Zomer-en zonliefhebbers kletstopic!

09-07-2020 19:42 3807 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Hier is het nu bewolkt?!
Was dat voorspeld?
Wel best warm, waas voor de zon en weinig wind..

Gisteren wel even op terras gezeten, maar dan trek ik het niet in de volle zon, hoor, dan in de schaduw met een briesje onder een parasol of zonnescherm.
In mijn eentje zou ik dat ook doen, en dat deed ik dus ook in de zomer, juist daardoor in de loop der jaren kennissen gekregen hier en kan ik nu meestal wel ergens aanschuiven :)
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Suzy65 schreef:
09-06-2021 14:27
Ja, klopt.
Nu eerst dit afhandelen (en dat valt nog niet mee, familie en zaken is lastiger soms) en ben nu met behandelingen voor mijn rug bezig, kijken wat dat oplevert en oa afhankelijk daarvan dan voor mezelf ander werk gaan zoeken..
Kun je daar de tijd voor nemen?
Dan lekker doen en genieten van het weer en je vrije tijd!
Alle reacties Link kopieren
Het scenario herhaalt zich wéér verdorie : hele week dik in de 20. Zaterdag is het weekend, wordt het maar 18 graden. Derde weekend op rij al. Zo balen dit.
Alle reacties Link kopieren
Hier zaterdag 21 en zondag 25, daar ben ik tevreden mee. Hopelijk trekt het voor jouw regio nog een beetje bij, 18 is wel magertjes.
Alle reacties Link kopieren
En weer een zonovergoten warme dag voor de boeg, ik hoop dat jullie er allemaal van kunnen genieten! Ik ben in ieder geval helemaal gelukkig :sun: :hello: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
10-06-2021 09:20
En weer een zonovergoten warme dag voor de boeg, ik hoop dat jullie er allemaal van kunnen genieten! Ik ben in ieder geval helemaal gelukkig :sun: :hello: :cheer2:
Ik weet niet zo goed waarom maar ik kan er niet helemaal goed inkomen. Normaal bruis ik van de energie en heb ik zin om van alles te doen. Maar goed ik ben alleen thuis met de jongste die al een week aan het kwakkelen is (geen corona) dus misschien dat dat het is.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Heb gisteren lekker een paar uur na het werk met een vriendin op het terras gezeten, hapje gegeten ook.
Zalig ik hou er echt van.

Maar het liefst lig ik ergens aan het water.

Morgen ben ik vrij en willen vriend en ik ergens neerstrijken, nadeel is wel dat het aan de kust wel frisser is.

Het weekend ziet er ook heel goed uit, de komende week overigens.
Voor het volgende weekend ziet het er weer minder uit bewolking kans op regen en duidelijk een duik in de temperaturen.

Maar tot die tijd nemen we het er lekker van.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
10-06-2021 09:20
En weer een zonovergoten warme dag voor de boeg, ik hoop dat jullie er allemaal van kunnen genieten! Ik ben in ieder geval helemaal gelukkig :sun: :hello: :cheer2:
Heerlijk he? Ook al moet ik vandaag werken, ik ben er nog steeds zooo blij mee. Omdat ik nog steeds alleen maar thuiswerk kan ik tussendoor ook heerlijk in de tuin koffiedrinken, een was ophangen of een boodschap doen..... en a.s. zondag gaan we voor een dag of 5 naar een huisje midden in de bossen in Overijssel. Zoals het er nu naar uitziet blijft het al die tijd nog mooi weer :cheer:
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanaf vandaag tot dinsdag vrij ☀️☀️☀️☀️
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik lig bij warm weer liefst IN het water, Ladylola :proud:

Watdachtjehiervan: ik teer wel in op spaargeld, maar heb gelukkig nog wat inkomsten ernaast..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
10-06-2021 10:12
Heerlijk he? Ook al moet ik vandaag werken, ik ben er nog steeds zooo blij mee. Omdat ik nog steeds alleen maar thuiswerk kan ik tussendoor ook heerlijk in de tuin koffiedrinken, een was ophangen of een boodschap doen..... en a.s. zondag gaan we voor een dag of 5 naar een huisje midden in de bossen in Overijssel. Zoals het er nu naar uitziet blijft het al die tijd nog mooi weer :cheer:
Lucky you, goed uitgemikt!
Veel plezier, wordt lekker genieten dus.
Kijk wel uit onder die bomen, ik heb begrepen dat het tekenseizoen is en ook de eikenprocessierups nu aktief is.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Ritmodelanoche schreef:
09-06-2021 15:52
Het scenario herhaalt zich wéér verdorie : hele week dik in de 20. Zaterdag is het weekend, wordt het maar 18 graden. Derde weekend op rij al. Zo balen dit.

Waarom nu al zo balen om iets wat nog zo vaak kan veranderen? Dan geniet je toch ook niet optimaal van nu? Het is stralend weer en volgende week ook nog en alles wat daarna komt is gissen!
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
10-06-2021 14:15
Waarom nu al zo balen om iets wat nog zo vaak kan veranderen? Dan geniet je toch ook niet optimaal van nu? Het is stralend weer en volgende week ook nog en alles wat daarna komt is gissen!
Mja, het is wel opvallend vaak precies alleen op zaterdag een stuk slechter. Kan me voorstellen dat als je fulltime werkt je daar wel een beetje van baalt.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
10-06-2021 14:19
Mja, het is wel opvallend vaak precies alleen op zaterdag een stuk slechter. Kan me voorstellen dat als je fulltime werkt je daar wel een beetje van baalt.
Precies. Ik werk gewoon 40 uur in de week. En tussen de meetings door even buiten in de zon lopen ervaar ik niet als ontspannend. Dan zit ik toch de hele tijd met mijn hoofd bij de meeting straks, weer op tijd terug moeten zijn, etc. Was gisteren heel even op de fiets boodschappen doen, en dan word je meteen weer gebeld.

Het leuke aan mooie dagen is juist dat je plannen kunt maken om erop uit te trekken. En dan is het gewoon balen dat het de hele tijd doordeweeks volop zomer is, en de zaterdag is dan opeens weer een gemiddelde oktoberdag (of novemberdag zoals afgelopen zaterdag). Dat blokje om doe ik al vanaf het begin van corona, dat ken ik nu wel.

En dan start je maandag de computer weer op, is het weer 25+ en zonovergoten.
Ritmodelanoche schreef:
10-06-2021 15:20
Precies. Ik werk gewoon 40 uur in de week. En tussen de meetings door even buiten in de zon lopen ervaar ik niet als ontspannend. Dan zit ik toch de hele tijd met mijn hoofd bij de meeting straks, weer op tijd terug moeten zijn, etc. Was gisteren heel even op de fiets boodschappen doen, en dan word je meteen weer gebeld.

Het leuke aan mooie dagen is juist dat je plannen kunt maken om erop uit te trekken. En dan is het gewoon balen dat het de hele tijd doordeweeks volop zomer is, en de zaterdag is dan opeens weer een gemiddelde oktoberdag (of novemberdag zoals afgelopen zaterdag). Dat blokje om doe ik al vanaf het begin van corona, dat ken ik nu wel.

En dan start je maandag de computer weer op, is het weer 25+ en zonovergoten.
Natuurlijk is het balen dat het net in het weekend wat minder is maar zo slecht wordt het toch niet? En het is zonde om daar nu al van te balen. Je kan op een werkdag na je werk toch ook nog volop genieten van het weer? Ik vind dat juist heerlijk aan de zomer. Dat je na je werk nog een hele lichte zonnige avond hebt.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
10-06-2021 15:26
Natuurlijk is het balen dat het net in het weekend wat minder is maar zo slecht wordt het toch niet? En het is zonde om daar nu al van te balen. Je kan op een werkdag na je werk toch ook nog volop genieten van het weer? Ik vind dat juist heerlijk aan de zomer. Dat je na je werk nog een hele lichte zonnige avond hebt.
Klopt, maar mijn lievelings activiteit in de zomer is een dag met mijn bootje erop uit. Lekker zwemmen, bakken, wegzweten en dan weer in het meer springen.

Tot nu toe zijn die weekenddagen er gewoon nog niet geweest. Het weekend van 30 mei was eigenlijk nog echt te fris, vorig weekend was met name zaterdag gewoon de hele dag grijs en mistig en 13 graden, en hier wordt het nu weer 17 graden ofzo komende zaterdag. Voor vandaag geeft mijn app 14,5 uur zon, voor zaterdag maar 5,5 uur.

Normaal ben ik niet zo zeikerig, maar ik heb echt een licht trauma overgehouden aan de afgelopen coronawinter, die op 25 september begon en zo'n beetje tot 20 mei heeft aangehouden. Thuis zitten, achter een computer, naar buiten kijken en zien hoe alles zeik een zeik nat geregend/gehageld/gesneeuwd is en hoe het waait en hoe er nauwelijks een stipje blauw aan de hemel te zien is. Dan heb ik nu des te meer zo iets van : geef mij gewoon weekenden met 20+, geen noorderwind en zon.

Een mooie avond is leuk, maar het is maar een avond. Plus dat ik ook van binnen wel wat discomfort ervaar, want ik denk : jezus, ik zat de hele winter achter mijn computer en nu tijdens de mooie dagen nog steeds. Voor je het weet is het weer oktober en gaan we weer 7 maanden ellende in. Helaas kan ik op mijn werk niet zomaar op korte termijn een week vrij nemen, en 6/7 weken van tevoren al vrij vragen vind ik zonde, want voor je het weet zit je met een week lang regen in je vakantie.
Ritmodelanoche schreef:
10-06-2021 15:38
Klopt, maar mijn lievelings activiteit in de zomer is een dag met mijn bootje erop uit. Lekker zwemmen, bakken, wegzweten en dan weer in het meer springen.

Mooi voorbeeld, gisteren zag ik in de vooruitzichten voor zaterdag 20 graden staan, vandaag is dat al aangepast naar 26 graden. Ik bedoelde het iig niet verkeerd en ben mss wat optimistischer ingesteld, that’s all.
Alle reacties Link kopieren
Ritmodelanoche schreef:
10-06-2021 15:20
Precies. Ik werk gewoon 40 uur in de week. En tussen de meetings door even buiten in de zon lopen ervaar ik niet als ontspannend. Dan zit ik toch de hele tijd met mijn hoofd bij de meeting straks, weer op tijd terug moeten zijn, etc. Was gisteren heel even op de fiets boodschappen doen, en dan word je meteen weer gebeld.

Het leuke aan mooie dagen is juist dat je plannen kunt maken om erop uit te trekken. En dan is het gewoon balen dat het de hele tijd doordeweeks volop zomer is, en de zaterdag is dan opeens weer een gemiddelde oktoberdag (of novemberdag zoals afgelopen zaterdag). Dat blokje om doe ik al vanaf het begin van corona, dat ken ik nu wel.

En dan start je maandag de computer weer op, is het weer 25+ en zonovergoten.
Herkenbaar hoor, ik werk uiteraard ook thuis, maar echt even de tuin in in mijn pauze doe ik wel, maar is toch anders.
Ik zit ook op een werkdag teveel met mijn hoofd bij het werk, neem tussendoor wel wat korte pauzes ipv 2 langere, met collega's is het toch anders.

Maar morgen in Zeeland bewolkt net aan 21 graden ook niet je van het, en we kunnen echt alleen morgen ivm zijn werk.
Maar ja natuurlijk is het fijn 23+ maar inderdaad als je de hele week werkt en het moet hebben van het weekend dan is het wel zuur.
Vanaf volgende week weer elke dag regen hier. Op zich wel goed voor de tuin. En mijn nachtrust.
Ik ga zaterdag ook een dag weg en dan is het 18 graden. Dat is nog steeds een prima temperatuur. Maar als je wil varen is het fris. Ik zou dan ook liever 26 graden hebben.
Alle reacties Link kopieren
Weer een schitterende dag ☀️

Zo boodschappen doen in zomerjurk en op slippertjes en dan ga ik buiten hangen met de e-reader.

Men, wat gedij ik hierop! ☀️🙃😻
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
11-06-2021 08:12
Weer een schitterende dag ☀️

Zo boodschappen doen in zomerjurk en op slippertjes en dan ga ik buiten hangen met de e-reader.

Men, wat gedij ik hierop! ☀️🙃😻
Het is hier bewolkt...
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
10-06-2021 09:38
Ik weet niet zo goed waarom maar ik kan er niet helemaal goed inkomen. Normaal bruis ik van de energie en heb ik zin om van alles te doen. Maar goed ik ben alleen thuis met de jongste die al een week aan het kwakkelen is (geen corona) dus misschien dat dat het is.

Ik heb het idee dat ik gewoon niet kan geloven dat het mooi weer is en blijft. Had van de week nog gewoon lange broeken aan, want ja, het lijkt wel warm... oké, het was ook echt warm, maar het is nog niet echt geland binnenin mij ofzo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ritmodelanoche schreef:
10-06-2021 15:38
Klopt, maar mijn lievelings activiteit in de zomer is een dag met mijn bootje erop uit. Lekker zwemmen, bakken, wegzweten en dan weer in het meer springen.

Tot nu toe zijn die weekenddagen er gewoon nog niet geweest. Het weekend van 30 mei was eigenlijk nog echt te fris, vorig weekend was met name zaterdag gewoon de hele dag grijs en mistig en 13 graden, en hier wordt het nu weer 17 graden ofzo komende zaterdag. Voor vandaag geeft mijn app 14,5 uur zon, voor zaterdag maar 5,5 uur.

Normaal ben ik niet zo zeikerig, maar ik heb echt een licht trauma overgehouden aan de afgelopen coronawinter, die op 25 september begon en zo'n beetje tot 20 mei heeft aangehouden. Thuis zitten, achter een computer, naar buiten kijken en zien hoe alles zeik een zeik nat geregend/gehageld/gesneeuwd is en hoe het waait en hoe er nauwelijks een stipje blauw aan de hemel te zien is. Dan heb ik nu des te meer zo iets van : geef mij gewoon weekenden met 20+, geen noorderwind en zon.

Een mooie avond is leuk, maar het is maar een avond. Plus dat ik ook van binnen wel wat discomfort ervaar, want ik denk : jezus, ik zat de hele winter achter mijn computer en nu tijdens de mooie dagen nog steeds. Voor je het weet is het weer oktober en gaan we weer 7 maanden ellende in. Helaas kan ik op mijn werk niet zomaar op korte termijn een week vrij nemen, en 6/7 weken van tevoren al vrij vragen vind ik zonde, want voor je het weet zit je met een week lang regen in je vakantie.

Jammer dat je je hier moet verdedigen. Ik snap je volledig!
Gelukkig werk ik geen 40 uur, maar een zonnig weekend is toch heel wat anders dan een zonnige werkdag. En als je werkdagen dan zonnig zijn en je weekenden niet, kun je nog niet echt optimaal genieten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
11-06-2021 08:12
Weer een schitterende dag ☀️

Zo boodschappen doen in zomerjurk en op slippertjes en dan ga ik buiten hangen met de e-reader.

Men, wat gedij ik hierop! ☀️🙃😻

Geniet!
Ook lekker van je vrije dagen :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dit is berichtje 3000 :sun:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven