Zwanger worden vanaf november 2020

24-10-2020 19:15 1248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen vanaf november graag voor een eerste kindje gaan! Super spannend! En daarom lijkt het mij erg fijn om de ervaringen te delen. Ik ben zelf 32 en mijn vriend 33. We zijn bijna twee jaar samen.

Ik zal een tabel maken en deze bij houden voor wie er mee willen doen met daarin leeftijden, hoeveelste kindje en NOD.

Wie schrijft er gezellig mee?!

NaamLeeftijdenHoeveelste kindjeNOD
Soepmyn34/391e16-3
Besss30/302e

Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeBevallenUitgerekende datum💗 of 💙
Pinguin29/312e16 juli16 juli 2021💙
Plukje8336/372e23 juli 2021💙
Lampje27932/331e4 augustus27 juli 2021💗
Followthesun9030/331e2 augustus25 augustus 2021💗
Pebblesflintstone30/332e22 augustus25 augustus 2021💙
Menmo32/323e20 augustus27 augustus 2021💙
Alexandra0331/361e5 oktober 2021
Sunny-in-Perth31/2e14 oktober 2021💙
Sága30/2e 18 december 2021
Vutje34/352e💗
Dinosaus30/352e
lampje279 wijzigde dit bericht op 23-08-2021 13:14
75.41% gewijzigd
Ik ben vandaag weer begonnen met werken, moet echt weer even in een normaal ritme komen. Vroeg op bed gaan, gezond eten en wat meer bewegen. Ik ga vanaf deze week ook meedoen aan zwangerschapsyoga, ben benieuwd!

Gek is dat he Pinguin, dat je je collega’s normaal zo vaak ziet/spreekt en nu maandenlang geen contact hebt.
Jij bent nu dus al een paar dagen verder gekomen dan bij de eerste zwangerschap haha! Wat zou je zelf het liefst willen? Dat je wel wat eerder bevalt of juist rond de 40 weken?

Saga, wij zijn nu fb vrienden maar kan het kloppen dat ik nog niet bij de groep zit? Ik ben niet zo van de facebook dus ik dacht misschien zie ik het over het hoofd.

Menmo zeker alsnog relaxed! Wij waren alleen van de actieve(re) vakanties en nu was het vooral strand en zwembad, maar dat was zeker ook heerlijk.
Wat pittig zeg nu nog een cursusdag en zeker met die hitte! En het is nu gewoon 15 graden, pff. Blijft vreemd in Nederland.

Lampje, wij hebben weinig gemerkt van corona daar, maar we hebben niet veel ondernomen. Volgens mij waren dierentuinen e.d. nog dicht. Maar we hebben veel gezwommen en konden ook gewoon alle terrassen/restaurants gebruiken en alle winkels in.
Fijn dat je blaasontsteking over is! En lekker verlof dus! Wat wil je nog allemaal doen?

Hier ook vooral dikke vingers gehad met het warme weer. Enkels herkenbaar van de vorige zwangerschap haha, dan worden het cankles.

Pinguin, Menmo en Saga, hoe doen jullie dat in jullie verlof met jullie kind(eren)? Gaan die nog steeds naar de opvang of juist niet omdat je zelf vrij hebt? Ik heb juist een paar dagen extra aangevraagd voor dochter als ik verlof heb, ik merk dat ik het steeds vermoeiender vind worden om de hele dag voor haar te zorgen dus dat leek me aan het einde van m'n zwangerschap wel fijn.
Over kinderopvang gesproken...

Mijn man en ik hebben al een paar dagen de discussie om onze zoon 1 dag in de week naar het kinderdagverblijf te laten gaan.
Ik heb voor volgende week een rondleiding ingeboekt en we zullen dan verder bespreken wat we gaan doen.

Ik voel mij alleen zo bezwaard en echt verwend. Ik werk niet en ga de komende jaren ook niet werken.
Het is dat wij denken dat onze zoon het echt leuk zou vinden, hij is super social, praat heel goed en tegen iedereen. Hij vraagt nu ook al aan ons wanneer hij naar school mag gaan en dat duurt natuurlijk nog wel even.

Kinderopvang is ook heel erg duur, voor mijn man maakt dat niets uit maar toch... ik twijfel of het echt het geld waard is..
Wij proberen in de vakantie/verlof de dagindeling niet teveel af te laten wijken van de normale indeling. Ze gaan een dag per week naar beide opa’s en oma’s, zoon 2 dagen naar kdv en daarvan dochter 1 dag vakantiebso en na de zomervakantie heeft zij gewoon weer school en 1 middag per week bso.
Opa’s en oma’s gaan ook wel op vakantie dus dan is het wel lekker dat ik verlof heb en gewoon thuis ben. Manlief heeft een eigen bedrijf en is best flexibel dus die zal tijdens verlof ook (zeker in het begin) wat meer thuis zijn aangezien ik na de keizersnede mogelijk wat langer nodig heb om weer helemaal mobiel te zijn..

Sunny: hier heb je natuurlijk vanaf 2 jaar ook peuterspeelzaal, voor het sociale aspect vooral voor kinderen die niet naar de opvang gaan. Ook vrijwillig, maar is wel als voorbereiding op de basisschool volgens mij. Onze kinderen gingen vanaf 4 maanden ongeveer 2 dagen per week naar de opvang en hebben dus nooit psz gehad dus zeker weten doe ik het niet. Kinderen vonden en vinden het vooral fantastisch op de opvang en gaan het liefst elke dag ;-D
Bestaat er zoiets als psz bij jullie?
Slim Pebbles, extra! Hier gewoon twee dagen opvang en dan nog een ochtend naar een speciaal groepje ivm ontwikkelingsvoorsprong (heeft hij meer Peers dan op de opvang). Maar helaas kunnen wij steeds niets extra aanvragen ivm tekort aan personeel. Ga zeker niet minder aanvragen 😅 In schoolvakanties kan hij maar 1 dag, omdat hij twee dagdelen peuters heeft en dat is niet in vakantie.

Pebbles ik heb je voor de groep uitgenodigd. Je moet dat Dan wel accepteren. Kan een van de anderen vertellen waar die uitnodiging binnenkomt? Weet dat zelf ook niet.

Sunny in NL zeggen ze vaak minimaal 2 dagdelen van minimaal 3 uur om te wennen, misschien kan je dat ook overwegen ipv een lange dag. Hoe oud is jouw zoon ook alweer?
Het is wel lekker hoor, even zonder kinderen ;)

Menmo peuterzaal is idd wat meer schools, maar verschilt ook erg per locatie. Hier gaat zoon in ochtend naar peuters en ze brengen h daarna naar het kinderdagverblijf (in zelfde gebouw). Zitten op zijn locatie vooral veel kinderen met een indicatie (vanwege taalachterstand, sociaal-emotionele problemen of bepaalde omstandigheden binnen gezin). Die van ons heeft juist een behoorlijke voorsprong, dus hij heeft uiteindelijk cognitief en sociaal er zeer weinig aan.

Ik heb even alleen op deze pagina gereageerd 😅 Dinsdag volgende week laatste tentamen en deadlines. Hoera
@menmo ik weet niet zeker wat psz precies is maar hij gaat elke week naar een playgroup, dit is maar 2 uurtje vrij spelen. Hij geeft genoeg sociale contacten daar maak ik mij niet druk om :)
Op het kinderdagverblijf heb je wel een heel dagprogramma met maaltijden en een vast ritme (denk ik)...

Heel erg maar wij hebben nog nooit oppas gehad voor onze zoon en hij is natuurlijk nog nooit een dagje bij zijn oma of familie geweest. Waarschijnlijk zal ik er meer moeite mee hebben om hem los te laten dan dat hij dat heeft.
@saga mijn zoon wordt 3 in september :)
Psz is afkorting van peuterspeelzaal.
Ik ga op anoniem vanwege herkenbaarheid! Kom wel terug hoor
Zo, ik ga ook even weer reageren. Ik zit inmiddels in de facebookgroep, maar blijven we hier schrijven tot 2 augustus? :)

Hebben jullie het warme weer een beetje overleefd? Ik vond het nog wel te doen, ben ook geen vocht vast gaan houden ofzo.

Verder is het hier nog wel wat gedoe van controles, vorige week 3 keer in het ziekenhuis geweest. De groei buigt nog steeds af. Gelukkig wel op CMV negatief getest en de doorbloeding van navelstreng was afgelopen week ook goed, dus dat is fijn. As vrijdag terug voor een groeiecho, dat vind ik wel spannend want als ze verder afbuigt, moet ik iedere dag gaan terugkomen. En daar heb ik heel erg geen zin in. Ook omdat ik merk nu ik vakantie heb (en bij mijn oude baan heb afgerond), dat ik wel echt moe ben en toe ben aan een weekje weg.

Verder eigenlijk een strontchagrijnige dag, we hebben vakantie maar hebben het druk, en het is ook nog eens schijtweer en dat lijkt volgende week (als we hopelijk naar Limburg gaan voor een weekje) niet minder te worden. Ik ben daar geïrriteerd door, 3 vakanties in eigen land gehad, alledrie dit schijtweer terwijl ik alleen maar in de warmte in de tuin in de zon wil zitten :|

Slapen begint hier ook slechter te gaan, ben iedere dag om 5 uur wakker, en heb dan last van maagzuur. Ik vind er voor nu even niet zoveel aan, maar ben ook heel benieuwd hoe we ooit een kind gaan overleven :O

Vannacht maar goed slapen, hopelijk morgen weer een betere dag..
@followthesun zeker spannend zoveel extra controleren, het blijft zo onzeker tot de baby daadwerkelijk is geboren. Gelukkig dat de laaste resultaten goed waren :)

Ik begrijp ook heel goed dat een vakantie tegenvalt door slecht weer. Mijn humeur kan ik ook heel erg laten afhangen van het weer, gelukkig heb ik daar vrijwel nooit meer last van omdat het vrijwel altijd mooi weer is in Perth :) nadeel is dat we alleen nog maar naar plekken op vakantie kunnen gaan waar het minder mooi weer is ;) al zal dit jaar er geen vakantie meer inzitten voor ons.
Balen follow! Zowel de groei als de regen. Kun je zelf nog invloed hebben op de groei, zoals je bij een te snelle groei bijvoorbeeld koolhydraatarm moet eten indien het daar aan is gelinkt? Of is het gewoon afwachten?

Misschien komen we elkaar wel tegen in Limburg, gaan jullie ook naar het Heijderbos? Ik hoop wel op mooi weer zeg, dat maakt het toch wat meer echt vakantie ;)
bessss wijzigde dit bericht op 22-06-2021 09:41
Reden: Het was vroeg
0.40% gewijzigd
Ah Sunny, ik zou me echt niet schuldig voelen! Je kan het ook zo zien dat je het voor je zoon en zijn ontwikkeling doet. Dat jij wat meer tijd voor jezelf hebt is een mooie bonus. Onze dochter gaat vanaf 6 maanden naar de opvang, in het begin als baby echt heel moeilijk (sliep en dronk daar slecht) maar toen ze meer dingen begon te snappen vond ze het geweldig met de andere kinderen te spelen en ze doen ook altijd zulke leuke activiteiten.
Passen de ouders van je vriend ook niet op of wonen die ook ver? Of is dat in Australië niet gebruikelijk dat de grootouders oppassen?

Ja dacht ik ook aan Menmo, om de week zo normaal mogelijk te houden. Daarom twijfelde ik ook om extra dagen in te zetten. Maar toch lijkt het me voor mezelf wel fijn en het gaat maar om een paar keer.
Wel heel fijn geregeld zo bij jullie, dat je man ook wat meer thuis kan zijn. Hoe lang is het herstel van een keizersnede?

Saga, bij jullie dus wat ingewikkelder doordat je zoon in 2 groepen zit. Hoe los je dat normaal op in de schoolvakanties? Je hebt die dagen wel nodig i.v.m. werk denk ik?
Ik zag inderdaad de uitnodiging van de groep gisteravond en heb ‘m geaccepteerd. Thanks!
Heel veel succes met je tentamen en deadlines! Lekker dat je daar volgende week vanaf bent.

Nou Follow dat klinkt allemaal niet fijn! Stomme vraag misschien maar waarvoor moet je dan elke dag terugkomen? Is dat dan alleen voor controles of gaan ze dan ook iets toedienen of zo? Wel fijn dat alle onderzoeken tot nu toe goed waren.
Volgens de weersvoorspellingen gaan de temperaturen volgende week wel weer omhoog, en in Limburg is het vaak het warmst. Dus hopelijk kan je alsnog lekker in de zon zitten!
Maagzuur word ik ook gestoord van, maar ik merk wel als ik gezonder eet en de porties meer verdeel dat het best ok gaat. Zo vroeg wakker worden is wel echt klote.

Ah leuk Besss jij ook nog even weg dus! Wanneer ga je? En hoe voel jij je verder, niet al te misselijk?

Ik heb nooit eerder in een facebookgroep gezeten maar als ik het zo zie denk ik dat op het forum schrijven misschien makkelijker is? Maar als iedereen eerder over wil naar Facebook vind ik dat ook prima natuurlijk.
@pebbles wanneer wij naar mijn schoonouders gaan dan moeten we ook 4 uur in het vliegtuig zitten :)
Mijn man zijn familie woont in Melbourne aan de oostkust van Australië en wij wonen in Perth aan de westkust.
Haha Sunny dat is toch prima te doen 1x per week 😂😎 Wat een afstanden zeg, dan doen wij hier moeilijk over 6 uur rijden naar Duitsland...

Pebbles gisteren een beetje misselijk in de ochtend en avond, frisse lucht doet me dan goed. Wat dat betreft blij dat de mondkapjes straks weg zijn (had ik verder geen bezwaar tegen, kon ze prima hebben de hele dag). We gaan komende maandag tm vrijdag, dus ook lekker nog wat vrije dagen thuis daarna tm dinsdag. En na de vakantie ga ik bellen voor een eerste afspraak bij de VK.
Ben er weer.

Vervelend Follow, hoop natuurlijk dat het gewoon goed is! Maar je kunt anders ook zelf een ander voorstel doen hè, zoals om de dag of twee keer per week oid. Laat je goed informeren over de risico’s en nut. Wij kwamen er bij de eerste zwangerschap achter dat sommige dingen ‘gewoon zo gingen’, zonder duidelijke evidentie ervoor en hebben toen bijv ook controles flink teruggeschroefd, omdat ik daar te moe voor was/ in m’n bubbel wilde.

Pebbles, ik heb zelf ook zomervakantie van de universiteit, dat scheelt. In de vakanties hebben we dan 1 dag ipv twee middagen (dat kan wel) en vraag ik evt opa/oma/zusje/nichtje voor extra bijvoorbeeld. Vrijwel alle kdv hier is verticale groepen (0-4) en mijn zoontje is vrij prikkelgevoelig, door de hoeveelheid baby’s is dat dna niet zo fijn voor hem voor hele dagen.
FB is op zich ook makkelijk en niemand kan meelezen, maar ik geloof dat nog niet iedereen erin zit/ gereageerd heeft. Zal er eens naar kijken nog. Wie in dit topic nog actief zijn en wie inmiddels in de groep zitten.

Hah Sunny dat is een eind ja! Ik vind het al ver hier als opa's en oma's elke oppasdag een uur rijden om op te passen :-)

Fijne vakantie Besss!
Haha Sunny dat is best een stukje ja. Wat een afstanden zeg daar! Je ziet je schoonouders dan ook niet zo vaak of wel?

Ah Bessss dat is vervelend. Ik heb het eerder in dit topic ook wel geschreven maar ik merkte echt een duidelijke connectie tussen slecht/weinig slaap en misselijkheid. Na een slechte nacht was ik de volgende dag een stuk misselijker. Misschien heb je er iets aan. Ik heb dat tijdens m'n eerste zwangerschap niet zo opgemerkt maar misschien was dat omdat ik toen nog wist wat uitslapen was (haha).
Volgens mij treffen jullie het dan wel met het weer, lekker zeg! Ik krijg er ook weer zin in haha, vond mijn vakantie veel te kort. Leef nu maar naar mijn verlof toe.
@pebbles nee gelukkig hoef ik mijn schoonfamilie niet vaak te zien, de laatste keer was onze zoon 3 maanden. Maar dat is natuurlijk nu zo lang vanwege covid (we mochten/mogen ook binnen Australië niet reizen).
Anders zien we ze 1 keer per jaar.

Mijn zoon is echt gewend aan facetime, ieder dag bellen we wel met iemand.
Sorry, al een tijd niet meer gereageerd. Wel steeds meegelezen.

Fijn dat de blaasontsteking over is, Lampje!

Pebbles: ja inderdaad! De verloskundige zei al: je bent nu langer zwanger dan ooit, haha.
Eerst dacht ik: laat maar lekker zitten tot 40 weken, maar ik heb nu veel last van mijn rug (wel de bekkenfysio gemaild of ze binnenkort nog een plekje heeft, want blijkbaar is het ischias en kunnen ze daar wel redelijk snel wat mee doen om het te verminderen). Dus nu denk ik: vanaf morgen mag hij ook wel komen. Heb wel alles klaar, behalve dat ik de kleren nog moet opruimen, maar ze zijn in ieder geval gewassen.

Sunny: toch ook fijn dat je nog geen opvang nodig hebt gehad! Ik kan me wel voorstellen dat je het lastig zou hebben als hij een dag weg is. Misschien eerst eens voor een paar uur proberen ofzo? Bij onze opvang is er eerst ook altijd een wen-ochtend, iets van 2-3 uur, en ze zeggen dan dat het meer voor de moeder is dan voor het kind, haha.
En inderdaad, wat een afstanden. Hebben jullie al zicht op dat je wat meer mag reizen, zodat je zoontje opa en oma weer kan zien?

Follow: vervelend, van die dagen dat je het even helemaal hebt gehad. Hoe gaat het nu? Hoe gaat het met de groei? In aanvulling van wat Ronja zegt; mijn yoga’docent’ geeft ons als tip mee om bij elke vorm van ingrijpen waar je je niet goed bij voelt te vragen: is er gevaar voor de baby? Zolang dat er niet is hoeven ze in principe niks te doen. Ze zei dat de mensen in het ziekenhuis vaak aan een tijdspad zitten en alles zo snel mogelijk gedaan willen hebben. Dit ging in deze context over de bevalling, maar je zou hem kunnen doortrekken naar alle extra controles.

Besss vervelend van die misselijkheid. Ik had dat ook, wat Pebbles zegt: dat het erger werd als ik vermoeid was. Fijn dat je er nog even tussenuit gaat! Hoe voel je je nu?

Opvang: zoontje gaat dezelfde dagen naar de opvang. Heel fijn, heb ik 2 dagen echt voor mezelf en hij vindt het daar ook heel leuk. Ik heb nog geprobeerd om ruildagen aan te vragen bij ons weekje weg, zodat hij nog een keer extra op vrijdag of op maandag daarheen kon, maar dat mocht nu niet vanwege corona, super jammer. Ik vind de vrijdagen ook echt wel zwaar worden nu (maandag is man vrij), misschien ergens wat gebruik maken van mensen die (even) willen oppassen.
Op woensdag komt mijn moeder nog steeds en dan helpt ze me met klusjes die ik nog ‘moet’ doen (al is het meer een nice to have haha).

Qua warm weer: ik ben normaalgesproken al niet zo van de warmte, maar nu vond ik het echt pittig. ik had een beetje last van vocht, maar niet heel erg, vooral m’n handen werden wat dikker. Voor de zekerheid had ik m’n ringen een paar dagen af gedaan.

Hier schommelt de bloeddruk nog steeds. Van de week was hij weer een stuk hoger, nog wel op de grens, dus moest ik gister weer komen. Toen was het weer iets gedaald. Ik heb geen eiwitten in m’n urine (die moet ik nu elke keer meenemen) dus dat is in ieder geval goed. Ze gaf me wel de keuze of ik nog een extra consult in het ziekenhuis wilde, maar ik heb gezegd dat ik me geen zorgen maak en dat dat voor nu niet nodig is. Zag er al helemaal tegenop gister, omdat ik bang was dat ze me zo in het ziekenhuis wilden opnemen haha 😅. De ene verloskundige zegt; misschien is het je lichaam wel die hiermee aangeeft klaar te zijn, net als de vorige keer. De andere zegt: ik denk dat hij deze keer wat langer blijft zitten. Maar ja het is toch niet te voorspellen dus we wachten wel rustig af haha. Ik heb in ieder geval de vluchtkoffer klaar deze keer.
Even kort, over bevallen en zwanger zijn en keuzes maken. Ik vind de BRAINS methode ook altijd een goede!
B: wat zijn de Beweegredenen?
R: wat zijn de Risico's?
A: wat zijn de Alternatieven?
I: wat vind Ik zelf?
N: wat zou er gebeuren als we Niets doen?
S: ik wil hierbij Stilstaan.

https://deverloskundige.nl/zwangerschap ... uze-maken/ staat het verder uitgelegd.

Ze zitten inderdaad vaak aan een (niet echt evidence based) tijdspad. Daarnaast gebeurt veel gewoon, omdat ze het zo doen. Bijv vast infuus prikken als je in het ziekenhuis bevalt, waardoor je vastzit aan zo'n paal. Terwijl die naald ook gewoon kan zonder ergens aan vast te zitten. Als je dan vraagt, waarom moet dat? Dan staan ze vaak er pas bij stil dat het misschien nog niet nodig is, er alternatieven zijn etc.

Overigens ben ik niet tegen protocollen hoor, dat is vaak nodig om grote organisaties en systemen goed te laten werken. Maar het protocol moet een hulpmdidel blijven en geen doel op zich.
Thanks Ronja!

Ik was net nog vergeten toe te voegen: succes met je laatste tentamens!
Gek is dat Pinguïn, de wetenschap dat je eerste er nu al uit was! Wel balen van je ischias, hopelijk helpt de fysio..

Ik heb afgelopen week een groeiecho gehad, baby ligt gemiddeld 2 weken voor op groei en wordt nu al op 2000 gr ongeveer geschat (gemiddeld 1500-1700 gr). Wel allemaal in lijn met elkaar dus “gewoon” weer een groot kind. Merk het ook echt aan mijn buik, net als je denkt dat groter echt niet kan..
Ook veel klachten aan heupen en rug, fysio helpt niet echt.. ik blijf wel braaf elke week zwemmen, gewoon omdat het in water echt heerlijk is! Maar zit wel mentaal een beetje op het randje, van mij mag de gyn de baby halen bij 37+ weken ipv 38,5.. bij volgende controle in zkh maar over hebben. Klachten, groot kind en vermoeidheid helpen allemaal niet.
Nog 1 of 2 controles bij verlos en daarna volledig onder controle in het ziekenhuis, dan gaat het voor mijn gevoel helemaal opschieten!
Gaat met mij nu wel ok, heb vakantie en daar was ik ook gewoon aan toe. Ik ben me bewust van het zelf kunnen vragen om alternatieven en voorstellen kunnen doen, no worries. Ben ook prima voorbereid voor onderzoeken morgen en weet wat ik wel/niet wil. Maar ik hoop vooral dat het morgen gewoon weer stabiel is, en ik er weer een weekje tegenaan ‘kan’. Want ook als ik 2x per week naar het ziekenhuis zou moeten, dan zou ik moeilijk een weekje met vakantie kunnen. We gaan het zien. Vandaag heerlijk dagje tuin/strand met zon gehad, vanavond nog even lekker uit eten en morgenochtend weer naar ziekenhuis. Vriend gaat deze keer mee en zit op dezelfde lijn als ik :)
Zullen we gewoon hier even doorschrijven zolang dat kan dan over op facebook?

Pinguin spannend dat het elk moment kan gebeuren! En ook wel lastig dat beide verloskundigen wat anders denken. Hopelijk blijft je bloeddruk goed nu. Wel fijn dat je alles ook zo’n beetje klaar hebt. Dat heeft vast wat rust! Is het nog gelukt om bij de fysio een afspraak te maken? Ischias kunnen ze inderdaad best behandelen en na de bevalling trekt dat waarschijnlijk snel weg.

Follow, vervelend dat je je zo voelt. Hopelijk doet de vakantie je goed. Hoe ging het onderzoek gisteren?

Menmo, klinkt pittig voor je lichaam om dat allemaal mee te dragen. Kun je nog eerder wat minder gaan werken of is je verlof al in zicht? Misschien had je dat al gezegd maar ik onthou dingen niet meer zo goed merk ik!

Bess, fijne vakantie!! En sterke met de misselijkheid!

Ronja, succes met je deadlines! Is het einde al in zicht? Fijn dat je straks zomervakantie hebt van de uni en daarna ben je ook al een eind op weg. Groeit je buik al hard?

Sunny, met welke leeftijd gaan ze daar naar school en dan gelijk volledige dagen? Dan kan ik me wel voorstellen dat het voor je zoontje fijn is om dat langzaam op te bouwen en vooral voor jullie ook inderdaad ;) ik ben ook heel benieuwd hoe ik het straks ga ervaren als ik mijn kind naar de opvang breng.

Hier zijn we een aardig eind met de voorbereidingen. Babykamer is af en alles ook ingepakt/gewassen. De box staat zelfs al. Ik ben enveloppen aan het schrijven voor de geboortekaartjes en druk met alle kasten opruimen. Nesteldrang? Maar alles op zijn tijd want ik kan niet zoveel meer als eerst. Sneller last van mijn rug en voeten. Volgende week nog de vluchttas inpakken en de laatste schoonmaak dingetjes en dan hoef ik in ieder geval niks meer. Maar ik vind het op recht zwaarder worden. Lig nu al in bed omdat ik niet meer fijn kon zitten en mijn vriend volgend mij ook moe van mij werd 🙈 morgen maar lekker een dagje chillen!
Ik lees mee hoor! Nog drie te drukke dagen en dan klaar. Dan reageer ik weer even goed.
@Lampje in Australië gaan ze ook met 4 jaar naar school maar pas in het nieuwe schooljaar wanneer ze al 4 zijn.
Mijn zoon word volgend jaar september 4 jaar maar gaat dan pas in februari 2023 met de start van het nieuwe schooljaar naar school. En het eerste jaar kleuterklas is maar 2,5 dag per week.
Voor nu willen we kijken voor 1 volledig dag kinderdagverblijf per week zodat ik een paar uur tijd heb om dingen te doen die ik moet doen (opruimen/boodschap) en zelf ook een paar uur de tijd heb om te ontspannen.

Maar behalve het nog steeds dagelijks overgeven heb ik nauwelijks door dat ik zwanger ben. Ik heb weer veel meer energie en voel zoveel beter.

Wij eten normaal redelijk gezond maar de groenten smaken mij niet meer... ik heb sowieso weinig zin om te eten en moet mij er echt toe zeten om wel regelmatig te eten.
Hoe is dat bij jullie?

Overigens net even boos geworden op mijn man :) we waren even een koffie drinken aan het water, ik heb een leuke jurk aan en vroeg mijn man om eens een foto van mij te maken.
Echt met tegenzin heeft hij dan net 20 seconden over om snel ook echt maar 1 foto te maken, ik mag de foto dan ook niet zien en nu thuis blijkt de foto heel onscherp... echt bloed irritant.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven