, vraagt hij ook niet om het kadootje en zegt hij: ander keertje he mama,

Succes met solliciteren. Wat voor baan?
koffie, zwart graag...
net zo oud als jouw kind, grijns. april 06. Net 3 dus.

Of heb ik nu de verkeerde voor me?

Geeft niets. Op zich is hij niet meer bang of schaamt hij zich. Dat is er nu gelukkig uit door nooit boos te worden. En te prijzen als het goed gaat.

Voor poepen mag hij een kadootje uitzoeken, voor een hele dag zindelijk ook. Hij zit op t potje al te bedenken wat hij wilt.

Heb een mand vol kleine kadootjes. Als stimulans (ik schrijf soms chantage) leg ik het kadootje alvast klaar op de kast.

Als het niet gelukt is, vraagt hij ook niet om het kadootje en zegt hij: ander keertje he mama,

Succes met solliciteren. Wat voor baan?
koffie, zwart graag...
Succes vanmiddag Mirjam, zal aan je denken!

Hier komt ze ook elke middag met andere kleren aan thuis, dan waarmee ze vertrok. En dan ben ik nog zo'n zeikerd ook (no pun intended), dat de vervangbroeken natuurlijk wel bij haar top moeten passen, en dat keer drie, voor de zekerheid. Best een hoop gepas en gemeet om dat bij elkaar te zoeken. ;o)

Vanmorgen ook weer mis. Stond net Jongstes poepluier te verschonen, toen Oudste kwam dat ze ook poep had. Grrr.

Maar goed, geen enkele plas meer in haar broek, dus daar zijn we superblij mee natuurlijk.

Sylvester, fijn dat je nu wel een een goede creche hebt. Bij ons blijft de leidster maar zeggen dat die poepbroeken niet erg zijn, ze zijn het gewend. Denk dat wij ons er drukker om maken dan zij, weet het wel zeker eigenlijk!
Mirjam, succes vanmiddag, ik zal duimen.

Ainne, moet echt alles bij elkaar passen? Bij mij zit in de crèchetas echt de meest oude zooi, hoor. Vind het wel best eigenlijk. Balen van het poepongeluk, is wel weer een overdosis poep op de vroege ochtend.

Zoon en ik zijn net op stap geweest en het is helemaal goed gegaan. Thuis zat hij even op de bank toen hij zei dat hij moest plassen. Er zaten een paar druppeltjes in z'n onderbroek maar het meeste is op de wc eruit gekomen. Ben er wel blij mee, hij gaat meestal pas plassen als ik zeg dat het moet, nu gaf hij het eindelijk eens zelf aan.
ha ha, die tic heb ik ook. Al kijk ik wel of t oud is, de nieuwe kleding gaat niet mee.

Maar ben wel blij als t een beetje matcht.

Flint: voor jouw zoon!
koffie, zwart graag...
Jaaaa, goed zo Flintzoon!

En inderdaad geen goed spul naar de creche hoor, allemaal 2-leggins van Penneys/Primark. Maar 't moet wel kleuren, haha.
koffie, zwart graag...
Flintzoon aka het reigertje is wel eens in een meisjesbroek van de crèche gekomen. Hij had zooooooveeeeeel gepoept dat z'n reservebroek het ook niet had gehouden. Ze hadden geen jongensbroeken in zijn maat liggen, dus werd het een meisjesbroekje. Moet zeggen dat het er heel vertederend uitzag, zo'n boevenkop in een zwart spijkerbroekje met bloemetjes aan de onderkant en een buikdanskettinkje om de heupjes
erg schattig!

Gebeurd wel eens dat hij totaal andere kleding mee krijgt en zijn eigen kleding nog netjes in zijn mandje ligt.

Volgens mij vergissen ze zich dan in t mandje.
koffie, zwart graag...
Haha leuke verhalen. Hier is mijn dochter ook druk bezig met zindelijk worden. Ze is in maart 3 geworden. Het weekend bijna helemaal droof met luier. Maandag en dinsdag paar ongelukjes op het kdv en vandaag tot nu toe (maar ze ligt nu zonder luier in bed en is in slaap gevallen volgens mij) droog! Knapperd!

Zaterdag was mijn opa jarig. Wij daarheen en potje ging ook mee (ach ja, 2 kinderen waaronder een baby, tas met zooi voor de baby, wipstoeltje voor de baby wagen voor de baby, cadeautjes voor de jarig, aap van dochter en dus ook een potje. Als je toch aan het sjouwen bent). Wij eten dan altijd met de hele familie soep bij mijn opa en oma. Toen iedereen de soep in de kommen had en lekker de stokbroodjes erin aan het soppen was, stond Milena op en riep: IK MOET OP HET POTJE. Ik gooi mijn kom aan de kant, schud het potje uit de tas en de dame gaat midden in de kring zitten en legt daar een ENORME drol. Lekker!

Ow en wat betreft de live verslagen , die vallen hier wel mee. Wel is ze erg geinteresseerd wat er gebeurt als mijn man of ik naar de wc gaan. Man is, terwijl hij zat te poepen, ook al een vriendelijke verzocht of ie even zijn leuter aan de kant wilde schuiven omdat ze het niet goed kon volgen
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Frans wat een giller!

Hoeveel mensen lieten hun soep staan??
koffie, zwart graag...
Frans, hilarisch Vooral dat verhaal dat je man z'n leuter opzij moest doen...

Het gaat hier vandaag ook weer als een trein. Zoon is net op de bank in slaap gevallen, maar wel nadat hij eerst zelf had aangegeven dat hij moest plassen. Hopelijk plast hij niet in z'n slaap, want dan zit ik met een natte bank
syl ziet groen van jaloersie.
koffie, zwart graag...
Haha geweldig Frans! Zo onschuldig he, hebben totaal geen besef dat dat op een gegeven moment iets vies is.
Zoon heeft vandaag de hele dag aangegeven dat hij moest plassen, dus dat is helemaal prima. Op een gegeven moment hoorde ik hem scheten laten, dus toen heb ik hem naar de wc gesleept om te poepen. Hij wilde eerst niet, maar toen ik hem 2 eitjes beloofde, ging hij toch z'n best doen. Man, wat er toen weer uit kwam, ik snap echt niet waar hij het laat in dat ielige lijfje van hem! Maar voor het reigertje dus, want hij is vandaag echt gewoon he-le-maal zindelijk geweest!

Hoe'st verder bij jullie gegaan?
Jaaaa voor het reigertje!

Ennn ook voor mijn dochter, want die is de hele dag droog gebleven!!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Kijk, Frans, die maart 2006 kinderen komen er wel! voor jouw dochter!
Flint, ik krijg hele rare (vieze) visioenen van jouw reigertje. Hier had dochter natuuuuuurlijk niet haar kleertjes van vanochtend aan toen ik haar ophaalde vanmiddag. Ze had in haar onderbroekje gepoept en ze was een keer nat van de plas. Toen hebben ze haar maar weer een luier omgedaan; ze hebben daar het idee dat ze er daar nog niet aan toe is, met alle afleiding die daar heerst. Thuis is natuurlijk veel meer rust.

Ik kreeg dus 2 plastic tasjes met vuil goed mee. Het poep-onderbroekje was niet uitgespoeld..(dat lukte daar niet). Heb dat dus kokhalzend zelf staan doen. Hoop niet dat dit nog heel vaak gaat gebeuren..bweuh.. (toen ik ermee klaar was, merkte vent op dat hij het ook had willen doen, hij kan er namelijk wel tegen, de held, alleen jammer dat hij zijn aanbod iets te laat deed..).

Sylvester, Hanna (haar forumnaam) is 2 jaar en 4 maanden (en vooruit; 11 dagen haha). Ze is dus nog best wel jong.

Frans, hoi! Maar ehm, ik ben toch blij dat ik daar niet aan de soep zat..ieh. Hoe reageerde het publiek?

En toitoi voor alle knappe kinderen vandaag!
voor Milena en zoon van Flint!!!!!

Wow wat hebben ze het goed gedaan!!!

Helaas hier niet dezelfde jubel, want ik heb nog nooit zo'n grote tas natte kleding meegesleept.

2 poepbroeken, maar ze zei al dat ze die ingecalculeerd had omdat ik al zei dat ie 2 dagen niet gepoept had.

Daarnaast 2 plasjes vlak voordat ik hem kwam ophalen. Ik denk dus dat als hij moe is, het slechter gaat.

Echter vanavond thuis. Geen enkel ongelukje. Ik was zelfs druk in de keuken toen hij hard gilde. Mama, plasje komt eraan en ik heb geen luier om!!

Dus ben toch wel een beetje trots.

Ow, nee, heb ik de verkeerde miriam
koffie, zwart graag...
Mirjam, dat is wel een beetje man-eigen om zoiets aan te bieden als het al klaar is. Het komt mij in ieder geval heeeeel bekend voor

Sylvester, balen dat het op het kdv niet zo goed ging, maar wel goed dat hij het thuis zelf aangaf. Ik vind dat toch wel een teken dat ze doorhebben hoe het werkt.
ha ha miriam. De allereerste poepbroek kan ik me nog goed herinneren. s ochtends op mn nuchtere maag.

Ik stond idd flink te kokhalzen toen zoon vroeg: wat is er mama??

Nou mama wordt een beetje onpasselijk van je poepje.

Inmiddels zijn we er immuum voor.

Vandaag nieuwe ronden, nieuwe kansen.

Man moet ik vanavond aansporen de was te doen. Want zoveel broeken ineens, kast is zo goed als leeg en morgen weer een kdv dagje..

(man doet de was van a tot z, we hebben keurig de taken verdeeld)
koffie, zwart graag...
Haha, nou dat soort vieze onderbroeken gaan bij ons gelijk de vuilnisbak in hoor en de creche weet ook dat ze dat mogen doen, lang leven goedkope broekies!

Nou zowaar, ik viel steil achterover toen ik thuis kwam gisteren, liep Oudste in dezelfde kleren als die ochtend, jippieee! Moet ik er wel bijzeggen, dat ze sinds de poep gisterenochtend voor vertrek, de hele dag niet gepoept had. En nu nog steeds niet trouwens, dus ik heb de creche maar gewaarschuwd dat ze haar verplicht op de plee moeten zetten na haar ontbijt.

Vanmorgen had ik haar net gebracht toen ze zei dat ze moest plassen, dus heb ik haar zelf naar de pleetjes gebracht daar. Volgens mij wilde ze gewoon showen hoe goed ze zelluf op de wc kon zitten en zelluf haar handen wassen enzo, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven