Leuke stad voor weekendje weg?
maandag 14 juni 2021 om 14:53
Even een vraagje aan jullie.
Ik wil in september een weekendje weg (zaterdag op zondag) met een goeie vriendin, maar we weten nog niet waar naartoe. Wel in NL of anders misschien België of Duitsland, maar liever niet meer dan 1,5 à 2 uur rijden (vanaf Eindhoven). We zitten nu te denken aan bijvoorbeeld:
- Rotterdam
- Den Haag/Scheveningen
- Nijmegen
- Antwerpen
- Düsseldorf
Maastricht is ook superleuk maar daar ga ik dit jaar al naartoe
Ik denk dat mijn voorkeur nu bij Scheveningen of Antwerpen ligt, maar heeft iemand anders nog ideeën of tips voor een leuke stad? Het is gewoon om er ff uit te zijn, we zijn beiden veertigers, houden van winkelen, lekker eten, terrasje, misschien iets bezichtigen.
Alvast bedankt voor de tips!
Ik wil in september een weekendje weg (zaterdag op zondag) met een goeie vriendin, maar we weten nog niet waar naartoe. Wel in NL of anders misschien België of Duitsland, maar liever niet meer dan 1,5 à 2 uur rijden (vanaf Eindhoven). We zitten nu te denken aan bijvoorbeeld:
- Rotterdam
- Den Haag/Scheveningen
- Nijmegen
- Antwerpen
- Düsseldorf
Maastricht is ook superleuk maar daar ga ik dit jaar al naartoe
Ik denk dat mijn voorkeur nu bij Scheveningen of Antwerpen ligt, maar heeft iemand anders nog ideeën of tips voor een leuke stad? Het is gewoon om er ff uit te zijn, we zijn beiden veertigers, houden van winkelen, lekker eten, terrasje, misschien iets bezichtigen.
Alvast bedankt voor de tips!
maandag 14 juni 2021 om 15:04
maandag 14 juni 2021 om 15:08
Zutphen uiteraard! Leuke kleine winkeltjes, mooie musea, goede restaurants en veel terrasjes. Ook kan je de Fluisterboot doen of een stadswandeling.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 14 juni 2021 om 15:22
Nijmegen zou ik zeker doen. Genoeg om je een weekend bezig te houden. Dit straatje vind ik het leukst: https://hezelstraatnijmegen.nl/
maandag 14 juni 2021 om 15:49
Lier!
Klein, gezellig stadje op ongeveer 15km ten oosten van Antwerpen.
Het heeft een heel mooi middeleeuws centrum met veel gezellige restaurants en terrassen. Je kan er in de omgeving heel mooi wandelen.
Er is ook een winkelstraat, maar die is wat minder moet ik toegeven.
Anders kan ik Mechelen of Gent ook ten zeerste aanraden.
Klein, gezellig stadje op ongeveer 15km ten oosten van Antwerpen.
Het heeft een heel mooi middeleeuws centrum met veel gezellige restaurants en terrassen. Je kan er in de omgeving heel mooi wandelen.
Er is ook een winkelstraat, maar die is wat minder moet ik toegeven.
Anders kan ik Mechelen of Gent ook ten zeerste aanraden.
maandag 14 juni 2021 om 17:35
Smartwoman1971 schreef: ↑14-06-2021 15:34Deventer! Superleuke stad en prima te behappen in een weekendje
Mee eens!