Zwanger worden vanaf november 2020

24-10-2020 19:15 1248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen vanaf november graag voor een eerste kindje gaan! Super spannend! En daarom lijkt het mij erg fijn om de ervaringen te delen. Ik ben zelf 32 en mijn vriend 33. We zijn bijna twee jaar samen.

Ik zal een tabel maken en deze bij houden voor wie er mee willen doen met daarin leeftijden, hoeveelste kindje en NOD.

Wie schrijft er gezellig mee?!

NaamLeeftijdenHoeveelste kindjeNOD
Soepmyn34/391e16-3
Besss30/302e

Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeBevallenUitgerekende datum💗 of 💙
Pinguin29/312e16 juli16 juli 2021💙
Plukje8336/372e23 juli 2021💙
Lampje27932/331e4 augustus27 juli 2021💗
Followthesun9030/331e2 augustus25 augustus 2021💗
Pebblesflintstone30/332e22 augustus25 augustus 2021💙
Menmo32/323e20 augustus27 augustus 2021💙
Alexandra0331/361e5 oktober 2021
Sunny-in-Perth31/2e14 oktober 2021💙
Sága30/2e 18 december 2021
Vutje34/352e💗
Dinosaus30/352e
lampje279 wijzigde dit bericht op 23-08-2021 13:14
75.41% gewijzigd
Haha Besss.

Gefeliciteerd Pinguïn met het plaatsen van het 1000ste bericht ;)
Aw ik moet nog niet denken aan een naam moeten kiezen! Leuk straks de eerste baby’s hier 🥰
Besss, hoop op een positief berichtje van jou.
Vannacht om 4 uur getest, weer een licht streepje. Vandaag of morgen NOD dus ik heb geen idee waar het naartoe gaat...

Ik probeerde al een foto te plaatsten maar dat lukt op de een of andere manier niet (een link maken).

https://live.staticflickr.com/65535/512 ... 4176_h.jpg

Is dit zichtbaar?
bessss wijzigde dit bericht op 10-06-2021 12:56
Reden: Link
16.13% gewijzigd
Ik zie de foto ja! En het streepje lijkt ook wel stuk donkerder dan die eerste test! Alleen wel een dun streepje zeg maar, bij mij was het zeg maar wel wat lichter maar dikker. Is het wel rozig/paarsig?
Ik zie wel een duidelijke streep Bess! Misschien kun je nog een test van een ander merk doen voor de zekerheid? Maar wel positief hoor, spannend!!
Lampje279 schreef:
10-06-2021 14:11
Ik zie wel een duidelijke streep Bess! Misschien kun je nog een test van een ander merk doen voor de zekerheid? Maar wel positief hoor, spannend!!
Ik zie het streepje idd ook, alleen ik vind hem zo licht... Heb er nog 1 hiervan liggen en die doe ik dit weekend, eens kijken of ie op loopt.
Gefeliciteerd Bessss! Ik vind het echt een duidelijke streep 🥰
Ja Besss ik vind het ook duidelijk hoor! Ik ben zelf alleen wat sceptisch na heel veel keren positief testen en uiteindelijk een week oid te laat alsnog ongesteld (keer of 5). Dus vandaar mn vragen! Maar de streep is wel duidelijk zichtbaar.
Sága schreef:
09-06-2021 21:39
Haha Besss.

Gefeliciteerd Pinguïn met het plaatsen van het 1000ste bericht ;)
Aw ik moet nog niet denken aan een naam moeten kiezen! Leuk straks de eerste baby’s hier 🥰
Hahah, had het me niet eens gerealiseerd dat we al zo ver zijn.

Bess: het streepje is wel donkerder, het is een duidelijke streep en het lijkt wel goed!
Sága schreef:
10-06-2021 14:27
Ja Besss ik vind het ook duidelijk hoor! Ik ben zelf alleen wat sceptisch na heel veel keren positief testen en uiteindelijk een week oid te laat alsnog ongesteld (keer of 5). Dus vandaar mn vragen! Maar de streep is wel duidelijk zichtbaar.
Ik ben ook sceptisch hoor, ga ook pas in juli bellen. Dan ben ik die 7 weken voorbij... Streepje is wel roze tint en binnen de tijd. Nou heeft mijn uitgebreide Googleschappenlijk onderzoek er op gewezen dat bijna niemand een knaltest heeft op 10-12 dpo, maar dat die pas vanaf 15 komen (over het algemeen genomen). Dus vandaar dat ik nog een keer wil testen ook. Vooral omdat ik heb ervaren dat geen bloeding niet altijd betekent dat het geen miskraam kan zijn...
Is er dan nog wel plek bij waar je wilt qua vk? Bij mij moet je echt met 4/5 weken al aanmelden, maar heb wel een caseloader.
Sága schreef:
10-06-2021 17:55
Is er dan nog wel plek bij waar je wilt qua vk? Bij mij moet je echt met 4/5 weken al aanmelden, maar heb wel een caseloader.
Ja, dat komt als het goed is wel in orde. Ze werken er met 5 verloskundigen samen. En het is de enige in de omgeving (4 dorpen samen).
Ah hier een beetje een domper. Heb ik net lekker verlof, blijk ik een blaasontsteking te hebben. Ik had de hele week of misschien al langer wat druk onderin mijn buik en moest vaak plassen. Dacht laat ik voor de zekerheid urine opvangen. Niet verwacht dat het echt een ontsteking zou zijn, maar heb wel een keer gekregen van 7 dagen. En dat vind ik niks om dat nu in te moeten nemen, maar helaas. Ze hebben mijn urine ook nog op kweek gestuurd om te kijken om wat van bacterie het gaat..
hopelijk is het niks ergs en blijft het bij deze ene keer in de zwangerschap.
Iemand dit ook wel eens gehad?
Ah balen Lampje! Ik heb eigenlijk nooit blaasontsteking (zwanger en niet-zwanger), dus geen ervaring mee. Volgens mij is een kuur niet super erg, omdat je niet verwacht binnen 7 dagen te bevallen toch? Hopelijk geen vervelende bacteriën!

Besss, hoe gaat het met jou? Nog getest?
Ah vervelend Lampje, gelukkig niet te lang mee doorgelopen. Heb het zelf nog nooit gehad.

Saga ik ga vanmiddag of morgen nog een x testen, dan zal ik meteen weer een fotootje uploaden ;)
Vervelend Lampje! Ik heb vroeger heeeeeel veel blaasontstekingen gehad, superirritant! Bij vorige zwangerschap ook 1x, die sloeg in no time (letterlijk binnen een dag) door naar mijn nieren met daar een ontsteking. Dat was niet irritant maar vooral enorm pijnlijk. Ook stuk langer over gedaan om er van af te komen met een zwaardere kuur..
Liever dus op tijd aan de AB ;-)

Spannend Besss!
Ik heb trouwens eindelijk een soort van toegegeven aan het feit dat ik fysiek niet meer zoveel kan klussen in huis.. man gaat nu de nieuwe kamer van zoon verven en behangen (bij behang help ik wel, fotobehang dus in je eentje geen doen). Normaal ben ik de klusser in huis dus dat was wel ff een ding.. Baby komt uiteindelijk in huidige kamer van zoon, daar veranderen we niets aan. En eerste tijd ligt baby bij ons op de kamer. Dan alleen nog stukje laminaat leggen op zolder en dan is het huis af genoeg voor de baby komt. Geeft een hoop rust!
Gelukkig kan ik m’n “klus energie” inmiddels heel fijn kwijt in het maken van babykleertjes ❤️ Heb een aantal stofjes gekocht maar heb ook oude kleding van mijzelf en man verknipt tot babykleding, zo leuk! En vooral weer zoooo klein!
Fijn menmo, geeft ook wel rust. En een baby merkt er natuurlijk niks van of er wel of geen behang op de muur zit ;)

Ik heb vanmiddag weer getest. Lijntje is weer iets donkerder. Maar lastig te zien omdat de test nog nat is. Gisteren was NOD dus ik denk dat ik er dan maar van uit moet gaan dat er in elk geval iets zit.

Mijn collega is ook heel pril zwanger, we hadden begin dit jaar op bijna hetzelfde moment een miskraam. Ik hoop zo voor ons beide dat het dit keer goed gaat!
Fijn Besss! En lijkt me ook fijn het met iemand te kunnen delen. Ik hoop het ook voor jullie en de kans is het grootst dat het goed gaat! Heb je een plan/ idee wat je gaat doen nu qua wel/ niet testen?
Ah Lampje, wat vervelend! Hoe gaat het nu? Ik heb nog nooit een blaasontsteking gehad. Bij de vorige zwangerschap wel een aantal keer het vermoeden gehad (ik had tegen het einde ook weer wat bloed in m’n urine) en wel een keer een kuur gehad, omdat het ‘niet schoon’ was, maar uiteindelijk was het geen blaasontsteking.

Menmo, heel goed en wat fijn dat je je er nu aan kan overgeven! En super leuk dat je zelf dingen maakt! :) bij mij blijft het bij wat basic dingen haken, haha.

Hoe gaat het nu Besss? Fijn dat je het met iemand kan delen! Het klinkt allemaal wel positief, maar ik snap dat je nog sceptisch bent en nog even wil afwachten. Vind het wel echt heel leuk voor je!!

Ik ben vanochtend weer bij de verloskundige geweest en alles is eigenlijk (weer) goed. Bloeddruk is weer wat gedaald en zit nu goed, dus dat is mooi :) moet nu wel elke week komen. Baby is al helemaal ingedaald en vast in het bekken, dus ik begin de spanning al wel wat te voelen eigenlijk. Volgens man impliceerde de verloskundige vanochtend dat ik er wel rekening mee moest houden dat hij weer eerder komt, maar heb het zelf niet echt gehoord (maar ik ben sowieso niet goed in tussen de regels door lezen/luisteren :$ )
Merk wel dat ik wat onzeker word richting de bevalling, terwijl ik het natuurlijk al eens heb gedaan. Dus ergens zou ik wat geruster moeten zijn. Herken ik de weeën wel? En herken ik ze op tijd? Gaat het deze keer weer zo snel? Etc. Ik hoop dat hij minstens tot 37 weken (volgende week vrijdag :O ) blijft zitten, zodat er een grotere kans is dat ik niet in het ziekenhuis hoef te blijven.

Vanavond is er een partnerles van de yoga, waarbij man wat handvatten krijgt. Hij zei al; ja ik heb de vorige keer helemaal niks gedaan, hoop niet dat ze me dingen vragen, haha. Ben benieuwd. Hoop wel dat hij er voor openstaat (het blijft yoga/gevoel/etc), maar ik heb hem gewoon een soort van verplicht.

Verder kan ik niet zo héél veel meer op een dag. Afgelopen week naar centerparcs geweest waarbij ik 1 ochtend ben mee geweest wandelen met man en zoontje. Ik had gelijk de rest van de dag en de volgende dag super veel last van mijn rug en bekken, waardoor ik alleen nog langzaam kon lopen. Frustrerend wel, maar ja, nog eventjes..
Je houdt het spannend Besss! Klinkt vooralsnog wel positief, fijn ook dat je het kan delen!

Pinguïn woooo gewoon 37 weken al in zicht! Klinkt nog ver weg, maar ik ben vrijdag ook gewoon al 30 weken :O. Sterker nog, ik reken zelf nog vanaf cyclusdatum, beide kinderen waren bij termijnecho iets kleiner maar haalden dat gaandeweg ruim in en kwamen beide vroeger (ok, zoon weten we eigenlijk niet want geplande kz). Ik heb in m’n hoofd altijd heel sterk het gevoel dat de uitgerekende datum volgens termijnecho niet klopt. Als ik met mijn eigen datum reken ben ik vandaag al 30 weken! 🥳
Wel spannend pinguïn, wordt opeens een gekke verrassing als deze kleine bij je blijft zitten tot 41 weken haha! Wel balen dat je fysiek zo beperkter bent hè.. heb je nog gezwommen tijdens de vakantie? Ik merk dat dat mij goed helpt!

Saga hoe voel jij je?

Vanavond weer zwanger&fit zwemmen. Ben benieuwd want heb het hele weekend al een pijnlijk linkerbeen, -bil en -heup, heel irritant ☹️

Oh en baby merkt inderdaad niet of er behang op de muur zit, maar zoon van 2,5 wel. Die is al weken aan het vragen of hij al naar de “grote jongens kamer” mag verhuizen :flirting:
Ah zo leuk dat je zoontje daar naar vraagt!
Mijn zoontje is sinds vrijdag (sinds we terug thuis zijn) verhuisd naar zijn nieuwe kamer. Dat gaat goed gelukkig!
We hebben wel iets gezwommen, maar zoontje wilde geen zwembandjes om (krijsen en overstrekken enzo😅) dus we kwamen niet verder dan het peuterbad haha. Wel jammer.
Als hij tot 41 weken blijft zitten is het ook goed (zeg ik nu haha). Dan is hij in ieder geval helemaal af en er klaar voor :)
Het gaat nu wel bizar snel. Het is net alsof ik met 1 keer knipperen van 24 weken ofzo naar 35 ben gegaan.
30 weken gaat ook al snel! Echt weer zo’n grens ofzo. Hoe komt het dat je last hebt, is het kramp? Of door je houding? Ik heb zelf ‘s nachts en ‘s avonds last van een rusteloos been, met name mijn rechterbeen. Maar het kan heel goed dat ik niet genoeg drink, ik probeer daar op te letten.
Even kort tussendoor, een foto van de testen. Ik denk dat die van vanavond wel onder de categorie 'knal' valt :)

https://www.flickr.com/photos/193277165 ... ed-public/
Yesss! Wat een goed nieuws! :D durf je het al iets meer te geloven?
Besss gefeliciteerd! Wat fijn! Ik heb je over gezet naar de zwanger tabel! :cheer:
En ga je nog even wachten tot je een verloskundige belt?

Ik reageer morgen weer even op iedereen 🤗

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven