Leuke stad voor weekendje weg?

14-06-2021 14:53 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje aan jullie.
Ik wil in september een weekendje weg (zaterdag op zondag) met een goeie vriendin, maar we weten nog niet waar naartoe. Wel in NL of anders misschien België of Duitsland, maar liever niet meer dan 1,5 à 2 uur rijden (vanaf Eindhoven). We zitten nu te denken aan bijvoorbeeld:
- Rotterdam
- Den Haag/Scheveningen
- Nijmegen
- Antwerpen
- Düsseldorf

Maastricht is ook superleuk maar daar ga ik dit jaar al naartoe :)

Ik denk dat mijn voorkeur nu bij Scheveningen of Antwerpen ligt, maar heeft iemand anders nog ideeën of tips voor een leuke stad? Het is gewoon om er ff uit te zijn, we zijn beiden veertigers, houden van winkelen, lekker eten, terrasje, misschien iets bezichtigen.

Alvast bedankt voor de tips!
Brugge! Heel mooi en sfeervol en goddelijke chocolade en biertjes. Bovendien heb ik daar de lekkerste mosselen ooit gegeten. Leuk om met een bootje een soort van rondvaart te doen over het water.
Maar er zijn al veel leuke opties genoemd.
Oh ja, en het chocolademuseum natuurlijk!
Ik vind Gent de leukste stad van België. Het leeft echt. De sfeer is erg goed.
Oh ja Brugge is ook leuk!

Deventer had ik zelf nooit aan gedacht, ik zal eens kijken. En Zutphen ook leuk?
Oh ja mijn vriendin woont bij Haarlem, dus NH valt daarom af. Maar idd erg leuke stad!

Nijmegen, Den Haag, Deventer hou ik even in mijn hoofd. Net als Antwerpen en Brugge. Er is niemand die Rotterdam noemt? (al trekt dat mij ook niet zo op de een of andere manier).

Groningen is net wat te ver, daar zou ik dan een keer 2 nachten naartoe willen, maar lijkt me zeker leuk :)
Vivamensje schreef:
14-06-2021 18:45
Eens, ook erg leuk!
Zutphen is een stuk kleiner dan Deventer. Maar het is ook maar een kwartiertje met de trein vanuit Deventer dus je kan het ook combineren. Oh en als je met de bus gaat zit museum More er precies tussenin.

Ze hebben op moment een expo met 40 Bob Ross werken. Je kan 2 en 3 juli zelf een happy little tree maken tijdens een workshop.
https://www.museummore.nl/
blub
Malibu123 schreef:
14-06-2021 18:48
. Er is niemand die Rotterdam noemt?
Toch wel! Ik vond Rotterdam verrassend leuk! Hebben wij vorig jaar net voor de eerste coronagolf gedaan met onze pubers. Naar de markthal, winkelen, in de Euromast, met de Spido door de havens. Wij sliepen in de Stayokay, die zit in de kubuswoningen, ik kan me voor stellen dat jullie iets luxers zoeken. Maar wij vonden het een beleving om in zo’n speciaal gebouw te slapen.
Wijndruifje schreef:
14-06-2021 15:49
Lier!
Klein, gezellig stadje op ongeveer 15km ten oosten van Antwerpen.
Het heeft een heel mooi middeleeuws centrum met veel gezellige restaurants en terrassen. Je kan er in de omgeving heel mooi wandelen.
Er is ook een winkelstraat, maar die is wat minder moet ik toegeven.

Anders kan ik Mechelen of Gent ook ten zeerste aanraden.
Ik woon in de buurt ...
In Lier ben je op een halve dag wel klaar :-).

En de winkelstraat loopt al 15 jaar leeg.

Eventueel combineer je Lier met Mechelen.

Onlangs op een ander topic hier op Reizen nog alle voordelen van Mechelen benoemd :-D.
reizen/brussel/list_messages/478073

Antwerpen raak je toch nauwelijks in met je auto met dat hele LEZ-gedoe.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Vivamensje schreef:
14-06-2021 18:45
Let wel op waar je parkeert.

Die stad is auto-gewijs een ramp geworden.
Is dit nu later?
Wissewis schreef:
14-06-2021 19:27
Wat bedoel je met LEZ-gedoe? Het moet idd wel een beetje te doen zijn qua verkeer en parkeren.

Vriendin zegt net Brussel als optie, dat lijkt me ook wel heel leuk!
MIDA schreef:
14-06-2021 19:23

Toch wel! Ik vond Rotterdam verrassend leuk! Hebben wij vorig jaar net voor de eerste coronagolf gedaan met onze pubers. Naar de markthal, winkelen, in de Euromast, met de Spido door de havens. Wij sliepen in de Stayokay, die zit in de kubuswoningen, ik kan me voor stellen dat jullie iets luxers zoeken. Maar wij vonden het een beleving om in zo’n speciaal gebouw te slapen.
Dat klinkt wel heel leuk om misschien een keer met mijn dochter (17) te gaan doen, bedankt voor de tips :)
Rotterdam is fantastisch. Groningen is ook heel leuk. Zwolle vind ik mwoa.
Ik vind Rotterdam ook heel erg leuk!
De activiteiten die MIDA al noemt, en leuke winkeltjes en lekker eten in de Witte de Withstraat, een keer met een watertaxi, bezoekje aan Hotel New York bijv. voor High Tea of een rondleiding door een echte Rotterdammer, alleen al omdat ze het zo mooi kunnen vertellen :heart:
Vlaginvaas schreef:
14-06-2021 21:29
Rotterdam is fantastisch. Groningen is ook heel leuk. Zwolle vind ik mwoa.
Eens, Zwolle is saai. Mooi, echt wel. Maar saai
Malibu123 schreef:
14-06-2021 18:48
Oh ja Brugge is ook leuk!

Deventer had ik zelf nooit aan gedacht, ik zal eens kijken. En Zutphen ook leuk?
Oh ja mijn vriendin woont bij Haarlem, dus NH valt daarom af. Maar idd erg leuke stad!

Nijmegen, Den Haag, Deventer hou ik even in mijn hoofd. Net als Antwerpen en Brugge. Er is niemand die Rotterdam noemt? (al trekt dat mij ook niet zo op de een of andere manier).

Groningen is net wat te ver, daar zou ik dan een keer 2 nachten naartoe willen, maar lijkt me zeker leuk :)
Ik woon zelf in Rotterdam en ben dol op mijn stad maar vind het moeilijk de stad vanuit toeristisch oogpunt te bekijken.
Boekenzijndebom schreef:
14-06-2021 21:31
Ik vind Rotterdam ook heel erg leuk!
De activiteiten die MIDA al noemt, en leuke winkeltjes en lekker eten in de Witte de Withstraat, een keer met een watertaxi, bezoekje aan Hotel New York bijv. voor High Tea of een rondleiding door een echte Rotterdammer, alleen al omdat ze het zo mooi kunnen vertellen :heart:
Ja de watertaxi vergat ik bijna! Dat was ook een beleving op zich :lol:
En deze in Rotterdam, zowel op land als water: https://rotterdam.splashtours.nl
Malibu123 schreef:
14-06-2021 21:23
Wat bedoel je met LEZ-gedoe? Het moet idd wel een beetje te doen zijn qua verkeer en parkeren.

Vriendin zegt net Brussel als optie, dat lijkt me ook wel heel leuk!
Je moet erop letten of je auto wel de stad (Antwerpen) binnen mag gezien de lage-emissie-normen.
En daarnaast moet je hem als buitenlander ook van tevoren inschrijven.

https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/home

Ook Brussel heeft overigens een LEZ.
Is dit nu later?
In Duitsland heb je een groene sticker nodig om (bepaalde) steden in te mogen. Zoiets is dat ook, denk ik?
Wissewis schreef:
14-06-2021 19:27
Ik woon in de buurt ...
In Lier ben je op een halve dag wel klaar :-).

En de winkelstraat loopt al 15 jaar leeg.

Eventueel combineer je Lier met Mechelen.

Onlangs op een ander topic hier op Reizen nog alle voordelen van Mechelen benoemd :-D.
reizen/brussel/list_messages/478073

Ik ook... geboren getogen Lierenaar, trotse Schapekop! Ik ben het er niet mee eens dat je op een halve dag klaar bent. Als je er al jaren komt dan wel, maar met een eerste bezoek zeker niet.

Maar van iemand die pro-Mechelen is kan je natuurlijk niks anders verwachten :-D
Keulen! Past nog net binnen de 2u rijden maar is vanuit Nederland ook goed met de trein te doen.
Wissewis schreef:
14-06-2021 23:50
Je moet erop letten of je auto wel de stad (Antwerpen) binnen mag gezien de lage-emissie-normen.
En daarnaast moet je hem als buitenlander ook van tevoren inschrijven.

https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/home

Ook Brussel heeft overigens een LEZ.
Dank je, ik heb het even gecheckt en ik krijg dit na de kentekencheck:
Uw voertuig heeft toegang tot de LEZ.

Er staat dat ik dan verder niks hoef te doen (ook niks over inschrijven?)
Kunnen we eigenlijk alweer de grens over naar Duitsland en België zonder testen oid? Ik heb een vriendin die in Antwerpen woont en ik zou het leuk vinden om ook weer eens een dagje langs te gaan.
CharlotteCcc schreef:
15-06-2021 08:56
Kunnen we eigenlijk alweer de grens over naar Duitsland en België zonder testen oid? Ik heb een vriendin die in Antwerpen woont en ik zou het leuk vinden om ook weer eens een dagje langs te gaan.
Alles staat op de site van de Rijksoverheid.
Wijndruifje schreef:
15-06-2021 04:15
Ik ook... geboren getogen Lierenaar, trotse Schapekop! Ik ben het er niet mee eens dat je op een halve dag klaar bent. Als je er al jaren komt dan wel, maar met een eerste bezoek zeker niet.

Maar van iemand die pro-Mechelen is kan je natuurlijk niks anders verwachten :-D
Sssttt ... Niet doorvertellen ... Maar mijn hometown en die van mijn ouders ligt eigenlijk 10 km van Lier "de andere kant op" (richting H'tals) :-D.
Elke keer ik naar mijn ouders ga moet ik in Lier overstappen.

Niet quoten graag want zo word ik wel erg herkenbaar.

Ik was dus eigenlijk ooit meer Lier-minded.
Maar ben er wel op 2 uur rond.

En zelfs de Zimmertoren en 't nabij gelegen begijnhof had ik op een uur wel gezien.
Is dit nu later?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven