Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

woensdag 12 augustus 2020 om 16:13
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,
In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.
Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!
Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!
Welkom!

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen
In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.
Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!
Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!
Welkom!

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd

vrijdag 18 juni 2021 om 07:17
Siësta?! Zo hee wat een luxe. Nou, hier word gewoon gewerkt hoor, er moet toch brood op de plank komen.
Gisteren wist ik ook niet waar ik 't zoeken moest. Na 20 minuten deed de airco in de auto enigszins z'n werk maar had er moeite mee. 34,5 graden was het in omgeving Apeldoorn..
Overigens, de zogenaamde onweersbuien heb ik niet gezien. Even een plensbui en that's it.
Al die nieuwsmedia blazen de boel maar al te graag op. Misschien zijn er plaatsen die wel de volle laag hebben gehad maar hier in ieder geval niet.
Hopelijk ontploft de boel vanmiddag na nog zo'n klamme zwetende rotdag, maar ik maak me geen illusies meer.

vrijdag 18 juni 2021 om 07:22
Polderbewoner schreef: ↑18-06-2021 07:17Siësta?! Zo hee wat een luxe. Nou, hier word gewoon gewerkt hoor, er moet toch brood op de plank komen.
Hier ook. Maar ik werk voor mezelf in een familiebedrijf en ik kan zelf mijn uren bepalen.
Dus geen probleem, ik heb gister ook in de avond gewerkt en in de middag wat rustiger aan gedaan.
En ja, dat is inderdaad een luxe om je eigen schema te kunnen bepalen, dat besef ik.
vrijdag 18 juni 2021 om 07:26

vrijdag 18 juni 2021 om 08:42
5 uur opstaan is me niet gelukt. Ik lag zo lekker en heb ook goed geslapen, komt misschien omdat de ventilator op me gericht stond.
Ik ben wel moe. maar dat komt misschien door de warmte. Hier heeft het vannacht geregend waar ik niks van heb meegekregen, nu staat alles lekker open.
Hopen dat het een beetje afkoelt.
Wat me trouwens gister wel opviel, sinds ik m'n raam op m'n slaapkamer opengezet had was het daar zo'n 2 graden afgekoeld en in de woonkamer helemaal niks!
Ik ben wel moe. maar dat komt misschien door de warmte. Hier heeft het vannacht geregend waar ik niks van heb meegekregen, nu staat alles lekker open.
Hopen dat het een beetje afkoelt.
Wat me trouwens gister wel opviel, sinds ik m'n raam op m'n slaapkamer opengezet had was het daar zo'n 2 graden afgekoeld en in de woonkamer helemaal niks!

vrijdag 18 juni 2021 om 08:47
Hier goed geslapen, tot zes uur. Voor mijn doen best lang. Met kat binnen. En het regende zo heerlijk hard toen ik wakker werd. Het huis is redelijk afgekoeld naar 23,5 en het waait nog fijn door. Vandaag nog een benauwde dag en zondag 24 graden maar verder zie ik alleen maar een hoop 19 graden staan volgende week en veel bewolking. Dat zou fijn zijn. Meestal is het op mijn verjaardag ook geen mooi weer, vorig jaar volgens mij wel. Ik zou het wel lekker vinden.
Moemoe, ik stuur je zo nog een PB oke.
Moemoe, ik stuur je zo nog een PB oke.

vrijdag 18 juni 2021 om 08:49
Ach, wat naar voor je dat je zoveel herkent van mijn situatie. Mocht je alsnog willen reageren op mijn oproepje of gewoon gezellig willen kletsen via de PB mag dat altijd he. Echt. Ik respecteer iedereen en zal altijd antwoorden.Girl_Undiscovered schreef: ↑17-06-2021 22:58@Madrid87Alsof ik over mijn eigen situatie lees. Ik hoop dat alles snel weer de goeie kant op gaat. Ik had je oproep gelezen maar ik durf ook nooit te reageren op zoiets door mijn eigen onzekerheid
![]()
Ik ga ook even op zoek naar het nieuwe forum. Zal Viva echt gaan missen, wordt het nog meer een sociaal isolement.
En wat een warmte nog! Ik hoop dat we fikse buien krijgen![]()
Niets hoeft hoor, maar als je het leuk vindt mag het echt altijd.

Ik hoop dat je en lekkere bui gehad hebt en wat afgekoeld bent.

vrijdag 18 juni 2021 om 09:15
Hier wel geregend maar nog steeds warm. Ben benieuwd vandaag... eigenlijk ben ik vooral blij als vandaag voorbij is. Volgende week blijft ook rond of boven de 22 helaas maar wel veel regen. En hoewel ik gek ben op regen en er van geniet... is net volgende week de enige dag in het jaar dat ik zon had gewild. Ze komen foto's maken voor verkoop huis en dat staat voor de meeste kopers nou eenmaal mooier met zon
Nou laat het in elk geval ook maar goed regenen dan, vooral s avonds, die rust kan helemaal geen kwaad

Nou laat het in elk geval ook maar goed regenen dan, vooral s avonds, die rust kan helemaal geen kwaad

vrijdag 18 juni 2021 om 13:35
vrijdag 18 juni 2021 om 13:40
Dat is het zeker. Hier nu 30 graden en vreselijk klam. Zowel binnen als buiten, ik kan nergens goed zitten.
Ik ben hier eigenlijk off-topic, want ik ben een zomerliefhebber (en houd ook van zon). 30+ vind ik daarentegen helemaal niet fijn en zeker die warme nachten niet.
Wil jullie wel even sterkte wensen

vrijdag 18 juni 2021 om 13:58
Doornroosje; ik dacht echt dat jij een zomerliefhebber bent.
Ik heb het dus helemaal fout

Sorry!
Van mij mag iedereen hier meeposten trouwens!
vrijdag 18 juni 2021 om 14:02
Op vakantie vind ik zon en warmte prima en kan ik er ook goed tegen. Thuis vind ik het al snel te warm. En ik vind donkere avonden fantastisch. Mijn man is een echte zomerliefhebber, dus ik vind het fijn voor hem. Hij krijgt in de winter altijd een dip. Maar goed, 20 tot 25 gr in de zomer is meer dan genoeg, 30 gr vindt bijna niemand meer leuk. Nou, denk ik.
Life is short. Eat dessert first.

vrijdag 18 juni 2021 om 14:03
Hier ook Sterrenstof!Sterrenstof74 schreef: ↑18-06-2021 09:44Hier heeft het hooguit 10 gewaaid en een beetje geregend. Daarna kwam al snel de zon weer door. Nauwelijks geslapen vannacht....
Vandaag nog 31 graden hier en heel benauwd en plakkerig.
Hier werd onweer voorspeld vorige nacht; niks van gezien!
Man en ik hebben weer beneden moeten slapen want boven was het 35° gisteravond.
Toen we wakker werden was er nog niks afgekoeld!
Ik heb echt zitten janken want ik weet echt niet hoe ik weer vandaag 31° moet doorstaan.....
Het is de hel!! Echt he.

vrijdag 18 juni 2021 om 14:09
Raar maar waar: ik zag gisteren bij 32° mensen gewoon in hun tuin zitten zonder parasol!doornroosje9 schreef: ↑18-06-2021 14:02Op vakantie vind ik zon en warmte prima en kan ik er ook goed tegen. Thuis vind ik het al snel te warm. En ik vind donkere avonden fantastisch. Mijn man is een echte zomerliefhebber, dus ik vind het fijn voor hem. Hij krijgt in de winter altijd een dip. Maar goed, 20 tot 25 gr in de zomer is meer dan genoeg, 30 gr vindt bijna niemand meer leuk. Nou, denk ik.

Eén van de buren was zelfs zijn tuin aan het omspitten. Ffff
Ergens ben ik daar stiekem wel een beetje jaloers over, want bij alles boven de 22° voel ik me misselijk en ziek.

vrijdag 18 juni 2021 om 14:11
Dit vind ik echt super-super-lief van jou!Cookielover schreef: ↑18-06-2021 13:40Dat is het zeker. Hier nu 30 graden en vreselijk klam. Zowel binnen als buiten, ik kan nergens goed zitten.
Ik ben hier eigenlijk off-topic, want ik ben een zomerliefhebber (en houd ook van zon). 30+ vind ik daarentegen helemaal niet fijn en zeker die warme nachten niet.
Wil jullie wel even sterkte wensen![]()