Mn vriend heeft betaald om vreemd te gaan....

27-05-2009 15:41 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Laat ik beginnen met dat ik een forumlezer ben en geen schrijver... Maar vandaag heb ik de behoefte om mn hart te luchten. Aan vreemden, want (voor nu) kan ik het niet kwijt aan vriendinnen.

Ik heb een 2 jarige goede relatie. Wonen samen, praten over de toekomst, op zoek naar een groter huisje om samen te kopen. Liefde op het eerste gezicht durf ik wel te zeggen (van mijn kant in ieder geval).

Gisteravond kwam ik thuis van werk en hij moest met me praten. Velen kennen deze woorden en ze zijn nooit leuk om te horen. Ik dacht even dat hij zn baan kwijt was... Maar al snel vertelde hij met tranen in zn ogen dat hij me heel erg pijn ging doen.

En dat klopte...

Hij is ergens vorige maand naar de hoeren gegaan. All the way om het zo maar te zeggen. En nou kon hij er niet meer mee leven en moest hij het kwijt. Ik heb onmiddellijk mn spullen gepakt en ben vertrokken met kat en al.

Wat een acteur, zo normaal tegen me gedaan! Me gezoend en met me gevreeën, gezellig en normaal gedaan; iets waarvan hij zei dat mocht zoiets (vreemdgaan dus) ooit gebeuren dat hij dat niet zou kunnen, dat ik zoiets zou merken... Mooi niet dus!

Maar nu komt het dilemma... Wat moet ik nou doen? Mn gevoel zegt vrij weinig. Alles gaat in een waas. Natuurlijk gelijk mn agenda voor de avonden goed gevuld. Ik moet bezig blijven...

De hoeren... Iets waar ik zelf van walg, maar het is kennelijk de normaalste zaak voor veel mannen. Een groot percentage van de mannelijke bevolking is er wel eens geweest, veel in hun puberjaren... Maar het zogenaamde oudste beroep bestaat en ik kan er niets aan doen. En nou heeft mijn vriend er gebruik van gemaakt terwijl ik dacht dat alles top was.

En dat is ook zo, volgens hem. Het was totale verstandsverbijstering, een knop die omgeslagen was... Al die drempels waar hij overheen is gegaan... 1) Naar de wallen... 2) Meisje uitzoeken... 3) Prijs afspreken (lijkt me?)... 4) Naar binnen gaan... 5) Kleding uit en letterlijk naar binnen gaan... 6) Seks hebben, klaarkomen... 7) Kleding weer aan... 8) Betalen... 9) Weggaan...

Zou hij in één van deze negen stappen aan mij hebben gedacht? Hij zegt zelf dat op het moment dat hij realiseerde wat hij had gedaan, het eigenlijk al te laat was.

Hij heeft er enorm veel spijt van en wil me niet kwijt. Hij baalt dat hij "zo iets moois" zomaar hup heeft weggooit. Hij houd van me maar momenteel voel ik er niets van. Zijn woorden doen me niets.

Veel nadenken de aankomende paar dagen. Kan en wil ik doorgaan? Als ik doorga, kan ik hem weer vertrouwen? Zou hij het nog een keer doen? Waarom zou ik hem én-én gunnen; mij weer "gewoon" terug én zn pleziertje bij zo'n dame... Ongestraft...

Mn hart is (nog) niet gelucht. Maar voor nu is het er even uit...

To be continued?

Owner of a broken heart
Sterkte, ik hoop dat je eruit komt. Ik zou het onvergeeflijk vinden als mijn vriend zoiets zou doen.
Cum non tum age
Okee... Dat is kut ja. Maar denk na. Wil je met hem verder? Kan je hier overheen komen? Klein voordeel vind ik dat hij dus naar de hoeren is gegaan en er niet vandoor is met een ander. Als hij vreemd gegaan was met een meisje uit de kroeg is er een risico dat hij haar blijft zien en er met haar vandoor gaat. Het feit dat 'ie het opbiecht is ook een voordeel, hij heeft er spijt van. Ik denk dat je er maar eens heel goed over na moet denken en met hem moet praten. Hij mag best weten dat hij je heel erg gekwetst heeft. ik praat het niet goed, weet ook niet wat de afspraken zijn bij jullie en ik zou er ook heel veel moeite mee hebben, mijn advies is om er heel goed over te praten.

sterkte!
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Pffff...wat een eikel zeg !

Ik geloof niet dat ik het zou pikken hoor, volgens mij vertrouw je hem nooit meer als ie een keer een afspraak buiten de deur hebt of iets zonder jou gaat doen bijv met vrienden ofzo...

Daarnaast is de drempel naar "gewoon" vreemdgaan en dat kan dan ook alleen zoenen zijn volgens mij ook niet zo groot meer.

In ieder geval sterkte met je beslissing en de komende verdrietige tijd.
Hmm lastig

Persoonlijk zou ik meer moeite hebben met het feit dat mijn vriend een andere vriendin er op na houdt dan dat hij een keer naar de hoeren is gegaan.

Ik zou er mijn relatie niet voor opgeven.

Zou van hem wel willen weten waarom?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mijn hemel, wat een naar verhaal zeg, ik leef met je mee! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het meteen kon vinden in wat je zei over die 9 stappen, of hij daar ergens aan je gedacht heeft.....mijn vriend heeft ook eens een scheve schaats gereden, onbetaald weliswaar, en daar vroeg ik mij hetzelfde af...Ik denk dat je vooral bij jezelf te rade moet gaan,of je hem kan vergeven. En of je hem niet zal blijven verwijten wat er gebeurd is. Moeilijk zeg, sterkte alvast...
p.s even een vraagje, wou een huggie geven, maar krijg mn emoticon niet bij mn berichie, hoe gaat dat???? Noob ben ik..
Ik zou beginnen met een héél goed gesprek. Zou inderdaad ook willen weten waarom.

Maar pas als de ergste emoties wat zijn gezakt. Anders sta je niet genoeg open voor het gesprek.

Sterkte.
Allereerst meis, wat ontzettend erg voor je om zoiets te moeten horen van je lief..

Ik heb uiteraard geen ervaring met zo'n situatie, maar ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen of je hem nog wel kunt vertrouwen. Hoe is jullie seksleven eigenlijk? Is de frequentie zo laag dat hij het elders gaat zoeken (niet dat dit het goed praat)? Waarom is hij er heen gegaan? Een totale verstandsverbijstering zoals hij zelf zegt, vind ik wel erg slap.

En tja, hij heeft het eerlijk opgebiecht, maar maakt dat het geaccepteerd? Nee, voor mij in ieder geval totaal niet. Het scheelt dat het geen meisje uit de kroeg is geweest, want daar zou hij ook nog iets mee op kunnen bouwen. Dus om het in dat opzicht positief te benaderen....Maar goed, ik zou, als het mijn vriend was, keihard van hem walgen! Ik zou niet meer met hem naar bed kunnen gaan zonder het beeld in mijn hoofd van hem en een hoer. Jakkes!

Ik kan je niet vertellen wat je moet doen, alleen ik zou niet met mijn partner verder kunnen...

Sterkte ermee..
Ik heb niet de indruk dat prostitutie-bezoek heel normaal is voor de meeste mannen. Maar ik denk wel dat heel wat mannen de situatie anders bezien dan heel wat vrouwen. Hoewel ook dat teveel generalisatie kan zijn.

Hoe dan ook, als je met hem verder wil, zijn er in mijn heel onbescheiden mening twee opties:

- leer hem liegen

- leer hem begrijpen

Ik denk dat mannen vrij massaal het eerste makkelijker vinden dan het tweede, en vrouwen eigenlijk ook.

Wat je relatie met grote zekerheid tot een hel voor jezelf (en voor hem) maakt is verder gaan, maar hem nog willen straffen. Doe jezelf dat niet aan.
Lieve owner of a broken heart,

Wat een rotstreek heeft jouw vriend je geleverd.

Het stukje dat je schreef over de hoeren lijkt mij van ondergeschikt belang. Waar het hier om draait is dat je vriend je bedrogen heeft in jullie (monogame) relatie.

Het enige dat ik je zou willen adviseren is om ruim de tijd te nemen voor jezelf. Als ik het goed begrijp verblijf je nu elders? Misschien kun je daar nog even blijven, zodat je wat tijd voor jou alleen hebt.

Heel veel sterkte. (f)
Ik zou graag willen weten wáárom hij naar de hoeren is gegaan. Dat zou voor mij denk ik nog verschil maken in mijn reactie en het al dan niet door willen gaan met deze meneer. Ik denk niet dat het voor mij per definitie einde verhaal zou zijn. Maar nogmaals, het waarom speelt wel een rol.

En waarom walg jij eigenlijk zo van hoeren (buiten het feit natuurlijk dat je niet blij bent dat je vriend er was).?
Ik vind het heel erg voor je .Onvergeeflijk,denk ik ook , al zou mijn vriend het doen.

Maar ik denk ook "waarom verteld ie het je,als hij weet dat hij heel veel kapot maakt"? Hij kan ook zijn mond houden en zichzelf een slechte vent vinden,maar hij kiest ervoor om het je te vertellen en is noch steeds een slechte vent.

Ik vraag mij dus af wat iemand beweegt om zoiets met tranen in zijn ogen tòch op te biechten aan degene van wie hij houdt!?

IK lees mee ,want ik vind het heel wat van hem om te vertellen als je er allebei zo'n ontzettende pijn aan overhoud.
quote:tinder schreef op 27 mei 2009 @ 15:52:

p.s even een vraagje, wou een huggie geven, maar krijg mn emoticon niet bij mn berichie, hoe gaat dat???? Noob ben ik..Off-topic: : hug : (en dan aan elkaar) in je bericht typen.
@ Liadan, thanks,hi!
tsjee... sterkte....
Stap 8 komt voor stap 5, maar dat doet er niet toe.

Waar het om gaat is dat je vertrouwen beschadigd is en je niet weet wat je hiermee moet.

Naar de hoeren gaan zou ik ook minder erg vinden dan een ander vinden waar hij een relatie mee kan opbouwen. Dit lijkt een actie vanuit nieuwsgierigheid en lust. Het staat los van liefde. Hij heeft het daarnaast ook nog eens eerlijk vertelt, dus het lijkt erop dat hij wel voor je wil gaan.

Voor mij zou het over zijn, maar dat is verstandelijk geredeneerd omdat ik gevoelsmatig dat gedoe niet aan zou willen gaan. Ik zou liever jaren janken van verdriet dan mijn vertrouwen twee maal te laten beschadigen door 1 persoon die naar mijn mening dan niet van me houdt (want anders doe je dat een ander niet aan). Maar dat is mijn mening.

Ik wens je heel veel sterkte. Neem je tijd, maar blijf heel dicht bij je eigen gevoel hierin.
Allereerst

Dan:

Je vraagt je af of je hem ooit weer gaat vertrouwen. Ik denk dat je dat nu niet kan weten. Mijn lief werd verliefd op een ander en wilde onze relatie beeindigen, wetende dat het met haar nooit wat kon worden. En het heeft heel lang geduurd voor ik hem weer vertrouwde. Zo lang dat ik er bijna zelf een punt achter heb gezet. Maar uiteindelijk is het gelukt.

Dan zou ik me afvragen waarom hij dit heeft gedaan. Want dat zou voor mij een verschil maken of ik uberhaupt de tijd en energie erin zou willen steken. Misschien is nu niet het moment om dit te bespreken omdat je nog erg emotioneel bent. Misschien is het een idee om er met een therapeut over te praten, als bliksemafleider (zo noemde onze therapeut zichzelf).

Verder (en ik weet niet of je er wat mee kan) is wat zij me ook leerde was dat praten met beschuldigingen niet werkt maar uit gevoel praten wel. Dus erbij vertellen wat het met jou gedaan heeft werkt beter dan hem beschuldigen dat hij het gedaan heeft.

Sterkte en succes.

Anki
quote:calvijn1 schreef op 27 mei 2009 @ 15:51:

Hmm lastig

Persoonlijk zou ik meer moeite hebben met het feit dat mijn vriend een andere vriendin er op na houdt dan dat hij een keer naar de hoeren is gegaan.

Zou van hem wel willen weten waarom?Ik snap wel wat je bedoelt, maar als je geen afspraken hebt gemaakt over wat voor jullie als stel acceptabel of geoorloofd is vind ik het geen kwestie van 'meer moeite hebben met', dan wil je toch dat ie zijn piemel in geen enkel gaatje prakt?? Of dat nou betaald of omgekocht is met een pilsje...
Goed in ieder geval dat je even afstand hebt genomen. Kun je rustig tot jezelf komen en er achter komen hoe je hier verder mee om wil gaan.

Helaas kan ik je niet de gouden tip geven maar wil je wel een knuffel geven
quote:tinder schreef op 27 mei 2009 @ 16:03:

[...]

Ik snap wel wat je bedoelt, maar als je geen afspraken hebt gemaakt over wat voor jullie als stel acceptabel of geoorloofd is vind ik het geen kwestie van 'meer moeite hebben met', dan wil je toch dat ie zijn piemel in geen enkel gaatje prakt?? Of dat nou betaald of omgekocht is met een pilsje...Mee eens: je piemel in een ander gaatje prakken is je piemel in een ander gaatje prakken.. Daar kun je niets anders van maken.
quote:calvijn1 schreef op 27 mei 2009 @ 15:51:

Hmm lastig

Zou van hem wel willen weten waarom?

Helemaal mee eens.

Heb mijn vriend in het begin van onze relatie verteld dat als hij bepaalde wensen heeft waar ik niet aan wil/kan voldoen, dat hij dan maar naar de hoeren moet gaan.
Da's best wel heftig!

Aan de andere kant lijkt me naar de hoeren gaan minder 'erg' dan rommelen met 'normale' vrouwen, want het gaat hier in ieder geval 'alleen' maar om de seks/kick....
Ik zit er nog eens over na te denken.. Mijn ex waar ik 5 jaar mee ben geweest zou ik het wel vergeven, want die stond altijd droog omdat ik niet meer wilde. Dus wie ben ik dan om te zeggen dat hij geen seks meer mag hebben omdat IK geen zin meer heb?

Mijn huidige vriend komt volop aan zijn trekken, en die zou ik het dus WEL zwaar kwalijk nemen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven